18 Temmuz 2013 Perşembe

Anne olunca değiştim mi ben yahu?

Evet; artık ne hamileyim ne de lohusayım. Ne hamile, ne lohusa, bildiğin sıradan anne olarak hayatımda neler olup bitiyor derseniz; "valla bir takım entrikalar dönüyor içimde ve dışımda ama tam olarak nasıl anlatayım bilemiyorum" derim.

İlk enteresan hadise; ben durdum durdum, şimdi kilo alıyorum sanki.. Hamileyken toplamda 5 kilo aldım, doğumdan sonraki ilk haftada hamilelik öncesi kiloma döndüm, karnım yine dümdüz oldu diye sevinirken biraz acele etmişim. Normal doğum sonrası kansızlık problemine karşı verilen demir ilaçlarından mıdır, normalden 3 hafta erken ve sadece 2580gr. doğduğu için aradaki açığı kapatmaya çalışan miniğin tam bir süt vampiri kesilip, günün büyük kısmında memelerime saldırma halinden midir, yoksa işsiz güçsüz takılırken sıkıldığım ve buzdolabına sardırdığımdan mıdır bilmiyorum ama inanılmaz iştahım açıldı ve resmen bir "Afrika Kabilesi"nin haftalık yiyecek miktarını ben bir günde tüketmeye başladım! İlk birkaç hafta "öküz gibi yiyorum yine de kilo almıyorum ayol" diye elaleme hava attıysam da, bu hafta aynada totomda ve basenlerimde görmeye alışık olmadığım bir manzara ile karşılaştım. Gazetelerin haftasonu magazin eklerindeki gibi kırmızı ve diken diken bir baloncuk içinde "şok" oldum yahu. Özellikle balık, üzüm ve kavuna takmış durumdayım ki, bu üçlüyü inanılmaz miktarlarda ve her gün yiyorum. Bıraksalar hatta sırf bu üçüyle besleneceğim, o derece bir düşkünlük. Yahu ben hamileyken aşermedim, bu nedir şimdi?!

İkinci enteresan hadise, sevgili Beyaz Atlı Prens ile köşe kapmaca oynuyoruz resmen. Doktorun tavsiye ettiği bekleme süresi (6 hafta) çoktan doldu, kanamam da bitti ama biz bir türlü kırmızı noktalı hallere dalamadık. Oysa yine hamileliğimde son güne dek aktif bir cinsel hayatımız vardı. Normal doğum yaptığım için kaçınılmaz olarak azıcık yırtılma oldu ve 2-3 dikiş atıldı ama bu 46 gün önce olan olay ve çoktan iyileştim biliyorum. Yine de bir korku geldi, bir türlü aşamıyorum. Ha bugün, ha yarın, dur bebek uyandı, bak koca lacivert gözlerini dikti izliyo bizi, ayıp ayol falan derken olay saçma sapan bir boyut aldı. Kaç senelik ilişkimizde hiç böyle olmamıştı, bu nedir şimdi?! Üstelik sadece cinsellik değil, adamcağıza gösterdiğim sevgi de değişmeye başladı, garibim şikayet etmiyor ama ben hissediyorum. Doğuma kadar onun baba olma ile ilişkili korkularını konuşurken hep "aa olur mu, sen benim için her zaman ilk sırada olacaksın, sonuçta bebek senin bana verdiğin bir hediye ama geçici, 18 sene sonra o gidecek yine biz baş başa kalacağız, biz bir takımız hep böyle olacak" diye demeçler, garantiler veren ben değildim sanki.. Şimdi dünyada kimseyi Maya gibi sevemem diye düşünüyorum.. Belli de ediyorum galiba istemeden. Oysa hiç ihtimal vermiyordum bu derece tavuk anneye bağlayacağıma, bu nedir şimdi?!

Böyle biri olmak istemiyorum oysa.. Değişmek ve özgür ruhumu rafa kaldırıp anaç sütlaç (ve de tonton) biri olmak istemiyorum!

