26 Nisan 2013 Cuma

Sekizinci doktor kontrolü

32. haftayı ve 8. doktor kontrolümü geride bıraktık. Bu son 3 haftada ne yediysem kızım için yemişim anlaşılan, çünkü kendisi tam 1580gr olmuş. Dr.Kuş'un her daim enteresan ofisinde bu seferki atraksiyon bebeğin EKG'sinin çekilmesi oldu. Bunun için göbeğime uçlarında sensörler bulunan iki kayış bağlandı ve ölçümün yapıldığı 30dk boyunca yan yatarak istirahat etmem istendi. Nasıl anne karnında annenin kalp atışı bebeği sakinleştiriyorsa, beni de uzuuun bir çalışma gününün ardından doktor muayenehanesinde tavana bakarak boş boş yatmak ve bebeğin pıt pıt pıt kalp atışlarını dinlemek sakinleştirmiş olacak ki, 15dk boyunca horul horul uyumuşum! Hadi benim için bu durum gayet normal sayılır, daha önce de sayısız kere okulda fMRI deneyleri yaparken o koca aletin içinde uyuyakalmışlığım, yoganın son 10dk'sındaki meditasyon sırasında "tam aydınlanacakken" horul horul uyuyakalmışlığım var. Bazen kendimi ekran koruyucu modu çalışan bir bilgisayar gibi hissediyorum, birden küt diye enerji tasarrufu moduna geçiyorum sanki.. Ama işin komik tarafı, ben uyurken bebek de uyumuş ve dümdüz, hiç tekme ya da kıpırtı içermeyen 15dk'lık bir monitör çıktısı alınmış. Tabii hemşire bizim bu anneli kızlı bir Hint ineği (ve buzağısı) kadar sakin durumumuzdan hiç hoşlanmadı ve önce beni dürtüp uyandırdı, sonra da karnımı resmen löbür lömbür salladı ki titreyip anne kız kendimize gelelim ve daha fazla uyuklamayalım.. Bu karın lömbürdetme hadisesi sonrasında kızım uyandı ve olayı gümbür gümbür protesto etti tabii. Ölçüm kağıdındaki çizgiler, Japonya'da depremlerin şiddetini ölçen sismik cihazların yanında hiç kalırdı!

EKG sonucu normal, gelişim de - maşallah - yerinde ve zamanında olması gerektiği ölçülerde. Üstelik tepetaklak dönmüş ve doğum pozisyonunu almış bile bizim zilli! Hoş ben hala kendisinden geri dönüşler, taklalar ve parendeler bekliyorum son dakikaya kadar ama umarım finalde annesi gibi ters doğmaya kalkmaz.. EKG ve ultrason sonrasında tipik kan, idrar, tansiyon ve kilo ölçümleri ile servikste açılma olup olmadığına bakıldı ve Dr.Kuş'un nihayi kararına göre önümüzdeki günlerde doğurma riskimin %1 civarında olduğu saptandı. E bu durumda ben de son kez uçağa binebilme hakkımı kullanarak bir Türkiye'ye gidip gelmeye karar verdim. Bu sefer sadece 5 gün kalabileceğim çünkü Haziran ortasındaki "büyük final" öncesi okulda ve iş yerimde katır yüküyle iş beni bekliyor.. Buna da şükür tabii, tatil az olunca kıymeti daha iyi biliniyor. Ben de bakalım bu 5 güne ne kucaklaşmalar, ne atraksiyonlar, ne maceralar (ve maksimum kaç simit - beyaz peynir - domates keyfi) sığdırabileceğim, göreceğiz. Dönüşte görüşmek üzere!

9 yorum:

  1. Çoğu gitmiş azı kalmış. Allah sağ salim kucaklamayı nasip etsin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hanhildem :) AMİN!

      Sil
  2. Çok fitsin, harika görünüyorsun, nasıl beslendiğinden bahsedebilir misin biraz? Çocuk sahibi olmayan bazılarının cesarete ihtiyacı var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Bahar006, benim şansım aşerme denen durumu yaşamamak oldu belki, bu sayede yediklerime dikkat ederek ve her gün 1 saatimi spor aktivitelerine ayırarak (koşu, yürüyüş, yoga ve yüzme yapıyorum) şu zamana gelebildim. Asla kalori falan saymadım ve rejim yapmadım ama tatlı yemedim, mümkün olduğunca sebze ve balık ağırlıklı beslendim. Sütü, yoğurdu, meyveyi eksik etmedim. Bir de doktorum vitamin kullanımına karşı olduğu için folik asit dışında vitamin kullanmadım, vitamin de çok iştah açıyor çünkü.. Ha bir de çok su içiyorum, o da kabızlığı ve vücutta su tutulmasını önlüyor.
      Biraz da bünyeyle alakalı çünkü bazı insanlar çok dikkat etseler de 20 kilo falan alıyorlarmış.. Vücut bebeğe göre seni hazırlıyor, fazla inatlaşmamak lazım. Kilo alsan da emzirmeden sonra bol hareketle verirsin, korkma :) Açıkçası hamileliğin en az korkulacak yanı kilo problemi sanırım :D Sevgiler..

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  3. Süper görünüyorsun canım, vallahi şaşırdım ama maşallah sana Allah nazarlardan saklasın, inşallah bebişin oradan çıkmış halini de en kısa zamanda göreceğiz:)
    sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pelin'cim, AMİN.. Artık resmen heyecanlı bekleyiş dönemine girdik gerçekten :D

      Sil
  4. Bekliyorum ikinizi de!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Gezgiç arkadaşım, o kadar yoğun seyahat ediyorsun ki, keşke bir de buraya düşse yolun..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!