22 Haziran 2013 Cumartesi

Bizim kızlar ve bebekleri

Bizim kızlarla sonunda buluştuk. Son iki aydır birbiri ardına doğuran dört kız arkadaşız, daha önceden de bahsetmiştim. Hepimiz farklı farklı ülkelerden gelmişiz bu şehre, kimimizde Akdeniz'in canlılığı, kimimizde güneşin hiç batmadığı ülkenin gururu, kimimizde Kuzey Avrupa'nın sakinliği, birbirimizi hamilelik ve doğum sürecinde ne de güzel tamamladık, bütünledik, can yoldaşı ve sosyal destek olduk. Dört kişiyken birden sekiz kişi oluvermişiz!

Doğum maratonunda sonuncu ve tek kız annesi ben oldum, hal böyle olunca onlar bir süre benim kendime gelmemi beklediler ve oğlanlar ele avuca gelmeye başladı. Maya hem erken doğdu, hem de ufacık, narin bir kız; oğlanlar gürbüz gürbüz yanında. İlk arkadaşları! Noe'nin oğlu Kayetano ile arasında 2 ay, Tasha'nın oğlu Mateo ile 1 ay ve Anna'nın oğlu Jakob ile 3 gün var. Bir de ekibe son anda katılan Kaspar, hastanede kaldığım sürece odayı paylaştığım, odamızı diğer odalardan ayıran o neşeli, olumlu havanın minicik sorumlusu, Maya gibi 3 hafta erken doğ(urtul)an, kalbindeki deliğe ve yenidoğan sarılığına rağmen hayata sıkı sıkı tutunan Kaspar. Maya'dan sadece 1 gün büyük, kocaman ve minicik bir adam ve tatlı annesi Suzi. Etti mi 10 kişi!

3/5'imiz emziriyoruz, bu da buluşacağımız mekanın dikkatlice seçilmesini gerektiriyor. Evde de buluşabilirdik ama canımız bu güzel havada evde tıkılmak istemedi. Açık havada, insanları bebek sesi ve fırt fırt fırtlatılan memelerle rahatsız etmeyeceğimiz kafe'ler, yeni anneler için en ideal buluşma mekanı. Bebekler koro halinde emiyor, bu da mekanda oturduğumuz sürece 5 dakikada bir en az bir memenin ifşa edilmesi anlamına geliyor ki, ben de dahil kimsenin sinirleri bu teşhirciliği kaldıramaz, kaldırmamalı diye düşünüyoruz. Kafe'de sadece biz varız, zaten 10 kişi doldurduk bile mekanı. Suzi ile Kaspar hemen kaynaşıyorlar, kızlar hemen kabulleniyor yeni bir dostu, hepsi de açık yürekli, sevgi dolu insanlar zaten.. Ne şanslıyım..

Dondurmalar gelsin, buzlu kahveler içilsin, meyve kokteylleri atıştırılsın.. Bebekler kaynaşsın. Birkaç aya kadar bir oyun grubu oluşturacaklar kendi aralarında, şimdilik birbirlerinden çok annelerinin süt kokan memeleriyle ilgililer..

Keyifle ayrılıyoruz, ne iyi geldi bu buluşma bize. Birdahaki seferin zamanı ve mekanı çoktan ayarlandı bile; çok sevdiğim, 9 aydır yiyemediğim ve çok özlediğim sushi restaurantında buluşuyoruz! İple çekiyorum doğrusu!

5 yorum:

  1. Oh ne güzel oyun grubu ileride çok lazım olacak. Sushi konusunda bir not. Belki bilirsin bloglardan Nonim isimli bir blog var. O da bebeğini emzirirken sushi yemiş ardından bebeğin bağırsaklarında problem oluşmuştıu. Doğrudan sebep o mu bilmiyorum ama dr sushiyi yasaklamıştı bunu hatırlıyorum. Çiğ et olması sebebiyle uygun değil. Zaten sucuk salam da tavsiye edilmez emzirme döneminde. Bu konuyu bir araştır istersen

    YanıtlaSil
  2. Sonradan aklıma geldi kafeine de dikkat. Anneden geçen kafein 96 saatte zor atılıyormuş bebeğin vücudundan. Bu da uykusunu etkilemesi demek oluyor. Ben bunu bizzat yaşayınca çok uzun bir süre çay ve kahve içmedim. Sadece bitki çayları ve kafeinsiz kahve

    YanıtlaSil
  3. GeCe, sushi konusunu doktora sordum, hiçbir sakıncası yok dediği için gidiyorum merak etme :) Çok teşekkürler uyarı için! Kahve çay zaten pek içen biri değildim, hamilelik sırasında hiç içmedim, şimdi de aramıyorum açıkcası, cafelerde ben bol bol buzlu shake'ler içiyorum :) Bir de çikolatayı ekleyelim zararlılar listesine, bebekleri speedy gonzalez misali aktif yapıyormuş diye duyumlar aldım.

    YanıtlaSil
  4. Süpersiniz siz:) okudukça sizi, şimdi bir de maya'yı içim açılıyor:)

    YanıtlaSil
  5. Ay çok teşekkür ederim, yanaklarım kızardı ;)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!