5 Ekim 2013 Cumartesi

Uyku düzeni kurmak

Maya doğduğu zaman, doktor bana "bu çocuk erken doğduğu için size daha fazla bağlanmak isteyecek, daha sık emmek, sizinle uyumak, mümkün olan her anda dokunmak sarılmak isteyecek, normal bu" demişti. Ondan feyz alarak ben de Maya'yı bol bol slingte ve kanguruda taşıdım, ne zaman istese meme verdim, beraber uyudum, ağlamaya başlamadan ilk hık-mık ettiği anda yanına koştum. Dolayısıyla çocuk bir kucak çocuğu, bir anne kuzusu, bir diktatör, bir kasımpaşalı eli maşalıya döndü. Son iki yazımdaki ağlamaklı halimi de takip ediyorsanız görüyorsunuzdur, tükenme noktasındayım. Ve şimdi diyorum ki; "doktor senin alacağın olsun, doktor seni uçan çalı süpürgeleri kovalasın, doktor seni Allah bildiği gibi yapsın e mi!"

Maya ile birlikte uyuyoruz. Bizim yatak 200'e 160, normalde iki kişiye gani gani yeten, istendiğinde samimi pozisyonlarda, sıcak bastığında uzakta ferah ferah uyumayı sağlayan güzel bir yatak. İkimizin de ayrı pike ve yorganları var. Maya benim pikem ya da yorganım içinde, ortamızda yatıyor. Lakin bu yatağın tam ortasında iki elini mümkün olan en uç noktaya dek açarak zortlaya horuldaya uyumayı seven ve gece boyu totodan attıra attıra adım adım bana yapışan, beni yatağın en ucuna dek kovalayan bir bebeto olunca; bebeğin iki yanında kıvrılmaktan ne bel kaldı ne boyun. Evet bebekle uyumak süper; gece boyu sarılıp öpebiliyorsunuz, ihtiyaçlarını daha çabuk fark edip giderebiliyorsunuz falan ama öteyandan, fiziksel anlamda aynı yatağı paylaşmak oldukça zor. Ben de geçen hafta bir sabah, tutulmuş belim yüzünden yataktan doğrulamayınca bu işe artık bir son vermeye karar verdim.

Verdim de ne oldu, hiçbirşey.. Hala birlikte uyuyoruz. Olaylar şöyle gelişti: İlk olarak yatağın yanına monte edilen, tek tarafı yatağa bitişik bir beşik edindik. İlk sorun zaten beşiğin kurulumunda başladı. Beşiği yatak yanına monte edince, bebeğin ağzı ile meme arasındaki seviye aynı olmalı. O nedenle güzelim yatak yanı komüdinimi kaldırmak durumunda kaldım. Üzerine koyduğum kitaplarım, suyum falan hepsi yerde duruyor, öğrenci evi gibi! Sonra beşiğin minderi ile bizim yatak arasında kalan tahta kısım çocuğu rahatsız etmesin diye havlu sıkıştırdım, aynı seviyeye getirdim. Ama yine de ortada ayrı bir materyal olması ne göze güzel gözüküyor ne de rahat ettiriyor. Doktorlar 1 yaşına dek yastık yorgan kullanılması sakıncalı dedikleri için, Maya'yı uyku tulumuna sokup uyutmaya yeltendim. Tabii bizim eli kolu fazlasıyla oynak kız bu işten hiç hoşlanmadı ve yaygarayı basınca kuzu kuzu yine yatağıma aldım. İkinci gece, bebek yorganıyla uyutmaya karar verdim. Bu sefer de memeyi verirken kucaklaşmaya ve ayaklarını göbeğime dayamaya alışkın bebeto, benim beşiğe sığmayan uzuvlarıma kafayı taktı ve yaygarayı basınca yine kuzu kuzu yatağa geldi.

Bugün üçüncü geceydi ve ben tüm gün okuduğum "uyku düzeni kurma" yazıları sayesinde daha bilgili ve istekliydim. Bebeto 7.30 gibi esnemeye ve huysuzlanmaya başlayınca önce bezini değiştirdim, sonra hala salondayken kucakta meme verdim ve sonra mızırdanarak kucakta bir 10 dakika etrafta dolaştı, sonra yatağa geçtik ve bebe yorganının altında, kendi beşiğinde meme verdim. İlk başta hiç hoşlanmadı ve direndi ama sonra yavaş yavaş uykuya daldı. Ben de 9 gibi yanından ayrıldım ve kocamla salonda keyif yapmaya geri döndüm. Evet, başardım! Kitap gibi uyku düzenini kurdum! Afffffferin bana!

