11 Nisan 2014 Cuma

Bebekli evde güvenlik önlemleri

Bir önceki yazımda da bahsettiğim gibi, Maya son birkaç haftadır mobil hayata geçti ve beraberinde de hiç aklıma bile gelmeyen güvenlik dertleri hayatımızın odağına yerleşti. Ev diyip geçmeyin, resmen her köşe bubi tuzaklarıyla doluymuş yahu! Çocuk bu, düşe düşe büyüyecek ve düşmeden öğrenemeyecek tabii ama işte insan göz göre göre kazaya davetiye çıkarmak da istemiyor. İşi abartıp çocuğu şişme bir balon içine koymadan ya da evi süngerle kaplamadan, kısaca "kafayı sıyırmadan" evde akıllı güvenlik önlemlerini nasıl sağlayabileceğimi araştırdım, uygulamaya koydum ve sizlerle de paylaşmak istedim.

Öncelikle, çocuk hareketlenmeye başlar başlamaz artık hiçbir şekilde tek başına koltukta, yatakta, değiştirme masasında, mama sandalyesinde bırakmamamız gerekiyor. Ben çok şükür bu dönme ve sürünme dönemlerini kazasız atlattım (parkta çocuğu banktan düşürme hadisesi dışında tabii ayyy içim hala fena oluyor bak!) ama bizim kızlar iki dakika boş bırakıp patır patır düşürdüler oğlanları valla, aman diyeyim. Hiç dönmeyen çocuk yatakta 3 takla atıyor falan yani, aman dikkat. Emekleme döneminde çocuklar aşırı hareketli, sakar ve de şapşal oluyorlar. Yanınızda oturan çocuk birden ÇÖT diye kafaüstü yere çakılıyor, çok acaip bişey. Bizim ev yerden ısıtma ve parke üstüne halı kullanmıyoruz ya, ilk zamanlar abartıp heryeri yastık, minder, oyun örtüsü falan gibi "yumuşak" materyallerle kaplamaya kalktım (yanda bu tasarım harikası evden rengarenk gecekondu görüntülerini görüyorsunuz). Hani sanıyorum ki yumuşak düşüş olacak. Ama o örtüler yastıklar çocuğun ayağına daha bir dolandı, çocuk onları itiştirip minicik bir parke boşluğuna ÇÖT diye kafayı geçirmeye devam etti. İnsan yavrusu valla çok salak azizim, köpek kedi maymun böyle değil ayol, bunlar iki düşer öğrenir, insan yavrusu öğrenmiyor o kadar kolay. Ay çocuğa sanki ailecek dalmışız, şiddet kullanmışız, odun sopalarıyla kafa göz yarmışız gibi alnında şakaklarında morartılar.. İçim gidiyor, sinirlerim bozuluyor ama olmuyor. Düşe düşe öğrenecek işte.. Neyse ki bebek hafızası balık hafızası, biraz ağlayıp kucaklandığında unutuveriyor. Ama anne hafızası çok beter valla, o unutsa da ben her düşüşünü hatırlıyorum OFFF!

Sivri köşeler var bir de.. Allahım ne çoklar! Heryer sivri köşe yahu, sanki evde değil bir kübizm tablosunda yaşıyormuşuz biz ayol! O köşe koruyucu zımbırtılardan aldık bir düzine. Maya gidip gidip onlarla oynuyor delireceğim! Hele fişler, bu evi hangi mimar tasarladıysa.. Ya çocuk düşmanı ya da hayatında hiç bir çocukla bir araya gelmemiş, fişler yerden 20cm yukarıda bizim evde! Şaka gibi yahu, tam da Maya'nın parmaklarının ölçüsü ile delik ölçüsü bu kadar mı uyumlu olur. O parmaklar o deliklere sokulmak ve akabinde tüm vücut Karadeniz yöresi horon tepmesi yapmak için yaratılmış sanki! Biz de yerden aydınlatma seviyoruz üstüne şeker tuz, oh fişleri çek çek, yetmedi dişle bir güzel yavrum benim.. Dolap kapakları, çekmeceler, duvardan duvara kitap dolu kütüphanelerimizi hiç anlatmayayım, sizin hayal gücünüze bırakayım. Ha bir de envai çeşit tropik bitki ve onların permakültür toprakları.. Allahtan pencerelerde çocuk kilidi var, temizlik malzemeleri ve ilaçlar kiler gibi bir odada kitli duruyor, minimalist akımdan olduğumuz için incik cincik, vitrin mitrin, cart curt yok, sıcak yüzeyler ve mutfak kapısı kilitli kullanılabilir, düzenli insanlarız etrafta torbadır, iptir, makastır falan bulunmuyor. Bu biraz da benim yaşamımın uzun bir bölümünde köpek sahibi olmamdan da kaynaklanıyor, köpekler de bebekler gibi meraklı oldukları için ev güvenliği konusunda dikkatliyim ama Allah korusun tabii, yine de gözden kaçabilir bazı küçük ayrıntılar (misal, Maya geçenlerde küpelerimden birini çıkarıverdi oynarken!) Bu konuda Huggies'in çok güzel bir yazısı var, buraya tıklayıp okumanızı tavsiye ederim.

