21 Şubat 2014 Cuma

Bebekle tatil için gerekenler listesi

Upuzuuun bir liste yaptım. Listedeki tüm maddeleri tek tek tedarik ettim. Hepsini önüme koydum. Bavula koydukça maddelerin üstünü çizdim. Bavulu kapattım. Karşıya geçtim ve baktım.

Yok, bu kadar olamaz! Bu kadar çok eşyayla BEN seyahat ediyor olamam. Ben ki zamanında tek bir el çantasıyla 10 günlük tatillere çıkan, süsünü püsünü ayol kırmızı ojesini bile bu çantaya sığdırabilen, süpersonik bombastik BEN.. Yok mümkün değil bu "bavul"la tatile çıkıyor olamam. Bu BEN değilim!............... Yoksa..

Acı gerçekler insanın yüzüne bir tokat gibi çarpıyor sevdiceklerim. El çantasıyla, şıpıdık terlikle, efil efil uçuşan beyaz şile bezi elbiseyle çıkılan onca tatil, 35 senede gezilen 60 küsür ülke, hoş bir sada imiş. Geliniz buyrunuz bebekli yaşamın getirdiklerine. Velhasıl, yine de bavulu ikinci "alıcı bir gözle" tekrar düzenledim ve toplamda 24 kilo (yuh! diyeceğim ama 2,5 kişiyiz bak ve buna bebek arabası falan da dahil) yola çıktık. Bu da bir başarıdır. Yıllar içinde belki daha uzmanlaşır, pratikleşiriz ama bu ilk sefer için fena değil sanırım. E inceliklerini sizinle paylaşayım, bellerinizi kollarınızı biraz ferahlatayım istedim.

İşin püf noktası kesinlikle plan yapmak. Liste yapın anacım ve bu listeyi minimuma indirin yani "illa ki yanıma almam lazım, yoksa vallahi çatlarım" listesi yapın. Bunu 1 hafta öncesinden yapın ki, hem tedarik hem de yerleştirme zamanında yetişsin (ben hayatım boyunca tüm bavullarımı son gecenin son dakikalarında yusuflaya yusuflaya hazıladığım için böyle bıdı bıdı konuşuyorum, ben ettim siz etmeyin hani) Malum artık öğrendik, bebekle herşey normalden daha fazla zaman alıyor, bir bavulu kapatmak ile kilidini dürtmek arasında bazen 24 saat geçebiliyor, bebetolar evde bir telaş görünce, birden aşırı ilgi isteyebiliyorlar. Kucakta bebeto hoplatarak bavul hazırlamak da uzman işi valla, ben yapamadım bu sefer.. Çocuğu voleybol topu gibi akşam işten gelen babaya pasladıktan sonra kapatabildim bavulumu ayol! Aklıma gelmeyecek detaylar..

Neyse hepinizin merakla beklediği bebekle tatile giderken gerekenler listesini, fazla lafı uzatmadan hemen ekliyorum. Tabii bu liste 2-3 saatlik yol için biraz abartı olabilir ama benim bahsettiğim 14 saatlik uçak yolculuğu. Ayrıca bunlar tabii benim kişisel önerilerim, sizin ve bebeğinizin alışkanlıkları elbette farklıdır. Yine internetten araştırın yani, tek bana bakmayın, gurbet ellerde donalıp kalmayın, e mi?!

Uçuş/Havaalanı için:
- Yeterli derecede bebek bezi (ve 2 tane daha, çünkü uçuş bebetoları da bizim gibi bolca su içmeye ve çişlemeye sevk ediyor)
- En az 2 (bence 3) adet tam takım kıyafet (bu çişlemeler bazen coşkun coşkun olabiliyor, yemekler üste dökülüyor falan)
- Polar battaniye ve şapka (malum uçak içi soğuk olabiliyor)
- Yeterli derecede bebek maması (sadece sevdiği şeyler lütfen, uçakiçi basınç farkında dilimizdeki tat alma hücreleri farklı çalıştığı için yemekler farklı tat verebilir) tabii önlük, ıslak mendil, kaşık ve çöp torbası.
- Bebeği oyalayacak oyuncaklar (eskiler ve hiç görmediği yeni 1-2 oyuncak) uyumasını sağlayacak eşyalar (sling kullanıyorsanız mutlaka alın yanınıza)
- Check-in sırasında bebekli yolcular için ayrılan koltukları isteyin, hem ayaklarınız rahat eder hem de bebek küçükse puset takılan bölüm oluyor, hatta yer müsaitse bebek için ekstra boş koltuk da veriliyor.
- Kalkış ve inişte kulak sorunu yaşanırsa bebeği bol bol emzirin ya da yutkunma esneme hareketi yapmasını sağlayın.

