2 Nisan 2013 Salı

En iyi bebek arabası

"Alemin kralı, her bebeğin hayali, evrenin ve gelmiş geçmiş tüm zamanların en iyi bebek arabası" diye bişey varsa, bana da söyleyin, bir koşu gideyim alayım. Yok öyle bir araba. Ama; siz şehrin zor koşullarında rallici anne misali koştururken, içinde bebeğinizin rahat pozisyonlarda oturabileceği ve uyuyabileceği (ergonomik), o değerli gün ortası uykusundan her bir taşın üzerinden geçerken sıçrayarak uyanmayabileceği (iyi bir süspansiyon sistemine sahip), minik parmaklarını orasına burasına sıkıştırmayacağı, ayağıyla ittirip kaktırırken tepesine devirmeyeceği (güvenli), uzun yıllar kullanabileceğiniz (sağlam), kusmuk ve çiş lekeleri nedeniyle alemin en pasaklı anası damgası yemeyeceğiniz (yıkanabilir), e tabi biraz da chique (sade ve hoş bir tasarıma sahip) bir araba arıyorsanız; o var işte.. Adı da: Bugaboo Cameleon. Almayanı dövüyolar.

Türkiye'de durum nasıl bilmiyorum ama Avrupa genelinde bir Bugaboo furyasıdır gidiyor. Fiyatlar çok uçuk, mutlaka ihtiyaç duyacağınıza adınız kadar emin olacağınız tüm ek aksesuarları da hesaba katarsanız, neredeyse ikinci el bir binek araba fiyatına mal oluyor bu üstün bebek arabası. Adamlar bir video çekmişler zaten araba için, videoyu baştan sona izlediğiniz takdirde, şu ana dek bir Bugaboo Cameleon'suz nasıl yaşayabildiğinize şaşıyor ve siparişi bir an önce verebilmek için hemmm-men cüzdana doğru hamle yapıyorsunuz. Çünkü ha deyince alamıyorsunuz da bu arabayı, siparişin alınmasını takiben yaklaşık 10 haftalık bir bekleme süresini de hesaba katmanız gerekiyor. Dedim ya, almayanı dövüyolar. Bu nedenle tüm ana-baba adayları kuyrukta, o kuyruğa girmezseniz mazallah çocuğunuzu istismar ediyor, daha en baştan tüm yaşamını karartıyorsunuz falan anlamına geliyor. Aman ha! Benden uyarması..

Cumartesi akşamına dek, bu uzay teknolojisine sahip üstün aracın varlığından dahi haberim olmadan mes'ud bir şekilde yaşayıp gidiyordum. Hatta Cumartesi günü gittiğimiz bebek marketinden son derece sevimli, kahve-turkuaz tonlarında, gayet ergonomik, güvenli bir bebek arabası beğenmiştik bile.. Eve gelip de internette müşteri yorumlarını okuyalım derken, ben çağın bilgini Google'a "en iyi bebek arabası" cümlesini aratma gafletinde bulundum ve o saniyeden sonra asla normal bir yaşamımız olamadı. Önce resmen beynimizi yıkayan videoyu izledik, sonra müşteri yorumlarını okuduk, en son ben "ya modaya bağlamış işte millet, aslında bildiğin arabadan farkı yok, sırf moda diye fiyat 5 misli" dediğim için bir de güvenlik araştırmasını okuduk. Evet, modaysa moda ama bi sor niye moda.. Araba 8.5kg ağırlıkla kategorisindeki en hafif araba bikere. Benim gibi 160'lık bir yer cücesi bile rahatlıkla kaldırabilir, kullanabilir. Sonra araba güvenliktir, süspansiyondur, sağlıklı materyal içermesidir, diğer bebek gereçlerine (araba koltuğu vs.) uyumluluktur, bu açılardan diğer arabalara beş basıyor. Yani moda ama mantıklı bir moda. Yine de o kadar paraya kıyamadım ne yalan söyleyeyim; ona vereceğimiz paraya bir Afrika Köyü, tek dişi kalmış medeniyete ulaşır yeminle.. Valla içim elvermedi ne yalan söyleyeyim; millet yemeye ekmek, çocuğuna süt bulamazken, onca paraya yazık günah. Daha da ilk ihtiyacı bu.. Böyle en tepeden başlarsak sonumuz ne olur! Yok, almayalım biz bu arabayı dedik, son kararımızı verdik. Ama gözüm ve aklım da kalmadı mı, kaldı valla..

