26 Ocak 2013 Cumartesi

Göbek sorunsalı

20. haftanın içindeyim ve işte yanda görüyorsunuz henüz meydanda göbeğin G'si yok.. Bu hafta aklımı buna taktım çünkü son bir kaç haftadır Türkiye'deki tüm akraba ve arkadaşlarım "ay ne olur göbekli fotonu yolla, çok merak ediyoruuum" diye beni e-mail yağmuruna tutuyorlar ve ilk haftalarda "daha yok ki" deyip geçmek kolay olsa da, bu ısrarlı talepler ve "eh artık kıyafetler dar gelmeye başlamıştır" gibi yorumlar arttıkça bende de bir "acaba yolunda gitmeyen bir şey mi var?" "acaba ben bebeği besleyemiyorum, o da büyümüyor ve göbeğim bu yüzden mi yok" gibi endişeler baş göstermeye başladı. Biliyorum yersiz ama bu kadar ısrarla beklenen göbeğin bu kadar nazlı belirmesi....... Ay ne bileyim, bir de üstüne çok-bilmiş google'da benimle aynı haftada olan bir blogger'ın almış başını yürümüş göbeğini görünce iyiden iyiye "ya bişeyler ters gidiyo sanki, nerde bu göbek?" demeye başladım.

Ben minyon bir insanım; boyum 160, kilom 48. Normalde göbeğim hiç olmadı. Ama 5 aylık hamile ve hala dümdüz bir karın? İnsan acaba biryerde bir sorun mu var, bebek büyümesi gerektiği gibi büyüyemiyor mu diyor. Allahım okudukça "ne göbek meraklısıymışsın be öğrenen anne, göbeksiz hamile olur mu, elbet çıkacak, keyfini çıkarsana yahu" dediğinizi duyar gibi oluyorum, biliyorum yahu, biliyorum, bu ne yersiz ne saçma endişedir, nasılsa çıkacak önünde sonunda, otur keyfini sür göbeksizliğin! Dimi ama? Yok.. İlle kafayı bişeye takacağım. Haftaya detaylı ultrason da içeren önemli bir doktor kontrolü var ya, asıl ona endişeleniyorum da, dikkatimi bu tip yok göbektir, yok uykusuzluktur gibi yan temalara dağıtıyorum. Psikolog hamile olmak da zor zanaat, otur didik didik didikle kendini.. Hormonlar işte, sırf bu hormonların suçu, insana ille taşın altından buzağı aratacak! Tanrım umarım herşey yolundadır...

Bu sabah Beyaz Atlı Prens'in annesi Kraliçe sultanda kahvaltıdaydık. Sanırım benim bu "göbek sorunsalı"nı annesine açmış bizim Prens. Kraliçe sultan, birden kahvaltı masasının tam orta yerine hamilelik ve bebekle ilk 3 ay fotoğraf albümünü açıverdi. Baktım onun 9 aylık karnı ile dünkü blogger arkadaşın 5 aylık karnı aynı ölçülerde. Beyaz Atlı Prens sağlıklı, elma yanaklı ve de bildiğin kocaman bir bebek olarak doğmuş. Şimdi de Antik Yunan Tanrıları ayarında estetik bir fiziğe sahip, maşallah. Yani küçük karından böyle sağlıklı bir bebek çıkabilmiş, büyümüş ve adam olmuş. Belki kızı da babasına çekmiştir, karnımda IKEA'nın 24mt karelik ev dekorasyonu örnekleri gibi kibar ve kullanışlı büyüyüp gitmektedir? Ay umarım!

Biliyorum birkaç hafta sonra "ay bu göbek ne böyle kocaman, her hareketimi kısıtlıyor" diye şikayet etmeye başlarım burda. Çok ayıp dimi ama! Anın getirdiklerine odaklanmalı, keyfini çıkarmaya bakmalıyım. Gereksiz endişelere kapılmamalı, her hamileliğin, her bebeğin farklı olduğunu düşünmeliyim. Bir de göbek-sevici arkadaş ve akrabalara aldırış etmemeyi öğrenmeli, her gördüğüm göbekle kendiminkini karşılaştırmayı bırakmalıyım. Evet!

4 yorum:

  1. 20. Haftadan sonra bebegun buyumesi daha hizli oluyor cok yakinda kocaman olacak merak etme

    YanıtlaSil
  2. :) GeCe seni kendime "abla" edinmek istiyorum! Bana belli aralıklarla "merak etme, etme, etme.." diye giden bir CD falan doldurabilir misin? Psikopata bağlamadan bitireydik şu hamilelik hadisesini....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seve seve ama yaşımız aynı :)

      Sil
    2. Önemli olan yaş değil deneyim ;) Abla olma gurum ol o zaman!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!