20 Şubat 2014 Perşembe

Döndük biz!

18 günlük rüya gibi bir tatilden sonra, döndük, dolaştık, kürkçü tükkanımıza döndük işte! Jetlag yemiş bebek ne güzel şeymiş anacım (kötü anne iç sesi konuştu burda); horul horul uyurken şu saatte, anası tıkır tıkır blog yazabiliyor. Tek kelimeyle özetleyeyim tatilimizi: MUHTEŞEMDİ.. Valla "bebekle tatil mi, ha ha ha, canına susadın heralde?!" diyen ahaliye sesleniyorum, ayol vallahi bir dinlendim, bir rahatladım, bir sere serpe yatmalar, solungaçlarım çıkana dek yüzmeler, gözlerim ağrıyana dek kitap okumalar, patlayana dek yemeler içmeler, her dakika olur olmaz yerde uyuklamalar falan.. Şaka yapmıyorum yahu, valla bakın, oluyormuş, mümkünmüş bebekle tatil! Burdan gözümü korkutan "bebek olduktan sonra zor yaparsın bunu"cu teyzelere sesleniyorum: yaptım, oluyormuş. Bebekle "DE" hayat güzelmiş, bebekten sonra da yaşam devam ediyormuş, seyahat edilebiliyormuş. Tüm göbekdaş bebekdaşlarıma sesleniyorum: Cesaret edin ve gidin tatile!

Valla korkuyordum, ne yalan söyleyeyim. Maya biliyorsunuz kolay bir bebek değil, ilk 4 ay uyumadığı ve emmediği her an ciyak ciyak ağladı desem abartmış olmam. Üstelik akdeniz kanı baskın çocuğun, böyle doğuştan toprak hanımağası gibi bi tip bu Maya; ilgi kucak oyun istiyor, mümkünse 24 saat kölelerle kuşatılmak istiyor, dedesinin değimiyle "saray soytarıları" olsun etrafında istiyor. Belki tüm çocuklar böyle, ben acemiyim sonuçta bu annelik işinde bilmiyorum ama yani özetle kendini dünyanın merkezi sanan bir varlıkla seyahat etmek, tatil yapmak, dinlenmek falan ütopya gibi algılanabilen, korkulan birşey işte. Ama yersizmiş bu korkular. Sağolsun Maya huysuzluk yapmadan, çok şükür hasta falan olmadan, sağa sola gülücükler saçarak, gezip tozarak bu tatili bize hediye etti. Annelik iznindeyken aslında bana her gün tatil ama işte insan evden uzaklaşmadan anlamıyor hakikaten tatilin önemini, farkını, gerekliliğini.. Uzaklaşmak lazım anacığım.

Velhasıl Beyaz Atlı Prens ile biz gezgin bir çiftiz, 60 küsür ülke gördü bu 35 senelik bünye. Evlenirken de öyle takılar, katlar, yatlar değil, her sene 2 yeni yer görme sözü aldım ben. Sağolsun bu sözünü tutuyor. Bu sene ilk defa 3 gezgin olduk. Attık sırt çantalarına bir de kızımızı ekleyip sırta, gittik Seyşeller'e.. Cennetmiş hakikaten oralar. Okyanus adalarını seviyorum ama Seyşeller özellikle sağlık sisteminin gelişmişliği ve tropik hastalıkların yaygın olmaması nedeniyle tercihimiz oldu. Tavsiye ederim, bebek ve küçük çocuklar için rahat seyahat edilecek bir ada-ülke. Şubat ayı kışın yorgun ve mumya gibi beyaz bedenleri için ideal tatil zamanı bence. Maya da tatilin ilk günü 8 aylık oldu. İdeal ülke, ideal zaman; yani ideal tatil. Gezi bloğumda uzun uzun yazdım Seyşelleri, tekrar olmasın, kısaca muhteşem bir ülke (zaten yukarıdaki foto herşeyi anlatıyor di mi?). Bembeyaz kumsallar, mavi ve yeşilin her tonu deniz, insanları sıcak ve sevimli, balık bol, ulaşım (soldan ama) rahat, konaklama rahat. Bir tek eksisi var: uçakla 14 saat sürüyor ulaşmak ve yeme içme konaklama falan da dahil oldukça tuzlu fiyatlar.. Ama değer.

