7 Kasım 2013 Perşembe

Bir erkekle buluştum (!)

Kızlı erkekli aktivitelere girmenin mübah olmadığı açıklamalarının gündeme bomba gibi düştüğü şu günlerde, iyice azıttım ve çoluk çocuğa karışmış bir kadına hiç yakışmayacak hallere girip kendime bir erkek arkadaş edindim ayol. Başımıza taşlar yağacak, öğrenci evlerinde basılacağız, hiç utanmamız arlanmamız da kalmadı artık. Lakin edindim, vallahi bir erkek arkadaş edindim ve bu sabah kargalar kahvaltı yaparken eşlerimizi işe yollayıp, kendisiyle bir kafede buluştuk. Vallahi yaptık! Ay öyle de güzel oldu ki! Anlatiim sevgili dut mevsiminde mideyi bozmuş bülbüllerim; korkmayın, namahrem durumlar yok bu hikayede.

Haftanın her gününün her sabahına köpiş ayağı yemiş gibi program koyduğum halde, salı günlerim tamamen boş, bomboş, kendimle başbaşa geçiyor. Bu salı sabahlarında genellikle uzun bir yürüyüş yapıyor ve Maya izin verdiği ölçüde bir kafede meyvesulu sodamı içip tramvayla evime dönüyorum. Son iki salıdır eve dönerken, tramvayda benim yaşlarımda bir adamcağız ve Maya'dan biraz büyükçe bir kız çocuğu dikkatimi çekip duruyordu. İngilizce konuştukları için tabii gurbet elde insan hemen dikkat kesiliyor, en ufak bir gülümsemeyi, selamlaşmayı atlamıyor. Aynı durakta da inince, "kız mı, yaşı kaç?" falan gibi tipik anneler arası sosyalleşme cümleleriyle sohbeti açtık ve ikimizin de doktora öğrencisi olması, eşlerin buralı olmaları, aynı mahallede oturuyor olmamız falan derken kaynaştık. Ben insanlarla çabuk kaynaşabiliyorum, pek çekinmem yoktur. Sonra bazen sıkılıp ilişkilerimi sürdüremiyorum ama neyse.. O ayrı mesele. Bizim mahalleye doğru yürürken laf lafı açtı ve bugün (perşembe) buluşmaya karar verdik.

Sabah benim anneler grubuma kadar, yani kargaların kahvaltı saatiyle kuşluk vakti arasında bir kafede buluştuk ve ne keyifli bir sohbet oldu anlatamam. Jamie, Avustralyalı. Benim de burdan önce 2 sene kadar yaşadığım bir kıta-ülke olduğu için, eskileri yadetmek ne güzel oldu. Kızları Amy 3 aylık olalı beri Jamie bakıyormuş. Burda annelik iznini eşlerden herhangi birisi alabiliyor ve cinsiyet rolleri çok baskın olmadığı için babalar da gayet güzel çocuk bakıyorlar. Oturduğumuz kafede ben koca bir rezene çayı gümletirken (süt arttırıyor azizim diye diye valla içimde rezene ağacı çıkacak yakında) Jamie de enerji vermesi için duble ekspresso gümletti, bu bıcırıklarla başka türlü başa çıkılmıyor malum. Çocuk, doktora falan derken harika zaman geçirdik ve bu buluşmaları en kısa zamanda tekrarlamaya karar verdik.

Çok mutluyum! Artık benim de bir erkek arkadaşım var! Üniversiteye kadar benim hep çok yakın arkadaşlarım erkekler oldu (ve de hiçbiriyle sevişmeyi düşünmedim sevgili erdoşcuğum, inanmazsın sen ama..) ama nedense üniversite sonrasında insanlar daha ziyade kendi hemcinsleriyle takılmaya başlıyor ve hatta evliler bekarlarla, çocuklular çocuksuzlarla falan görüşmez oluyor (bunu da bir ara irdelemek lazım, ne acı bir gerçek bu) ve erkek arkadaşlarla yapılan sohbetleri ne çok özledim şu son yıllarda.. Kızlarla da mutluyum yanlış anlaşılmasın, yeter ki etrafımda arkadaş olsun ama ne bileyim bazen insan şöyle "bam bam" bir erkek arkadaş sohbetini de özlüyor. Biz kadınlar biraz politik oynayabiliyoruz, dost da olsak. Erkekler pek öyle değil, daha direkt ve samimi olabiliyorlar.

