15 Aralık 2012 Cumartesi

İkili test ruh dalgalanması

Moralim bozuk! :( Nazar mı değdi bize? Hele aileme söylemişken, sevinç içindeyken..

Hani üçüncü ayın sonunda yapılan ikili test var ya, 11-13 testi ya da trizomi tarama testi diye de biliniyor. Bebeğin ultrasonla ense kalınlığı ve annenin kanında bazı değerler ölçülüyor ve Down sendromu başta olmak üzere bazı kromozom hastalıkları taranıyor. İlk trimesterin en önemli hadisesi, nefesler tutulup beklenen test sonucu. Geçen hafta yazdığım gibi; bu testi yaptırdık ve ense kalınlığı ölçümü doktordan çok güzel bir sonuç alınca nasıl sevindik, nasıl rahatladık biliyorsunuz. O sevinçle uçuş yasağım da kalkınca, ben hemen Türkiye'ye aileme bu güzel haberi vermeye koştum. Kucaklaştık, sevindik, herşey mükemmeldi. Belki de kendi kendime nazar değdirdim işte.......

Kan testinin sonucu ölçümden 3-5 gün sonra belli oluyor. Dün doktordan telefon geldi, değerlerden biri pek iyi çıkmamış. Dolayısıyla bizim 1500'de 1 hesaplanan risk, 220'de 1'e inmiş! Benim yaşımda zaten kabul edilen risk sınırı 270'te 1 çünkü trizomi riski yaş ilerledikçe artıyor. Yani mesela bundan 3 sene sonra hamile kalsaydım zaten bu risk normalde 220'de 1'e inmiş olacaktı. Dr. Kuş "bu önemli bir risk değil ama normalden biraz daha fazla olduğunu size bildirmekle yükümlüyüm" diyince, benim dünya başıma yıkıldı. Ekstra başka bir test önermedi, ona göre amniyodan sıvı alarak ileri testlerin yapılmasına bu düzeyde gerek yok. Ama insan endişe etmeden duramıyor, hiç yapılmaması gereken şeyi yapıp bloglardan değerlere, yorumlara falan bakmaya başladım ve gördüm ki ense kalınlığı normal çıktığı halde kan değerleri bozuk çıkan o kadar çok kadın var ki! Hepsi panik ve endişe içinde, moraller yerde, herşey harika giderken birden sıfır noktasına çakılmış gibi! Kan testinin sonucunun bu şekilde çıkması özellikle de 30 yaş üstünde sık rastlanan bir sorunmuş. Birçok kadına amniyosentez ile yani karından sıvı aalarak ve bazen hücre biyopsisi ile kesin teşhis konuluyormuş. Ben iki ayrı doktora danıştım, bu aşamada ve bu risk düzeyinde gerek olmadığı cevabını aldım. Ama anne olmak, endişe sahibi olmak demek sanırım. Moralim bozuk....

Hani lay lay lom gidiyoruz ama, hamilelik ne riskli bir süreç aslında. Bunun bilincinde olmak lazım. Karnım yok henüz diye, doktor hayatımı aynen sürdürmemi önerdi diye, acaba çok mu abarttım? Avrupa'daki hamileler spora, beslenmeye önem veriyor, bizim kültürümüzde ise daha "ağırdan alma" bilinci hakim. Ben ilk gruba yakın hissediyorum kendimi, yani hareketli bir insanım, çalışmayı seviyorum, hamileyim diye elimi eteğimi çekemedim işte... Bu durum beni korkutuyor, hastaymışım, engelliymişim gibi davranmak ve bana da öyle ayrıcalıklı davranılmasını istemiyorum. Ama acaba yanlış mı yapıyorum?!

Haberi alınca kendime gelemedim. Eşim "bu yine de küçük sayılabilecek bir risk, bak herşey güzel olacak, hep olumlu düşünmeliyiz" diyor ama ben hep "ya engelli olursa?" korkusu içindeyim. Engelli bir çocuğu dünyaya getirmek çok büyük bir sorumluluk ve ben bunu yapabilir miyim bilmiyorum. Ama ultrasonda onu gördükten sonra, zıp zıp zıplıyor, ellerini ayaklarını oynatıyorken, nasıl kıyabilirim ona? Yaşam hakkını nasıl elinden alabilirim? Ya da riskli olduğunu bile bile amniyosentez nasıl yaptırabilirim? Sonuç kötü çıkarsa ne olacak? Hep bunlar aklımda uçuşup durdu gece boyu, gözümü dahi kırpamadım.