Maya gezgin ana babanın genlerini almış, seyahat boyunca farklı bir kişiliğe bürünerek beni şaşırttı. Uçakta da tatil süresince de bir melek! Üstelik 2 de yeni diş çıkardı bu sırada! Tabii babayı bulmanın, mümkün mertebe şımartılmanın etkisi de var. Bir de ben "saldım çayıra mevlam kayıra" düsturunu benimsedim, istediğinde uyudu, istediğinde yedi, istemediğinde öyle kendi bildiğini okudu. Valla işe yaradı bu taktik, nasıl dinlendik, nasıl güzeldi, böyle kuzu kuzu döndük. Enerjim değişmiş resmen, böyle etrafa ışık saçar bir haldeyim. Dönüşte kış da bite yazmış, oh be, önümüz bahar, düze çıktık sayılır..

Velhasıl; hani bazı teyzeler der ya "hamileyken bol bol uyu, bebek doğunca çok ararsın bu halini" ya da "gez gez, çocuk olunca zor gezersin" falan. Külliyen yalan bak, rahat olun. Ben ki bu acemi halimle, bu zor çocukla başardıysam, siz de başarırsınız valla bak. Pozitif bakmalı insan bu tip şeylere, geleceğe dair bu tip "daha beter olacaksın" mesajı veren teyzeleri mekiğe koyup uzaya yollamalı.. 

Şimdi bu pozitif halimle önce bebekle seyahat için gerekenleri sonra uçak yolculuğunu falan yazacağım, sırada onlar var. Jetlag yemiş bebeto uyanmazsa hemen şimdi geliyor..

22 yorum:

  1. Tam bugun Ceren bir ses var naptınız yazacakken pek sevindim; şekerim sen melekmişsin çocuğa yansımış pek güzel olmuş pekkkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk, valla anne rahat olunca bebek de oluyormuş, çok haklısın! :) Şimdi iş bu pozitif enerjiyi devam ettirebilmekte valla..

      Sil
  2. Çok sevindim merak ediyordum ben de sizi oh kendim gitmiş gibi oldum valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Amsterdam'a da geldi mi bahar?

      Sil
    2. Kış hiç gelmedi ki bu sene hep 7-10 derece seyretti yeşillenmrye çiçekler açmaya başladı

      Sil
    3. Bizim bahçede de goncalar pörtlemeye başlamış valla, şu saniyede gözüm takıldı :D Yaşasın bahar!

      Sil
  3. Hosgeldiniz :) masallah size :)
    Ya peki ben bunlari 3-4 aylık bebekle bu yaz Türkiye içinde yapabilir miyim :) kac senedir is güç tatile gidemedik bu sene de bebekle olur mu olmaz mı bilemiyorum ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yaparsın, hiç tereddüt etme :D Türkiye zaten çocuk canlısı, rahat geçer eminim!

      Sil
    2. Ay inşallah :)
      Yahu bu gezi blogunun tam adresi ne:) profilinden falan bulamadim ben.

      Sil
  4. Öncelikle hoşgeldiniz, oh ne güzel darısı başımıza böyle tatiller bebekle seyahat konusunda ben de tecrübeli sayılırım 2 aylık olduğundan beri şehirler arası her ay geziyoruz (şimdi 8,5 aylık) herkes şaşırıyor ama gerçekten mümkün ve çok rahat özellikle zor bebekler gezince melek oluyorlar sanırım, ben çok tembelim yazamıyorum ama anlatıyorum sen yaz Ceren bu misyonu tüm annelere ve anne adaylarına yayalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gobegini sen de disari mi attin? :)))

      Sil
    2. aslında hiçbirşey yapmadım öylece duruyor ama göçmen bir aileden geliyorum ve sürekli sürekli gezen bir ailede büyüdüm büyük ebeveynlerim de dahil :))

      Sil
    3. :) göbeği saklıyor musun gerçekten ay içim ürperdi :P
      zaten seyyahlık aileden geliyor bence :) bizim bebetolar da gezgiç olacak inşallah!

      Sil
  5. Hosgeldiniz, özlettiniz kendinizi. Sevgiler eda

    YanıtlaSil
  6. hoş geldin Ceren,gerçekten bomba gibi olduğunu hissettim yazından:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk Ayşecim, valla bu enerjiyi korumak için çaba sarfedicem şu yağmurlu günlerde ;)

      Sil
  7. Hasret kalmıştık hoşgeldin! Vallahi çok cesaret veren bir yazı olmuş, süpersin! Ben de Ege 10 aylık olduğunda düşünüyorum, şimdi daha cesurum :)

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldiniz!!
    Ne güzel yaramış!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbulduk, ben de seni okudum keyfim katlandi bu gece :)

      Sil
  9. Gezi blogun hangisi? Şu Seyşelleri'i bir okuyayım :)

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!