19 Haziran 2014 Perşembe

Bağğyan arkadaş arıyorum, pıh pıh!

1980'lerin sonunda bir telsiz merakı başlamıştı herkeste, bilmem hatırlar mısınız? Ben de keçi inadımla tutturmuş ve annemleri bıktırmış, kendime bir "walkie talkie" aldırmıştım. Fakat bu oyuncak tahminlerden daha yaman çıkmış, birkaç yüz metredeki telsiz frekanslarını gayet iyi alıp beni davudi sesli "bağyan arkadaş arıyorum, bağyan arkadaş arıyorum, pıh pıh!"çıların arasına düşürmüştü. Tabii ki ben "aaa beni arıyolaaaar" diye heyecan yapsam da, neyse ki ailem telsizi sadece yanlarındayken kullanmama izin vererek başıma bir çocuk tacizi hadisesi gelmeden bu merak dönemimi kazasız belasız atlatmamı sağlamıştı. Hey gidi günler.. Lakin benim genç dimağıma o günlerden bir "bağyan arkadaş arama merakı" işlemiş, şu sıra iyice su yüzüne çıktı bu. Maya'nın çevresinde nedense hep erkek çocuklar var ve ben yakın kız arkadaşları da olsun istiyorum. Bu nedenle gözlerim fıldır fıldır; oyun bahçelerinde, sokakta, sporda, yürüyüşte, alışverişte, trende, nerde bir kız çocuk ve anne ya da baba görsem, hop, damlıyorum: "Arkadaş olabilir miyiz bağğğyan?" Pıh Pıh.

Bizim kızlar ve oğlanları neyime yetmiyor derseniz, vallahi süperler, Allah ayırmasın bizi de.. Kız çocuk başka be azizim.. Artık hafif hafif bebeklikten çıkmaya, beni taklit ederek cinsiyet rollerini öğrenmeye, çeşitli kızsal şirinlikler yapmaya başladı ya bizim çitlembik; beni gülmekten kırıyor hele artık babasını görseniz, deliriyor bu "minik bayan" hallerine. Kız çocuğun bu kikirdemeleri, kıvırmaları, şirinlik gösterileri ve sosyal zekanın mekanik zekadan daha bu yaşta bilinçli şekilde ayrıldığını gösteren komik halleri hakikaten bir alem.

Maya'ya hamileyken rüyamda hep erkek çocuk görürdüm. Oysa tuhaf bir şekilde eşim de ben de isim ararken tek bir erkek ismi bile düşünmemiştik, sonra ikili test sonucunda genetik tarama yapılması gerekince, bir kızımız olacağını öğrendik. Ben resmen koltuktan fırlamış havalara uçmuşum, eşim ise sevinçten ağladı. Bir kız evlat, en önemlisi de sağlıklı bir kız evlat.. İnsan daha başka ne isteyebilir ki?

O günlerde ve sonrasında her zaman gururla "kızım olacak" dedim soranlara. Bir kez bile "oğlum olsaydı keşke" geçmedi aklımdan ama oğlum da olsa, sağlıklı bir erkek evlat der yine sevinirdim. Bazı insanlar kız çocuk sahibi olmanın güzel yanının "saçlarını uzatmak, elbiseler giydirmek" olduğunu ya da kızların erkeklerden daha kolay yetiştirildiğini, daha uslu olduklarını, aileye bağlı olacaklarını (ilerde başka kızlarla sürteceklerine, sana bakacaklarını) sanıyor ve bunu bloglarında yazıyorlar! Ben bu kadar sığ düşünebilen annelerin - kadınların var olduğuna şaşırıyorum, bu yüzeysellikten canım sıkılıyor. Kız ya da erkek, evlat ayrılmaz. Bunu söz konusu bloğun sahibi de söylemiş, hakkını yemeyelim ama yazının genelinde "nasıl da şanslıyım erkek evlat doğurdum, bir daha doğurursam yine erkek doğurmak isterim" tarzının olması, bu fikrine karşıt yaratmış. Onun adına üzüldüm, çok istediğini söylediği ikinci evladı yapmadan önce bu düşüncesini umarım değiştirir.

Kız çocuk sahibi olmak, tokalar, elbiseler değil, ileride sana bakacak, daha eve ve aileye bağlı olacak, faydalı bir evlat demek değil, büyürken daha az dert çekmek, daha kolay çocuk yetiştirmek demek değil. Ama kız çocuğa sahip olmak bir lütuf. Kız çocuk olmak, kadın olmak bir lütuf çünkü. Bunu cinsel kimliğiyle, bedeniyle ve ruhuyla barışık, kadınlığıyla gurur duyan her kadın, her anne en içinde hisseder. Bu nedenle bir lütuf kız çocuk sahibi olmak.. Bir kız çocuğuna kadınlığıyla gurur duymayı, dünyayı döndüren, iyiye doğru değiştirebilecek bir enerjiyi içinde taşıdığını öğretebilmek bir lütuf. Yoksa evladın kızı da erkeği de bir ve evladın kızı erkeği olmaz, hele bu devirde, insanlar artık cinsel kimliklerini daha özgür ifade edebilirlerken, tek bir cinsiyeti öne çıkarıp diğerini değersiz kılmaya çalışmak hiç olmaz.

Önemli olan cinsiyeti ve cinsel kimliği ne olursa olsun kendiyle, ruhu ve bedeniyle barışık, tüm cinsiyetlere saygılı, insan gibi insanlar yetiştirebilmek. Bunun için evlatlarımızın her şekilde arkasında, yanında durmalı, onları "kız" veya "erkek" olarak görmektense "evlat" olarak gördüğümüzü ve her koşulda gurur duyduğumuzu onlara anlatmalıyız.