Engelli bir çocuğu isteyerek dünyaya getiren ve ona layıkıyla bakan anne babalara saygım sonsuz, onlar hakikaten apayrı insanlar. Ama bu kararı alamayan insanları da anlıyorum, onlar gerçekçi insanlar. Kendileri öldüğünde arkada kalacak engelli bir çocuğu düşünen, toplumdaki fiziksel ve psikolojik zorlukların bilincinde olan insanlar. Asla suçlanabilecek insanlar değiller. Ama ben hangisi olabilirim, bilmiyorum........

Çok korkuyorum, olasılıklardan, risklerden. Sadece Down sendromu değil, milyonlarca başka sendromdan.. Doğumda yaşanabilecek problemlerden. Sağlıklı ve akıllı bir çocuğa sahip olup da hastalık ya da kazalar sonucu onu yitirmekten... Endişelerin sonu yok, sonsuz bir kuyu gibi! Anne olmak böyle birşey mi?

Bunlar var bugün hep aklımda.. Ama hep olumlu düşünüyorum. İki doktor da bana "amniyosenteze gerek yok" dedi, sayısız blogda kan değerlerinin bozuk çıkabileceğini ama bunun hiçbir anlamı olmayabileceğini okudum, birçok kadın bu şekilde endişelenip sonra sağlıklı ve akıllı bebeklere sahip olmuş... Bunları düşünmeyi ve bir sürü başka test yaptırmak yerine sağlıklı, akıllı, hayırlı bir evlat sahibi olabilmek için dua etmeyi seçiyorum. Ne olur siz de dua edin bizim için!

Gebelikte sık yaşanan kaygılar üzerine bir yazı için tıklayınız
Gebelikte kaygılar ve bebek gelişimi üzerine etkisi üzerine bir yazı için tıklayınız
Gebelikte kaygılar ve sosyal desteğin önemi üzerine bir yazı için tıklayınız
Kaygıların önüne geçebilmek ve rahatlama teknikleri üzerine bir yazı için tıklayınız

ÖNEMLİ GÜNCELLEME: Bu yazı yıllardır çok fazla okunuyor ve yorum alıyor, o nedenle kısaca durumu tekrar özetlemek istedim. Biz bu haberden sonra CVS yani Koriyonik Villus Örnekleme testi yaptırdık (burada yazmıştım). Bu test plasentadan direkt örnek alınarak yapılıyor ve sadece trisomi değil 600 civarı genetik hastalığa da bakılıyor. Tabii düşük riski de var sonrasında. Test sonucu şükür iyi çıktı, sağlıklı bir kızımız oldu. Kızımdan 2,5 sene sonra tekrar hamilelik yaşadım ve aynı şekilde bu hamilelikte de ikili test çok bozuk çıktı. Bu sefer tıbbın da sunduğu risk içermeyen yeni fırsatlar vardı, Harmony ya da Panaroma prenatal testler gibi. Anneden alınan kandan trisomi testiydi bu. Bu sefer bunu yaptırdım ve yine trisomi riski elendi. Yani demek istediğim, bazen bebeğe değil anneye bağlı olarak da bu test bozuk sonuç veriyor, lütfen endişelenmeden önce mutlaka doktorunuza danışıp ileri testleri de yaptırın. Sağlık ve huzur dileklerimle..

62 yorum:

  1. şimdi daha iyi anladım seni. öğrendiğim zamandan öncesini bilmiyordum ya.

    YanıtlaSil
  2. canım jandragones, o dönemde çok faydan oldu o sms'lerle..

    YanıtlaSil
  3. Aynı durumu şuan ben de yaşıyorum. Ultrasonda ense kalınlığı normal çıkınca çok sevindik ve 3 aydır sakladığımız haber aile yakınları ile payşaştık. Ancak dün kan testi sonucunda risk yüksek çıkınca ne düüneceğimi bilemedim ve moralim çok bozuldu. Doktorumun önerisiyle Harmony Prenatal Test için dün kan verdim. Sonuçlar 15 gün sonra belli olacak. İnşallah herşey normal çıkacak. Allah tüm annelere ve anne adaylarına güç ve sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moralini yüksek tut, umarım herşey güzel olacak.. Şimdi yanımda kızıma bakıyorum da, öyle zor günlerdi ki, hatırlamak bile istemiyorum ama Allah bu zorluğu unutturmasın derler, daha büyüğünü vermesin yani. Umarım seninki de böyle güzel bir sonuçla gelir. Sevgiler.

