8 Aralık 2012 Cumartesi

Üçüncü doktor kontrolü

İlk trimesterin son yazısından merhaba! Bugün itibarıyle tam 12 hafta 2 günü geride bıraktık ve ikinci üç aylık döneme girdik. Yaşasın! Bu dönem hem bulantıların azaldığı hem de henüz göbek kocaman olmadığı için hareketlerinizin kısıtlanmadığı, keyifli bir hamilelik dönemi olur diyorlar. Bakalım öyle miymiş, göreceğiz.

Bu gece üçüncü doktor kontrolüm ve 11-13. haftalar arasında yapılan ve gebelik anormalliklerinin tarandığı ileri ultrason görüntülemem vardı. İşin doğrusu tüm hafta boyunca acaba bebek iyi mi, anormallik çıkarsa nasıl bir karar alacağız diye endişelenip durdum. Ne de olsa 30+ yaşlarda risk yükseliyor, bir de insan 20'lerin vurdumduymaz halinden farklı hissediyor.. Ama kontrolde Doktor Kuş "herşey tam olması gibi" dediği anda "ohhhhhh" diye bir rahat nefes aldım ve "ikinci trimester keyfi" resmen başlamış oldu. Dr. Kuş bana hiçbir testin rakamsal değerlerini vermiyor; bu rakamlar doktorun işi, bana düşense "herşey yolunda". Bence güzel bir yaklaşım, her bebeğin gelişimi farklı oluyor çünkü. 11-13 testinde hangi değerler normal bilmiyorum ve cahilliğin mutluluğu üzerimde.. Doktor seçimi ve doktora güvenmek bu noktada çok önemli işte..

Ultrason çok keyifli geçiyor, yaklaşık 20dk sürüyor ve doktor pür dikkat ölçümleri yaparken, siz de kıpır kıpır, hoplayan zıplayan, ellerini ayaklarını sallayan, doktor yukardan dürttükçe kameraya totosunu dönen (!) bebeğinizi izliyorsunuz. Beyaz Atlı Prens burnunu bile görmüş, ben itiraf edeyim kocaman bir kafayla pıtpıt bir kalp dışında pek birşey seçemedim heyecandan. Ama çok hareketliydi ve içimden "eyvaaah uykusuz geceler beni bekliyor" diye geçmedi desem yalan olur. Tam 7cm'lik bir bücür yahu, inanamıyorum. Üstelik tam bir keyif insanı gibi duruyor, bacakları bağdaş yapmış keyfine bakıyor!

Bu son ayda ben 47 kiloya düşmüşüm yani 1kg vermişim. Tüm evren kokarken ve yiyebildiğim üçbeş parça şey anında şehir kanalizasyonunu boylarken, bu durum normal tabii. Dr. Kuş hala ek vitamin ya da minerale karşı, folik asit kullanımına ise devam etmemi önerdi. Geçirdiğim kanama nedeniyle birkaç hafta spordan ve ağır çalışmalardan uzak durmam ve dinlenmem gerekiyor.

Dr. Kuş'a yine tetkikler için bir miktar limonata, bir miktar da domates suyu bıraktık ve ofisten huzur içinde el ele çıkıp, Orta Avrupa'da Noel öncesi şu günlerde kurulan Noel pazarına sıcacık, mis gibi tarçın kokan şarap (benimki üzüm suyu tabii) içmeye ve ufak bir kutlama yapmaya gittik. İnsan nasıl rahatlıyor, umarım şansımız hep böyle gider ve zamanı gelince sağlıkla neşeyle alırız bebeğimizi kucağımıza.

Yarından itibaren anne-babalarımıza, yakın akrabalarımıza ve dostlarımıza "minik sürpriz"den bahsetmeye başlayacağız. İlk üç ay riskli olduğu için kendimize saklamıştık bu heyecanı ama artık sevincimizi paylaşma zamanı geldi. Tepkileri çok merak ediyorum :)

3 yorum:

  1. Her şeyin yolunda olmasına çok sevindim, inşallah seninde değin gibi sevgili öğrenen anne kalan 6 ayını da sorunsuz, sonsuz mutlulukla geçirirsin:) bence her dr. konrtrolünden sonra kutlama yapın, böylesi keyifli bir 9 ayın eşi benzeri yok çünkü:) ayrıca sevdiklerinizle paylaşmak da ayrı bir heyecan yine, tepkileri ben de merak ediyorum:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun. Zaman çabuk geçiyor. Ailelerin tepsiki mutluluk olur sanırım. Ben de 28.haftamı yaşıyorum. Bloguma beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler Pelin :) Amin!
    Hemen ziyarete geliyorum Hanhildem, size de bol şans az kalmış artık :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!