Sonra Beyaz Atlı Prens'le oturduk düşündük, neden ikinci el almıyoruz biz bu arabayı dedik. E-bay ve Amazon başta olmak üzere yerel birçok sanal alışveriş sitesinde bulduk arabayı, ikinci el. Hatta satıcıların bir tanesi bizim sokakta yaşıyor! Adam "doktordan temiz ikinci el araba" misali ilanını vermiş, bir de üstüne boy boy fotoğraflarını koymuş arabanın ve tüm aksesuarları ile son derece hasarsız ve temiz gözüküyor! Yenisinden farkı yok ve yenisinin üçte biri fiyatına! Hemen bir telefon ettik, ertesi sabah gidip arabaya bakmaya sözleştik.

Siz ikinci el bebek eşyaları konusunda ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama benim bu konuya bakışım son derece esnek. Neden olmasın ki? Bir sürü insan bu eşyaları zaten akrabadan, komşudan alıyor, severek de kullanıyor. Bebek zaten baobab fidesi misali hızla büyüyen bir zat-ı muhterem, herşeyi ilk el almak, azıcık kullanıp atmak bence büyük israf. Bu nedenle, bu projemizden bir şekilde haberdar olup, "veliahtıma ikinci el eşya aldırmammmm" diye ortalığı birbirine katan kayınvalidem Kraliçe Sultan "Queen B."ye rağmen, çocuğun ebeveynleri olarak kararımızı verdik ve arabaya bakmaya gittik.

Uzun lafın kısası, gittik arabayı gördük, beğendik, ben mahalle sokaklarında bir test sürüşüne tabii tuttum, karar verdik ve alıp eve geldik! Bebeğimizin ilk eşyası! Üstelik alemin en iyi bebek arabası! Neşe içinde hoplayıp zıplıyoruz, Beyaz Atlı Prens arabayı hop diye bi pusete bi Buggy sistemine çeviriyor, el çırpıyoruz falan. Şenlik içindeyiz. Umarım iyi günlerde güle güle, neşe içinde kullanırız!

10 yorum:

  1. easter tatili sebebiyle pek giremedim bir sürü yazı gelmiş bu arada şimdi hepsine bakacağım. öncelikle arabanızı güle güle kullanın. ben de ikinci el eşyalara karşı değilim ancak burada pek öyle imkanım olamadı ne yazık ki. bu puseti çokça duydum ama bu ülkede yok göremedim, bu yüzden olan modellerden birini seçmiştim videoyu izledim herşey şahane ancaaak tek eksiği koltuğu ile birlikte katlanmaması sanırım çünkü videoda bu bölümü es geçmişler. Ha bu kadarcık kusur olsun diyebilirsin ama ben buna önem veriyordum. Yine de genelde herkes 2 bebek arabası alıyor birkaç ay sonra almanız kaçınılmaz olabilir. Bizim ikinci bebek arabamız da graco evo oldu, yeni bir model, birçok özelliği benziyor ve koltuğuyla katlanabiliyor.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz emeğinize sağlık. Çok harika bir yazı olmuş. Sizi takip etmeye devam edeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, Bugaboo cidden sıradışı bir bebek arabası. Türkiye'de Baabiel markasıyla elininizi bırakınca kendi kendine duran otomatik frenli bir bebek arabası geliştirmişler, fiyatı ise sadece 400 tl civarında.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Sitenize link reklam vermek istiyorum. Size nasıl ulaşabilirim?

    YanıtlaSil
  5. Bu video ile nasıl beyniniz yıkandı anlayamadım. Diğer birçok araba videosu gibi. Az yer kaplayan bir model de değil üstelik. Ağırlığı hangi sınıfta en hafif. Puset dışı sınıfsa daha hafif ve güvenlikli olanları var. Bence tipik bayan yaklaşımına kapılmışsınız. Pahalı =almalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç alakası yok, yazıyı okumuş olsaydınız ne kadar araştırdığımı görürdünüz. 1 seneden fazladır kullanıyorum ve iyi ki almışım, parasını kat be kat çıkarttı. Bir de seyahat için Maclaren Quest aldık sonradan kız büyüyünce ama kesinlikle bugaboo çok çok farklı ve yazdığım nedenlerle herkese öneririm. Bu arada adsız yorum bıraktığınız için isminize özel yazamadım.

      Sil
    2. Bir şekilde hep yolumuz kesişiyor :) biz de dün 2. El Bugaboo bee aldık :) arabalara bakmaya gittiğimizde çok beğenmiştik ama hayatta bu para bebek Arabasına verilmez demiştik. Sonra aynen sizin gibi dur bakalım 2.eli var mı derken çok az kullanılmış neredeyse yepyeni üstelik car SEAT adaptörleri bile olan bir araba bulduk. Sevinç içindeyiz :)

      Sil
  6. Cameleon gerçekten çok konforlu ve şık. 2.eli iyi araştırılırsa, yaptığınız mantıklı.

    YanıtlaSil
  7. Hem bilgilendirici, hem de okuması çok keyifli bi yazı olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!