      Sil
    2. mrb, harmony test sonuçlarınız nasıl çıktı? doğum yaptınız mı? bebek sağlıklı mı? bende çarş günü kan verdim, sonuç gelene kadar nefes dahi alamıyorum...

      Sil
    3. Umarım sonuçlar çok iyi gelir. Ben harmony testi yaptırmadım, CVS yani direkt plasentadan doku alındı en sağlıklı sonucu bu veriyor ve tüm genetik kusurları gösteriyor. Bizim sonuç çok şükür tertemiz çıktı, şu an 11 aylık bir kızım var :) Darısı başınıza, moralinizi yğksek tutun..

      Sil
  4. Sevgili Öğrenen Anne, blogunuzu çok beğenerek, keyifle okuyorum...Şu an da iki sene önce ikili test sonrası yaşadıklarınızın aynısını yaşıyorum. Bebeğimizin cinsiyetini öğrendiğimiz gün ikili test yapıldı, ultrasonda herşey olması gerektiği gibiydi, herkese duyurduk bebeğimiz olacak diye. Üç gün sonra kan testi sonuçları geldi ve resmen duvara tosladım. Riskim yüksek çıktı. Şimdi prenatest denilen kesin vardır yokrur sonucu verecek testin sonucunu bekliyorum...Yazdıklarınızı bana umut oldu, insallah ben de iki yıl sonra bu günleri kötü birer anı olarak hatırlarım, bebeğimiz sağlıkla dünyay gelir ve büyür...sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım herşey çok güzel sonuçlanır, lütfen beni de haberdar edin. Daha önceki yorumlara bakarsanız, ne kadar çok insan aynı şeyleri yaşıyor, yalnız değilsiniz. Dualarım sizinle..

      Sil
    2. merhaba isyan eden benimde aynı durum başım geldi 16 haftalık hamileyim 2 hafta önce ultrasonda ense kalınlığı normal çıkmasına rağmen ikili test sonucum riskli çıktı bende senin gibi prenatest yaptırdım sonuçlarını bekliyorum allah'ım yavrularımızı sağsalim kucağımıza aldırsın sen ne zaman yaptırdın testi ve çıkınca sonuçları paylaşır mısın benimle?

      Sil
    3. Sibel sana da bol şans diliyorum, iyi haberlerinizi bekliyorum inşallah!

      Sil
    4. Merhabalar, ne kadar zor bir hafta geçirdiğimi anlatamam, bu hissi sadece yaşayanlar olarak sizler anlayabilirsiniz. Çok şükür bin şükür testimiz temiz çıktı. Sonucu alınca çok rahatladım. İnşallah siz de güzel sonuçlarınızı alırsınız, sağlıkla bebeğiniz dünyaya gelir. İkili testte riskli çıkıp ileri tetkiklerde olumlu sonuç alan çok çok fazla örnek dinledim bu bir haftada. Öğrenenanne, Maya ile maceralarınızı keyifle takip etmeye devam edeceğim. Sevgiler.

      Sil
    5. ah harika haber bu :) gule gule gecsin bundan sonrasi! sevgiler

      Sil
    6. ahh ne kdar güzel canım inşallah bende temiz sonuçlarını alırım bizim daha açıklanmadı sizin kaç günde açıklanmıştı bide ikili testin riski kaç çıktı?

      Sil
    7. Sibelcim bildiğim 2-3 hafta sürüyor tam sonuçlar. İnşallah güzel haber alırsın. Fakat bence ikili testin riskinin kaç olduğu HİÇ önemli değil, bunlar rakamlar, teferruat. Ayrıca biraz da kişisel bir soru, benve bunları düşünmeyelim, takılmayalım.

