6 Ocak 2013 Pazar

Hamilelikte bakımlı olmak

Bulantılar, endişeler geçti ya; sıra şimdi bakıma güzelliğe geldi tabii, ah biz kadınlar! Ben itiraf edeyim, ömrümün hiç bir döneminde öyle haftada bir kaç kez kuaföre giden, topuklular tepesinde fink fink seken, çeşit çeşit süslü elbiseye ve kat kat makyaja bürülü bir hatuncağız olamadım. Yaş gereği beliren kırışıklıklara "gülümseme izi" dedim geçtim, güneş lekelerimi "kızılım ya, çillerim tabii ki olacak" diye sevdim, şu yaşa geldim. Hem çalışan/okuyan kadın olduğumdan kuaföre, maniküre ayıracak boş vaktim yok, hem de bir gün oje sürsem ertesi gün o renkten sıkılan yanar döner bir ruh halim var. Valla biraz da elim sıkı sanırım, onca parayı kreme, süse ayıracağıma biriktirip Beyaz Atlı Prensle kıtalar arası 54 ülke dolaşmayı tercih ettim şu yaşıma dek. Pişman da değilim. Kafamın içi güzel olsun dimi ama?!

Ama temiz ve bakımlıyımdır. Saçlarıma önem veririm, her sabah aldığım duştan sonra elime krem, yüzüme bir nemlendirici sürerim, göz rengimle uyumlu haki göz kalemimi, dudak parlatıcımı, hafif çiçek kokan parfümümü ve yaz aylarında güneş kremimi sürmeden dışarı çıkmam. Bir de çıtı pıtı olmayı, elbiselerim ve eteklerimle efil efil dolaşmayı severim. Benim bakım anlayışım bundan ibarettir; doğal, göze batmayan, duru bir güzellik..

Hamileliğin ilk dört ayında dişlerimde, cildimde, tırnaklarımda, saçlarımda değişikler olabileceğini okumuştum. Üstelik sonbahar ve kış mevsiminin soğuğu da bu duruma tuz biber tabii. Ama doğrusu şu ana dek ben vücudumda herhangi bir değişiklik hissetmedim. Vitamin kullanmasam da, normalden biraz fazla su içiyorum, bu da cildimin kurumasını önlüyor. Ayrıca ceviz, badem, meyvelerin tümü ve süt ile yan ürünlerini çok tükettim, ki bunlar da özellikle cilt ve saç sağlığı için önemli. Gebelikte doğal beslenme ile gerekli vitaminleri nasıl alabileceğiniz konusunda ayrıntılı bilgiyi şu linke tıklayarak okuyabilirsiniz. Diş sağlığı ise, kesinlikle ihmale gelmeyen bir konu. Özellikle bulantısı çok olan, mide problemi, asit ve reflü sorunları yaşayan hamilelerin 3 ayda bir diş doktoruna görünmeleri öneriliyor. Dişleri sık ve doğru fırçalamak ve diş eti bakımını ihmal etmemek lazım, yoksa hem ağrı ve acı çekeriz hem de dişten kalbe ve beyine dahi giden hastalıklarla yüz yüze kalabiliriz. Aman diyelim! Daha fazla bilgiyi şu linke tıklayarak okuyabilirsiniz.

Dördüncü aydan itibaren, karın belirmeye başladığı için ciltte çatlak oluşabileceğini duydum ve uzun araştırmalar sonucunda doktorlara da danışarak Lierac kremi aldım. Göbek henüz çıkmadığı için kremi de kutusundan çıkarmak henüz kısmet olmadı ama bir kaç hafta içinde her sabah duştan sonra masaj yaparak sürmeye kararlıyım. Çatlaklardan korkuyorum ve doğal ürünler olan badem yağı ve kakao yağının da tamamen şehir efsanesi olduğunu söyledi doktorum. Lierac'la deneyimimi yazacağım hamilelik sonunda. Ama doktorum kremden daha önemli olanın bol bol su içmek olduğunu söyledi, ki tamamen katılıyorum! Gebelikte çatlaklar konusunda daha fazla bilgiyi şu linke tıklayarak okuyabilirsiniz.

Onun dışında, özellikle hamileliğin ikinci yarısında artan kilo ile bacaklar ve ayaklarda sorunlar yaşanabiliyormuş. En önemlisi varis, ufak kılcal damarlara dikkat etmek gerekiyormuş. Bu konuda daha fazla bilgiyi şu linke tıklayarak okuyabilirsiniz. Topuklarda oluşan çatlaklar için de, duştan sonra topukları sert bir fırçayla fırçalamak, yağlı krem sürmek ve pamuklu çorap giyerek bir süre dinlendirmek iyi bir önlem diyorlar. Tabii bol bol yürüyüş ve egzersiz yapmak, arada ayakları yukarı dikip dinlendirmek de çok önemli.

Bana göre güzellik içten gelir ve insan beslenmesine, sporuna, doktor kontrollerine dikkat ediyorsa, stresten uzak durmaya, yaşanan hayat pürüzlerinde pozitife odaklanmaya, iç huzurunu sağlam tutmaya özen gösteriyorsa, şükretmeyi biliyor ve diğer insanlara ve kendine saygılı bir yaşam sürüyorsa; içi de yüzü de güzeldir!

4 yorum:

  1. Topuklara kadar düşünmemiştim, çok başlıkta sıkıntı varmış.. çok düşünmeli insan ... Bir sonraki ziyarette de bunu dile getireceğim, ay ben zaten balık etliyim, bir de gebelikte alınan kilo ile topuklarım mahvolur, o yüzden yapmıyoruz bebek biz =P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç belli olmaz, bazen çok az kilo alınarak da bitiriliyor gebelik süreci :) Ben 5 kilo aldım mesela, öyle aşerme falan yaşamadım psikolojik gibi geldi bana bu nedenle. Çatlak patlak hiçbirşey olmadı sadece tırnaklarımda kalsiyum eksikliğine bağlı olarak incelme ve kırılmalar oldu o da normal ama.. Asıl doğumdan sonra süt verirken baya depoları boşaltıyorsun, o kötü.

      Sil
  2. Aslında genel kültür dahilinde söyleyebileceğim, kız çocuk daha çok tüketiyormuş anneyi. Belki saçlar ve cilt için süte karışmayan doğal bakımlar yapılabilir. Bilmiyorum sadece iyi niyetle atladım =)

    + her yoruma cevap vermişsin, bu kadarını beklemiyordum teşekkür ederim =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen yazarsın da ben cevap vermez miyim :) ya ben yaptım onların hepsini, parama kıydım en kazık şampuanı kremi bilmemneyi aldım, kafama sürmediğim bişey kalmadı en sonunda pes ettim, gittim 1,5euroluk şampuanı aldım :D o gün bugündür kel ama huzurluyum :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!