8 Ekim 2013 Salı

Bebekle sosyal hayat

Hamileliğimin başından beri takip edenler bilir, ben sosyal bir insanım ve çocuğum olunca da bu sosyal ve hareketli yaşamdan geri durmayacağım diyip durdum. E ne oldu, son 1 haftadır eve kapandım kaldım. Bir yandan Maya'nın gel-git yüzünden bozulan ritmi, bir yandan gece uykularındaki düzensizlik yüzünden benim gün boyu hortlak gibi dolanıyor ve başımı koyacak bir yastık aranıyor halim, diğer yandansa tüm bunları ve berbat havayı bahane edip, bir sürü arkadaş arayıp sorarken eve tıkılıp kalmam.. Yok arkadaşım, bu ben değilim! Silkelenip kendime gelmem lazım!

Benim bir huyum vardır, birşeye başlayacaksam Pazartesi gününü beklerim, yeni hafta yeni başlangıç diye. Dün de aynen bu şekilde sabah erkenden yataktan fırladım, uyku gözümden aka aka, kendimi zorladım. Duşumu aldım, hemen bir çırpı yogamı yaptım, güzelce giyindim, makyajımı yaptım, kiwimi yedim, kimyon ve çörekotumu da anasonlu rezene çayımla içtim. Bu arada Maya uyandı, onu da değiştirdim, attım kanguruya çıktım dışarı. Hem bana iyi geldi hem de ona. Oh be, evden çıktık sonunda.. Hem de SOMbahar gelmiş; hani bizde pastırma yazı derler, tüm yapraklar kırmızı, kavuniçi, sarı, muhteşem bir doğa var dışarda! Hiç sevmediğim upuzun, karanlık ve soğuk kış mevsiminden önce değerlendirmek lazım..

Maya'nın ebenin önerisiyle şekillendirdiğim "uyku ritüeli kursu" gündüz 12'de başlayıp 5'te sona eriyor (tabii ki 5 saat uyku beklentim yok ama hazırlık, uyku, uyanma döngüsü bu şekilde olmalıymış) ve gece de 7.30'da tekrar başlıyor. Yani sosyal aktiviteler için ya sabah 12'ye kadar ya da akşam 5-7.30 arası zamanım var. Adam olana yeter de artar bile. Her gün Maya ile sabah en az 1 saat oyun oynuyorum ve saat 10 ile 12 arası ve akşam 6 ile 7 arası dışarıya çıkartıyorum. Akşamları doğada sakin yürüyüşler yapıyoruz ama gündüz arkadaşlarla buluşmak ya da bebek gruplarına ve bebek jimnastiğine gitmek için ideal. Tabii zaman kısıtlı olunca, çok iyi planlamak ve uygulamak gerekiyor. Ben normalde çok hızlı hazırlanmamla ve dakikliğimle bilinen biriyimdir ama Maya'dan sonra ilkkez bir arkadaşla buluşmaya kalktığımda, buluşmaya tam 55dk geç kaldığım için artık akıllandım. Kendime inanamamıştım; çünkü saat başındaki otobüsü kaçırmakla kalmamış, ondan sonra 20 dakika arayla gelen iki otobüsü DAHA kaçırmayı başarmıştım!

Bebekle sosyal hayata atılmak için, tam 1 saat öncesinden hazırlanmaya başlamanız gerekiyor. Önce kendinizi hazırlıyorsunuz, sonra bebeğin yedek elbisesi ve tuvalet malzemeleri çantasını ve en sonra da bebeği emzirip, altını değiştirip, giydiriyorsunuz. Tam giydiriyorsunuz, bebeğin kaka yapası tutuyor falan. Bu bebek milleti esprili bir millet.. Dolayısıyla bebekli ve heryere geç kalan insanlardan olmamak için 1 saat önceden hazırlanmaya başlamanız gerekiyor. Korkarım bu süre bebek büyüdükçe de artacak.. Sonra, ben eskiden ufacık hafif bir çantayla çıkıverirdim dışarıya, şimdi nerdeyse utanmasam bavulla çıkacağım. Mesela yanınıza illa ki yedek kıyafet almanız gerekiyor çünkü bu bebek milleti ne zaman gezmeye gitse illa ki fışkıran kaka falan yapıp tüm elbiseyi batırıyor, dedim ya esprili bunlar. Sonra buluşacağınız kişinin çocuklu ya da çocuktan az biraz anlar olması gerekiyor çünkü abidik gubidik yaparken üstüne kusan çocuğa herkes gülemeyebiliyor. Sonra gittiğiniz mekanda çocuğu değiştirecek bir yer olması, emziriyorsanız bu işi milletin gözüne soka soka yapmayacağınız bir köşe bulunması falan da gerekiyor. Yani kaideler bol kepçe.. Belki de bu nedenle, ben etrafta çok fazla küçük bebekli insan göremiyorum, gördüklerim nedense hep 2-3 yaşındaki çocuklar.. Kim bilir?!

6 yorum:

  1. Her dönem dışarı çıkma seromonisi değişiyor bizim de. Büyüdüğünde de başka ihtiyaçlar oluyor çantamız hdla kocaman. Bu son güzel havaları kaçırmamalı, belki Maya da doğduğundan beri gezmeye alıştığı için son zamanlarda evde kalmaktan dolayı huysuzdur. Ebenin tavsiye ettiği yöntemi ve sonuçlarını merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GeCe'cim ebenin tavsiye ettiği yöntem ve benim de aslında yanlış olduğunu bildiğim halde yaptığım; memede uyutmamak. Saçını göbeğini okşa, bırak ağladığı kadar ağlasın, uyur dedi kadın.. Denemeye yeltendim ama Maya dozu arttıra arttıra 1 saat ağladı :( Artık daha fazla dayanamadım verdim memeyi, 30sn. sonra uyudu :( Bu meme-uyku ilişkisini nasıl kıracağım bilmiyorum, işim zor..

      Sil
    2. Biliyorum biberona karşısın ama bunu çözmen için biberon yardımcı olabilir. Şöyle ki karın doyurma saatlerini uykusunun geldiği değil de uykudan kalktığı saatlere denk getirmek lazım (gündüz için konusuyorum tabi) bu saat dönüşümünü de yapabilmek için sağdığım sütü bir kerelik biberonla verip hızlıca karnını doyurabilirsin, sonra uyur uyanınca hemen acıkmamıssa bir saat sonra falan (ama uykusu gelmemiş olacak ortasında diyelim) emzir. Böylece saatlerini çekerek değiştirebilirsin belki. Biberon ile sütü içerken uyumayacağını düşünüyorum

      Sil
    3. Şekerim biberona da emziğe de karşı değilim ama bizim kız almıyor ki.. Biberonla arada rezene çayı içirmeye kalkıyorum, en fazla 1-2 fırt tamam. Emzik ayrı hikaye zaten 24 saat ağzında tutsam yine de tükürüyor, ben de inatlaşmak istemedim. Aslında kabul etse, en güzeli biberonla uyutmak olacak. Şimdilik emmeden uyumak istemediği için ilk aşamada uyku öncesi sütü kesebileceğimi sanmıyorum ama en azından meme-uyku ilişkisini kırabilsem iyi olacak. Ya da amaaan sallasam gitse mi ya, nasılsa beceremiyorum ben bu işi, bari çocuk mutlu uyusun.

      Sil
  2. Biz cantayi hep hazir tutuyoruz.:) Emzirme isini de genelde gittigim yerde yapiyorum daha cok vaktim oluyor o zaman.

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!