29 Aralık 2012 Cumartesi

Cinsiyet tahmini

Evet silkelendik, kendimize geldik çok şükür. O hengamede bebeğimizin cinsiyeti belli olmuş, haberimiz bile yok! Daha doğrusu, insan "sağlıklı olsun da.. ne olursa olsun" diyor gerçekten, sormak aklımıza bile gelmedi. Sonrasında "ay arayın laboratuvarı sorun" diyen çok oldu ama ben onca önemli testin sonucunu bekleyen annelerin zamanından çalıp da böyle bir ayrıntıyı sormak için aramak istemedim. Bekleyelim, zaten bir hafta sonra doktor kontrolünde öğreneceğiz..

O korkunç hafta boyunca, moralimi düzeltmek için arkadaşlarım ve ailem seferber oldular, sağ olsunlar. Arkadaşlarımdan J.'ciğim, bana uzun taramalar ve konu komşu yoklamaları sonucunda arayıp bulduğu, Türk kültüründe doktorsuz ebesiz, tamamen halkın böğründen kopup gelme "bebek cinsiyeti belirleme yöntemleri"ni derleyip, potporileyip yolladı. Ben okurken ve denerken çok eğlendim, umarım siz de eğlenirsiniz.

Yöntem 1. Altın Zincirli cinsiyet tahmini:
Göbeğinizin üzerine sarı bir altın zincir koyun (doğal taş, ip, sap sevdalısı olduğum için, bu sarı ziynet eşyasını bulmak konusunda ben baya lojistik sıkıntılar yaşadım yahu! kokoş bir yöntem bu!) ve bir ucundan tutup yavaşça yukarıya kaldırın. Zincirin ucu göbeğinizden 1-2 parmak yukarıda kalacak şekilde tutun. Zincir yavaşça sallanmaya başlayacak (çünkü heyecan yaptınız işte). Yuvarlak dönüşler yaparsa kızınız, iki yöne sallanırsa oğlunuz olacak! Benimki iki yöne sallandı, kendi kendimi hipnotize eder gibi hissettim. Sonuç: beni hipnotize eden bir oğlan!

Yöntem 2. Tuz ile cinsiyet tahmini:
Hamile kadının başının üzerine haberi olmadan bir miktar tuz bırakılır. Eğer kadın eli ile ağzına dokunursa kız, burnuna dokunursa erkek çocuğu olacağına inanılır. Bunu hain köfte arkadaşım B. denedi, ben refleks olarak elimi başıma götürüp "bu neee?" diye silkeledim. Eeee? Ne oldu şimdi anlamadık yahu?!

Yöntem 3. Atasözleri ve deyimlerden cinsiyet tahmini:
- "Ye tatlıyı doğur atlıyı, ye ekşiyi doğur ayşe'yi". Ekşi de pek yemedim ama tatlıya uzaktan dahi bakamıyorum, demek ki kız!
- "İştahın açıldıysa erkek, kesildiyse kız". Kııııız, yine kız!
- "Sivri ve yuvarlak karın erkek, yana yatık karın kız". Karın konusunu açmayalım lütfen, nerde bu göbeeeek??
- "Ayak ve elleriniz soğuksa erkek, sıcaksa kız". Buz tutuyorum, buz! Demek ki erkek.
- "Annenin saçları gün ışığında kızıl parlıyorsa kız". Çillerim ve kızıl saçlarım arttı mı ne? Kızım geliyoooor!
- "Bebek anne karnında yukarıda duruyorsa kız, aşağıdaysa erkek". Bana karnımın çok aşağısında bir sertlik var gibi geliyor, eğer o kurufasülye değilse oğlum oluyor!
- "Kız annenin güzelliğini alır" yani annenin cildi bozulduysa, sivilceler çıktıysa kızdır. Yumuşacık elma yanaklarım oldu bir süredir, demek ki erkek.
- "Anne süt peynir et gibi protein ağırlıklı yiyorsa erkek, meyve yiyorsa kız". İlk üç ayda yediğim 3 besin: meyve, süt, yoğurt. Protein ağırlıklı rejim denebilirse buna, erkek diyelim.
- "Bulantı çoksa kız, yoksa erkek". Bal-badem kızım geliyo, o kesin!
- "Anne rüyasında hangi cinsiyette görürse o'dur". Rüyamda hep erkek bebek görüyorum ben..
- "Annenin sol göz kapağını hafifçe aşağı çektiğinizde V şeklinde bir damar varsa kızdır". Gözlerimi sulandıra sulandıra baktık annemle, var öyle bir damar evet. Kızzzzz!
- "Arkadan bakıldığında hamile olduğu anlaşılmıyorsa erkektir". Valla bana önden bakıldığında da anlaşılmıyor henüz?!?
Yaniii, atasözlerimizin toplamına bakıldığında 5 kız, 5 erkek cevabım var; nasıl yani?!?!?

