9 Ocak 2013 Çarşamba

İkinci trimesterda egzersiz

Birkaç ay içinde hımbıl, uyuşuk ve de yuvarlak bir hamileye dönüşmek beni korkutuyor. Spora çok düşkünüm, yapamamak da korkutuyor. Hani kafamızda "aman hamileler üst rafa uzanmaz", "aman ağır kaldırma", "aman kıpırdama", "aman koşma", "aman terli terli su içip cıbıldak ayakla taşa basma"lar var ya, aman nedir onlar öyle kabus gibi.. Gerçek mi efsane mi, sizler için araştırdım sevgili Öğrenenanne severlerim! Konumuz; hamilelikte egzersiz, spor.

Bizim Dr.Kuş'u tanıdınız bildiniz, sevdiniz bağrınıza bastınız ya, malumunuz kendisi Hulusi Kentmen'in Avrupa versiyonu bir adamcağız. Çok temkinli, kılı kırk yaran, benim gibi bir delinin kuyuya atıp durduğu taşları uzun uzun uğraşıp didinip titizlikle kuyudan çıkaran bir insan evladı. Dolayısıyla biraz geleneksel bir doktor, mesela bizim kıtalar arası fıldır fıldır gezip tozmamızı, terapistlik mesleğimde ağır dertler dinleyip bir hoş olmamı falan yasakladı! Ama konu spora gelince, neyse ki bir Tibet Yoga Gurusu kadar esnek çıktı sevgili doktorum. Onun direktifleriyle, ilk üç ayda daha önce yaptığım sporların tamamını, hiç bir kısıtlama ve yasak olmaksızın icra edebildim. Zaten ata binmek, havuza balıklama atlamak, kayak, hava sporları ve dalışın yasak olduğunu sağır sultan dahi biliyor. Fakat koşmak, yoga ve pilates gibi tam emin olamadığım sporların da yapılabileceğini öğrendiğimde açıkçası çok sevindim çünkü spor benim hayatımda oldukça önemli bir yer kaplıyor. İlk üç ay böyle geçti bitti. Sıra geldi hamileliğin ikinci üç aylık bölümüne.

Şimdi, bu önemli. Karnınız henüz belli belirsiz çıkmış da olsa, bu dönemde spor alışkanlıklarınızı gözden geçirmeniz şart. Bebeğe ve size yük olmayacak, düşme ve sakatlanma riski içermeyen spor dallarını yapmanız gerekiyor. Benim şansıma, düzenli gittiğim spor salonundaki eğitimci (ve koca koca kaslı ama aynı zamanda da pek hisli) zenci bir dostumuz bana yapabileceğim ve yapamayacağım tüm aletleri bir bir gösterdi. Bunlar arasında yapabileceklerim; bantta koşu ve hızlı yürüyüş, ismini bir türlü öğrenemediğim o eller ve ayakların aynı anda oynadığı uzay yürüyüşü aletinde icra edilen koşu-yürüyüş, sabit bisiklet, üst bacak kaslarını geliştiren ve bayanların en çok sevdiği aletlerden biri olan bacak açma kapama aletinde 20kg'a kadar çalışma, kol kasları için 10-15kg'a kadar indirip kaldırma hareketi ve en önemlisi de sırt kasları çalışması! Yapmamam gerekenler, şınav, mekik gibi direkt karın kaslarına odaklı çalışmalar, ağırlık çalışmalarının tamamı ve aslında geri kalan tüm bel ve pelvik aletler.. Yine ben bunlara razıyım, haftada 2 kez 20dk koşu, 15dk yürüyüş ya da bisiklet, 15dk'da aletlerle çalışıyorum ve bu beni hem zinde tutuyor hem de çok mutlu ediyor. Bunun yanısıra, 10 senedir evde icra ettiğim yogama son verip, hamilelere özel yoga gurubuna katıldım ve ilk dersten itibaren çok büyük keyif aldım. Yogaya doğuma kadar (evet evet!) hoca kontrolünde devam edebileceğim ve özellikle esneklik ve nefes hareketleri doğumda çok büyük fayda sağlayacak. Buna da haftada 2 gün 1'er saatimi ayırıyorum. Yogayı ve pilatesi bu aydan itibaren asla tek başınıza yapmayın, o an hissetmeseniz dahi, bazı hareketler size ve bebeğe zarar verebilir. Bir de hamilelere özel su jimnastiği ve yüzme derslerine başladım. Bir balık burcu insanı olarak, inanılmaz keyifli geçiyor. Koca göbekli bir sürü kadın havuzda hipopotamlar gibi hoplayıp duruyoruz. Suyun rahatlatıcı etkisi zaten malum, ağırlığı olmayan bir ortamda hareket etme özgürlüğü de çok keyifli. Ona da haftanın 1 günü 1 saat gidiyorum. Yani aynen eskiden olduğu gibi 5 günüm işten, okuldan, sorumluluklardan ve sosyalleşmelerden zaman kaldıkça sporla dolu dolu geçiyor, göbek ve sağlık izin verdiği ölçüde inşallah doğuma dek böyle de devam edebilecek gibi gözüküyor. Hareketli bir insan olduğum için, hamileliğin hayatımı sekteye uğratmamasından ötürü çok mutluyum!

Kızım dünyaya gelsin inşallah onu da götürebileceğim bu sportif ortamlara, anne-bebek aktiviteleri yaşadığım ülkede çok yaygın çünkü. Hem hamilelikte alınan kiloları vermeye, hem de diğer anneler ve bebekleriyle sosyalleşmeye yarıyor bu. Çok tavsiye ederim..

Gebelikte spor ve egzersiz hakkında uzman görüşleri hakkında daha fazla okumak için buraya ve buraya tıklayabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Göbeğin ne durumda Sevgili ÖğrenenAnne?

    O gelişimi kayıt altına alıyor musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Valla şimdilik "kahvaltıyı fazla kaçırmış kız" boyutunda, her ay kayda alıyorum ama henüz fotolar arasında bir fark görülmüyor.. Beklemedeyiz :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!