      Sil
    8. haklısınız tabi benim çarşamba günü tam 2 hafta olucak sonuçları beklerken doktor dün arayıp sizin sonuçlar 25 aralıkta gelicekmiş almanya'yı aradım öyle dediler dedi çok üzüldük zaten 3 haftadır stres içindeyim bana bi 2 hafta daha dayan diyor allah'ım yardımcımız olsun

      Sil
    9. şükür bende test sonuçlarımı aldım ve bebeğimin hiç bişeyi yokmuş bu sürecin nasıl geçtiği anlatılmaz bi duygu rabbim kimseye yaşatmasın bizim gibi bekleyenlere yardım edip iyi haberler duyursun...

      Sil
    10. ayyy çok çok sevindim :) iki güzel haber! sağlıkla kucağınıza da alın inşallah. sevgiler.

      Sil
  5. inşallah hayırlısı olur cümlemiz için...

    YanıtlaSil
  6. Slm benim bebeğimin ense kalınlığı 2,5 çıktı:-( doktor sınırda olduğumu söyledi. Down sendromu riskim 1/38 miş. Dünya başıma yıkıldı. Harmony testi yaptırdım lütfen dua edin benimde sonuçlarım temiz çıksın. İlk çocuğumda hiçbir sorun yaşamamıştım . Dünyaya bebek getirmek ne kadar zormuş yarabbim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harmony testi muhteşem bir test, artık CVS gibi riskli uygulamalara bile gerek kalmadı, tıp ne kadar ilerliyor. Umarım sonucunuz temiz çıkar ve buraya yazar bizi de sevindirirsiniz..

      Sil
  7. merhaba ikili testimiz 1/760 çıkmıştı. Doktor çok kötü değil ama yine de 4lü teste bakalım dedi. dörtlü test 1/74 çıktı. moralimiz çok bozuldu... 17. haftadayız... Önce detaylı ultrason yaptıracağız. Orda bir şey çıkmazsa biraz daha rahatlayacağız. Eğer çıkarsa; Harmony test bir de panorama test yaptırmayı planlıyoruz.
    Allah hepimzin yardımcısı olsunç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım iyi sonuç elde edersiniz.. Lütfen bizimle de paylaşın.. Panaroma test ile harmony testin farkı nedir?

      Sil
    2. Doktor detaylı ultrason yapmadı... normal ultrasonda bağırsak parlaklığı ve beyinde kistik bir yapı görünce riske etmeyin amniyosentez yaptırın dedi...ultrasonda gördükleri ana belirtiler değil ama yine de insan rahat edemiyor... amacımız bir an önce ruhen rahatlamak olduğu için amniyosenteze razı olduk.. FISH yöntemi ile trizomy 13-18-21 kroomozomlara baktılar 2 günde... ALlaha şkür temiz çıktı... Fakat amnyosentezin tam sonucu 3 hafta sonra çıkacak... Doktor %95 sorun yok %5 e de tam sonuçta göreceğiz dedi... Biraz olsun rahatladık... O hafta geçmek bilmedi... FISH raporunda iyi sonuç gelince , nasıl dolmuşsak ağlama krizine girdik... çok zordu beklemesi...
      allah hepimizin yardımcısı olsun...

      Sil
    3. Çok sevindim! Gözünüz aydın.. Peki neden görülmüş o bağırsak parlaklığı ve kist? Ay insan zaten herşeye endişe ediyor hamileyken dir de bu tip yanlış tanılar :( Bundan sonrası iyi geçsin umarım hamileliğinizin..

      Sil
    4. Bu belirtiler major(ana) belirtiler değil aslında... Doktora sordum parlaklık majör belirtidir dedi... netten çok araştırmıştım majör belirtilerin arasında sıralanmıyor... O kadar karamsardık ki adam ne dese ciddiye alıyorduk... Dediklerini sorgulamıyorduk... Benim içimden paramızı alma derdinde olduğu da geçiyordu ama umrumda değil ki o anda... Razı olduk a.senteze...

      Parlaklık, enfeksiyondan olabiliyormuş... Hatta ultrason cihazının hamileye göre ayarlı olmaması sebebiyle de olabiliyormuş (mesela bir önceki hastaya bakarkenki ayarlarda kalması gibi)... Ama belirtilerden biri işte... 1/74 olasılık varken bahsettiğim ihtimaller değil aklınızda sadece down sendromu vs geliyor.... allah hepimize yardım etsin... inşallah testin kalan kısmı da temiz çıkar...

