30 Aralık 2013 Pazartesi

6 aylık bebekle seyahat

Noel dönemi sonrası, aynen bizdeki bayramlarda olduğu gibi, insan sosyalleşmekten o kadar çok yorulmuş oluyor ki resmen "tatil sonrası tatil ihtiyacı" içine giriyor. Noel ile yılbaşı arasındaki bu haftasonunu uzatıp kendimizi Alplerin ıssız vadilerine, kar altında kalmış kuytularına vurmaya karar verdik, biz de. Daha doğrusu Beyaz Atlı Prens benim adıma karar vermiş sağolsun, bana bu sene verdiği noel hediyesi bu haftasonu kaçamağı oldu. Ama tabii deliye her gün bayram misali, bize de her yol ayrı bir macera..

Türkiye'yi saymazsak (orası ikinci evimiz diye saymıyorum) bu bebekle çıkacağımız ilk tatil olacak ya, heyecan bastı tabii bizi. Topu topu 4 gün kalacağımız yere bebek yorganı, birsürü bebek maması, bezler falan derken iki koca bavulla gittik, aklım almıyor hala! Çünkü biz ikimizken o kadar minimalist seyyahlardık ki, ufacık çantalarla kıtalararası seyahat ederdik ve hatta ben bir tek her gün kullandığım el çantamla Türkiye seyahatine çıkmış ve havaalanındakileri dumur bile etmiştim vakti zamanında. Ama bu cool halim yerini beş çocuklu bohçacı kadına bırakmış anlaşılan. Ama aslında iyi ki de bu şekilde abartı davranışlar içine girmişiz çünkü dediğim gibi, yol macera oldu.

Avusturya Alplerinde ufak bir kasabanın tepesinde, karların arasında tahta bir "Alm" bulmuş sevgili romantik kocam, Heidi ve Peter fantazisi var adamın.. Pek hoş bir fikir tabii, pek romantik. Lakin Avusturya sağı solu belli olmayan bir ülke, kış bastırdı mı tam bastırıyor. Yola çıktığımızda pırıl pırıl güneşli bir hava vardı, yolda tek tük atıştırmaya başlayan kar, rakım yükseldikçe fırtınaya döndü ve bizim romantik alm'e çıkacak patikaya ulaşma hayallerimiz, otoban çıkışı ilk kasabanın kar tutmuş caddelerinde sona erdi. Burnumuzu 180 derece çevirdik ve "E, napıcaz, kös kös eve mi döneceğiz?" derken, geçtiğimiz kasabalardan biri aklımıza düşüverdi. Dağ desen dağ, vadi desen vadi, e yol da açık, daha ne?!

İki deli, bir bebek.. Bizim aile bu, evet. Girdik kasabaya, tamamen plansız programsız, dolandık biraz. Gözümüze kestirdiğimiz bir B&B'ye daldık, şansımıza kütüphaneden bozma bir odaları varmış, boşmuş! Aman ne şirin bir oda, anlatamam. Tavandan tabana kitaplar, ortada bir yatak, pencereler bahçeye oradan karlı dağlara açılıyor. Muhteşem! Üstelik sıcacık, güleryüzlü insanlar. Fazla turistik olmamanın verdiği doğallık, misafirperverlik. İnternet yok, tv yok, elektrik kısıtlı, sıcak su kısıtlı, ısıtma eski tip fırın-sobalarla yapılıyor. Olsun, ortam sıcak ve huzurlu.

Maya'nın ilk seyahati ve ilk tatili; tabii bizim de aile olarak ilk tatilimiz. Çok açık söyleyeyim, oldukça da romantik geçti ;) Maya doğduğundan beri aslında sosyal bir insan, gezmeyi, insanlarla kaynaşmayı, yeni yeni şeyleri seviyor. İşin doğrusu 6 aylık bebekle seyahat gözümü korkutuyordu ama tahmin ettiğim gibi çıkmadı. Maya uyku öncesi klasik haykırması dışında hık bile demedi, gittiğimiz restorantlarda, cafelerde, yürüdüğümüz karlı vadilerde, göl çevrelerinde öyle "uygar" davrandı ki biz bile şaşırdık. İnsanlar durup durup sevdiler, herkese gülümsedi durdu! Ayol bu çocuk bizim gibi gezgin mi çıkacak nedir?! Yaşasın!

6 aylık bebekle seyahat etmek isteyenlere önerilerim; fazla abartmayın ama yine de çocuğun alışık olduğu mamadır, oyuncaktır, battaniyedir, yanınıza alın. Kışın normalden bir kat kalın, yazın bir kat ince kıyafet yedeği almak iyi fikir. Bir de bizimki gibi rutin delisi bir çocuğunuz varsa, mesela uyku rutini varsa aksatmayın ama kendi programınızı da doya doya uygulayın ki tatilden, dinlenmekten, eğlenmekten birşey anlayın. valla şu an için başka bir öneri aklıma gelmiyor.. Bebekle tatil, öyle fazla korkulacak birşey değil sanırım. Siz rahat ve tasasız olunca, bebek de öyle oluyor galiba.

