25 Ocak 2014 Cumartesi

Tatil öncesi hastalık klasiği

Murphy kurallarıyla bezeli yaşamımda yeni bir hoş sürpriz yaşıyorum şu an: Tatile 7 gün kala hastalanan çocuk klasiği! Evet 6 ay öncesinden planladığımız (çünkü Maya 1,5 aylıkken 6 ay sonrası nasıl olduysa, bize "ooohoooo o zamana koca insan evladı olur" izlenimi vermiş ve histerik bir neşeyle bir çırpıda uçak biletlerini alıvermiştik) o gün bu gündür de resmen duvarlara çentik ata ata gün saydığımız tatil planımız, Maya'nın dünden beri öksürmeye başlaması ve sabahtan beri de ateşinin çıkmasıyla şu an itibarıyle suya düşe-yazdı. Hayat yo bitç yani, teessüflerimi sunuyorum sana hayat. Şu zavallı insan müsveddesini, şu tatilsizlikten bedeni ceset beyazlığına bürünmüş, yeni anne olmanın ve acemilik ve yufka yüreklilik arası fark edilemeden kucak bebesi edilen yavrunun tüm ağırlığıyla kulunçları kasılmış, uykusuzluktan gözlerinin altı pörtlemiş, gittiği altın kumlardan serin denizlere atlama hayalleri kurarak uyuyamadığı geceleri delirmeden geçirmeyi başarabilmiş bi'çare gariğbanı neden üzüyorsun be hayat? 6 ay hayal kurdurtup neden bozuyorsun bu hayalleri, neden 6 aydır ipe bağlı havucun peşinde koşan bir eşekçeğiz gibi hissettiriyorsun beni, ey hayat!

Sadece 6 ay öncesinden plan yapıp, boş bulduğumuz her anda bu planı kusursuzlaştırmakla kalmamış, iki hafta öncesinden çocuğu karantinaya sokma yani diğer bebeklerle görüştürmeme, kalabalık ortamlara sokmama gibi aklımca hastalıktan kaçabileceğimi düşündüğüm yöntemlere bile imza atma kararı almıştım. E, ne oldu peki..? Sakınılan göze çöp battı. Çocuğu yalıtıma almamın ikinci günü salyalı ağzına yaşlı ve pasaklı bir kadının burnunu sildiği mendil değdi. Iyk ya, tabii ıyk. Nasıl oldu bu iş derseniz, kaşla göz arasında, nerden çıktığı belli olmayan bir kadın koşarak geldi, Maya'ya doğru eğildi, abidik gubudik yapmaya ve birden nerden çıktığı belli olmayan mendilini Maya'nın diş çıkarma nedeniyle salyası şelale olmuş akan ağzına sokup salyayı sildi. Tabii ki kaplan olup atıldım ama iş işten geçmiş, Maya yaşlı kadının tüm DNA'sını içeren paket programı yalayıp yutmuştu bile. Kadının içi kara kara tırnakları ve sigara kokusuna girmiyorum. Ya bu yaşlı kadınlar nerden çıkıyor, neden gördükleri her çocuğu sevmeye kalkıyor, neden mendil taşıyorlar?! Neden?!

Yaşlı kadının DNAsı değil de soğuk algınlığı falan da olabilir bilmiyorum ama Maya iki gündür 50 senedir sigara içen bir tiryaki misali öksürüyor, dün gece de ateşlendi. Bu ikinci olduğu için biraz daha az telaşlandık, işin doğrusu benciliz, tatilin iptal olma olasılığı aklımın ucuna geldikçe kahroluyorum. Yine de tabii çocuklar hasta olmasın, şeker de yiyebilsinler vesaire vesaire.. Ama gerçekçi olmak lazım. Hasta olmayan çocuk olmuyor ne yazık ki, Allah çözümü olmayan, tedavisi olmayan ya da zor olan hastalık vermesin (amin) tabii.. Zor.

Yorgunum biraz. Gece hiç uyumadım. Öksürdükçe emziriyorum, yine aldım yatağa tabii. Yazık, içim gidiyor her öksürüğünde. Biraz daha dikkatli olmak lazım, ben insanlara "dur dokunma bebeğe" falan diyemiyorum, demek lazım belki de. Burda zaten pek dokunan olmuyor başkasının bebeğine, bu yaşlı kadın o yüzden beni hazırlıksız yakaladı. Hiç aklıma gelmedi dokunacağı, burda uzaktan seviyorlar bebekleri çünkü. Ama Türkiye'de herkes atlıyor, öpen, sarılan, havaya atıp tutan.. Nasıl bunlarla mücadele edebilirim ki? Siz nasıl yapıyorsunuz, yani direk diyor musunuz böyle "dokunmayalım lütfen" falan? Alınıyorlar mı, tepki alıyor musunuz? Becerebiliyorsanız nasıl iplememeyi beceriyorsunuz bu tepkileri? Ya da "aslında biraz mikrop da iyidir" diyip saldım çayıra mevlam kayıra mı diyorsunuz? Merak ettim..

