14 Ocak 2014 Salı

Tütü giydirilmiş kız çocukları

Hiç anlayamadığım bir fenomen bu tütü giydirilmiş kız çocukları! Ya hepsi şebek gibi oluyor ama annelerin gözü mü kör yoksa çevrelerindeki insanlar arasında biri de çıkıp "yahu kral çıplak!" diyemeyecek kadar can-dost mu değil, yoksa bu tamamen doğal sevimli ötesi bir durum da ben mi anlayamıyorum?!? Olabilir de tabii; yurtdışında yaşaya yaşaya kültürümüzden kopmuş, tütü kadar elzem, o derece "bizden" birşeyi anlayamaz hale gelmiş, kaşla göz arasında ecnebi oluvermiş olabilirim mazallah. Lakin, yalnız değilim, bilesiniz istedim, tütü hadisesinden çok acaip nem kapan bir grup kız çocuk annesi var, varız!

Maya'dan çoook önce, pembe renge bürünmüş kız çocuklarından çok huylanır, "çocuk dediğin iç dünyası gibi rengarenk olmalı!" diye düşünür ve "kızım olursa asla pembe almayacağım" derdim. Maya doğduktan sonra pek çok konudaki "ASLA"larımı bana yalattı yutturdu ama bu "pembe" meselesinde ödün vermiyorum. Maya'nın gardrobu beyaz ağırlıklı ama detayları rengarenk. Gelgelelim, bu tütü konusu pembe meselesini dahi aştı bence. Hatta korkarım bu tütülerin %99'u pembe! İlk başta sadece 1. yaş gününde pembe tütü giydirilmiş kız çocuklarına gülüp geçerken, bu sıra diş buğdayı partisinde pembe tütü giydirilmiş kız çocukları, sıradan bir günde misafirliğe götürülürken pembe tütü giydirilmiş kız çocukları falan görmekten artık gülemez hale geldim. Nasıl bir modadır yahu bu? Mini mini, mahsun bakışlı kızların koca koca bezli totolarından sarkan bir karış pembe tütü üstü fiyonk görmekten vallahi midem bulanıyor artık. Sanırsın tüm Türkiye Cumhuriyeti kız çocukları toplu halde Bolşoy Balesi'ne kayıt yaptırmışlar!!

Çocukları şebek etmek konusunda kendimizi aşabiliyoruz, lakin bu garibanların da bir söz hakkı olmalı, bir sorun bakalım kendileri böyle pembe tütülerle sarmalanmaktan memnunlar mı? Hayır benimki son derece yerlerde sürünüyor, yediklerinin yarısı üstünde, sağı solu kolu bacağı devamlı hareket halinde rahat durmuyor da milletin çocuğu doğuştan asil, doğuştan balerin mi, süzüm süzüm süzülerek bu tütüler içinde orası burası kaşınmadan, rahatça varolabiliyor mu işte onu bilemedim. Ama çuvaldızı bu tütüsever annelere batırmadan önce, kendime bir iğne batıracak olursam, ben yaklaşık 4 sene tütü giymiş bir insan evladı olarak (evet, üstelik pembesi eflatunu yeşili, giyilmedik rengi de kalmadı; çünkü ben de her üst orta sınıf beyaz türk çocuğu gibi, çocukluğumun büyük kısmında bale ile iştigal ettim pektabii ki ve evet bacaklarımı 180 derece açabiliyordum o yıllarda, bu da hayatta başarabildiklerim listesinde pek önemli, yetişkinlik yıllarımda beni bir çok önemli mevkiiye getirmiş olan elzem bir ayrıntı, yürrü be öğrenen anne!) Yani evet tütü giydim, giydirildim, keyif de aldım ama o tütüyü hak ederek giydim tamam mı, mesleki bir gururla, hakedilmiş bir tütüydü o tütü :P

Uzun lafın kısası, tütüye - özellikle de pembe tütüye hayır ayol. Böyle moda mı olur?! Ama bak meme kanseri farkındalığını arttırmak için yapıyorsanız o başka ;)

12 yorum:

  1. Ben seviyorum valla. Gerçi hep resimlerde gördüm, hiç canlı kanlı tütü giymiş bir kız çocuğu görmedim; görünce ıyy bu ne diyebilirim belki; ama kızım olsa kesin giydirirdim diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce yardım al :D

      Sil
    2. Bence siz yardim almalısınız. Tarziniz cok rahatsiz edici!!!

      Sil
    3. Şule tarzımı beğenmiyorsan okuma şekerim, milyon tane pembeli tarz anne bloğu var. Bu blogda biz birbirimize takılıyor, gülüyoruz, böyle herşeyi ciddiye alıp yorumcunun altına avukatı misali yorum yazmıyoruz. burası böyle bir blog yani ama böyle herşeyi ciddiye alan, ince eleyen sık dokuyan, pembe seven, patikler ören, organik yiyen falan bloglar da var, sen orda daha mutlu olabilirsin belki ;)

      Sil
  2. 3-4 yaşında günlük yaşamında bile giymek isteyecekler bak gör. Şimdi h&m gibi mağazaların toddler reyonlarında bile satılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün ben de gördüm H&Mde evet, nasıl bir talep varsa! Ya bizim çevremiz biraz alternatif, pek öyle kokoş çocuk yok, o da görmeyince bilmeyince istemez diye umuyorum ama dediğin gibi onun karakteri nasıl olur bilemem, babannesine çektiyse özellikle zor işimiz :D Şimdiden benim pırlanta yüzükle küpeyle oynaşmayı taktı kafaya, korkuyorum!

      Sil
  3. Canım bu tütü salgını yurtdışında da çok moda pintereste bir bak :) Senin yapındaki bir anne giydirmez yani ben mayayı tütüyle görsem şaşırırım mesela :)
    Amaaa demedi deme maya bir 4-5 olsun tütü de tütü diye ağlarsa sorarım sana; kızlar o yaşta bayılıyorlar. O yüzden yalamak konusunda sen yine de temkinli ol :)

    Hem bazen içinde kalanı yapar anne çocuğuna sen giymişsin içinde kalmamış. Ben de ulvi sebeblerden giydim kızım olsa giydirirdim sanırım ama her an ve her kıyafetle değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ulvi sebeplerle giyilen tütüyü merak ettim Tüten :D Büyük konuşmuyorum ama giyer de gezerse karşısına geçip güleriz valla, angelina jolie'nin bir kızı var ya oğlan kıyafetlerine meraklı, ben daha çok öyle bişey hayal ediyorum bu maya'yı.. görücez dur bakalım.. :)

      Sil
  4. aynı kaygıları yaşıyordum hamıleyken, pembe, barbi düşmanı anne stayla.ama şimdi kızım tüllü elbıseler gıymek ıstedıgınde kısıtlamıyorum, tayt üstü tüllü elbıse ,altta spor takılıyor amele kızım :) abartanlara ben de kusuyorum ama bu ısteklerın doğal oldugnu, korkmamak gerektıgını belırtmek ısterım.doğdugundan berı tv ızlemeyen ama kreşe gıden kızım bile perılere ınanıyorsa o tülle bı şekilde haşır neşir olucaksın arkadaş.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kres donemi cocuklari cok deistiriyor zaten :)

      Sil
  5. Burada bunları en çok umursamayan anneler yabancılar ama, abartanlar ya da bizim gibi korkanlar ise hep türk..ne garip di mi??Antalya'dan bildiriyorum.rumuz:tütülü tank girl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yerden yeme durumunun yeni cag versiyonu pembe tutulu kiz cocuk oldu..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!