8 Aralık 2013 Pazar

Ateşli, hasta, gazlı anne

Mini hanım iyileşti, çok şükür (güzel yorumlarınız ve sağlık dilekleriniz için tekrar teşekkürler). Bu sefer de ben cortladım, yorgan döşek. Son iki senedir hiç grip olmadığım için unutmuşum, ne pis bişeymiş. Zır zır burnum akıyor, ağzımın içinde tuhaf tuhaf yaralar türedi, sırt ağrısı zaten dur orda. Boğazımla ciğerlerimin üst kısmında sanki tadilat çalışması var, sanırsın dipten boru hattı çekiyorlar, takır tukur birşeyler oluyor. Amortisörü hapı yutmuş Tofaş araba gibi hissediyorum kendimi, o derece.. Neyse, yazabiliyorsam iyiyim demektir, abartmayalım. Biraz üşütmüşüm.. Beyaz Atlı Prens "Maya'dan bulaştı sana!" dese de, bence biz geçen hafta anneli kızlı, yaka bağır açık, köpüş ayağı yemiş gibi dolanırken üşüttük. Ben Maya iyileşince rahatladım, salıverdim de ondan bünye şimdi arıza veriyor. Bu işler psikolojik biraz. "Hasta olmayacağım!" derseniz olmuyorsunuz deneyin bak, ama nane molla bir şekilde "Ay ben biraz üşütmüşüm galiba hasta olacağım eyvahhh" derseniz, yatak döşek.. Tuhaf işler, evrene akıl erdiremiyorum bu konularda, kendi kendini telkinin anlaşılmaz doğası diyelim, geçelim.

"Gazlı" konusuna gelince; içime bir oburiks kaçtı, iki gündür kontrol edilemez bir iştahım var (bu sefer midem de kötü, yediklerimin sonu genellikle tuvalet oluyor ne yazık ki, dolayısıyla bulimikler gibi tıkınıp tıkınıp çıkartma halinde bir türlü doyamıyorum, ondan da olabilir). Sabah kahvaltısı sonrası bir bardak haşlanmış nohutu nasıl gözüme kestirdiysem, sadece üzerine kuru maydonoz, kuru tane kimyon ve tuz ekip bir güzel mideye indirdim demin. İnşallah bu sefer kalıcı gibi. Nohut falan gibi gaz yapan gıdalara bu tane kimyonu karıştırmak çok iyi buluş, tavsiye ederim, pırt pırt sorununa kesin çözüm.

Tek korkum var; çocuğu zorum zorum iyileştirdik derken ben cortladım. Şimdi bir daha benden geçer mi çocuğa? Bu konuda deneyiminize ihtiyacım var. Uzak dursam da anne sütü alıyor, aynı odada uyuyoruz, yani fazla haşır neşiriz. Paranoya yaptım, tekrar hasta etmeyeyim mini'yi yazık?

8 yorum:

  1. Geçmiş olsun ben de ilk hastalandığımda sormuştum. Korkmana gerek yok dediler. Üstelik şu an vücudun savunma için antikorlar ürettiğinden ve sütle bebeğe de bu antikorlar geçtiği için bebeğin bağışıklığını desteklemiş oluyorsun. Belki de senin antikorlarına ihtiyaç duyduğu için hasta oldun o iyileşsin diye kim bilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkürler, paranoya yapıp durdum gece boyu.. Biliyorum çok saçma ama işte insan hönkür hönkür öksürürken çocuğu kendinden birkaç km öteye yollamak falan istiyor içgüdüsel olarak.

      Sil
  2. Geçmiş olsun, ben Bade 3 aylıkken sırayla farenjit,larenjit,bronşit ne varsa kontenjanımı doldurarak 2 haftalık bi geberik anne olmuştum( Hamilelik boyunca hiç enfeksiyon geçirmemiştim ). Emziriyordum, ve kızımı ne zaman kucağıma alsam Allah'ım ne olur bulaşmasın diye dua eder haldeydim. Sağlıkçı olduğum için minik cadıyı ne zaman kucağıma alacak olsam en az 1 dk ellerimi sabunlayıp, bir hafta da maskeyle dolaşma psikopatlığı gösterdim. Bol sıvı tüketerek kurtardım,fakat iştah konusunda senin kadar yaratıcı olamadım :D
    Tavsiyem odalarınızı bol bol havalandırman,bol su içmen, kızını pirinçlerine inat bol bol emzirmen olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ellerimi çok sık yıkıyorum (hatta obsesiflikten aşırı kurumaya başladılar, tutturamıyorum), normalde günde içtiğim 3lt suyun da bir adım ötesine geçtim (vücut da istiyor demek ki doğru yoldayım), dediğin gibi evi temiz havayla dolduruyorum ve bızdığı bol bol emziriyorum, zaten ben emzirmesem hatun çığlık yaygara, gece gündüz 2 saatte bir emzirtiyor! :D she is the boss! Bu arada kızının adı Bade mi, muhteşem bir isim bence, Maya olmasaydı ben de Bade düşünüyordum :) İsmiyle güzel güzel yaşasın!

      Sil
  3. Aaaa ama geçmiş olsun çok.. İlk cümleden sonra okumak istemedim gerçi, doğumdan sonra, bebeği doğuran anneyi görmüyormuş ya gözler :P , Baby comes first :hıh..
    Ek olarak, ilaç kullanmadan ılık buharla susturuyorum 'kaporta'yı ben. =) Tofaş'tan BMW'ye döndürüyor hırıltıları horultuları =) Geçmiş olsun çok, annesin sen, atlatırsın hemen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlattım diye kalktım ayağa, bu sefer de burnum niyagara şelalesi misali akmaya, seri hapşırıklarım tüm mahalleyi inletmeye başladı yahu :D Berbatmış bu grip hali..

      Sil
  4. Ben hasta olduğumda da ablam (aynı zamanda doktorum) GeCe ile aynı şeyleri söylemişti. Hastayken özellikle daha çok emzirmek gerekiyormuş, süte geçen antikorları alabilmeleri için. Bu bir nevi aşı oluyormuş bebekler için. Ama mikrobun direk üst solunum yoluna yerleşmemesi için etkileşim halindeyken bir maske takmakta fayda varmış, bebek korkmazsa tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla futbolcular gibi aramızda paslaşıyoruz bu hastalığı 3 haftadır.. Golü kim atacak ya da topu kime kaptıracağız ve kurtulacağız bilmiyorum :/

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!