4 Aralık 2013 Çarşamba

Ateşli, hasta, gazlı bebek

Allah kimseyi çocuğunun hastalığı ile sınamasın. Çok zor birşeymiş. Maya 4 gündür hasta, 6 aylık olmasını kutlarız diye plan yaptığımız günün sabahı cayır cayır ateşle uyandı. Gece ara sıra süt emmeye koynuma geldiğinde "sıcak bu çocuk" diye düşünmüş ama sanırım yorgunluk ve uykusuzluk ve konduramama ile tepkisiz kalmıştım ama sabah dereceyi kulağına bir soktuk ki.. Kulak derecesi berbat birşey bu arada, alacaksanız da almayın. Ben hamileyken gidip Chicco'dan "kalitelisi" diye almıştım ama pişman oldum, ateşi bu kadar oynak ölçen bir alet yok yahu, bir 37,3 iki saniye sonra diğer kulak 39,1, ordan iki dakika sonra ilk kulak 35,3, haydaaa hadi diğer kulak 38,4.. Delirecektim! Neyse ki kaptık çocuğu, açtık popoyu, normal dereceyi soktuk içeri ve 39,6'yı gördük de zamanında müdahale edebildik.

Ateş denen illet illa ki Cumartesi sabahı başlayacak tabii, Murphy kuralları gereği, doktor muayenehaneleri ve eczaneler kapalı olmalı çünkü açık olursa evren sizi yeterince panik etmez. Velhasıl, doktoru telefonla evden arayıp "napıcaz biz çok korkuyoruz" dedik ve "popo ateşi 39 olunca fitili koyun, 6 saatte bir tekrarlayın, pazartesi de muayeneye gelin" cevabı aldık. Ateş beni korkutmuyor, ateşle kendi çocukluğumda deneyimim var. Ailem doktor, fazla kalın giydirmemek, üstünü örtmemek, çok yükselirse soğuk olmayan ılık bir ıslak bezle başı ve eklemleri ferahlatmak ve bol bol anne sütü vermek önemli, biliyorum. Bir de panikleyen eşi sakinleştirmek tabii, o daha zor.. Pazartesi muayeneden sonra kanda ve idrarda bakteriyel bir sonuç alınınca hop hastaneye sevk. İlk başta böbrekten şüphelendiler, o noktada benim tüm cool anneliğim bitti zaten, salya sümük dağıldım. Çocuğun idrar torbasına kataterle girip idrar örneği aldılar, başına "afrika'ya yardım" reklamlarındaki çocuklardaki gibi kan alma / serum verme amaçlı koca iğneler falan soktular. Doktor bizi dışarı attı bir de, nasıl bir panik davranışı sergilediysek, ayağına dolandıysak.. İçerde haykıran bir bebeğin dışarda bekleyen ebeveyni olmak ne zor anlatamam.. Hele kafada koca bandajla, ağlamaktan morarmış halde kucağıma atlaması.. Of.. Dedim ya; çok zor, Allah kimseyi bu şekilde sınamasın ve hasta bir çocuğu olan ebeveynlere sabır ve güç versin.

Neyse ki ciddi bir sorun yok ama nedenini bulamadıkları bir enfeksiyon ve akciğerde sulu bir hırıltı var. Büyük ihtimal bakteriyel bir durum, üstüne de üşütme.. 6 aylık bir bebek için zor, ağır ve ağrılı günler.. Bol bol anne sütü, dinlenme, içinde bronş açıcı bir ilaç olan buharlı soluma cihazıyla solunum yolu duşları önerdiler ve yatışa gerek görmedikleri için başa taktıkları o korkunç iğneyi de çıkartıp, saçlarının arasında kalan bant yapışkanını da gazla silip (!!!! nasıl yani ya? bir de bize aman çocuğun yanında mum falan yakmayın hahaha diyerek!) eve yolladılar. 3 gündür ara sıra ateş yükseliyor, ara sıra huysuzluk yapıyor ve yıkadığım halde hala yapış yapış saçlarla buram buram gaz kokuyor. Ama savaşçı ve sanki bizden daha güçlü gibi.. Umarım artık iyileşme yolunda yürüyor!

6 aylık ve ilk kez hasta.. İlk kez ananemin "senin yerine keşke ben hasta olsaydım!" diyişini gerçekten anladım. Ebeveynlik çok ama çok zormuş..

27 yorum:

  1. Kıyamam minik Maya'ya, Allah kısa sürede şifa versin , sana ve eşine de gönül ferahlığı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten de kiyamiyor insan bu kadar minik birseyin aci cekmesine..

      Sil
  2. cok cok gecmis olsun, inanin okurken oyle etkilendim ki, hamilelik hormonlarinin da etkisiyle salya sumuk koyvermeme az kaldi. Insallah kisa surede toparlar eski sagligina kavusur Maya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ah o hormonlar ah! ben de hayvan belgesellerinde aglamakli oldugumu hatirladim bak simdi!

