12 Kasım 2013 Salı

Hayat, yo bitç!

Güzelim hayat! Sana "hayaaaağt, bana neden bunu yapıyorğğğsuğğğn?" diye arabesk şarkılar bestelemek geçiyor içimden bu sıra. Tabii ki halime şükredip oturuyorum ama çok pis içime atıyorum, bi ara fena dalıcam bak haberin olsun.

Aslında işin doğrusu; büyük konuşmamak lazım. İlk 6 ay anne sütü önemli ya, sonrası pek de önemli değil gibi düşünüyoruz. Aslında çocuk 6. ayda diş çıkartıyorsa, bu doğanın biz annelere bir öğretisidir diye de düşünüyorum, doğa demek istiyor ki "bak dişleri çıkartıyorum, yavaştan sen de artık süt bebeliğinde kemirgenliğe adımlara başla". Ekolojik yaklaşımı severim evet. Antropolojik araştırmaları da severim, o da doğru. Bazen ikilemde kalınca "acaba taş devrinde insanlar ne yapıyordu" ya da "acaba Afrika'daki geleneksel topluluklar bu durumda nasıl davranıyor" diye düşünüp araştırıp uyguladığım çok oluyor. Doğalı oymuş gibi geldiği için. Çünkü çocuk yetiştirme kuralları da günün moda anlayışı gibi zırt pırt değişiyor, alaşağı oluveriyor, insan bi noktadan sonra "illa ki x yaparken, asla x yapmamalısın" falan olabiliyor. En iyisi yüzyıllardır devam eden, modası geçmeyen uygulamalar. Ha diyeceğim şudur ki; ben de "çocuğun dişini göreyim, katı gıdaya geçeyim, oh memeden de yavaş yavaş keser rahat ederim" diyor ve eşimle benim 8. aylarda diş çıkarmış olmamız gerçeğine güveniyor, "ooohooo daha çeyrek sene var" diyip keyifle memeyi çocuğumun ağzına dürtüp duruyordum. Olay aslında şu; dişli bir çocuğun meme emmesi bana ters anacıım. Sizin çelik gibi bir psikolojiniz, kayış gibi meme uçlarınız olabilir, lakin bende ikisi de yok. O nedenle, "ilk diş, memeye veda" mottosuyla güle oynaya yaşar gider haldeydim.

"Dim" burada anahtar zaman kipi. Hayat denen bitç, tabii ki bana tükürdüklerimi yalatmakta ısrarcı. Maya diş çıkarmaya karar verdi. Hem de iki adet. Bu ne demektir sevgili okuyucucağızım, evet "hayat, yo bitç, banağğğ nedeğğn bunuğğ yapıyorsuğğn?" ya da "dişler! erkekseniz teker teker gelin uleeyn, ne bu ikişer ikişer saldırıyorsunuz!?"

Oysa ki, son 1,5 haftadır Maya'nın kolik ağlamaları yerini gülücüklere, evdeki saç baş dağılmış halimiz yerini bakımlı ve neşeli bir sükut dönemine bırakmıştı. 1,5 haftadır Maya'ya tapıyor, kendimizi sonunda düze çıkmış dağcılar gibi hissediyor, "he biz bu işi kıvırmaya başladık galiba" diyerek kıvanç ve esenlik içinde yaşayıp gidiyorduk. 1,5 hafta mı sürer sadece bu yaaa, bu kadarcık mıdır? Resmen boğulmakta olduğumuz okyanusta, Cast Away'den kopmuş gelmiş Wilson topu bulmuş, iki nefes aldıktan sonra, topun patlak çıkması sonucu boğulayazmaya geri dönmüş gibi olduk, evet.

Zavallı Maya, ağzındaki savaşla mücadelede, ne bulsa ağzına sokup diş etlerini kaşımaya çalışıyor. Yaşlı ve müzmin bir boxer köpek kadar salya içinde, nereye elimi atsam ıslak, yapış yapış, koyver gitsin haldeyiz. Maya en son salondaki koltuk takımını kemirmeye başlayınca "ya acaba?" dedim ve itinayla sabunlayıp kuruladığım küçük pembiş parmağımı damağına sokuverdim. Hart diye bir ısırık aldı bizim süt vampiri anında. Baya da kesici ayol bu diş denen ufacık pirinç taneleri! İlk gece birinin ucu, diğer gece ikincinin ucu derken.. Evet Maya diş çıkartıyor!

Bazı bebeklerde bu genel huysuzluk haline ek olarak uykusuzluk, yüzde kızarık döküntüler, iştahsızlık, ateş, ishal hali de olabiliyormuş, normalmiş. Bu dönemde yaşanan ağrı ve huysuzluğı bir nebze gidermek ya da daha doğrusu bu dönem kendiliğinden geçerken, sizin kendinizi "bişeyler yapıyormuş gibi" hissetmeniz için, doktorumuzdan şu öneriler geldi:

- Orta boy bir havucu kerterek (bıçakla kazıma işlemine kertmek denir bizim oralarda) şöyle buzdolabında biraz soğutup çocuğun eline vermek. Soğuk ve sert, hem de doğal bir diş kaşıyıcı!
- Elini ağzına götürüp duran çocuğun dikkatini dağıtmak, oyun ve dolaşmaları arttırarak oyalamak.
- Eğer dişte dişeti hematomu olursa, hemen dişçiden randevu almak

Bu önerileri uyguluyoruz, bekliyoruz. Beklerken de zaman hızlı geçsin diye diş buğdayı ya da tooth fairy denen hadiseye girişiyoruz - detaylar çokkkkk yakında bu blogda ;)

Bu arada; ben de bu sivri sivri dişlere sahip süt vampirini nasıl emzirmeye devam edeceğim diye kara kara düşünüyor ve ani bir kararla apar topar ek gıdaya geçiveriyorum! Ama ne geçiş! Bu da bir sonraki yazımda! Kendimi Reha Muhtar'la ana haber bülteni sunar gibi hissettim yahu, nasıl hızlı ve ekşın dolu bir hafta olmuş.. Çoooook yakında!

