22 Temmuz 2013 Pazartesi

Bebek de yaparım kariyer de

Yalaaaan. Doktorayı dondurdum cancağızlarım. Şimdilik 6 ay kadar ama bu güzel, medeni, demokratik, insan haklarına saygılı, doğum oranı sadece 1.3 olan ülkede tabii ki doğum izni bizdeki gibi daha bebek memedeyken şak diye sona ermiyor ve 12 ay hatta baba da kullanmak isterse ek 2 ay daha siz yeni ebeveynlere sunuluyor. Keşke bizim ülkemizde de olsa.. Lakin bizim ülkemizde insan hakları ne alemde ki anne hakları ve bebek haklarına sıra gelsin. Neyse politik demeçler vermiyoruz bu bloğumuzda, söylev dinlemek isteyenler diğer bloglara..

Geçen hafta Maya sling içinde üniversiteye gitti ve kıpırdanınca (yaygarayı basınca diyemedim kibarlıktan, anlayıverin siz) slingden çıkıp kürsüye geçerek (nasıl bir kariyer atlamasıdır bu 6 haftalık bir bebek için anacığım?!) hocanın kucağında ders dinledi. Lakin bu tüm amfide dalga dalga yayılan "ınga"lar ve dersin ortasında pörtdenek çıkarılan meme (bu güzide kentte mememi görmeyen bir onlar kalmıştı zaten) bana tam "ders" oldu ki, dersten çıktığım gibi topuklarım totoma vura vura "öğrenci işleri"nin yolunu tuttum. Niyetim üniversitenin cüzi bir fiyat karşılığı öğrencilerine sunduğu kreş imkanını soruşturmak, mümkünse dersler sırasında Maya'yı uzmanların şefkatli kollarına bırakmaktı. Lakin öğrenci danışmanı "annelik izni diye bişey var bacım, al kurtul" diyince bu doktora dondurma işi birden bana çok mantıklı görünüverdi. Nasılsa çalışamıyorum, Maya emdikçe tek kollu canavar gibiyim, e dondurdum gitti ayol. Üstelik Maya 3 yaşına gelene dek de uzatabiliyorum bu donuk doktorayı. Evden çalışırım yine keyifli keyifli, en azından sunum tarihi sınav tarihi anam tarihi babam tarihi peşimden kovalamaz.. Neyse, hayırlı bir iş oldu bu. İşten de 6 ay izinliyim (ki o da 1 seneye çıkabiliyor tabii, üstelik maaşımı ala ala!), oooh kızımla keyif yapıyorum..

Beyaz Atlı Prens de 2 ay babalık izni kullanıyor, evde. Koca kişisinin evde olması pek bana göre değil ama baba kız pek mutlular ve gerçekten "kolik zamanlarında aşk" romanı tek başına bir annenin yazabileceği bir roman olmadığı için, şükredip oturuyorum. Lakin koca kişisinin evde olması zor anacıım, tekrar belirteyim. O çoraplar neden makina yerine odanın ortasına çıkarılıyor ve her gece karanlıkta o kot neden ayağıma dolanıp kafamı gözümü yarmama ramak bırakıyor bilemiyorum. Neyse koca dedikodusunun sınırı sonu yok, kesiyorum.. Bir güzel şey yazayım da günahını almayayım; çok güzel yemek yapmaya başladı Beyaz Atlı Prens.. Her gece ayrı bir muhteşem yemek masada; somonlu pırasalı kiş, elde açma ravioli makarna üzerine karidesli ıspanaklı sos, bulgurlu taze soğanlı tavuk falan gibi "mişlen sıtar"lı restoranlara taş çıkartacak yemekler yiyorum - hem de süt arttıran tarifler çoğu (bak şimdi paranoya yaptım, bu adam beni mi doyuruyor çaktırmadan asıl aşkı olan kızını mı doyuruyor ayol) Neyse, dedikodu yok.