      Sil
  3. Işte anne olmaya karar verdiğimde en cok korktugum sey. Onun cani acirken ben ne yapacagim :(
    Cok gecmis olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama tahminimizden dayanikli oluyormus cocuklar, yine de cok korkutucu evet :(

      Sil
  4. Ceren cok uzuldum:( Yine uzun sure yazmayinca endiselenmistim ama tatli Maya'nin hastaligi hic aklima gelmemisti...Bizim Uzum kiz da gecen ay asi sebebiyle bir geceyi 38 derece atesle hic uyumadan gecirdi onda bile cok iyi anladik "senin yerine ben hasta olayim" dilegini! Acil sifalar kucuk melege ve size de sabirlar diliyorum. Gelismeleri kisa da olsa yaz lutfen.
    Cigdem

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun Ceren,ilkler hiç bitmeyecek ben onu anladım,ilk hastalık ilk diş çıkarma,ilk düşme,ilk ayrılık,ilk aşk acısı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok haklisin Aysecim ama ask acisina daha var di mi, o da ayri hikaye valla :D

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun, bir an önce geçsin, bi daha hep sağlık olsun.. O farkında bile değil olan bitenin ama sen hiç unutamayacaksın belki de. Dilerim bundan sonra hep sağlıklı olsun. Güzel haberlerinizi yaz dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla korktum Orta Karar, hastaneye kadar cok kontrolluydum ama orda o sekilde kafada igne falan gorunce.. Tabii ki hastaliklar olacak ama Allah dermansiz dert vermesin..

      Sil
  7. Çok çok geçmiş olsun o hastane duygusunu çok iyi bilirim ve utanırım kendimden çünkü lösemili çocuklarlar bir süreyi beraber geçirdim sürekli hastanede kalan aileler yani yanına bile girmenin sorun olduğu durumlar. Ama herkesin derdi tasası kendi içinde büyük karşılaştırmak saçma aslında.

    sakın sakın senin yerine ben hasta olayım deme tutuyor kesin bilgi :) Hem sen hasta olursan onunla kim ilgilenecek merak etme bizim de hasta ve muhtaç olduğumuz zamanlar gelecek işte o zaman what goes around come back around durumu olacak; o da sana bakacak ve ah anacığım sen hep iyi ol diyecek çünkü o zaman bile sana ihtiyacı olacak.

    Sizin durum biraz zor karı&koca yanlızsınız oralarda birileri olsa geleyim mi bir şeye ihtiyacın var mı sözü bile iyi hissettirir çoğu zaman.

    Çocuklar kesinlikle survior hayatta kalmak için çok güçlüler. Acil şifalar dilerim. bir şeye ihtiyaç var mı demeden de geçemem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya kesinlikle, ben de onun icin dedim zaten, Allah hasta cocuklarin ebeveynlerine sabir ve guc versin, bu tip cozumu olan gecici dertler onemli degil, yeter ki dermani olsun insan dayaniyor, birseyler ogrenerek yola devam ediyor.. Cok tesekkur ederim su yorumlar bana moral, ona da bol bol sut olsun insallah :)

      Sil
  8. Çok çok geçmiş olsun... Bir an önce iyileşsin Maya... Herşeyden önce size sabır ve güç diliyorum...

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun. Allah şifa versin. Tuten hanımın yorumuna katılıyorum ben hep Allah'ım sen bize ve bebeğimize sağlık,sıhhat ver diye dua ederim. Biz hasta olursak ona kim bakacak. İlk aşısında bile hüngür hüngür ağlamış, topuk kanı alınırken hemşireye çok fena diş bilemiştim bu durum çok daha ağır ama geçecek inşallah. Benim anneannemde çocuklar hastalandımı çiçek gibi soluyorlar der. Çiçeğiniz tekrar canlanıp sizinle oyunlar oynayacak inşallah. Tekrar acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Ananem Allah dort gozden ayirmasin da derdi, iste bu nedenledemek ki.. Anne de tekbasina yetmiyor cunku.. Cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  11. savaşçı ve güçlü maya :)
    çok geçmiş olsun. umarım çabucak iyileşir miniş, hatta ben bu yorumu yazarken iyileşmiştir bile çoktan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ismine uygun davransın Maya :)

      Sil
  12. Oh mama!!
    Bir daha olmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ama çocuk bu yahu, cam fanusta yetiştiremeyiz ki.. İlla ki hastalanacak ama Allah dermansız dert vermesin..

      Sil
  13. Kıyamam miniğime hemen iyileşsin inşallah, anne olmak çok zor gerçekten hele böyle zamanlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ilk hastalıkta cool anne falan kalmıyor, direkt psikopata bağlıyorsun :) İnşallah çabucak iyileşir, kara kış kapıda..

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun. Yüreğim sıkıştı okurken. Ama dediğin doğru, çocuk bu, elbet hasta da olacak, düşecek de eli kolu kanayacak da...yani olacak böyle şeyler, biz atlatmadık mı büyürken? İnsan mantıkla düşününce kabul ediyor da yüreğinin sıkışmasına da engel olamıyorsun işte! Minik Maya'yı kokla benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklisin, insan ne kadar guclu olursa olsun yasanan da ne kadar olagan ve Allah saklasin kronik hastaliklarla, caresiz dertlerle karsilastirildiginda basit olursa olsun, yine de cocugunun hastaligina hep hazirliksiz yakalaniyor ve hep cok zorlaniyor degil mi?

      Sil
    2. Yahu, gazı oluyor bazen, ondan yüzünü buruşturuyor ağlıyor, gözümün içine çare ister gibi bakıyor da ben mahvoluyorum! İçim gidiyor, ağlayacak gibi oluyorum. Hasta olsa n'aparım kimbilir...Allahım korusun çaresiz dert vermesin, ona gelecek bana gelsin amin! :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!