19 Mart 2014 Çarşamba

Hamilelik sonrası bakım

Ara ara yazıyorum bu hamilelikte ve sonrasında bakım, güzellik, bilmemne konularında. Memleketin gündeminden içim şiştikçe "cahillik mutluluktur"a bağladım, lütfen beni hissiz kokoş tiplerden sanmayın. Ama o blogda felaket oku, bu gazetedeki habere ağla, artık sinirlerimiz iyice laçkalaştı. Eften püften birşeyler yazmak istiyorum izninizle.. En güzeli de "kişisel bakım" bu eften püften şeylerin - ama valla insana nasıl moral veriyor, pisicik gibi başlayıp kaplan gibi çıkıyorsunuz entelajans arenalara. Lazım.

Malum bizim evde cinsiyet kalıp rolleri diye bir anlayış geçerli değil. Mesela yemeği hep eşim yapar, cam siler, yer siler, ütü yapar. Bunların karşılığında ben de mesela prizdir, elektroniktir, civatadır sökerim, baharda evde beliren örümceklerin zarar verilmeden dış mekana "ıslahı" ya da arabanın servise götürülmesi falan gibi klasik erkek rollerini bürünmüş vaziyetteyim. Bu haftasonu yine Beyaz Atlı Prens üşenip durduğu için arabayı ben servise götürdüm ve kış lastiklerini değiştirttim (aman sanki büyük bişeymiş gibi oldu yazınca, alt tarafı adamlar değiştiriyor, sen de başında anlarmış gibi - bakınız: inşaat izleyen erkek modeli - izliyorsun). Velhasıl arabaya bakım yaptıktan sonra, kendime de bir 10.000km bakımı yapmak farz oldu.

İlk olarak,  rapunzelden dönme saçlarıma bir el attım. Daha önce yazmıştım, hamilelik sürecinde hormonların etkisiyle coşan saçlarınız doğumdan sonra yine hormonların etkisiyle inanılmaz bir dökülme sürecine giriyor. İlk başta elimi attığım heryerde öbek öbek saçlar (böğk!) görünce ve odaları duvardan duvara saç kaplatmışız gibi hissetmeye başlayınca "eyvah keltoş kalıyorum" diye korkmuş ve koşa koşa en alasından, en organiğinden bakım şampuanları, kürleri falan almıştım. Boşyere o kadar para vermişim halbuki, ne yaparsam yapayım dökülme azalmadı. 3. aydan 8. aya dek öbek öbek döküldü saçlarım. Ben de gittim en ucuzundan bir şampuanla krem aldım, bir de azıcık anne modeli omuz hizasında kestirdim ve "ne haliniz varsa görün" dedim. Son 1 aydır dökülme azalmaya, hatta alnımda ve şakaklarımda yeni saçlar çıkmaya başladı. Anne modeli de yerini 70'lerdeki Joan Baez modeline bıraktı. Oley. Ama koşturmaktan bir türlü aldığım organik kürleri uygulamaya zaman bulamıyordum. O zaman bu zamanmış. Kürün içinde badem yağı başta olmak üzere diğer bildiğiniz bakım yağları var, çok yağlanmıyor saç hemen emiyor zaten. Üstüne bir de mis gibi badem ezmesi gibi kokuyorsunuz. Evde kafanıza kahvaltılıkları sürmekle, yumurtayla yağla balla uğraşmayın derim. Tavsiye ederim.

Baktım saçlar 10 numara oldu, hazır zaman bulmuşken orama burama da bir 10.000km bakımı yapayım bari dedim. "Arap yağı bol bulunca totosuna sürermiş" misali salatalıklı bir yüz maskesi yaptım hemen, ordan ellerime ayaklarıma geçtim, en son da tırnaklara bakım uygulayıp kırmızı ojeleri de sürdüm, oh. Yaşasın kokoşluk, AYOL.

