17 Mart 2014 Pazartesi

Maya = Elmyra

Tiny Toon karakteri Elmyra Duff'ı hatırlar mısınız? Hani nerde bir hayvancık görse koşarak sarılan, sevgi seline boğan, fazla sevgiden orasını burasını kıran, hayvanların gördüğünde kaçtıkları kız. Ha işte onun kanlı canlı hali bizim evde yaşıyor.

Bir grup teddy hayvancık var odasında, oral dönemin doruklarında olduğu için fazla tüylü hayvan vermiyorum eline ama ara sıra bir iki tane "yumuşak dost"a ihtiyacı olur her insan evladının. Şimdi ben biraz tuhaf bir insanım, 6 yaşımda ananoşumun hediye ettiği teddy-köpeğim Herby ile dünyayı gezdik, hala da Beyaz Atlı Prens iş gezisindeyken falan beraber uyurum. E bir adım daha abartır bu tip tüylü dostlarımızın aslen canlı olduğuna, bizi dinlediklerine, izlediklerine, biz uyurken evde hareketli partiler yaptıklarına falan da inanırım. Böyle biriyim.. Lütfen eleştirmeden kabul edin, böğrünüze basın beni.

Şimdi odada hep bir arada duran teddy hayvancıkların gözünden duruma bakıyorum da.. Haftada bir ben ve kucağımda koca koca açılmış gözleriyle, ağzından salyalar akıtarak, anlamsız homurtular (da-da-da-ebe-ebe-ayda-ede-de-de şeklinde bir Marsça) çıkararak odaya giren ufak bir insan.. Bu ufak insan her hafta bu tüylü garibanlardan birini seçiyor, seçilen hayvancıktan bir daha haber alınamıyor. Geri kalan hayvancıkların ne hissettiğini düşünsenize.. Maya'yı canavar falan sandıklarına eminim! E biraz doğruluk payı da var aslında. Şöyle ki; bu hafta Maya bu tüylü arkadaşlar grubundan bir "Dodo Kuşu"nu seçti. Hop yakaladı, iç odaya götürdü. Önce heryerini yaladı, salyaladı, ısırdı, emdi. Sonra iki ayağından tutup öyle bir güçle iki yana çekti ki, zavallı hayvancığın bacakları caaart diye ayrıldı ve akabinde bir bacağı elinde kaldı. Ben de "alternatif" anneyim ya, "ha tamam işte engelli yaşamla tanışmak için ideal durum" dedim ve bacağı yerine dikmedim (hayır tembellikten değil a-a, siz de neler düşünüyorsunuz hakkımda!). Toplumda engelli insanlar var, kimi tek gözlü, kimi tek bacaklı. Sonuçta oyuncaklar da hayatı simgelemiyor mu?! Neyse; "salyalanan ve fazlasıyla kemirilen, tek bacaklı Dodo"nun çilesi bu kadarla da bitmedi. Alt değiştirme masasına koydum, Maya altı değişirken aşırı hareketli ya, dikkatini dağıtsın, eli kolu dolu olursa belki dönüp durmaz diye. Evet işe yaradı. Lakin alt değiştirme masası bizim banyoda, wc'nin hemen yanında, tabii ki Maya sallarken sallarken, "salyalanan ve fazlasıyla kemirilen tek bacaklı ve banyoda yaşayan Dodo" wc'ye düşüverdi. Ve yeni bir ünvan kazanmış oldu: "salyalanan ve fazlasıyla kemirilen, tek bacaklı ve banyoda yaşarken elim bir kaza sonucu wc'ye düşen Dodo". Ama çilesi yine de bitmedi.. Ne çekti be bu hayvan.. Üstüne bir de şu kısacık ömründe çamaşır makinasında yıkanmak ve santrifüjde dönüp durmak, bir de kurutulmak nasipmiş Dodo'ya..

Şimdi bu zavallıyı "malulen emeklilik"ten yararlandırmaya ve tüylü dostlarının arasına geri döndürmeye kalksam, tüm hikayesini diğerlerine anlatacak ve Maya Elmyra'nın zaten varolan canavar imajı iyice pekişecek diye korkuyorum. Ama Maya'ya geri versem de Dodo'nun başına daha neler gelecek, onu da kestiremiyorum. Ne yapsam bilemiyorum.. En iyisi gideyim şu bacağı yerine dikeyim..

8 yorum:

  1. Çok tatlısın Ceren yaa, çok güldüm! Allah da seni güldürsün inşallah emi? :)))))

    YanıtlaSil
  2. ceren hanım benim 6,5 yaşında kızım var anne küçükken hangi çizgi filmleri severdin dediğinde tiny toonsu ve elmyra yı izlettim internetten bayıldı. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bir de Tom & Jerry'yi tanıt, bak nasıl seviyorlar :)

      Sil
  3. Koptum :) bu küçük insancıklar inanılmaz güçlüler. Bizimki de geçen gün kucağımdayken mutfak masasını ayaklarıyla itti masa resmen kaydı. Dodo'ya yaşama şansı vermişsin yine ben olsam WC sonrası kesin cenazesini kaldırırdım zavallının :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Supergirl seninki maşallah! Dodo çok tatlı ama yaa, atılacak gibi değil, ben kıyamam :D

      Sil
  4. Çok güldüm :))) Benim canavarım da tüm oyuncaklarını dişliyor, yalıyor, dişleriyle çekiştiriyor :) yani Elmyra.lardan biri de bizim evde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çok şekerler ama bu dişlek halleriyle, güle güle büyütün siz de!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!