7 Nisan 2013 Pazar

Bebek ihtiyaçları listesi

Geçen hafta bizim göbek-çetesi'nin dürtmeleriyle birden celallenmiş ve o gazla gidip bebek arabamızı almıştık biliyorsunuz. Hani derler ya, ilk ne alırsan bebeğin yaşamındaki en önemli şey o olurmuş (ve gider don (zıbın) alırlar, yaşamı boyunca donansın diye). Bizim kız tepelerden başladı, direkt araba alındı kendisine. Nasıl iflah olacak bundan sonra bilemem. Ben araba almış olmamızı, tam bir tüketim çılgını olmaktansa, anne babası gibi çok gezen bir insan olacağına yormayı tercih ediyorum.

Arabayı aldıktan sonra, duramadık tabii. Bebek alışverişi çılgınlığı insanı bir kez ele geçirdi mi, kolay kolay kurtulamıyorsunuz. Onu da alalım, şu da lazım, bu da hiç gerekli değil ama sevimli, at sepeteeee! İçinizdeki, hiç tanımadığınız, o ana dek kış uykusunda olan alışveriş canavarı birden uyanıveriyor. Bu hafta ben kendisiyle baya yakın temasta bulundum, nefesini devamlı ensemde hissettim ve haftayı bebeksel gayri menkuller bazında ağırlaşmış, muhteviyat-ı cüzdan bazında baya hafiflemiş olarak bitirdik. Bebek denen zat-ı şahane, maddi külfeti olan birşeymiş gerçekten de.. Brütte bir sürü şey aldım diye eve gelip, geçen hafta MS Excel dosyası olarak hazırladığım "bebek ihtiyaçları listesi" ni açınca, nette hiçbirşey almamış olduğumu farketmek de gerçekten üç bilinmeyenli denklem gibi yahu! Bu muammayı çözemedim ben..

Evet bir Excel dosyam var, masaüstümde duruyor. Baya iddialıyım; yurt içi ve dışı, blog ve profesyonel, yazılı ve görsel çeşitli kaynaklardan araştırdım ve "bebek denen zat-ı muhterem dünya üzerinde geçireceği ilk yılda nelere ihtiyaç duyar" belirledim sevgili göbekdaşlar. İsteyenlerle seve seve paylaşabilirim. Özetle; bebek denen zat, uzunca bir süre sadece yeme-içme, uyuma, tortorlama ve sosyo-psikolojik ve bilişsel açılardan gelişme ile meşgul olacağı için ve biz anne-babaların da temel görevi kendisinin tüm bu hizmetlerine koştururken kendi akli ve fiziki dengemizi kaybetmemek olacağı için, böyle "listeli ve ciddi, obsessif ve kompülsif bir hazırlık" bünyeye iyi geliyor doğrusu. Hani ÖSS'ye hazırlanan ergenler misali, soru bankası oluşturdum anlayacağınız, maksat "hoca çalışmadığım yerden sordu" gibi bi risk kalmasın...

Kıymetli çocuğumuza ikinci el eşya alıyoruz, gelen teklifleri geri çevirmiyoruz. Bu sayede beleşe bir "oyun parkı"mız oldu. Bu oyun parkına kimileri (çocuksuz sosyal pedagoglar) çok karşı olup, çocuğun etrafı keşfetmesi ve kendini geliştirmesine bir engel olarak gördükleri için, çocuk hapishanesi adını taksalar ve kesinlikle kullanılmamasını önerseler de, ben bizzat kendim doktora yapmakta olan bir klinik psikolog olarak, kıymetli ve haşarı yavrumuz emeklemeye başlayıp da sağa sola saldırmaya, prizlere parmak sokmaya, kendini balkonlardan aşağı atmaya kalktığında, bu çocuk parkı ya da çocuk hapishanesinin çok işe yarayacağını düşünüyorum. Bu sayede ben de çocuğu oyuncaklarıyla bu güvenli ortamda yalnız başına bırakıp belki çamaşır asabilecek, belki imam bayıldı yapabilecek, belki ayak tırnaklarıma kırmızı ojeler sürebilecek, belki de doktora tezimi yazabilecek zamanı bulabileceğim.. Ayrıca çocuğun "sınırları" öğrenmesinin nesi kötü? Sonra büyüyünce "sınır tanımaz bir ergen kız" olmaz belki?

Bu oyun parkı ya da çocuk hapishanesi tartışması beni "çocuk tasması" buluşunu da düşünmeye itti. Ben şahsen bu tasmalara karşıyım ama iki kızından sonra ikiz oğlan doğuran bir kadıncağızın kullandığını görmüş ve kendisine hak vermiştim. Çok hareketli çocuklar, çok hareketsiz ebeveynler ya da ne bileyim yahu, hayatın binbir türlü zor durumu yaşandığında kullanılabilir pek tabii. Bizim memlekette sopayla kovalarlar heralde çocuğa tasma takan anneyi ama.. Neyse.

Çocuğunuza alabileceğiniz binbir türlü ciddi, güvenli ve gerekli eşyanın yanısıra, bir de böyle çılgın anne-baba damgası yiyebileceğiniz eşyalar var. Sol üstten başlayarak saat yönünde; yaratıcı bir emzik, çocuk tasması, benim favorim seyahat çantası ve son olarak yaratıcı bir biberon..

10 yorum:

  1. Yazı harika olmuş tebrikler. Ama bence dahada detaylandırmalısınız.. Malum bebek ihtiyaç listeleri çok kabarık..

    YanıtlaSil
  2. evlenirken de böyle bir excel ihtiyaç listesi paylaşımı çok işime yaramıştı, başkalarına da çok yarar sağlamıştı. ben ihtiyaç listesini paylaşmanızı istiyorum, bana mail ile atabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. Tabii isteyene maille yollayabilirim, ogrenenanne@gmail.com adresine direkt bir mail yollarsanız ordan anında cevap verebilirim.

    YanıtlaSil
  4. Tasma kullanan anneyi gördüğümde benim tepkim harika fikir olmuştu. Hala bebek deyince aklıma gelen, yürümeye başlamadan tasma edinmeli oluyor. Bence anne kucağından bir farkı yok gibi. İkisi de bebeği koruma ve anneye yardımcı olma temelli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Valla iyi fikir de yaşlı teyzelerin tepkisinden tırsıyorum ben. Daha ota koka karışan teyzeler tasmayı görse delirir heralde, kontrol edemem üzerime atlar dişlerler tırmalarlar diye çekiniyorum :P

      Sil
  5. Hala sesli gülüyorum.. Elindeki tasma yüzünden saldırıya uğrayan anne, saldırganlardan davacı oldu.. Aman! =))

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,

    Excel dosyasını bana da gönderebilir misiniz acaba? Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ogrenenanne@gmail.com'a yazarsanız oradan yollayayım

      Sil
  7. Bende alabilir miyim mumkunse exceli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. email adresime hatırlatma yollarsanız, turkiyeden donuste bilgisayarimdaki listeyi eklerim.

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!