11 yorum:

  1. Ayy! Umarım hemen iyileşir.

    YanıtlaSil
  2. Ben de fazla kibarim bu konuda .Kendi kendime telkin etmeye calisiyorum zamanin da tavrimi koyabileyim diye.Ama genelde bu tipler hazirliksiz yakaliyorlar seni aniden geliveriyorlar.Istanbula gittigimizde altini degistirdim bebisin tam cikiyorum bir baktim arkamdan tuvletten cikmis bir kadin bebegin yanagini seviyor.Hic bir sey demedim.Elini sevene daha da sinir cunku durmadan eller agizda.En guzel koruma teknigi alerjisi var dokunmayin demek onlar daha dokunmadan.Kimse sana kizmiyor o zaman.Ama iste aniden geliyorlar soldan soldan .Kendime de cok kiziyorum insanlara iyi gozukmek kizinin sagligindan onemli mi diye daha bitchy olmayi ogrenmem lazim... senin de :)

    YanıtlaSil
  3. En son hastalığımız böyle öksürüklüydü abartmıyorum iki saniyede bir öksürüyordu tüm gün ve gece malesef iğnelerle düzelebildi, umarım maya iyileşir ve tatile gidebilirsiniz :( geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  4. Gecmisler olsun, innnsallah tatil iptal olmadan geciverir bu yasli kadin mikrobu:(
    Benin icimden volkanlar tassa da henuz uzum kizimi 'elleyen' yurdum insanlarinin o ellerine terlikle oklavayla ve ucan tekmeyle girisemedim! Kendi annem bile sagda solda torunuyla hava atarak karsilastigi tanidiklarina "bakin bakin guzel torunumu sevin" seklinde servis ederken ben derdimi kimlere anlatayim? Kuzey insanini op basina koy derim! Anlattigin yasli teyze de bildigin pamuk prensesin uvey anasi yahu, tirstim okurken:)
    Sevgiler,
    Cigdem

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun. Tabi ki sen bebeğin için en iyisini bilirsin ama öksürük için duyduğum yöntem var. Ayak tabanını vicksle ovup çorap giydir. Gece öksürüğü için dene istersen.

    YanıtlaSil
  6. Ben ayy yuzunde merhem var opmeyin de gecmesin alerjisi var ilac surdum diyorum laftan anlamayan Turk teyzelere

    YanıtlaSil
  7. Yaaa kiyamam çok gecmis olsun gideceksiniz ama yine de degil mi gidin ya gidin hemen ama hemen olumlu dusunce olumlama gibi seylere basla pardon murphy inaniyorsun da buna mi inanmayacaksın hııı :) Dene ya bakarsin tutar. Murphy degil o senin bilincaltinda acaba hasa olur mu endisenin peki o halde buyrun size hasta cocuk versiyonu olabilir ciddiyim bak bunu yapabilecek gucun varsa otekini de yapabilirsin.

    Bir sonraki yazi Maya iyilesti ve bavullar hazir olsun lutfennnnnn

    YanıtlaSil
  8. Bir dakika bir dakika no panic! Çocuklar hasta olur ve iyileşir neden tatil planlarınız düşe yazıyor anlamadım, öksürük ve ateş, ilaç tedavisi ve anne sütü ile atlatılabilecek birsey. Hem Maya'ya d vitamini güneş iyi gelecektir, hem denize'de girer belki :)) tez vakitte toparlar dilerim küçük Mayacık. Geçmişler olsun canım, belki bir kaç kaşık ılık ıhlamur öksürüğüne iyi gelir. ;)

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle çok geçmiş olsun Mayacığa, sanırım Akdenizli yanı daha ağır basıyor, Batı Avrupa ona soğuk geliyor hemen üşütüyor kuzucuk , inşallah en kısa zamanda iyileşir. Eşimle diğer konu üzerine konuştuk onun yorumu : Biz burada sıktırma, mıncıklamalara aşina olduğumuz için her daim tetikteyiz biri çocuğa yaklaşınca hemen gardımızı alıp karşı atağa geçebiliyoruz (Jest olarak birkaç kung fu hareketi yaptı :)) hemen çocuğun yanında durunca kimse yanaşamıyor, benim yorumum ise engel olmaya çalışıyorum ama yüzsüz yüzsüz gene öpmeye çalışan oluyor ne desen boş kafaya koyduklarını yapıyorlar, olumsuz birşey söylediğimde ise görgüsüz iyi ki bir çocuğu var, sanki bir tek senin çocuğun var gibi yorumlar alıyorum

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkürler herkese, Maya daha iyi. Ateşi kalmadı, sadece öksürüyor :)

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun. O da geçsin kalmasın :)
    Burda (izmir) insanlar sanırım daha saygılı. Hep önce izin istiyorlar sevmek için. Ben öyle hobaa diye cocuga dalana denk gelmedim :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!