      Sil
  8. Bu arada buraya yazan çoğunluk iyi sonuç almış sanki, uğur mu getiriyor acaba :)

    YanıtlaSil
  9. Bende su an bu duyguları yaşıyorum napicami bilmiyorum çok mutsuzum çaresiz ne güzel haberlerin iz iyi gelmiş mutlu oldum allah hepimize saglikli evlatlar versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN! Umarım sonuçlarınız iyi gelir.. İstediğiniz zaman özelden yazabilirsiniz ogrenenanne ET gmail . com (robotlar yakalamasın diye bu şekilde yazdım umarım anlaşılmıştır)

      Sil
  10. Ben de ikili test yaptirmadim etfal ihmali nedeniyle kan verdim yılbaşında çıkacak preneta test insaallah normaldir.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba 25 yasindayim ve 21 hafta 4 gunluk hamileyim dune kadar gittigim butun kontrollerim ve sonuclar gayet olumlu gelismemiz iyi cikti yalniz 4li tarama testinde acik spina bifida sonucum 1:9 gibi yuksek cikmis doktorum tekrar ultrasyonla inceleme yapti ve korkulacak birsey olmadigini soyledi ayrintili ultrasyonada bakildi sonuclarin iyi oldugu soylendi sizce bunda bir risk var midir ultrasyonda bu takip edilebilir mi baska bir sey yaptirmamiz gerekir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selda, ben doktor değilim, sadece bu süreçten geçmiş bir anneyim. O nedenle sana önereceğim tek şey, doktoruna güven, o ne diyorsa o şekilde davran.. Umarım her şey yolundadır, bebeğini sağlıkla kucağına alman dileğiyle!

      Sil
  12. Aynı süreçten şu anda ben geçiyorum. İkili test sonucum riskliymiş. Dünyam başıma yıkıldı. Doktorum inanılmaz şekilde endişelendirdi. Yakın zamanda kan testi yaptırmayı düşünmüyorum. Rabbiö kimseeyi evladıyla sınamasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yaptırın kan testini, tüm hamileliği endişeyle geçirmekten iyidir..
      Amin!

      Sil
  13. Anlattiklarinizi yasadigim icin okadr iyi anlayabiliyorum ki. Dun doktor randevumuz vardi. 14+2 idik. Gecen hafta ici doktorun asistani arayip ikili test sonucunuz gayet guzel dedi. Dunyalar benim oldu zaten ultrason olcumlari cok iyiydi. Ama dun kontrolde doktorun odasina girmeden rapora baktim. Biyokimyasal risk 1:51 diyor. Ense kalinligi ile birlestiginde 1:456 ya yukseliyor ve ancak bu sekilde cut off degerinin altinda kaliyorum. Yoksa risk cok fazla. Hcg degerim ise 3.08. Cok cok yusek. Sonra doktora girdik bana fetal-Dna testini yaptirmami tavsiye etti. Hatta kesin yaptiralim dedi. Kan verdik sonuc 10 gun sonra cikacak. Okadr uzgunum ki. Hamileligin basindan beri korkularim vardi ama hersey cok guzel gidiyordu. Simdi birden tepetaklak oldu. Bu 10 gun nasil gecer biliyorum. Bu degerlerin yuksek cikmasina baska ne sebep olabilir acaba? Sizce sonucu beklerken bir perinatologa gorunsemmi detayli ultrason icin? Ama 15. Haftam biticek bu hafta uygun mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım sizinle mailleştik demin :) Bir de buradan yazayım, moralinizi sakın bozmayın, test sonuçları gelene dek umut, sabır dilerim. Zor bir dönem sizi çok iyi anlıyorum..
      Test sonuçlarının bozuk gelmesinin nedeni bazen bu testlerde "false positive" denen tamamen testin kendi içindeki ya da annenin bebeğe bağımsız olarak kendi kan değeriyle falan ilişkili bir yanlışlıktan kaynaklanabiliyor. Endişelenmeyin, bence 8 gün kalmış, içinizi rahat tutun.. Pozitif düşünelim pozitif olsun inşallah!

      Sil
    2. Rabbim aynı süreçten geçen tüm annelerin yardımcısı olsun.Bende harmony testinin sonucunu bekliyorum. Bugün tam 9 gün oldu. Tabi bana haftalar aylr geçmiş gibi geliyor.

