26 Mayıs 2013 Pazar

Gebelikte kaşıntı

Geçen yazılarımdan birinde, karın bölgemden başlayıp tüm vücuda yayılan ve hatta el ve ayak içlerimde de görülmeye başlayan kaşıntı probleminden bahsetmiştim. Maymun gibi hart hart kaşınıp durmaktan bunalıp doktoruma gitmiş ve onun önerisiyle bir kan testi de yaptırmıştım. Gebelikte kaşıntının birçok nedeni oluyor tabii ama meğerse benim bu kaşıntılarım hiç de öyle masum, mevsimlik ya da alerjik kaşıntılar değilmiş. Hamileliğimin son 4 haftasında bana "gebelik intrahepatik kolestazı" teşhisi kondu! Merak etmeyin, adı kadar korkutucu değil; çok şükür ki ne olduğu bilinen, tedavisi olan ve gebelikte 1000'de 1 oranında rastlanan bir karaciğer enzim problemi bu.

Fazla tıbbi bilgi vermek istemiyorum - o doktorların işi - ama benim gibi hart hurt kaşınıp duran göbekdaşlarım varsa, aman diyorum ihmal etmeyin. Intrahepatik kolestazın nedeni tam bilinmiyor, genetik de olabiliyormuş, bebeğin karın içindeki duruşundan da kaynaklanabiliyormuş, yükselen östrojen hormonu nedeniyle de olabiliyormuş. Belirtileri göbekten başlayıp tüm vücuda yayılan kaşıntı (özellikle en ve ayak iç yüzlerinde oluşu dikkat çekiyor) ve tedavi edilmediği taktirde ilerleyen durumlarda annede bulantılar, idrarda koyulaşma (bira rengi) ve sarılık. Bebek uzun aşamada etkilense de, çok fazla zarar görmüyormuş ama çok sık takibi gerekiyor ve hatta annenin değerlerinin çok yükselmesi durumunda erken doğuma neden olduğu biliniyormuş. Korkutucu biraz evet.. Ama doktor tarafından verilen bir hapla bu değerler aşağıya çekilmeye çalışılıyor ve gebelik sonrasında bu hastalık da kendiliğinden geçiveriyormuş - bu tip enteresan vakalar da ille beni bulur ya..

Fakat bu durumun keşfi bize korkunç bir haftasonu yaşattı yahu. Cuma günü kan değerlerimi görünce, Dr.Kuş beni evden aradı ve cumartesi nöbetçi olduğu hastaneye gelmemi ve ileri tetkikleri yapmak istediğini söyledi. Bir de sağolsun evime arabayla ilaç yolladı, resmen özel muamele gördüğümü hissettim peh peh peh! Cumartesi 4 saatlik bir hastane maratonundan sonra - ki ekipten biri bana "aman korkmayın ciddi bişey değil yahu, en kötü ihtimal doğumu başlatıveririz bugün" diyerek bizi şoka soktuktan sonra - neyse ki değerlerim aşırı yüksek çıkmadı ve hapla tedaviyi bir süre sürdürmeye, bu arada da her gün hastaneye gidip kan vermeme karar verildi. 37. haftada olduğum için zaten bebek hazırmış ve her an doğabilirmiş, onun için çok fazla bir sorun çıkmazmış ama benim karaciğer değerlerim kendi sağlığım açısından daha önemli olduğu için, gerekirse doğumu başlatacaklar!!!! Teknoloji o kadar gelişmiş, değerler yükseldiği anda bir fitil veriyorlar ve bu da birkaç gün içinde normal bir şekilde doğumu başlatıyormuş.. İnanabiliyor musunuz, bugün hastaneye kan vermeye gidince belki de doğurup dönme ihtimalim var! Bugün ve bundan sonraki her gün! Ama Dr. Kuş'a göre, değerler aşırı yükselmedikçe bekleyecek ve "bebek içerde ne kadar kalırsa o kadar yanına kardır" felsefesiyle hareket edeceğiz. Ay çok heyecanlı!

Beyaz Atlı Prens bana "bak fazla kaşınıp durma, yoksa doğurturlar!" diyor :) Ay dua edin, zamanından önce doğurmayayım, yaf hazır değiliz daha yaaaaaaf..

Not. Gebelik intrahepatik kolestazı hakkında ayrıntılı bilgi için buraya tıklayınız.

6 yorum:

  1. Aaaaaa!
    Geçmiş olsun. Haber bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol J.cim, vericem haberleri, şimdilik durum stabil..

      Sil
  2. Aaa şok şok oldum hakkınızda hayırlısı, bu sebeple olmasa bile 40 hafta beklemeyebilir zaten hazırlıklı ol, bizimki kendiliğinden 38. Haftada geldi

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!