26 Ağustos 2013 Pazartesi

Sosyal medya ve ben

Hamile olduğumu öğrendiğim o heyecanlı Ekim gününden bu yana, "öğrenen anne" olarak tam 100 yazıyı geride bırakmış ve 41 (kere maşallah) sayfa takipçisini, 21 facebook beğenicisini, 281 twitter cıvıldayanını ve son olarak google'ın beni zorla, ittire kaktıra kattığı + üyeliğinde 16 arkadaşı yaşamıma katmışım, ne güzel. İyi ki varsınız; yoksa yine yazardım yazmasına da, biraz da kendi kendime konuşuyormuş gibi hissederdim doğrusu.. Sosyal medya da bir nevi sosyal destek insana!

Blog işine ilk girişim değildi bu, hala aktif olarak denemeler yazdığım kişisel bloğum ve dünyanın dört bir yanına yaptığım seyahatleri anlattığım bir seyahat bloğum daha var benim. Ama öğrenen anne hepsini kısa sürede solladı, hayatımın merkezine oturdu. En keyif alarak yazdığım, rumuz kullandığım için de en samimi olduğumu hissettiğim blog bu oldu. Yorum yapanlarla kendimi yakın hissettim, onların bloglarında nice ipucunu yakaladım, neler neler öğrendim..

Bu 10 ay içinde neler oldu neler, mercimekli köfteler.. Karnım büyüdü büyüdü, sonra içinden minicik ama bir devkadın gücünde bir Maya çıktı. Ne çok okudum, ne çok yaşayarak öğrendim bu 10 ayda, ben bile şaşırıyorum. Ve daha yolun başındayız biliyorum, gözlerimi yaşama kapayacağım güne dek öğrenmeye devam edeceğim. Bu beni öyle çok heyecanlandırıyor ki!

O zaman fazla söze gerek yok; durmak yok, koşmaya devam!

14 yorum:

  1. Ceren merhaba, hayırlı olsun. Maya ne tatlı ne bebek; ve biliyor musun kızım olsaydı ve hala olursa adının Maya olmasını istiyorum. Bu blogunu bilmiyordum hemen takibe aldım, zevkle okuyacağım
    Sevgilerimle
    Tuten

    YanıtlaSil
  2. daha önce birazcık görmüştük fotoğraflardan öğrenen anneyi ama şimdi iyice tanıştık masallah ikinize de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli kimlikle kendime gizemli kadın süsü veriyorum ama foyam ortaya çıktı bak :D

      Sil
  3. İlk olarak çok güzelsiniz demem lazım ^.^ sonrasında ise insan gelişimine meraklı "socially awkward" bir ergen olarak benim de bir kaç karalamam var blogumda,karşılıklı paylaşırsak dünya daha güzel bir yer olabilir eheh.

    YanıtlaSil
  4. güzel kız ve annesi napıyo acaba:) kaç gündür yazınız yok merak ettim herşey yolundadır inşallah ;) öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. Her şart ve durumda o pantolana girerim diyosun yani:)) Güzel arkadaşım benim, nasıl pozitif bir gülümsemen var, kızın da senin gibi sıcacık bir insan olcak ne şanslı:) Bu arada tüm kiloyu göbeğe almanın yolları diye bir yazı yaz yalvarırım, hamileyken bir gün içinde ne yedin ne içtin bir ara anlat mutlaka, geç olmadan!!!

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim :) Bahar, hamileyken ilk 3 ay benim çok bulantım oldu ve o dönemde bırak yemeyi, kokular bile beni mahvetti, 3 kilo verdim ne yazık ki. Sonra o bulantılar geçince 5 kilo almış gibi oldum ama aslında 8 kilo demeliyiz -3ü düşününce, ki bu da hamilelik için normal bir kilo alımı. Yediklerime gelince; sabahları kalkar kalkmaz yani 7.30'da folik asitin yanında koca iki bardak su, 2 kiwi (bağırsakları da çok rahatlatıyor) ve bizim burda ucuz ve bol olduğu için ve C vitamini deposu dedikleri için 5-6 adet altın çilek. Sonra eğer evdeysem 11 gibi kahvaltı yaptım, bol tahıllı ve içinde çeşitli tohumlar bulunan ekmek, 1 katı yumurta, izin verilen pastörize peynir ve bol domates, biber, salata türevi ile ve yanında 1 bardak yağsız süt. Evde değilsem de koca bir ekmek içinde peynirli salatalı sandviç ve yanında yoğurt yedim. Akşam 3-4 gibi 1 yoğurt ya da süte banılmış 4-5 tam tahıllı bisküvi yedim ve akşam yemeğinde de 6.30 gibi yani mutlaka ya balık salata, ya mercimekli bulgur pilavı ve yoğurt, ya ıspanaklı havuçlu mantarlı sebze türevi yedim, kırmızı et ve beyaz etle aram olmadığı için açıkcası haftada 1 zorla yedim bunlardan birini, onun yerine haftada en az 3-4 kez balık, 1 kez baklagil, 1 kez de yeşil sebze yedim. Fakat çok aşırı spor yaptım ben ilk günden son güne dek günde 1-1,5 saat ya koştum yürüdüm ya yüzdüm ya da yoga yaptım, bunu hiç bırakmadım yani.. Tatlı, kola, çay ve kahve hiç içmedim, çikolata zaten yemiyorum yıllardır ama tam tahıllı bisküviye sütlü ve meyveli tatlılara günde 1 ölçü mutlaka yer verdim, ödül niyetine :) Böyle yani. Ha bir de demir ya da vitamin hiç kullanmadım çünkü benim doktorum karşıydı bunlara ve tabii bunlar da ekstra iştah açıyor malum.. Hamilelik sonrası lohusa döneminde verdiler bana demir ve resmen buzağı gibi yiyordum ve doymuyordum, 2 kilo aldım ben lohusalık dönemimde hehehehe Böyle yani, çok öperim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, ellerine sağlık, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Çok çok çok güzel fotoğraflar, nazar değmesin size. Çok tatlısınız ikiniz de! :)

    YanıtlaSil
  8. Aman Allah'ım ben nasıl bu kadar geç keşfettim...
    Çok güzelsin be Ceren inşallah kızın ile mutlu günleriniz bol bol bol olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, inşallah içimiz de güzel olsun :) AMİN!

      Sil
  9. İşte budur yaaa... Güzelliğe bak. Ne güzel bir foto olmuş bu :) Güzel fikir.. Çook şekersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de bunun ay ay çekilmişi var ayakta, o da korkutucu valla güzel olmaktan ziyade, alien film seti gibi heheheheh

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!