Peki bu 10.000km bakımını kimin için yaptırdın a kokoşum, derseniz.. Hiç gülmeyin ama o gece Beyaz Atlı Prens arkadaşlarıyla felekten bir gece çaldı, ben de kokoş kokoş gittim kadın doğum kontrolüne! Malum doğum sonrası 1. ay ve 6. ay (ve sonra her 6 ayda bir) kontrolleri oluyor. Benim 6 ay kontrolü önce doktor Kuş'cağızımın sonra benim tatile çıkmamız nedeniyle teee 9. aya sarkmıştı, bu kokoş güne kısmetmiş. Dış bakımdan sonra bir de iç bakım iyi oldu tabii. 6. ayda süt vermeyi bıraktıysanız doktor memeleri kontrol ediyor (benimkiler hala proleterya bazında çalışan emekçi memeler olunca, tabii meme kontrolü hikaye oldu yani "elletmedim" anacım). SMEAR alınıyor ve genel ultrasonla rahim ve yumurtalıklara bakılıyor. Bir de ben halaaaaa menstruasyon yaşamadığım için (süt veren annelerde normal diyorlar) ultrasonda bir bebek daha falan görmemek çok süper şahane oldu vallahi. Lakin hamileliğimden hatırlarsınız, bu Dr.Kuş çok enteresan bir adam yahu. Benim karnım burnumdayken adam 50'sinden sonra kırmızı cabrio araba almaktansa sörf ve yoga kampına Portekiz'e falan gittiydi hani. Bildiniz mi? Ha neyse, ben odaya girdim, karşımda bir duvar, duvarda Maya'nın kendisine yılbaşı kartı niyetine gönderdiğim noel baba kıyafetli fotoğrafı. Başka da bebek yok, iyi mi?! Bunun üstüne bir de her kontrolde adamın tam o masaya geçip ayaklarını açtığın anda çenesi düşüyor, ay o şekilde ayaklar açık tepede sohbet ediyoruz, politika, gündem, Allah ne verdiyse. Her sefer de illa ki bana "sen 4 tane doğur, iyi çocuk doğuruyosun sen" diyerek bitiriyor.. Tuhaf ki ne tuhaf.. Ben çok normalim de doktorum normal olsun.. Neyse.. Velhasıl, kukuma nazar boncuunu taktım döndüm. Herşey yolundaymış pek şükür.

Bakım aktivitelerim bu kadarla da kalmadı.. Eve döndükten sonra, yemek faslı falan oldu. Sonra Beyaz Atlı Prens arkadaşlarıyla felekten bir gece babında "night out" yapmak, alemlere akmak üzere evden çıktı; ben de anaç sütlaç, çocuğu uyutup bu fırsattan istifade kendimle başbaşa, evde ne kadar abur cubur varsa tümünü bir IKEA tepsisi içinde önüme alarak, en pamuklusundan battaniyenin altına girerek, biri son derece iç gıcıklayıcı bir Fransız filmi, diğeri Jason Statham'cığımın nasılsa gözümden kaçmış bir ekşın ekşın filmi olmak üzere "kocayla kat-i surette izlenmeyecek" türde iki film devirerek, kelimenin tam anlamıyla "night in" yaptım. Valla Jason'cuğumdan sonra bir de Johnny Depp patlatayım derken koltukta sızmışım, çocuk içerden "hey kadın, saat gece 2 oldu, nerdesin, gel yamacıma, ver memeyi ağzıma" diye miyklemese daha da uyurdum o şevkle.. Koca da gece 4'te geldi eve. Abartmışız resmen. Ertesi sabah (cumartesi) saat 07.00'da, "mini komutan" önünde tam tabur "murakebe" için hazırola geçtik tabii. O ayrı..

8 yorum:

  1. Ehe. Ojeler falan. Negzel olmus. Bahar oncesi de iyi gelmistir. Ben de cok fena bir sekilde kafayi kirip saclari cok kisaltmak dusuncesindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın sakın yapma, 2 ay sonra pişman oluyor insan (sonra bizim gibi burnundan kıl aldırmaan cinsten olunca 1-2 sene kısa saçla takılıyor o da ayrı)

      Sil
  2. :) oh ne güzel yarasın. Kimseye soramamıştım sana sorayım ben de iki hafta önce smear testi verdim ama hiç talep etmemiştim. Mektup geldi şu tarihte test için randevunuz var diye tıpış tıpıl gittim tabi şaşırdım da, orda da öyle mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gece'cim, 6 ayda bir mutlaka yapılması gerekiyor, Allah korusun rahim ağzı kanserinin erken teşhisi için çok elzem.. :)

      Sil
    2. Evet ben de yaptırıyordum da bunlar benim kontrolümde olmadan oldu yani devlet beni takibe almış oldu gibi bişey

      Sil
    3. :) İyi bence ya, unutunca hatırlatıyorlar işte, özellikle yeni anneler için elzem. ben şahsen kendimi bile unutacak vaziyetteyim, neredeyse ajandama "yemek ye" diye notlar alacağım, o derece!

      Sil
  3. Yaa iyi ki varsın Ceren! Iyi ki kesfetmisim senin blogunu. Cok iyi geldi bu yazını okumak :) Öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Aman efendim, utandırdınız. Sevindim valla :) Ben de öpüyorum!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!