Süt dönemi bebesiyle hayat nasıl geçiyor derseniz; pek muhteşem, azıcık da meşakatli derim. Maya gülümsemeye ve dizimde yatarken ayaklarını kendi rızasıyla burnuma ve ağzıma sokma oyunu oynamaya başlayalı beri, kendisini daha bir içimize sokasımız, daha bir yüksek seslerle sevesimiz tuttu. İşin doğrusu; sadece "bez değiştir, meme ver" kısırdöngüsünü kırıp, bu hizmetler karşılığında gülücüklerle ödüllendirilmek çok hoş birşeymiş..

Konumuza geri dönecek olursak; "bebek de yaparım kariyer de" benim daha önceki "bebeği asla bizim odada yatırmam" ve "asla kimseye öptürmem okşatmam" söylevlerim gibi puf oldu, yandı bitti kül oldu.. Ama; elbet bir gün o kendi odasında yatarken ben harıl harıl tezimle uğraşıyor ve haftanın iki günü de işe gidip geliyor olacağım. İkimiz (pardon üçümüz) de hazır olduğumuzda, neden olmasın ki? Şimdilik bu annelik izni lüksünü sonuna kadar kullanıp, Maya'nın büyümesini izlemek ve onun yanında olmak bence en güzel kariyer.. Ama birazcık büyüdüğünde annesini örnek alabilmesi için eski aktif, entellektüel halime geri dönmeye de kararlıyım tabii!

13 yorum:

  1. Eminim planlarını yapacaksın ama süreler konusunda düşüncelerin tutmayabilir. Kolik biter dişler başlar o biter ek gıdası diğer dişleri uykusu yürümesi vs derken ilk bir yıl o kadar yoğun geçiyormuş ki iş güç aklına gelmeyebilir. Ama elbet olacak gün gelecek gününün çoğunu kendi halinde geçirecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) valla şimdi 5dk kendi halinde geçirse "yaşasın büyüyor artık" falan diyorum.. inşallah!

      Sil
  2. Şimdilik hayırlı olsun.
    Tam zamanlı anneler kulübüne hoş geldin.:)
    Ben birincisi için işe mola verdim bir baktım evdeyken ikincisi oldu. İstesem de istemesem de bir süre daha tam zamanlı anneyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence insan evde çocuklarlayken işteki zamandan çok daha fazla üretiyor, kendini geliştiriyor, bir canlının yetişmesine emek ve zaman veriyor ama yoruluyor da.. Eğer bu durumdan memnunsak, imkanlarımız da elveriyorsa, neden olmasın?

      Sil
  3. İzin sürelerine hayran kaldım ben :(
    Medeniyet denilen tek dişi kalmış canavar bizim ülkeye ne zaman uğrar acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma.. Türkiye'de benimle aynı zamanlarda doğuran arkadaşım 1 ay sonra işe dönmek zorunda, daha bebek emiyor yahu! Tamam emzirme izni falan var ama ne kadar yorucu yıpratıcı.. Bebeğin 6. ayına dek anne mutlaka, baba da en azından 1-2 ay izinli olmalı.. İnşallah diyelim.

      Sil
    2. Hepimize 3 çocuk lazım ama biz birer Superman olduğumuzdan izne gerek yok :(

      Sil
    3. :( süt izni diye bişey "lütfetmişler" ya, koştur koştur süt iznine git.. ayol inekler bile belli saatte işe gider gibi çıkar giderler evden, otlaklarda gezer akşam geri gelirler. niyet kadını eve tıkmak başka birşey değil.

      Sil
    4. Hahhahahaha, benzetmeye bayıldım :))

      Sil
    5. bu sıra ineklere mümkün mertebe empatiyle yaklaşıyorum :)

      Sil
    6. Bi arkadaşım henüz 10 günlük annelik deneyiminden sonra "Şimdilik kendimi sağmal inek gibi hissediyorum" dediginde haklıymış demek :)
      Olsun inekler de annedir, Hindistan'daki kadar olmasa da severiz keratalari :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!