16 Ocak 2014 Perşembe

Oturan boğa

Dışarıda lapa lapa kar yağıyor bugün ve ben yine de her sabah yaptığım gibi 1 saatlik yürüyüşümü yaptım ve Maya ile haftada iki kez gittiğimiz oyun grubuna gittim. Normalde bizim kızlar ve bebekleriyle düzenli buluşmalarımız dışında gittiğim iki grup var, biri ingilizce oyun grubu, diğeri ise almanca. İngilizce gruba dünyanın bir çok yerinden gelen expat (yani başka bir ülkeden gelmiş eğitimli ve genellikle bu ülkede beyaz yakalı olarak çalışan göçmen güruhu) anneler geliyor ve herkes annelik konusunda biraz "kaybolmuş" olduğu için son derece samimi, eğlenceli bir grup. Tüm anne ve babalar (evet burda bazı anneler çalışıyor, babalar çocuk büyütüyor ve böyle gruplara takılıyorlar, ne cici di mi?) çok sevimli insanlar, hem sohbet ediyoruz, gülüşüyoruz, hem dertlerimizi sorularımızı paylaşıyoruz. Başımızda bir de ebe var, bize yönlendirmeler falan yapan, grubu yöneten, güzel yani. Bebetolar için de çok iyi; hem sosyalleşmeyi öğreniyorlar, hem de 7/24 annenin yüzüne bakmaktan sıkılmamış oluyorlar.

Ama Almanca grup, aman allahım, yok böyle birşey..

Bu hatunlar zaten 180 boyunda, sarışın, incecik elf kadınları resmen ama bir de üzerine çocuk yetiştirme konusunda biryerlerden doktora falan edinmişler sanırım, her biri bin kaplan gücünde. Zaten Almanlar genel olarak çok okurlar, araştırırlar ama bu kadınlar kendilerini aşmışlar. Hepsi birer amazon kadını ve hepsi bu çocuk yetiştirme işine öyle bir kafayı takmış ve baş koymuş ki 3 aylık çocuklar 6 aylık, 6 aylıklar 1 yaşında falan gibi duruyor, sadece fiziksel değil bilişsel açılardan da. Peki benim ne işim var bu grupta derseniz, valla ben de bilmiyorum ama işte böyle "üstün bir ırk" nasıl yaratılır falan inceliyorum işte allah ne verdiyse..

Bu hatunlardan biri Maya'nın gelişimine kafayı taktı. Kendisinin de bir kızı var, 10 aylık. Bana ikidebir "şunu yapabiliyor mu, bunu yapabiliyor mu, şunu yiyor mu, bunu denedin mi" diye sonu gelmeyen milyonlarca soru soruyor. Çocukları karşılaştırmak çok yanlış, her çocuğun gelişimi kendine özel ama gel de anlat.. Bu almanlar biraz fazla beklenti içindeler, bir çocuk 4-5 aylıkken yüzüstü ve sırtüstü dönebilmeli, 6 aylıkken oturabilmeli, 8 aylıkken emeklemeli falan gibi tuhaf sınırları var. Garip tarafı, genellikle alman çocuklar expat çocuklardan daha iri ve fiziksel açıdan daha becerililer. Belki anneler kafayı takıp devamlı evde hareket ve eğitim halindeler bilmiyorum ama expat çocuklar biraz daha minyon, kırılgan ve gelişim açısından daha geriler. Maya da dahil. Ama ben buna kafayı yormuyorum çünkü biliyorum ki o kendi gelişim çizelgesinde gayet normal adımlarla ilerliyor ve çok şükür sağlıklı ve sanırım mutlu bir çocuk. Önemli olan bu bence.

Velhasıl, bu sabah bu "soru soran anne" beni çok şaşırttı ve kendimi de ilgisiz anne gibi hissettirdi sağolsun! Birkaç haftadır devamlı "oturuyor mu?" diye soruyor, "hayır henüz değil" diyorum, "hmmm geç mi kaldı?" falan diyor, cevap vermiyorum. Yine bu sabah oyun minderine Maya'yı oturttum, önüne birkaç oyuncak verdim, hemen arkasında üstümü çıkartıyorum.. Kadın birden çığlık attı "aaaaaaa Maya SONUNDA oturuyor!" diye.. Hönk?! Ya bu çocuk zaten bu şekilde yere konunca oturuyor ki 1 aydır, benim "oturma"dan kastım, kendi kendine yatar pozisyondan oturur pozisyona geçip oturabilmesi. Oturmak o değil midir yahu? Birden şaşırdım yani ben de, Maya kendini aştı, oturdu falan sandım! "Oturan Boğa" misali.. Ne bileyim ben buna oturmak mı deniyormuş? Şaşırdım ayol, o zaman e müjde yani Maya oturuyor :) Ben de Maya'nın ilgisiz, gelişimden bi'haber annesi oluyorum.. Öyle bişey işte..