Tatil için gerekenler:
- Gittiğiniz yerde çamaşır servisi olacaksa, 5 günlük kıyafet bence yeterli.
- Tropik ada ya da az gelişmiş bir ülkeye gidiyorsnız 1 kutu bebek bezi ve alışkın olduğu mamadan bolca, tabii kaşık, tabak, biberon vs.
- Şemsiye (yağmur kadar güneş için de yararlı) ve bebek arabası için yağmurluk ve güneşlik
- Araba kiralayacaksanız araba koltuğu ve cama güneşlik isteyin, tülbent bezler de işe yarıyor.
- Otellerin çoğu bebek yatağı temin ediyor, pansiyonlar içinse mutlaka önceden sorun
- İlkyardım ve ilaç çantası (ateş, ağrı, böcek sokması, güneş çarpması, isal ve yaralanmalar için bir çanta hazırlayın ve doktorunuzun telefonunu, sigorta kimliğinizi unutmayın)
- Tropikler için aşıları gözden geçirin (1-2 ay önce yapın bunu, bazı aşıların tamamlanması uzun sürebiliyor) ve sivrisinek problemi için doğal koruyucular ve hatta arabalar ve yataklar için sineklikler edinin.

Deniz/Güneş için:
- Bebek Havlusu (kumsal için ve duş sonrası için 2 adet)
- Bebek için illa ki en az UV 30 faktör güneş kremi (bazı organik anneler kullanmıyor, ben cilt kanserinden korkuyorum anacım ama siz kullanmam derseniz, bir sonraki yazımı okuyun derim)
- Bebek için UV koruyucu tüm vücut mayosu (haşema tipi evet, adamların bi bildikleri varmış yo!)

Dönüş için:
- Tatil sonrası eve döndüğünüzde evi tamtakır kuru bakır bulmamak için, bebek maması, bebek bezi falan gibi ihtiyaçlarınızı planlayıp yedekleyin ki, tatilden sonra rehavet çöküp de alışverişe gidemezseniz masum yavrunuz aç bilaç kalmasın e mi!?

İşte benim olmazsa olmaz, ayol vallahi bunlarsız şurdan şuraya gitmemmm listem bu kadar. 5 parça yükümüz oldu, bir bavul, 2 kabin için el çantası, bebek arabası ayak ve üst takımı. Bebek arabasını taaaa kapıya kadar götürebiliyorsunuz, orda sizden alıp uçağa koyuyorlar. Sonra uçaktan çıkarken size geri veriyorlar (bizimki tabii aktarma sırasında kaybolmuş, iki gün sonra bulundu ve getirildi eve maceracı araba). Bazı şirketler maxi-cosi gibi araç koltuklarını (anakucağı tipi) uçağa da kabul ediyor, sormak lazım.

14 saat (5 saat uçuş, 4 saat aktarma, 5 saat uçuş) uçtuk biz böyle. Bu macerayı ayrıca detaylı anlatmam lazım (azzzzzz sonra nasıl uçtuk nasıl konduk yazısı da geliyor! beni izleyin anacıım)

3 yorum:

  1. Ya hazırlandim şimdi baktım; rezalet! 6gunluk Bodrum seyahati için dev dev bavullar.Aynı şeyi düşündüm... Bu ben olamam:) Zaten bu ben "ben" değilim çünkü "ben" çocuksuz bekar sultandı gez gez gez uc kuruş parayla tost yiyip bozcaada tatili yapan tuhaf kadındı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazımın üstünden 1,5 yıl ve bir sürü seyahat geçtikten sonra gururla bildirebilirim ki artık üçümüz 16 kg'lık bir çantaya sığıyoruz :))) Acemilik dönemi geçmiş demek ki. Bak hatta iyi hatırlattın yazayım hemen bir update :)

      Sil
    2. Tatilden döndüm, tespitim şu: Çocuğun dolabını boşu boşuna taşımışım. Tuttuğumuz evde çamaşır makinası da olduğundan zırt pırt yıkadık, tertemiz 1 bavul eşya geri geldi. 1çanta oyuncak boşuna gitmiş; 1 a 1 kürek kafiymiş, bütün tatil elinde gezdi :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!