25 Ağustos 2013 Pazar

İmdat kel kalıyoruz!

Başlıkta birinci çoğul şahıs kullandım evet ama durun, düşündüğünüz gibi değil, açıklayabilirim! Bazı kadıncağızlar çocukları olduktan sonra bütün yüklemleri "biz" diye bitirirler ya, inanılmaz komik gelir bana. Mesela "ilk dişimiz çıktı" derler. O zaman benim de "e aferin, 30 küsür yaşında ilk dişinizin çıkmış olması hakikaten bir mucize" diye cevap veresim gelir. Bunun daha uç ve aslında çocuk psikolojisi için son derece sakıncalı olan "babamız eve geldi" ve daha anormal komik olan "kakamız gelmiş mi? tuvalete gidelim mi?" gibi örnekleri de mevcut tabii. Ama yok benim "biz" yüklemi kullanmamın nedeni sadece Maya'nın değil, benim de saçlarımın öbek öbek dökülüyor oluşu.. Bu hızla bir iki haftaya her ikimiz de keliz, bakın buraya yazıyorum! Hatta Beyaz Atlı Prens'in de son 4 senedir tepeden rüzgar almaya başladığı düşünülürse, artık biz ailecek "keltoşlar" diye anılmaya başlayabiliriz diye de düşünmüyor değilim..

Ya bu nasıl bir derttir.. Burdaki tüm bebekler istisnasız keltoş doğup sarı kafa olarak hayata devam ettikleri için, bizim kızın gür kahve saçları her girdiğimiz ortamda baya bir heyecan yaratıyordu. Sanırım nazar değdi yahu, yandan yandan açılmaya başladı. Hadi onunki normal bebek saçının dökülüp yerine birkaç ay sonra yeni saçın çıkması hadisesi, çoğu bebekte oluyor diyelim. Bana ne oluyor yahu!? Rapunzel gibi upuzun dalgalı güzelim saçlarım öbek öbek elimde kalıyor! Her banyodan sonra bir öbek saç, ay iğrenç, o kadar da dikkat ediyorum ama mutfakta bile saçlarım uçuşuyor. Yerler uzunlu kısalı, anneli Maya'lı kahverengi saçlarla dolu. Hayatımın hiçbir döneminde yerde saçımı görmemiş bir insandım ben.. Korkunç!

Saçım uzun evet. Uzun saçı seviyorum. Beyaz Atlı Prens de kestirirsem beni kapı önüne koyabilecek derecede seviyor. Üstelik anne olunca ilk iş saçını kestiren kadın tipine bürünmemek için de baya bir uğraş verdiğimi söylemeliyim. Ve fakat; yetti artık bu çile, çekemem bile bile yani! Evde genellikle açık tutmam saçımı; hem oraya buraya dökülmesin diye, hem de eskiden beri balerin topuzuna alışmışım, rahat geliyor. Ama dışarda ya da yalnız değilken genellikle açıktır saçlarım, efil efil misss! Hem de topuzda sıkışan saç açıkken hava alıyor, kendine geliyor. Ama Maya'nın saçlarımı çekiştirmeye özel ilgisi olduğunu anlayalıberi genellikle onunlayken açmaz oldum, yine dışardayken açıyorum, o da deli gibi atlıyor saçlarıma.. Köylü kızı Fadime gibi örgü mü yapsam ne yapsam? Hipster modası da var hazır bu sene örgüye..

Ama yok, karar verdim (mi acaba?!) Bu saçlar biraz kısalacak. Beyaz Atlı Prens'le birkaç gecedir müzakere halindeyiz, hem benim için kullanışlı olması hem de onun için "oh yeavrum" ayarını tutturmak için ne kadar kısalabilir diye.. Köprücük kemiğinin 2cm altında uzlaşmayı sağladık. Bu boy ne "kısa" ne "uzun" aslında pek sevmediğim bir boydur benim. Ama kışın bere altından çıkıp biraz enseyi de ısıtması önemli bir mevzuu. Yaz geldiğinde de yine uzamış olur, efil efil..

Aslında içimden hiç kestirmek gelmiyor çünkü hakikaten uzun saçı seviyorum. Ama bu kadar dökülmeye ne psikolojik olarak dayanabiliyorum, ne de çeşitli bitkisel denemeler yapacak zamanım ve enerjim var. Aman kestireyim gitsin, yine uzar nasılsa kökü bende değil mi yahu?!

6 yorum:

  1. Kısalınca yine dökülecek sadece eline gelen kısım azmış gibi görünecek. Hiç bir uygulamaya gerek yok yine de döklüyor sonra normale dönüyor ama mesela benim şuan başımın etrafında bir saç halesi oluşuyor yeni ızayan saçlardan ötürü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha ay çok özür dilerim gülüyorum ama saç halesi lafın hoşuma gitti :) gözün az gördüğüne gönül daha kolay katlanır, kestireceğim.. en azından kolayca taranır valla yarım saatte zor açıyorum artık, o yarım saatte bebetoyla neler neler yapılır dimi ama..

      Sil
    2. gül diye yazdım sütün artsın gülünce :)

      Sil
    3. :) Halimiz harap şekerim.. Kabul ediyorum!

      Sil
  2. bende de var bu sorun!

    çareler arıyorum. mail atarım!

    YanıtlaSil
  3. Benim saçlarım çok dökülüyordu çareyi argan yağında buldum belki sizde de işe yarar ^.^

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!