Köşe koruyucuları, priz kapatıcılar, merdiven varsa merdiven bariyeri, havuz varsa havuz bariyerleri, dolap kilitleri, çekmeceye parmak sıkışmaması için sistemler, bitkilerin toprakları üzerine geçirilen ve çocuğun yemesini önleyen mazgallar, mutfaktaki gözleri kilitleme sistemleri, fırının sıcak yüzeyini bloke eden aparatlar ve çok amaçlı eşya bariyerleri en sık kullanılan ev içi güvenlik araçları. IKEA ve çocuk mağazalarının çoğunda bu tip güvenlik ürünleri bulunuyor. Ayrıca internette dolaşırken Türkiye'de çocuk güvenliği konusunda hakikaten çok başarılı bir firmaya denk geldim, adı Parkzon ve buraya tıklayarak ürünleri ve hizmetleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Tabii ki ne kadar uğraşırsak uğraşalım, kafayı da sıyırsak %100 önlem almamız mümkün değil, çocuk bu, ruh hastası yetiştirmek gibi bir amacımız yoksa cam fanusta pamuklar içinde tutamayız, elbet düşe kalka büyüyecek. Bir noktadan sonra artık sakin olmak, ilkyardım bilgilerimizi taze tutmak ve çocuklarımızı Allah'a emanet etmek ve sağlıklı büyümeleri için dua etmek kalıyor.. Hepimize kazasız belasız, güvenli ve mutlu mobil günler dilerim.

10 yorum:

  1. Aklında olsun bir yerini çarptığı zaman derhal lanolinli göğüs ucu kremlerinden sür morarmadan geçiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin?! Ay yaşasın, ben de emzirirken yara olur diye 1 de değil 2 tane almıştım hiç kullanmadım, öylece duruyordu. Yaşasın kullanım alanı çıktı :D Ay töbe töbe, inşallah azıcık kullanmak nasib olsun tabii..

      Sil
  2. merhabar
    paylaştığınız fotoğrafta oyun halısı dikkatimi çekti. Ben de kızıma almayı düşünüyorum şu an 2.5 aylık. Siz memnun kaldınız mı, kaçıncı aydan itibaren kullandınız. Biraz konuyla alakasız oldu ama, işte malum anne olunca algımız seçici oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok memnunum, bebeği göbek üstüne yatırmak çok önemli gerçekten. Ben kıyamadım, ihmal ettim ama size kesinlikle tavsiye ederim, ne kadar çok göbek üstünde yatarsa o kadar hızlı gelişiyor beden becerileri. Oyun minderini amazondan aldım, 2cm kalınlığında ve 160'a 140 sanırım. Şimdiki aklım olsa 2 aylıktan koyardım çocuğu üstüne :) Sevgiler

      Sil
  3. Verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkürler ;)))

    YanıtlaSil
  4. Bu benim işim!
    İnsanın tehlike algısı çocuklanınca farklılaşıyor değil mi?
    Ben de işin içinde biri olarak, ne bungee jumping, ne roller coaster, su kaydırağından bile kayamıyorum artık :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ve insan gibi bir bakıcı bulsam o dediklerinin hepsini yaparım ama çocuğu bakıcıya bıraktıktan sonra :D

      Sil
  5. Ben denedim cok güzel uyku duzeni yerine geldi ilk gun 30dakka agladi sonrakilerde aglma suredi 5dakka amma bir hasta oldu dis cikariyoo bisi yemiyoo meme verdim gece uyumuyoi diye sonuc okadar emek 30dakka aglma bosa gitti simdi ben agliyorum kafayi yiycem😢😢😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diş çıkarma ve hastalık dönemlerinde uyku eğitimi olmaz zaten, sadece sabır, çabucak geçmesini dilerim..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!