1 Ocak 2014 Çarşamba

Bebekle yeni yıl partisi

2014 sonunda geldin, hoşgeldin! Yılın ilk postu, hayırlı olsun bakalım. Dün gece bir coştuk ki ne coşmak, dün boyu dinlendikten sonra bebeto hanımı kaptığımız gibi noel baba kostümüne büründürerek (bakınız; görmemiş anababanın ilk çocuğunu palyaço edip, kendini de cümle aleme madara etmek) Onkel Zet'in geleneksel yeni yıl partisine gittik. Geleneksel dediğim, 3 senedir yeni seneye aynı şekilde girdiğimiz için, geleneksel. Yoksa etrafta her tür sanatçı enteresanlığının vuku bulduğu, gelenekselden uzak, postmodern bir yılbaşı partisi oluyor bu sözkonusu Zet Amca'nın Yılbaşı Partisi, o ayrı hikaye..

İtiraf edeyim, ben biraz stres yaptım çünkü yüksek tavanlı dolayısıyla biraz serin, etrafa saçılmış retro sanat eserleriyle biraz uğraşılsa epileptik atak falan yaşanabilinecek bir ev, 14 adet bir şekilde sanat ve sanat proje yönetimi gibi konulara ucundan bulaşmış "alternatif" dostlar, onların senede bir değiştirdikleri 14 adet sevgilileri, birkaç gigalitre alkol, ot, bolca mum, elektro swing falan dersek, bebek bu ortama biraz ters de diyebiliriz. Yani bebek için tuhaf, yetişkin insanlar için daha tuhaf bir durum. Ama; sosyal anneyim ya, burnumdan da kıl aldırmıyorum. Evimde mi oturayım ayol yılbaşı gecesi, geçen sene karnım burnumda "zabbaha gader dens dens dens" eylemişim, bu sene "çocuktan sonra anneye bağladı, yitti gitti gariban!" dedirtmem valla dedirtmem! O nedenle kaptık çocuğu, Onkel Zet'e bir sürü "geliriz ama şu şu şu olacak" ültümatomu da vererek, sıcak, sigarasız ve aşırı gürültü olmayan bir eve doğru yola koyulduk. Onkel Zet, Beyaz Atlı Prens'in proje yöneticisi bu arada, adam yönetim konusunda iyiymiş, helal olsun. Ortam bebeğe göre gayet iyi ayarlanmış, insanlar da gayet uyumlu ve anlayışlı davranışlar içine girmişlerdi. Bizim kız da sosyal canlı olduğu için gece boyu neşeyle sağa sola saldırdı, kucaktan kucağa gezip kızların saçlarını çekiştirdi, erkeklerin burunlarını yokladı. Vallahi eğlendik ve çok hoş bir gece geçirdik.

Tabii saat 10'a kadar sürdü bu durum, sonrasında elalemi germenin ve herkesi "evli barklı sakin ve çocuklu" yılbaşına zorlamanın da, gözlerini ovuşturan kızı gereksiz yere uyanık tutup yormanın da anlamı yok. 10.10'da evimizde, bebeği yatağına, kendimizi de şampanya, mumlar ve "Searching for Sugar Man" eşliğinde sarmaş dolaş koltuğa konuşlandırdık ve saat 00.00'ı beklemeye koyulduk. Bu arada ben 1 yudum şampanya içeceğim ya 00.00'da, azimliyim, koca yemekte o kadar içmenin üzerine bir de geriye kalan tüm şampanyayı kafaya dikince tabii kafayı da buldu. Bana facebooktan ilan-ı aşklar falan, yanında oturuyorum be adam, nasıl yani?! İçkiliyken insanların elinden sadece araba anahtarını değil, akıllı telefonlarını da almalı :D

00.00'da Batı Avrupa'da hiç bulundunuz mu bilmiyorum ama, dünyanın geri kalanının insan gibi kutladığı yeni yılı ve havai fişek gösterisini, bu diyarlarda biraz abartıyorlar. Havai fişekler yılın geri kalanında tamamen yasak olsa da, sadece yeni yıl gecesi için tüm halkın kullanımına açık ve 7'den 70'e insanlar marketten, benzin istasyonundan, nerden bulurlarsa yüzlerce çeşit çeşit havai fişeği satın alıyor ve tam yeni yıla girerken yollarda, parklarda, dağ tepelerinde, allah ne verdiyse patlatıyorlar. Dolayısıyla her yer duman, bam bam gürültü ve caddeler Bağdat'taki, Batı Şeria'daki savaş alanlarına dönüyor. Bizim bey de sağolsun patlattı 3-5, çünkü bu havai fişek fırlatma geleneğinin kökeni biliyorsunuz pagan adetlerine dayanıyor; kötü ruhları, kötü şansı falan kovaladığına inanılıyor bu tip gürültülü zımbırtıların.

Şampanyamı 1 yudum içtim ve sevgilimi öperek yeni yıla girdim dostlar. Kırmızı donu unutmuşum.

Hatun nice sonra aklımıza geldi, içerde uyuyordu ve o gürültü patırdı içinde uyanmamış bile. Zaten bu bebek milletini çözebilmiş değilim, koca koca gürültülerde totolarında sinekler uçuşurcasına uyuyorlar, ufak seslerde gözler faltaşı gibi açılıyor, tuhaf canlılar.. Neyse kızımızı da öptük, uyku arasında iyi seneler diledik, sonra da valla devrilip yattık 01.00 gibi.. Bu da böyle bir sene oldu, haydi bakalım, inşallah gelen gideni aratmaz, mutlu, huzurlu, sağlıklı bir sene olur hepimiz için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!