Neyse ki fark ettim en azından tehlikeyi, hiç fark edemeden 100 kilo olup, 3 çocuklu ev hanımına dönüşme ve hatta kocayı bırakıp çocuğun odasına taşınma, sosyal aktivite olarak çocuklarının binlerce fotoğrafını facebookta paylaşma falan da var yani bu işin ucunda. Amanın, Allah muhafaza!

Tehlikeyi fark edince, bir takım önlemler almak daha kolay bir adım. İşe ilk olarak gariban Beyaz Atlı Prens'ten başladım bu sabah ;) Maya'yı tıka basa doyurup odasına koyduğum gibi adamcaazın üzerine atladım. Ne olduğunu o da anlamadı ama elde var bir memnun koca ve saçma sapan korkularını yenmiş bir memnun ben.. Sabah keyfini takiben çıktık bir güzel yürüyüş yaptık ailecek ve sonra ben lohusa dönemi nedeniyle ara verdiğim spora geri kaydımı yaptırdım. Bir de kan verdim Dr. Kuş'a ki, 100 kilo olmadan artık gerekmiyorsa, iştahımı 100 kaplan gücüne çeviren şu demir hapından kurtulayım.. Oh be! Artık ne hamileyim, ne lohusayım, bildiğin eski benim yahu. Ha bir de artı bir bebek :)

10 yorum:

  1. Oncelikle ilk yazmaya basladigindan beri yazdiklarini takip ediyorum ve o kadar yakin geliyorsun ki bana ziyaretine gelicem okadar yani ama hic yazmaya firsatim olmamisti bi cesaret dedim artik;)Sizi tebrik ediyorum ve minik maya yi da öpüyorum;) bugün tam da benim korkularima parmak basmissin senin kadar aktif hamilelik geciren ve bilgili biri de bunlari yasiyosa gercekten gozum korktu;) Senin hemen durumu kurtarmana cook sevindim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, gel ziyaretime :D Ciddiyim, bu sıra o kadar aşırı bir sosyalleşme ve kendimi dışarı atma hali içindeyim ki; sanki içimde yıllardır entellektüel olmaya çalışan bir ev hanımı yatıyormuş yahu! O derece "haydi kızlar buluşalım kahve falları bakalım" akıyor üzerimden - korkutucu! Korkulara gelince ;) Üstüne üstüne git azizim!

      Sil
  2. 5 kilo almis oldugunu bilmiyordum cok sasirdim :) eski gunlerinize donmeniz ne guzel bravo valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D 5 kilo aldım, verdim ve sanırım kocayı işe geri yollayamazsam ve o bu hızda yemek yapmaya devam ederse yeni bir 5 kilo daha alacağım.. Üstelik ne lohusa ne hamileyken!

      Sil
  3. Ay o minik geldi mi dünyayaaaa?? Sık sık düşündüm her ikinizi de! Uzun zaman dünyevi bir ara vermek durumunda kaldım her şeye. Ama döndüm ve miniğine "Hoşgeldin" diyorum.
    Bu arada, hastaydım ve 4.5 ay içinde malesef 16 kilo aldım! Sinir oluyorum, hayatımda ilk defa böyle garip bir vücudun içindeyim. Sanki hiç tanımadığım birinden ödünç almış gibiyim. Geri vermek istiyorum ama o bana pek bir alışmış. Bayağı bir çatışıyoruz. :))

    Yazılarını geriye dönüp okumak için sabırsızlanıyorum. Ama o kadar çok kişinin o kadar çok yazısı birikmiş ki, artık ömrüm sizleri okumakla geçecek sanırım :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verirsin ya, kilo sorun değil.. Önemli olan iç huzuru. Geçmiş olsun!

      Sil
  4. Ay tam endişe etmeye başlamtım. Hoşgeldin madem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bazen tuvalete mi koşsam, ağlayan bebeğe mi tam karar veremiyorum bu ara..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!