17 yorum:

  1. Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum. Sanırım aileleri tarafından cinsiyeti yüzünden dışlanmamış, erkek değil de kız doğduğu için ezik hissettirilmemiş tüm kadınlar da bizimle aynı fikirdedir. Üç kıza sahip bir ebeveyne sahip olup hep "İyi ki kızımız olmuş" diye." sevgiyle büyütüldüğümüz için belki de kardeşim yeğenimin erkek olacağını duyunca şoka girmişti:) Bu fikre alışması biraz zaman almıştı hatta:) Şimdi o kadar çok seviyoruz ki, cinsiyetinden bağımsız bir sevgi bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaşasın kendine güvenli kadınlar ve oğullarını da kızlarını da eşit sevebilen kadınlar :D

      Sil
  2. Bence kız ya da erkek değil, sağlıklı bir çocuk sahibi olmak lütuf. Çevremizde o kadar sağlık problemi çeken zavallı çocuk ve onların ebeveynleri var ki, ben bir şey söylemeyi bile şımarıklık addediyorum kendi adıma.

    YanıtlaSil
  3. Yalan değil bir oğlum olsun çok istedim en yaramazından:)ama en çokta sağlıklı bir çocuk istedim,tarama testi zamanı insan çıldırıyor ya sağlıklı değilse ne olur diye.. Ben ailemde hiç görmedim çocuklara cinseyete göre değer biçildiğini,takii karadenizli bir kocaya kadar....soyadı nede önemliymiş yahu.
    O kız olsun bize bakar diyenler acaba kendi ailelerine bakıyormu yada böyle birsey zorunlumu..benim kardeşimde en özgüründen ergen bir erkek evlat fakat anneme babama bana düşkün.
    Tarama testinde sıra bekliyoruz içeriden bir çığlık ardından ağlama sesleri,herkes telaşlandı içeriden yirmili yaşlarda gençbir bayan annesine yaslanmış ağlaya ağlaya "ben kız istemiyorummm neden kızzzz herşeyimi erkeğe göre ayarladımm kız istememmmm" diye geçti.Anneside bir teselli ediyorki sorma "olsun kızım napalım kader işte katlancan belki öbürküler erkek olur" erkek olunca ne oluyor bir ektrası vardıda banamı yapmadılar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah :( O doğmamış bebeğe acıdım ama kız olduğu için değil böyle bir salağa anne demek zorunda kalacağı için..

      Sil
  4. Buarada yanlış anlaşılmasın eşimin ailesi sorunlu erkek çocuk konusunda,ahh kocacım hiç benzemez onlara.o zaten kız istemişti ismi bile hazırdı..buarada tüm torunlarıda kız:))bizden önce olan erkek bebek bir hastalıkla doğdu ve 11ay yaşadı onda bile bi şekilde mutlu oldular ayyyy

    YanıtlaSil
  5. Ne de güzel yazmışsın. Ben de bu kadar hasta acı çeken bebek, bebek sahibi olamayan anne baba varken cinsiyeti şu olaydı bu olaydı demeyi şımarıklık olarak görüyorum ama insanın içinde mi kalıyordur hormonlar mı coşuyordur nedir hemen ikinci farklı olur planları yapılmaya başlanıyor ilginç bir şekilde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla di mi, halbuki ikinci aynı olursa daha pratik olabilir ama bir de diğer seçeneği görelim bakalım o nasılmış diyorlar heralde :D

      Sil
  6. Kızlar daha erken olgunlaşıyor ama bir kız çocuğu da en az bir erkek çocuğu kadar ''hovarda'' v.b olabilir.Ülke olarak keşke önyargılarımızdan arınabilsek,biz erkek çocuğunu ''PAŞAM ŞEHZADEM ASLANIM'' kız çocuğunu ''AŞKIM PRENSESİM PAPATYAM'' diye büyüttüğümüz için cinsiyet rollerini bu kadar ''hardcore'' yaşıyoruz aslında.Yoksa sakallı bir erkeğin abiyeyi kendine yakıştırdığı çağlardayız,erkek kız farketmez,önemli olan sağlıklı olmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok haklısın bu "beyni genç yaşta tıkama" eğilimi konusunda..

      Sil
  7. Bu erkek cocuk meselesinden dagilan bir aile biliyorum. 3 kizdan sonra kaynananin baskisi da eklenerek baba baska kadinlarla beraber oldu. Sonra biri hamile kaldi ve erkek cocuk dunyaya geldi.
    Baba tum malvarligini kaybetti. Cocugu annesi bir ara istemedi, kizlarin annesi bakti. Karisik ve uzucu hikaye.
    Kiz cocuk olup da hayri olmayan evlatlar da var. her dedigine katiliyorum. Bence kendini, dunyayi seven saygili ve saglikli bir cocuk her seyden onemli. Cinsiyete bakacaklarina ben bu cocugu nasil yetistiririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baya "hayırlı" bir erkek evlat olmuş desene.. O adamı biri hayrına kısırlaştırsaymış keşke, bu tipler bir de azimle kendilerini çoğaltmıyor mu.....

      Sil
  8. canım ne güzel yazmışsın iki kızım olduğu için şimdi yine yeniden daha çok mutlu oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay seninkiler muhteşem zaten MAŞALLAH hepinize :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!