15 Aralık 2013 Pazar

Hasta, pasta, vınnnn!

Maya iyileşti, arkasından ben hastalanıp iyileştim, arkasından dünden beri Maya tekrar öksürmeye başladı! Ciğerlerine 40 senedir samsun sigarasıyla talim yaptıran yaşlı ve huysuz bir ihtiyar gibi öksürüyor yahu, hönküre hönküre. Öksürmekten uyuyamıyor, uyuyamayınca iyice huysuzlaşıyor, huysuzlaşınca iyice öksürüyor. Kısırdöngüden çıkamadı kınalı kuzum, ballı lokma tatlım. Resmen hastalık günlüğü gibi olacak bu blog yakında, kış gelince bu çocuk milleti arıza veriyor illa ki.. Ciğerlere tuzlu, bronş açıcı nemli hava vermemizi salık verdiler, elimize de bir pompalı maske tutuşturdular; günde üç vakit nemlendiriyoruz çiçeğimizi. Bir de yatağın baş ve göğüs tarafının altına gelecek şekilde bir yastık koyduk, biraz yükselttik başı. Bu ikisi biraz rahatlattı ama yaşlı ve huysuz sigara tiryakisi amca bir süre bizimle gibi.. Bazen kış boyu öksüren aksıran oluyormuş, inşallah o modellerden değildir bizimki.

Gece boyu 30 defa öksürünce, 30 defa uyanıyor. Yani uyanıyorUZ, hep birlikte. Gündüz ise doğru dürüst uyuyabilsin diye genellikle kanguruya koyuyorum ve saatlerce ayakta, dolanarak uyutabiliyorum. E artık ağır da baya, kolayca saatlerce taşınmıyor kucakta. Elim, belim, dizim, artık bunları zaten gözden çıkarttım ama üstüne de o kadar yorgunum ki.. Buraya iki satır yazmaya, ailemi aramaya, biriken emaillere cevap vermeye ne zamanım ne de enerjim yok bu sıra. Kusura bakmayın.

Bu haftasonu kendime zaman ayırayım istedim yani koştura koştura gittiğim spordan, uzun banyolardan, kitap okuma keyfimden ve çiçeklerimle ilgilenmekten başka birşeyler yapayım dedim. Ne yapayım, ne yapayım derken, kendimi arabada buldum. Araba kullanmak benim çok keyif aldığım bir zevkimdir ama burada toplu taşımanın son derece rahat ve kullanışlı oluşu nedeniyle işin doğrusu kırk yılın başı araba kullanıyorum. Oysa şöyle arabaya atlayıp, MP3 çalarımı hoparlöre bağlayıp, en sevdiğim müzik eşliğinde, bangır bangır bağırarak şarkı söyleyerek, basıp gitmek.. Offf! Çocuksuz hayatın ne büyük bir zevki. Çocukla o kadar bağıramıyorsunuz, o kadar hızlı gidemiyorsunuz, aklınızın bir köşesi devamlı arka koltukta. Öyle olunca da zevki çıkmıyor.

Arabaya amaçsız bir şekilde atlayınca, aklıma pastalarıyla ün salmış bir pastane düştü. Bizim buraya biraz uzak bir kasabada bu pastane ama altımda araba, içinde benzin fullenmiş, e çocuk da kocada, ooo-hooo daha ne! Kendimi pek keyif insanı gördüm canım! Kırdım otobana. Malum bu ülkede otobanda hız sınırı yok. Açtım müziği, verdim koltuk ısıtmasını totoma, bastım gaza.. 120-130-140-150 derken 160! Orta şeritteyim bir de, solumdan arabalar vızır vızır geçiyor, adamlar 200-220 falan yapıyor, ben kadın başıma, çoluk çocuk da var.. 162'de kaldım artık. Ama ne büyük keyifti basıp gitmek..

Psikolog bünye bazen "acaba basıp gitmek mi istedim hakikaten?" demiyor değil. Ama yok, pastamı aldım, aynı hızla evime, kocamın yanına, çocuğumun yanına döndüm. Bu arada pasta da pastaydı hani; fotosunu çekecek fırsat bulamadığım için temsili bir fotoyu ekliyorum ama öyle dilimlemekle falan uğraşmadık, resmen ikiye kestik, otobanda hız yapar gibi çocuk uyanmadan hapır hupur yedik, bitirdik. Bu da böyle bir "çocuk sonrası tırlatma" anım olarak kaldı hafızalarda..

8 yorum:

  1. çok geçmiş olsun :( biz de salya sümük ve neticesi olarak öksürükle uğraşıyoruz ailecek. Bebekler yatınca burun akıntısı genze indiğinde öksürüyorlar ve böyle dönemlerde ben yatakta sırtıma bol yastık koyup oturur vaziyette yatıyorum, kızım da göğsümde dik şekilde uyuyor o zaman akıntı olmadığından öksürmüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklıma tek göz açık uyuyan kızılderililer geldi GeCe :)

      Sil
  2. Haşhaş demiştim, hatırlatırım :P :P ( şaka yahu )
    Araba sahibi olmak bir lüks ise, tek başına basıp gidip; geri dönebilmenin aracı olduğu içindir! Yaşasın gaz, fren ve 180 döndürdüğümüz direksiyonlar ! =)

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun tekrar odanızın sıcaklığını 22-24 arası tutun derim, hatta 18 dereceyi bile öneren kaynaklar var muhtemel geniz akıntısı kaynaklıdır, yoksa doktorunuz ayrı bir tedavi önerirdi, Maya' nın yattığı odada halı vs varsa kaldırabilirsin, bazı enfeksiyonların ardından öksürük bir ay bile sürebiliyor, bazen de bebiklerimiz alerjiye yatkın oldukları için köh köh öksürüyor mesela benimki toz toprakla karşılaşsın diye çamlık bir yere götürdük enfeksiyon olmaksızın tam 12 gün öksürdü. Bu dönemde ben cadımı beslemeden hemen önce bol serum fizyolojikle burnunu yıkayıp ardından motorlu bir burun aspiratörüyle temizledim, çok daha rahat etti diyebilirim. Odanın nem durumunu da kontrol edersin %45-55 ideal nem durumu imiş.
    Pasta konusunda çok fena can çektirdin yeminle, benim inek sütü perhizim dolayısıyla tam 4,5 aydır ağzıma lokma koymadım, bi dahakine şöyle muzlu karamelli bir alman harikasını götürürsünüz benim yerime de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. laktoz intoleransı mı? :/ hay allah..

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. İnsan anne olunca çocuğuna gelecek her kötülük her hastalık bize gelsin istiyor. İnsan kıyamıyor o mini mini bedenlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle evet ama birkaç kişi uyardı "sana olacağına bana olsun" deme, olur diye. Doğruymuş valla :D Kimseye olmasın diyecepim bundan sonra!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!