Diş çıkartma hadisesi hakkında daha fazla okumak için buraya ve buraya tıklayabilirsiniz.

14 yorum:

  1. 1-dişli bebenin emmesinden neden korkuyorsun ki ısırmıyorlar, ara sıra oyun yaptığında doğru tepkiyi verirsen bir daha hiç ısırmaz, eskiden üç yasına kadar emzirmek çok normalmiş bknz carlos gonzales 2- hoşgelmiş ilk dişleri kolayca çıksın hepsi insallah 3- ek gıda döneminiz hayırlı olsun bakalım sevecek mi maya, eşin de home office olayına dönecek mi merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1.ne o doğru tepki ayol? 2. çok teşekkürler amin! 3. ayol ne home office'i, adam bu sabah güle oynaya yurt dışına iş seyahatine çıktı :P geceleri de maya horul horul uyuyor valla yanımda, delireceğmm :D

      Sil
    2. Doğru tepki sizin aranızdaki iletişime kalmış kızdığını ve yaparsa meme vermeyeceğini anlaması lazım. Önce söylersin mimik ifadesi yaparsın anlamazsa çekersin, ama her seferinde aynı tepki olmalı ki ciddiyetini anlasın. Oyun gibi algılamamalı

      Sil
  2. Hayırlı olsun dişleriniz! Ee sen o kabilelere falan bakarsan yandın onlar emzirmeyi takriben çocuk 5-6 yaşındayken bırakıyorlar çocuklarıyla çocuk ayrılmak isteyene kadar beraber uyuyorlar :)
    Dişli meme emerken sadece oyun için ısırıyor acıyor mu feci ama sonra bakıyor ki sen ciddisin oyun oynamıyorsun vazgeçiyor bir de emmeye en çok ihtiyaçları olduğu dönem hem psikolojik hem de fiziksel olarak ki onları ne havuç ne diş kaşıyıcı en çok rahatlatan şey de emmek. bir de ateş falan çıkacarsa iştah kesilirse ishal olursa o meme var ya meme işte o zaman bir ilah! şükür yarabbim diyorsun. Ek gıda adı üzerinde ek gıda emzirmeyi bitiroyrsan mamaya da bir şekilde geçiş yapman gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerim Maya biraz fazla meme düşkünü, zaten ben niyetlensem de dünya savaşı falan çıkar, gece bile hala 2 saatte bir emmek istiyor.. Nerdeee sırf mama hayal daha.. Ha bir de biberon ve emzik kullanmayı itinayla reddeden bir hatun bu bahsettiğim zat-ı muhterem..

      Sil
    2. Meme emen ve düşkün çocuklar tazesi varken yalancısını ne yapayım diyorlar genelde :) Hiç merak etme bıraktırması çok zor olmuyor hatta ulen yoksa sevmiyor muydu bu memeyi bile deyiveriyorsun. O gece emmeleri var ya kendim mi atlasam areni mi camdan atsam diye çokkkk düşünmüşümdür birlikte atlamayı uygun gördüğüm bile oldu :)

      Sil
    3. :D Dün gece ilk defa ittirdi beni bizim diktatör, nası yani yaa?!? Çok da bozuldum ayol hazırlıksız yakalandım bi an!

      Sil
  3. ama düşünsene emzirmek aslında büyük bir mucize. ne biberon yıkamayla, sterilizasyonla uğraşıyorsun, ne de bugun bu bebeğe ne pişirsem ne yedirsem diye düşünüyorsun. nereye gidersen git özgürsünüz, çünkü en sevdiği yiyeceği her an hazır bir şekilde yanında :)) daha ne isteyelim, gece gece mama hazırlamak daha mı kolay sanki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esneye esneye.. çok haklısın! biberonu istemediğine sevineyim o zaman dur :) bu arada yakalayıp hüpletirken moraran memeleri hiç karıştırmayalım.. :D bir araştırma yapılmış, emziren ve emzirmeyen kadınlar arasında meme şekline (sarkma ve büyüme) göre fark bulunmamış, bu gerçeğe odaklanalım biz :)

      Sil
  4. Oy oy oy! Bir avazda çıksınlar :D

    Sütü sağıp versene hemşire!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemşire o çok iyi bir fikir ve yapılmalı, haklısın. Tabii bizimki biberon kullanmıyor, hatun ciddi, direkt bardaktan içmeye başlayacak bence. Şimdilik idare ediyorum ama ısırıklar ciddileşirse bi güzellik düşünücem.. Sizin kuzu napıyor yahu?

      Sil
  5. Bizim kuzu ben sürekli dışarıda olunca, beni ziyarete geliyor :)

    YanıtlaSil
  6. Ya, biimki 3 aylık. Diş çıkartıyor. Geçen hafta gördüğümde salyalarını fark edip, "diş çıkaracak" demiştim. Kimse inanmamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kolay gelsin hepinize :) Bu yeni modeller böyle galiba, erkenden hayatı dişlemeye kararlılar!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!