Velhasıl Jamie bana iyi geldi. Türk kadını olsa eşi heralde görüştürmezdi bizi, ya da benim koca Türk erkeği olsa huylanırdı illa ki ya da gay kesin der çıkardı.. Ama bu durumda sanırım bu dostluk sürer gider gibime geliyor. Üstelik sevişmiycez sevgili erdoşum yahu, inanmazsın sen ama..

13 yorum:

  1. Ay bayıldım valla ne güzel, hem birbirinizden bebek bakım tüyoları alırsınız, bir de çok merak ediyorum erkekler bakınca farklılıklar oluyor mu bebekte, ileride yazarsın belki. Hani onların yaklaşımı daha farklı ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz kaynaşayım dur, bakıcam baba mı iyi bakıyor anne mi :D

      Sil
  2. Nutkum tutuldu,empati bile kuramıyorum:) ters işler bunlar:) ne yapıyorsun bize Ceren:)( artık poşet içinde okuyacağım bu bloğu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gazete kağıdına sararak tenhada azar azar oku Ayşe'cim aman ha :)

      Sil
  3. Ay super, bayildim, Norvec'te de boyle; hatta yasanin babalara ayirdigi izin anneden fazla :) Sonrasini paylasabiliyorlar.
    Erkeklerle arkadaslik kismina kesinlikle katiliyorum, bende erkek nufusunun bir hayli yuksek oldugu okullarda okudum genelde, universite de makina okuyunca erkeklerle her zaman cok daha iyi anlastim. Gercekten icten pazarlik durumlari yok, soyleyeceklerini tartmiyorlar bizler gibi, cok daha netler. Velhasil arkadasliklari pek bi keyifli :)
    Ama dediginiz gibi taraflardan birinin esi Turk olsa ne kadar mumkun olurdu bilemiyorum, en modernimizde bile var o kafaya soru isareti kondurma durumu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Namahrem durumlar :D Bu arada Norveç'te misin Colorful, norveç usulü somonlu karidesli pırasa yemeği hakikaten var mı orda yoksa chili con carne misali diğer ülkelerin atmasyon yaptıkları bir yemek mi merak ediyorum!

      Sil
    2. Evet 3 yildir burdayim ama hic oyle bir yemek duymadim, gormedim :) Somon cok tuketilen bir balik ama, genelde firinlanmis, buharda pisirilmis yaninda patates puresi ile yada buharda pismis sebzelerle servis ediliyr. Norvec'in ne yazik ki mutfagi diye birsey yok :) wn cok tuketilen ve sevilen sey pizza diyeyim gerisini siz tahmin edin :) Meksika mutfagi da hatri sayilir derecede populer, marketlerde resmen kocaman bir bolum ayrilmis durumda ki sadece 2 marka sut olan bir ulkenin marketleri hakkinda konusuyoruz. Lutefisk (http://en.wikipedia.org/wiki/Lutefisk), smalahove (http://en.wikipedia.org/wiki/Smalahove) diye "ozel" gunlerde xmas gibi pisirdikleri yemekleri vsr ki evlerden uzak :) Onun disinda daha yenilebilir Pinekjøtt (Isvec meatballs gibi) ve Fårikål (http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5rik%C3%A5l) var.

      Sil
    3. pinekjøtt de yazim hatasi yapmisim, dogrusu kjøttboller olacak. Pinekjott de goruntude yenilebilir birsey olsada, yenilebilirligi tartisilir :)

      Sil
    4. ben çok severim yerel mutfakları denemeyi.. konu balık olunca hele gözüm döner :D

      Sil
  4. erdoscuk inanmaz inanamaz ki .. kiz hic atesle barut yan yana olur mu basimiza tas yagacak valla :)

    ne guzel yaziyorsun ben Esra Ingiltereden seninle bebegime kiz olursa Maya adini koymayi planlarken tanistim ama oglum oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler :) E peki ne oldu adı? :)

      Sil
    2. Ediz Jack 11 haftalik :)

      Sil
    3. Allah bağışlasın, adıyla yaşasın, anneli babalı güle oynaya büyütün :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!