Bu yazının bir de 7,5 aylık versiyonu olacak; hem de uçakla 14 saat uzağa gitmeli, 20 gün kalmalı falan bir versiyon.. Dur bakalım, bu ufak "deneme" fena geçmedi ama bir sonraki tatil için gözüm şimdiden korkmuyor desem yalan olur.. Uzun uçak seyahatleri, bebekle tatiller falan gibi konuların uzmanlarından öneriler bekliyorum, pamuk eller yorumlara arkadaşlar.. Lütfeniniz.

10 yorum:

  1. Sence Maya niye öyleydi;? Hemen cevap veriyorum çünkü sen çok huzurluydun da odnan Aren beni tatillerde hep şaşırtır ama en çok kendime şaşarım :) Süper olmuş peki oteki yer iptali kabul etti mi :) Ne bileyim okurken bunu düşündüm.
    Bir de el çantasıyla nasıl seyahat eder insan hiç anlamam yani ben işte son seyahatte ancak tek bavula hepimizi sığdırma başarısı gösterdim.

    Diğeri de keyifli geçecektir eminim. İyi seneler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) %50sini ödememiz gerekiyordu ama halimize acıdılar sanırım..
      Size de iyi seneler Tüten!

      Sil
  2. Biz çocuksuz gidemiyoruz bi yerlere, alıp çantamızı =) Maşallah! Maya'ya da teşekkürler uygarlık adına =P
    Bilmiyorum kullanıyor musunuz ama puset diyor annem, hayat kurtarıcı olarak. Ben 35 günlük bebekken TR- Amerika bile yapmış annem pusetle. Ardından da bir Avrupa turu patlatmış. Ben yetişkin Orta Karar'ı o kadar gezdiremem rahat rahat =)) Puset, ıslak mendil, bolca bez, ay uygunsa kavanoz mama.. Sana 24 yıllık tavsiyeler =P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pusete sığacak ebatları geçti be Orta Kararcım :) Maya doğduğundan beri eli kolu bacağı durmuyor zaten öyle kısıtlı alanlarda afakanlar basıyor hatunu iyice :D

      Sil
  3. Bence bu konu üzerinde çok düşünmemek, anı yaşamak gerek diye düşünüyorum Bizi bu konuda annem çok gaza getirirdi Boncuk doğmadan önce. Ben hamileyken eşim bebekle seyahat planları yapar, ben biraz çekingen davranırdım. Annem de yanımızdaysa : Abartma biz sizinle nerelere gittik üstelik o zamanlar arabamızda yoktu, şehirler arası otobüslerde sigara içiliyordu diye hatta lazımlığımı bile yanlarında taşıyorlarmış :) biraz büyüyünce de babaannem veya anneannemin peşine takılır şehir şehir dolaşırdım o yüzden olsa gerek yollar beni hiç yormaz, yerimi hiç yadırgamam. Biz de aileler uzakta olunca ayda bir şehir dışına çıkıyoruz. Şimdiye kadar hiç zorlanmadık Boncukta alıştı 6 aydır, arabada gezmeye hatta kolikli bir bebek olduğu için iyi bile geldi. Tavsiyem ise bol bol lateks eldiven, ıslak mendil, yedek kıyafet derim. Çünkü bebek milleti çok absürd zamanlarda ve mekanlarda kaka yapıyor (Örneğin; moladan yeni çıkmış otobana girmişken, geçen hafta 2 kez tecrübe ettim), altını arabada değiştirmek zorunda kalıp, ellerinizi yıkamak mümkün olmayınca eldiven hayat kurtardı, bir de sırta kadar çıkmaması için bezin bel kısmına pamukta tampon yapmak çok işe yarıyor. Sevgiler Işık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın, maşallah mı desem ne desem bilemedim, kaka olayının böyle sırta çıkması normal mi? Bizim kızda ilk üç ayda oluyordu ama sonra gittikçe katılaştı, sanırım katı gıdaya geçişle de alakalı.
      Ama seyahat konusunda yazdıklarına katılıyorum, bebek sen neye alıştırırsan ona alışıyor, önemli olan senin ne istediğin aslında. Tabii bazı sınırlar da var yani fizyolojik ve psikolojik olarak kaldıramayacağı kadar da abartmamak lazım :D Ama 6 aylık bebekle dünyayı gezen bir çift tanıdım vakti zamanında, gayet de 3. dünya ülkelerindeydik..
      Boncukla güzel gezmeli mutlu yıllar :)

      Sil
    2. Bizim kız katı gıdaya çok yeni geçtiği ve de çok istekli olmadığı için konfetileri hala o durumda :) Sınırlar konusunda da (aslında her konuda)zaten bebeğe tabiyiz, demokratik ailemize aile reisi kavramını yeniden soktuğu için. İyi dileklerin için çok teşekkürler. (Konfeti benzetmesi How I Met Your Mother'ın 8.sezonundaki hatırlayamadığım bir bölümünden alıntıdır)

      Sil
    3. Demokrasi değil zaten, diktatörlük :) Baştan kabul edelim..

      Sil
  4. Merhaba,

    Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Çok sevgiler.. http://mommyslifetime.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, hemen iade-i ziyaret ediyorum :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!