30 Aralık 2013 Pazartesi

Noel geldi, hoş geldi

Biraz boşladım bloğu, suçluyum. Fakat son yazdığımdan beri, hıristiyan dünya noel dönemine girdi ve hayat adeta durdu. Bu uzaktan hoş-beş görünen dönem, insanların aslında en stresli dönemleriymiş diye bir yazı okumuştum. Doğru valla, özellikle hediye alma-verme işleri benim için kabus! Eskiden beri sevmem ben bu hediyeleşme işlerini, çünkü hem kimseye ne vereceğimi bir türlü bilemem, hem de sırf genel bir özel gün diye kapitalist sistemin çarkları arasında yitip gitme hali, bunca yoksulluk, açlık, yokluk çekilen dünyada bana ters. Amma ve lakin, ben böyle düşünsem de benim çevremdeki kimse beni iplemiyor ve yıllardır herkesin kutladığı anlamsız günlerde anlamsızca hediyeleşip duruyoruz. Bunun üzerine bir de Beyaz Atlı Prens'in elf soyundan gelme annesi işleri iyice abartıyor ve çam ağacının altı üstü yanları tepeleme hediye dolu oluyor, ben de normal insanlar gibi kişi başı bir hediye alıp gidemiyorum. Abuk subuk irili ufaklı birçok hediye alıp, son dakikaya kadar panik içinde onların teslimi, gözden uzak muhafazası, paketlenmesi derken valla özel bir gün mü, yorgunluk mu emin olamadan bu dönemi geçirip huzura eriyorum. Yıllardır böyle ve değiştirecek gücüm de emelim de yok.. O nedenle yine bu sene bu irili ufaklı hediyelerin temini, DHL kargo ile akraba olma halleri (ciddiyim, adamlar bizim bölgeye hep aynı tombik amcayı koşturuyorlar ve bu tombik amca her kapıyı çalışta Maya ile cilveleşiyor (bizim kızda tombul, kırmızı burunlu, Bavyeralı yaşlı adamlara karşı özel bir ilgi olduğunu keşfettim bu adam sayesinde - dehşet içindeyim) ve hatta sonunda adam o kadar "bizim DHL amca" oluyor ki Maya ile hatıra fotoğrafı (flaşsız tabii) çekiliyor falan.. Noel öncesi TVlerde gösterilen komedi filmlerini aratmayan sahneler).

Velhasıl; bu sene hediyelerin çoğunu amazon'dan temin ettim, zamanında geldiler, bir kısmı geri yollandılar, tekrar alındılar, rengarenk paketlendiler ve Maya'nın odasının gizli kuytularında noel gecesini beklemeye koyuldular. Ama Maya'nın hediyelerinin bir kısmını özellikle kendim yaptım, kendi yapamadıklarımı özel imalat atölyelerden seçtim, madden ucuz, manen sevimli şeyler buldum ve hepsini özellikle ağza sokmalık, kemirmelik, ekolojik paket kağıtlarına sardım. Ne de olsa ilk noeli.. Hatırlamayacak ama ilkler önemlidir. Tabii ki 6 aylık bir bebeğe verilecek en güzel hediye, bol bol diş kaşıma oyuncakları, bu dönemde özellikle ilgisini çeken sesli ve çeşitli kumaşlarla kaplanmış yani işitsel, görsel ve dokunsal gelişime yönelik oyuncaklar ve kitaplar.

Ve noel gecesi.. Her sene olduğu gibi Beyaz Atlı Prens'in annesindeydik bu sene de. Her sene olduğu gibi önce süslenmiş noel ağacının mumları yakıldı, beraber noel şarkıları söyledik, kucaklaştık ve hediyelere daldık. Tabii ki ağacın çevresinde herkesin yaklaşık 1mt2'lik hediye alanı var (yuh diyorum!) ve tabii Maya'nın alanı 3mt2 falandı ve tepeleme hediye paketi doluydu. Maya artık destekli bir şekilde oturabildiği için, onu yastıkla duvara dayadık ve hediye paketlerini çevresine koyduk, aman bir mutlu oldu, bir kahkahalar, bir cilveler.. Tabii paketlerin içinden çok dışıyla ilgilendi ama özellikle benim aldığım ve eve getiriken tüm otobüsü gülme krizine sokan hayvan sesleri ve resimleri olan kitap ile babannesinin aldığı "Arı Maya" şarkılı ve ışıklı kitap favorisi oldu. Onun dışında ise bahsettiğim gibi dişlemelik oyuncaklar falan.. Hediyelerden sarhoş, yemeğe oturduk ve Maya da bizimle masada oturarak ve Hipp amca'nın onun için özel olarak :P hazırladığı ıspanağı yiyerek bizi mes'uuud etti sağolsun.

Gecenin en güzel yanı ise, benim 15 aydır ağzıma sürmediğim halde bu gecenin şerefine ve sosyal baskılara dayanamayarak (tabii tabii!) 1 yudumcuk içtiğim şampanya oldu - ki vallahi tadı hala damağımda yankılanıyor!

2 yorum:

  1. :) Maya çok şanslı sizin gibi düşünceli bir annesi olduğu için. Benimde 5 aylık bir oğlum var ve hayat gerçekten onunla güzel. Yağızla öğreniyorum her şeyi. Yazınız çok samimi ve içten olmuş. Kaleminize sağlık :) Bende bloguma beklerim. Üzerinde çalışıyorum hala :)
    http://icimdenngeldi.blogspot.com/ :) :) beklerim.
    MUTLU YILLAR :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gülev :) Minik Yağız'ı öperim, sizlere de çok güzel bir sene dilerim. Bloğunuza tabii ki iade-i ziyaret yapacağım, sevgiler!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!