      Sil
    3. Amin! Sonucunuz çıktı mı?

      Sil
  14. ikili test yaptırdık yasımı 5 yas küçük hesaplanmış 91/1 sonra yası değiştirdiler ama kan almadılar bu kez 81/1 düştü... Ardından baktık ki ense kalınlığı oraya 2,66 girilmiş tabi ağla ağla günler bir türlü geçmedi. Dün başka doktora gittik dedi bastan ikili test ıstedi ensesini ölçü 1,50 cıktı bu kezde terkar şimdi hesaplanıyor sonuçları bekliyoruz ama doktor 81/1 kötü dedi tabi yeni sonuçlara da bir bakalım dedi. Dünyam karardı sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım herşey çok iyi sonuçlanır rahatlarsınız..

      Sil
    2. değerlerimiz değişti riskten kurtulduk ancak hala aklımda bu olanlar var ıyı bır doktor arastırıyorum bu olayları bilen

      Sil
  15. 39 yaşında panik atak hastası 18 yaşın da bir kız çocuğu ve 13 hafta 2 günlük hamile bir anneyim.
    Bundan 8 gün önce detaylı ultrason da bebeğimin ense kalınlığı 1.3 çıktı burun kemiği oluşmuştu ve haftasına göre aşırı hareketli bir bebek.Bugün öğrendim ki İkili test sonuçlarım çok kötü çıkmış :(
    Doktorum Harmony Prenatal test önerdi yaptırıp yaptırmama konusunda çok kararsızım.
    Kafam çok karışık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer herşeye rağmen istiyorsanız bu bebeği yaptırmanıza gerek yok tabii, ama bu çok zor bir süreç ve insan önceden hazırlıklı olmak zorunda, bilgilenmek zorunda, tüm hamileliğinizi endişe içinde geçirmeye değmez bence. Yaptırmanızı öneririm ben. Umarım sonuç güzel gelir ve 18 seneden sonra tekrar anneliği yaşarsınız mutlu ve sağlıklı olarak..

      Sil
    2. rabbım yardımcınız olsun hangi hastaneye gittiniz bu durum ile ilgili

      Sil
    3. ben yurtdışındayım gamze, sanırım yardımcı olamam.. ama bursa'da prof.dr. yalçın kimya'yı fazlasıyla öneririm.

      Sil
    4. BEN İSTANBULDAYIM KESKE BURDA BİLDİĞİNİZ BIR DOKTOR OLSA İDİ HER SEY NORMAL SIKINTI YOK DESELERDE INSAN KÖTÜ OLUYOR

      Sil
    5. Sıkıntı yok dedilerse bence rahatlayın artık, hamilelik stresi ne kadar az yaşanırsa bebek için o kadar iyi.. Umarım hamileliğinizin geri kalanı güzel geçer!

      Sil
  16. merhaba gamze hanım aynı sıkıntıları 3 gündür bende yaşıyorum.özel hastane, devlet hastanesi bir çok yer gezdim şu 3 günde. devlet hastanesi harmony testini ve ultrasonu hiç önermedi direk a.sentez dedi ve ben onları dinlemedim en son tercih olarak gördüm. çifte havuzlarda tavsiye üzerine gittiğim kadın doğum ve petenaloji uzmanı bir doktor var bana 100% sonuç verdi çocuğun gayet sağlıklı dedi ama bizim endişemizi gördüğü için a.sentezi kendi muananesin de yapmasına rağmen hiç önermedi bu stresle 5 ay daha yaşamaktansa harmony testini yaptır dedi ve kendinden çok emin şekilde çocuğumun sağlıklı olduğunu ve bir sıkıntısı olmadığını söyledi.tabi biz eşimle içimiz rahat etmediği için bugün harmony testini yaptırdık 8 gün içinde de sonuçlar gelecek inşallah. Allahın izniyle de temiz çıkıcak inşallah... doktorun adı mehmet uludoğan çok da iyi bir doktor muanesi de 320 tl internete yazarsanız bilgilerine ulaşırsınız... tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devlet hastanesinin tutumuna inanamadım, amniyosentez riskli, test ise sadece sizden kan alınarak yapıldığı için bebeğe hiç bir riski yok. Maddi durumunuz elveriyorsa asla düşünmeyin aksini..
      Umarım herşey güzel sonuçlanır, bol şans..

