26 Kasım 2013 Salı

Beyin göçü

Evli ve yeni bebekli ve bebekle güvenli bağlanma kuracağım diye yırtınan ve dolayısıyla bebekle uyuyan bir çiftin, XY kromozomuna sahip ve bazı kültürlerde kısaca "bey" denen bireyinin bir gece ansızın iş yerindeki yoğun tempoyu bahane ederek, XX kromozomuna sahip ve bazı kültürlerde kısaca "hanım" denen bireyden ve aşklarının meyvesi adı altında, hafif limoni bir tada ve gecenin belirli ve beklenmedik saatlerinde ansızın gür bir haykırma potansiyeline sahip mini-diktatörden uzağa, salondaki kanepeye kıvrılma ve bir gece boyu horul horul uyuma davranışına "BEY'İN GÖÇÜ" denir. Evet. Dün gece bizim evde Bey'in Göçü yaşandı.

Valla 10 senelik ilişkimizde bir ilk. Aslında, "nasıl olur da beraberken yalnız uyuyabilirsin, bre bey!" diyerek gürül gürül haykırmam lazım, çünkü bence evli bir çiftin değil ayrı odada ya da ayrı yatakta, ara sıra el ele tutuşmadan bile uyuması çok anti-romantik, çok "klasik evli", çok "böööğk, bu ne yaaa" birşey. Ama hiç de protesto etmedim, gıkım bile çıkmadı, "gitme, kal" bile demedim hatta "şekerim, yorganını ve yastığını da al, üşütürsün" diyerek destek bile oldum. Çünkü gece boyu milim milim bana yaklaşan ve yatağın bir köşesine sıkışmış yatarak ses yapmayayım diye dönemeyen Bey'e yapışmama, gecenin 03.30 gibi abuk bir saatinde uyanıp sıkılan ve oyun oynayası tutan, tüm bu "hareketli geceler" boyunca iki saatte bir uyanıp ve herkesi uyandırıp cok cok emen ve insomnia'da yeni bir boyuta girmeme, Tyler Durden'a dönüşmeme, altında koyu morluklar oluşmaya başlayan gözlerimle doğal bir Fight Club kurmama ramak kalmasına neden olan mini-diktatörle yan yana, ayaklarımı aça aça, kollarımı gere gere uyuma fikri bana çok ama çok "romantik" geldi. Vallahi de billahi de Bey'in Göçü'ne tam destek verdim yahu! Ama birkaç şartla! Kırk yılın başı yaşanması ve zırt pırt tekrarlanmaması ve sabah uyanıldığı anda koşa koşa eşin yanına kıvrılınması, bolca öpüşülüp koklaşılması ve ayrı geçen gecenin sabahı ekstra romantizm yaşanarak aranın kapatılması şartıyla!

Kıssadan hisse; sevenler ayrı kalmasın, beyin göçüne dur! (ve gizli mesaj: yaşasın uyku!)

Hamiş. Bu arada foto yükleyemedim, server kabul etmedi diye bir mesaj alıp durdum, bu sorunu yaşayan ve hatta çözen var mı?

13 yorum:

  1. Ne diyeyim bilemiyorum,üniversitede iktisat sosyolojisi hocamızın finalde vizede sorduğu tek soru"beyin göçü" ydü,ceren bu konuda da bizi aydınlatıyor diye okumaya başladıydım:))
    Çözümü biraz daha dene olacak,hiç bir şey yapmadım kendi kendine düzelmişti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koca için mi bebek için mi diyorsun? :D

      Sil
  2. Ara sıra olur böyle şeyler ama her beyin dönüp dolaşıp geleceği yer ana memleketidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamadım annesine mi taşınacak diyorsun? :D

      Sil
    2. Yorumumun bu şekilde anlaşılabileceği sonradan aklımA geldi ama asıl kastım o baba sen anne olduğun için senin yanına geleceği idi

      Sil
  3. Ay ben de başlarda çok bozulurdum salonda uyuya kalır nedense! yatağa gelmezdi. Gidip uyandırır çabuk gel senin yerin benim yanımdır derdim şimdi mi sesimi çıkarmıyorum sonradan acısını çıkarmak üzere :) Zaten salon bizim "romantik" alanımız artık yatak odası da neymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası kesin canım, yatak odası dışında heryer romantik alan oldu evde :D

      Sil
  4. Sevgili C,
    Kendimi hakikaten bir misfit gibi görmeye başladım. Ben yatak da paylaşamam ki! :D Horlamayan Bay Kuş istiyorum!

    Sabah blog görüntülerinde de sorun vardı. Düzelmiştir şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çok şey istiyorsun. Bizim bey horlamazdı, yorgunluktan konuşuyor bile bu sıra.. Zavallı adam. Zavallı ben..

      Sil
  5. Offf, ellerine sağlık =) Siz zorlu geceler geçirirken, biz bunları okurken yarıldık resmen.. Evet suçluluk hissettim ama çok güldük, size sağlık olsun =))

    Ps: Nedense evlendiğim ilk gece fark ettiğim üzere, ki öncesinde iki senemiz vardı bizim de, ama bizim bey de diş gıcırdatıyor, horluyor, konuşuyor, inliyor, tekme atıyor, yataktan atıyor, yastık çalıyor. Evet biz de harpte gibiyiz geceleri.. Acil doktor :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D bazen neler goruyorlar ruyalarinda da boyle hareketler icine giriyorlar diye de dusunmuyor degilim!

      Sil
  6. Son zamanlarda okuduğum ya da keşfettiğim diyelim en en harika blog. Dün akşam tesadüfen buldum ve sabah ilk iş okumaya devam. Anlatım diliniz harika, inanın bir an sıkılmadım... Lütfen bol bol post edin yazılarınızı... Tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay cok tesekkur ederim, alkislarla yasiyorum, egomu pompaladiniz, gozlerinize saglik. Ben de simdi sizi ziyaret ediyorum

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!