Yöntem 4. Çin takvimi ile cinsiyet belirleme. Linki buraya ekliyorum bakınız mesela benim kızım oluyor!

Yöntem 5. Ultrasonda cinsiyet belirlenmesi: Hamileliğin 16. haftasının sonunda yapılan ultrasonda, kızınız mı oğlunuz mu olacağını öğrenene dek bu yukarıdaki oyunları deneyebilirsiniz. Bence çok keyifli oyunlar bunlar, daha da biliyorsanız lütfen sizler de ekleyin!

20 yorum:

  1. Valla bu testlerin hepsi çok eğlendiriyor insanı:) ama bence seninki kız olacak canım:)içime doğdu merakla bekliyorummmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur ve Aylin gibi tatlı bir kız (ya da eşit derecede bir oğlan) olsun o zaman! :)

      Sil
  2. eczanede yeni çıkan testler var, direkt cinsiyeti söylüyor:)

    YanıtlaSil
  3. Yazınızı okurken çok keyif aldık.
    Bir test de biz ekleyelim;
    Anne adayına "ellerini uzat bir bakayım" diyorsunuz, avuç içi aşağıya bakacak şekilde uzatırsa Erkek, yukarıya bakacak şekilde uzatırsa kız oluyormuşşşşş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah okumasaydım yaptırırdım hemen, bu da güzelmiş teşekkürler :)

      Sil
  4. ilginç :) ama keyifli bir yazı okurken büyük keyif aldım tebrikler.

    YanıtlaSil
  5. :))

    Sevgili Öğrenen Anneciğim! Bebeğin J Teyzesiyim ben!!!

    YanıtlaSil
  6. Eveeeeeeeeeeeet, yaşasın J. teyze!!! :)

    YanıtlaSil
  7. yazınızı çok beğenerek okudum herkes için hayırlısı olur inşallah

    YanıtlaSil
  8. çok güzel çok eğlendim bende :)

    YanıtlaSil
  9. Bende hic tatli ssevmem tuzlu ve aci hastsiyim eeeee

    YanıtlaSil
  10. acı yiyorumm çok :-)

    YanıtlaSil
  11. ne olursa olsun teki sag salamat olsun

    YanıtlaSil
  12. Ben tatil tuzlu eksi protein agirlikli yiyom peynire bayilarak yiyorum ama bebeğinin cinsiyetini çok merak ediyorum.kiz mi erkekmi diye.artik çocuklara soruyom horozmu olacak tatvukmu die

    YanıtlaSil
  13. ben de anne adayı olduğumu yeni öğrendim.daha 6 hafta 2 günlük yazınızı uzun uzun okudum yapmadan önce sizin sonucu çok merak ettim yeni paylaşımlarınıza bakınca kız olduğunu öğrendim sanırım bu eğlenceli testler kesin olmamakla beraber doğru olabiliyormuş :) kızınızı sağlıkla büyütmeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selen tebrikler, Allah tamamına sağlıkla erdirsin ve kucağınıza almayı kısmet etsin :) Sevgiler!

      Sil
  14. Sevgili ogrenen anne merakla tum yazilari okudum ama cinsiyetini yazmaişsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama siz de isminizi yazmamışsınız ;)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!