28 Şubat 2014 Cuma

En iyi bebek mama sandalyesi

Kapitalizmin çarkları arasında yitip gitmeden "köprüden önce son çıkış"ı yakalayabildiğim bir anı daha kayıt altına almak istedim. Konu: Stokke Mama Sandalyesi. Bu ulvi ürünün biricik, şımarık, içi dolu turşucuk veliahtınızın ya da prensesinizin kıçını sarmalamadan büyümesine izin verebilir ya da Afrika'da çocuklar açlık çekerken, eşit derecede güvenli ama daha ucuz bir alternatif varken neyleyim Stokke'yi diye düşünen duyarlı anne-babalar klübüne katılabilirsiniz.. Seçim sizin, çocuk sizin, kimse karışamaz sonuçta.

Yavrumuz büyüyüp de katı gıdaya geçince, bizi de tüm anne babalar gibi "hangi mama sandalyesi en iyisi?", "hangi sandalyeyi almalıyım?" derdi aldı. Öyle çok okudum ettim ki, sanki mama sandalyesi değil Boğaz'a karşı gayri menkuller alıyorum. Beyaz Atlı Prens zaten kapitalistin önde gideni, "hangisi en iyisiyse alalım gitsin" dedi çıktı adam. Ama "en iyi"nin tanımı nedir? En başta güvenlik ve rahatlık, çocuk hoplar zıplarken içinden altından üstünden kayıp düşmesin, orasına burasına parmağını bacağını sıkıştırmasın. Sonra kalite, yani iki ıspanak yedirme sonrası sandalye elinizde kalmasın. Sonra design, evde kocaman alanlar kaplamasın, plastik ve cart renkte, tüm o çocuksuz yıllar boyunca özenerek aldığınız eşyalarınız arasında parıldayan feci birşey olmasın. Tüm bunları düşününce seçenekler azalacağına artıyor. Bu Stokke marka bebek masası anladığım kadarıyla masa anlamında Bugaboo marka bebek arabasının eşdeğeri, yani eli biraz para görmüş, fazla araştırmadan "en iyisini aldık yavrumuza" diyen anababaların tercihi. Malum biz aldık bu arabayı ve de pişman olmadık, öle bayıla kullanıyoruz. Lakin ikinci el otomobil fiyatına falan maloldu, aynı hatayı mama koltuğunda yapmak istemiyorum doğrusu. Eminim Stokke bir ömür hatta evladiyelik kullanımı, şık tasarımı, güvenlik ve kalite açısından hakikaten iyi bir sandalye. Eminim alanlar zevkle kullanıyor ve önerirler. Ama biz almadık. Nedeni; bence gereksiz masraf.

Gittik IKEA Antilop mama sandalyesi ve ön masası aldık. Son derece ucuz, beş nokta emniyet kemerli sistemiyle güvenli, dengeli, kaliteli, her yere sığıyor, ufak, hafif ve rahat. Bizim kız hop hop hopladı içinde, sağını solunu test etti, hoşuna gitti. Aldık geldik. Bembeyaz, eşyalarımla da uyumlu, kibar. Yemek masamızın köşesinde yerini buldu. 1 haftadır yemeklerinin hepsini bu sandalyede yiyor, döküyor, saçıyor, eziyor, buluyor, ağzına götürüyor, geri getiriyor, bazen kemiriyor, bazen yere, duvara, benim üzerime fırlatıyor ve çok mutlu. Yemekle ilişkisinin böyle olmasını istiyorum: Mutlu. IKEA mama sandalyesi bunu sağladı.

15 yorum:

  1. Slovakyada kaldığımız sehirde yoktu ikea en yakını 5-6 saat uzak olunca alamadım içimde kaldı, amsterdama gelince bi tane de ondan almamak için zor durdum valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel di mi :) Restoranlarda da hep bu sandalye var, alışması kolay oldu

      Sil
  2. Ben bugaboo bee modelinden iki tane almış ve çok memnun olan bir anne olarak ikea mama sandalyesi kullanıyorum.Bana göre ikea güvenli değil ancak pratik ve yalın ,diğerlerindeki hantallık olmadığından tercih ettim.Hiçbir zaman hiçbir modelde de bebeğin gözetimsiz mama sandalyesinde bırakılmasına sıcak bakmadığım için bana uygundu onu seçtim.
    Bugaboo tercihimiz kadar bence ikea tercihimiz de gayet başarılı :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Cerencim tam bana göre bir yazı olmuş. Bizimki henüz oturmuyor ama yakındır :) Mama sandelyesi arayışına ben de girdim, Stokke pek havalı gözüküyor ama youtube da izlediğim geri düşme tehlikesi içime kurt düşürdü bir kere. Adamlar ek olarak güvenlik zımbırtısı eklemişler ama yine de bir kere düştü o kurt içimize. Ben de ikea yı düşünüyorum. Büyük ihtimalle biz de ikea alırız. Bu arada Bugaboo candır :) Burada her 10 arabadan 9u Bugaboo heralde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyzacım korkma, Maya da çok hareketli, türk genleri sağolsun :)) ikea sandalye son derece dengeli. Tabii yalnız bırakmamak lazım ama zaten yemek dışında oturmak istemiyorlar bizimkiler, onun için zaten hep gözün üstünde olur..

      Sil
  4. Tek sıkıntımız kafasını arkaya atınca, sırtlığa çarpması. Oraya da yastık koyuyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç minder de aldık biz ama çocuk sığmadı, kullanamadık :))) Bir iki kez kafasını vurunca öğrenir diycem ama kıyamıyorsunuzdur :)))

      Sil
  5. Biz de ikea aldık bunun aynisindan. Kesinlikle çok memnunum. Ege de severek oturuyor. Temizliği kolay kullanım pratik. Her yere sigiyor. O kadar para vermeye hiç mi hiç degmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani diğerlerine çok para vermeye değmez anlamında dedim :)

      Sil
    2. Güle güle otursun, severek yesin yemeklerini Ege de :)

      Sil
  6. Merhabalar daha once okumustum bu yaziyi ozaman hamileydim simdi ise bizim ufaklik elma armut kemirmeye başladı ve mama sandalyesi derdi anca basa düştü;) sizden gorus almak sart oldu sizde bu arada sandalyenizi yeterince kullanma firsati buldunuz mayacik hala seviyormu ikea sandalyeyi hala ravsiye edermisiniz yada baska tavsiyeniz olurmu ;) asli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılıyoruz :) Stokke'yi de bir çok cafe'de falan deneme şansım oldu, kesinlikle tavsiye etmem çok rahatsız (ama güzel gözüküyor) IKEA sandalye candır can, temizliği kolay, az yer kaplıyor, çok rahat, çok ucuz, kesinlikle tavsiye ederim :) Afiyet olsun miniğe!

      Sil
  7. Teşekkürler bilgi için. Bu mama sandalyesini çocuk kaç kg olana kadar rahatlıkla kullanabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. IKEAdan bahsediyorsanız 2 yaşa dek kullanan bile biliyorum ama 1,5 yaşından sonra çocuklar oturmak istemiyor, sizinle sandalyede oturmak istiyorlar genellikle :) Diğer sandalye ise zaten çocukla birlikte değiştirildiği için görsellerdeki gibi rahat kullanılabiliyor ama ben yine 2 yaştan sonra bu sandalyeye de çok fazla oturan görmedim, hareketleniyorlar baya :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!