13 yorum:

  1. Oturmadan kasıt arkasında yastık fakan olmadan devrilmeden oturabilmesi oluyor ki bu bel kaslarının geliştiğini gösteriyor. Çocuklarda kas gelişimi baştan ayağa doğru ilerlermiş, baş/boyun, bel kalça sonra bacak bilek seklinde. Bu yüzden ay ay olmasa da bu ilerleyişin düzenli olarak ilerlediğini takip etmek önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E peki ona oturmak deniyorsa, kendi kendine yani dönüp ya da yatar konumdan oturur konuma geçerek oturmaya ne deniyor ayol? Ben hep ona oturmak deniyor sanıyordum.

      Sil
    2. O hareket için bacak kasları da lazım şimdi bacak kaslarını güçlendirecek tutunup ayağa kalkma çalışmaları emekleme stilinde durma çalışmaları vs

      Sil
  2. Anlattığına göre Almanlar utanmasa çocuklar için kullanma kılavuzu çıkaracaklar :) Bir de galiba olması gereken şeyleri çok büyük bir şey gibi abartıyorlar. Oturma meselesi mesela çocukta Allah korusun bir gelişme geriliği yoksa bizim için vakti gelince normal bir şey, hatta prematüre bebeklerde 6 aylıkken değil de 8 aylıkkken oturuyor, sonrasında da diğer aydaşlarına yetişiyorlar. Bu kadar basit. Gerçi Maya'da yarı Alman ama çok şükür ki senin gibi obsesif olmayan bir annesi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, zaten ağlama kılavuzu var (i-device'lar için app'i bile var hahaha) Evet prematüre bebekler birazcık geriden geliyor, Maya da 3 hafta erken ve düşük kilolu doğdu, gerçekten de gelişimi biraz gecikmeli ama dediğin gibi takılmamak lazım bunlara :)

      Sil
  3. Harbiden almanlar bu kadar ilgi mi yahu hiç beklemezdim; boşver sen onları dış güzelliğini temizlik yapmıyorlar bedenlerine şekerim öyle güzellik mi olur (feci bok atarım)

    Valla benim gördüğüm en ilgili kesim Hollandalılar (expatlarla çalışıyorum) yok böyle bir ilgi alaka baba dahil. Bir de 3- çocuk maşallah. Bana evde doğurmayı neden düşünmüyorsun demişti GM'in karısı kendi 3 çocuğunu evde kocasının yardımıyla doğurmuş da :) Almayayım şekerim paşa paşa hastaneme giderim bağırır inler doğururum demiştim.

    Senin gibi kibarları görünce kendimden utanıyorum ben o kadının saçını başını yolardım bana bak sen diye :))

    Emekleme başladı mı :) Şimdi sırada o var kadın ona takacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüten hakikaten Hollanda'da çocuklar evde ebe ile doğuyor, hastanede mikrop almıyorlar hem de daha doğal falan demişti Hollandalı bir arkadaşım :) Yok ben de almayayım, ben de ağrı kesicisiz falan naturel naturel doğurdum ama çevremde ebeler doktorlar olmasaydı korkudan kalp krizi falan geçirirdim kesinlikle..
      Evet sırada emekleme var, yok direkt uçmaya başladı bizim kız desem olur mu? :D

      Sil
  4. Üstün ırkı incelemek =)) Ayrıca Maya'nın kanında var üstünlük.. Kalbini ruhunu Akdeniz'den alsın, fiziken de çok iri hatun hoş değil bence, sıcak iklim insanı olsun, ama aklı Alman gibi çalışabilir .. Bir de üç güne kadar yürüsün, haftasına koşsun, önümüzdeki ay 4 dilde alfabe saysın, seneye de ilkokula başlasın, öğreetmenlerine öğretecek çok şeyi var kesin =PP
    Deli misiniz ayol? =) Öpe öpe büyüt sen, hem yürüyen çocuk başa bela karıştırmalar, kablo kemirmeler, koşup koşup Allah korusun düşmeler, yata yaya büyüyün geniş rahat sağlıklı ve mutlu =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın hakikaten ya, tam paranoyak anneye bağlama zamanı di mi.. Bu arada geçen bi Almanın çocuğu oturuyor derken hop arkaya düşüp kafayı çooooot diye betona geçirmedi mi, valla benim içim hopladı, kadının hiç oralı olduğu yok, o "level"a nasıl ulaşacağım bilmiyorum ben..?!

      Sil
  5. Bizim bucuruk de 7 aylik oldu ama donme falan yok. Sirt ustu yatiyor. Yuz ustu yatmaktan nefret ediyor. Maksimum 1 dakika falan dayanabiliyor o pozisyonda. Ama oturuyor ve sirtini yaslayinca ayakta da durabilmeye basladi. Biraz degisik donmemesi ama keyfi oyle istiyor olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman bırak gege, keyfi nasıl istiyorsa öyle yapsın, sonuçta hepsi oturacak yürüyecek, iki ay önce olmuş sonra olmuş ne anlamı var...

      Sil
  6. Yahu ogrenen annecim, bu konuda da yalnız degilsin demek istiyorum :) bizimki de meger oturuyormus da ben ona oturuyor demiyormusum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaşkaloz anneler grubu kuralım mı :D Ama yani bu oturmaysa bizimki ne onu da bilemedim hala... Neyse fazla kurcalamayacağım artık bu konuyu :) Oturuyorlar stop.

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!