Peki ne oldu da yatağa geri döndü? 9.30'da haykırarak ağlamaya başladı ve tüm gece belli aralıklarla ağladı. Yatakta bana yapışmazsa uyumadı. Dolayısıyla yine kuzu kuzu yatağa geldi. Ama tüm bu değişiklikler tabii onu huzursuz ettiği için de ne doğru dürüst uyudu ne de bizi uyuttu. Şu an ailecek ruh gibiyiz ve bu uyku düzenini kurmaya inat edersem uykusuz 4. gece bizi bekliyor.. Ne yapacağımı bilmiyorum, yatağın yanındaki beşiğe bile bu kadar zor alışırsa (alışmadı da netekim), kendi odasında nasıl uyuyacak bu çocuk? Belim boynum tutulmasa, robocop gibi kalmasam çoktan vazgeçmiştim bu işten ama şimdi ikilemdeyim işte.. Ne zormuş bu iş yahu!

7 yorum:

  1. Benim bu yazıda gördüğüm bir anda büyük bir değişiklik yapmış olman. Önce yapışma durumunu kurtarmalı sonra ayrı beşik ( yana bitişik olsa bile, yeni zemin farklı his) durumuna geçmelisin. Eğer gündüz uykularını da bu şekilde temasla yapıyorsa bu sırada da deneyebilirsin. Mesela memede uyuyor diyelim, meme bitene kadar uyumasın, sonra yanyana yatın, ten temasını yüzde elli azalt, yine dokun şarkı vs ne oluyorsa artık o şekilde uykuya geçmeye alışsın. Her seferinde teması azaltabilirsin. Mesela sadece elinle poposuna yada başına dokunma kalsın. Ondan sonra yine el teması ile ayrı beşik, beşiğe alışınca da el temasını kesme denemesi , mesela sadece ninni ile varlığını hissettirme, ondan sonra ayrı beşik ayrı oda geçişleri. Bütün bu geçişler yavaş yavaş olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taktikler için teşekkür ederim :) Bakalım ne olacak.. Ben de merak ediyorum.. Çocukla inatlaşmama yanlısıyım, şimdilik patron o ama işte bel ve bu geceden beri bir de kol ağrısı olunca insanın yelkenleri suya iniyor..

      Sil
  2. Bir de mayanın gündüz uyku düzeni nasıl merak ettim şimdi. Mykundak.com sitesinde aylara göre uyku saatleri vs bilgileri vardı. Bizimki ona hep uyuyordu, sizin nasıl onu da bir ara yazsana

    YanıtlaSil
  3. Canim umarim durumu kurtarirsin lakin biz aylinle hala ayni yatagi paylaşıyoruz:) bu durumla ilgili ben de yazacaktim ama firsat bulamadım ilk fırsatta yazacağım ama. Okurken hep gözümde canlandirdim sizi cok hos gözüküyor:) ama gel bana sor diyorsun. ..su an maya kucuk evet sana cok alışkın ama biraz sabirla durumu toparlayabilirsin bence. ..buyudukce bu is daha da zorlaşıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabır sabır sabır, işin sırrı bu sanırım..

      Sil
  4. 23 aydır bizim odada kendi yataginda uyur yanıma almak istedigimde 10 dk durur yatagina gecer. Emin ol odasına da gidecek kendi yataginda da yatacak ne panik yap ne endise et ne de bence kesinlikle ve kesinlike uyku egitimi falan verme bu isleri daha da beter yap. Hee eninde sonunda kabullenir ama benim icin onemli olan nasil kabullendigi. Belki günlerce uzerinden cikarmadığın bir tshirtu yanına koyabilirsin kendi yorganinini iyice ona yaslarsın falan filan adım adım yapmanı öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hafta aynen ebenin dediklerini uygulayacağım, ya batacağız ya çıkacağız. Pazar gününe dek bir adım yol katedemezsem allah seni bildiği gibi yapsın maya diyip salacağım çayıra mevlam kayıra.. Bel mel kalmadı ama sinirlerimin bozulmasındansa bel tutukluğu sanki daha iyi.. offf of!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!