      Sil
    2. Merhaba Tuba Hanım, aynı şekidle bende devlet hastanesine gittik 5000 olan bir hastamda bile oldu çok istersen a.sentez yaptır dedi ama bana çok şaçma geldi. artık kafamdan sildim attım değerler 81 den 845 e yükseldi bende artık bıraktım bu işin peşini hormany testi kaça yaptılar

      Sil
  17. SEMRA
    Merhaba ben 7 senelik evli ve çocuk hasretiyle yanan biriyim.ocak ayinda tüp bebek tedavisi gördüm Rabbime sonsuz hamdu senalar olsun ki dualarimizi kabul etti ve tedavim pozitif oldu..şimdi 12 haftalik hamişim ve bu gün ikili testimizi yaptık ben kafamı karıştırmamak için ense kalınlıgini falan sormadim.bu arada yaşim 34 ve muğlada yaşiyorum ama tedaviyi ailemde mersinde olduğu için ve tıp fakültesibde tüp bebek merkezi açildigi için burda yaptik ama eşim muğlada 3aydır ayriyiz evimi özledim....vs...şimdi burdaki yazıları okuyunca duygusallandım ama Allahtan ne gelirse kabulumüz temennim herkese önce saglikli sonra hayirli evlatlar nasipetmesi.çok uzattim kusura bakmayin ama duygusal olarak okadar yerlerdeyimki bilemezsiniz...bir yandan güçlü olmaya çalişiyorum, bi yandan eşimede destek vermeye çalişiyorum çünkü ailesinin maddi manevi ufacik destekleri yok!!!! Bi yandan bebeğimi düşünüp stres olmamaya çalışıyorum.evime nasıl döncem otobusle 15saat yol direk uçak yok..sizin gibi güzek annelerden dua istiyorum açıkçası.Rabbim isteyen herkesin yüzünü güldürsün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, umarım iyi sonuçlar alırsınız..

      Sil
  18. Arkadaslar 16 haftalık gebeyim panorama testinde down lu çıktı şimdi amniyosentez yapılacak acaba bu testte kötü olupta amniyosentezde iyi sonuç alanlar varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla %99.9 doğru sonuç veriyor Panaroma testi

      Sil
  19. Benim de ikili testim temiz, üçlü testim riskli çıktı. Prenatest yaptirdim sonucu 2 hafta sonra gelecekmiş çıldırmak üzereyim. İnternette yazilanlari okuyorum rahatliyorum ama sonra yine endişe korku basıyor. Benim için de dua edin prenatestim temiz çıksınn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağlacım içini ferah tut, umarım iyi sonuç alırsın..

      Sil
    2. Allah'a şükürler olsun sonucum iyi geldi çok mutluyum.. Böyle bir blog açtığın için de sana teşekkür ederimm

      Sil
    3. Çağla çooook sevindim :) Sağlıkla mutlulukla al bebeğini kucağına inşallah..

      Sil
  20. Benimde 2 li testim pozitif çıktı. Okuduklarım umut veriyor fakat benim sonucum 1/22 çıktı. Bütün örneklerde değerler daha düşük. Amniyosentez yaptıracağım fakat arefe günü bu bilgiyi aldım. Bayram'ın geçmesini bekliyorum. Hayatımın en buruk Bayram'ını yaşıyorum. Hiç değeri bu kadar kötü çıkıp sonucu iyi olan varmı ?

    YanıtlaSil
  21. Off herkesin derdi ayni yaa :( Allahim ne kadar zor bir durum.Benim de sonuc 1:111 doktorum amniyosentez önerdi bense baska doktora randevu aldim zira amniyosentez yapilabilecek en son işlem benim için.Hepimiz sag salim kurtuluruz insallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakın yaptırmayın artık güvenli testler var, sizden alınan kanla bebeğe hiç risk vermeden.. benim ikinci hamileliğimde de aynı şey oldu, yine oğlum da gayet sağlıklı doğdu çok şükür. moralinizi düşürmeyin ve Harmony ya da Panaroma testlerini doktorunuza lütfen sorun.

      Sil
  22. ya benimde 1 50 cikti ikili test cok yüksek korkumdsn doktora giymeyi biraktm sonucu böyle çıkan varmi

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!