4 Haziran 2014 Çarşamba

Bebek ve bisiklet

Türkiye'de büyük şehirlerin çoğunda bisiklet kullanmak, hele hele çocukla bisiklet kullanmak ne yazık ki düşünülemeyen bir durum. Aslında son yıllarda bazı şehirlerimizde bisiklet yolları ya da deniz kıyısında geniş alanlar yaratılıyor. Henüz yeterli ve güvenli değil bu alanlar ama yine de bizim gibi bisiklet üzerinde büyüyen bir neslin çocuklarının da bir gün bu yollarda güvenle bisiklet süreceklerine dair bir umut. Ve belki bir gün ülke genelinde bisiklet yolları, bisikletçilere saygılı araç şöförleri, güvenli ve zevkli bisiklet kullanımı yaygınlaşır.. Kim bilir.. O güne dek bu yazım çok anlam ifade etmeyecek ama yine de bisiklet seven ve bebeğine bisiklet sevdirmek isteyen anne babalar için belki bir rehber olur.

Hamileliğimin 5. ayına dek her gün bisiklet üzerindeydim, sonra havaların soğuması ve zeminin kayganlaşması nedeniyle kendime güvenim azaldı, bisikleti doğuma 1 ay kalana dek sadece spor salonunda sabit şekliyle kullandım. Bisiklet hem eğlenceli hem de kondisyon kazandıran bir spor. Bebek olduktan sonra hemen "bebekle nasıl bisiklet kullanabilirim?" diye araştırmalara başladım ve bebek başını tutmaya başladığı andan itibaren bisikletin arkasına takılabilen römorkların kullanılabildiğini öğrendim. Uzun araştırmalar sonucunda Croozer marka bisiklet römorku hoşumuza gitti; son derece şık, kullanışlı, rahat, geniş oturma ve bagaj alanı, hem bisiklet arkasına takılma, hem jogging yapan ebeveynin kullanımına uygun, hem de günlük elle itmeli bebek arabası şeklinde kullanımı ile avantajlı bir marka Croozer. Bu haftasonu ilk olarak test ettik, onayladık. Hem asfaltta hem de ormanlık alanda rahat kullanılıyor ve bebeklerin çok hoşuna gidiyor. Yağmurluğu ve sinekliği ile yaz kış kullanılabilmesi, bebek içinde uyuyabilecek kadar rahat tasarımı ve bisiklete sök-çıkar sisteminin şip şak rahatlığı ile son derece tavsiye ederim. Türkiye'de şu linki buldum, ilginizi çekerse.

Croozer ile haftasonu biraz gezdik. Bahsedip durduğum eve 5dk. uzaktaki ortaçağ şatosuna gittik, bu haftasonu şarap festivali vardı ama sabahın 8'inde sadece köpekli ve bebekli insanlar ve bir de kazlar kuğular ördekler vardı etrafta. Kuğuların iki yeni yavrusu olmuş, inanılmaz koruyorlar, köpeklere saldırıyorlar falan. "Kuğu gibi ebeveynlik" diye bir deyim olmalı valla.. Bize de dik dik baktılar ama yanımızdaki bücür sanırım onlara güven verdi, tıssssslamadan, totomuza birkaç gaga darbesi almadan kurtardık.

Croozer dışında bir de bisikletin önüne ya da arkasına monte edilen sistemler var. Bisiklet önü için kullanılan sistem daha ufak bebekler için. Avantajı, anne ya da babanın bebeği devamlı göz önünde tutuyor olması ve ani bisiklet kazalarında sanki biraz daha güvenli gibi durması. Ayrıca çocuğu rüzgar ve çamur sinek vs.den koruyan güneşlik de takılabiliyor. Bisiklet arkası sistemler için ise çocuğun biraz daha büyümesi, en azından ani fren ve direksiyon kırma darbelerinde baş ve vücudunu daha iyi yönetebilmesi öneriliyor. Burada 1 yaştan itibaren yaz kış demeden bisiklet arkasına oturtuluyor çocuklar. Hatta kışın ayazında dahi bu şekilde efil efil yuvaya giden çocuklar görüyor ve ben şahsen kendim titrek biri olduğum için şaşırıyorum. Tabii ki kask zorunluluğu var.

Ayrıca mini mini insanlar direkt iki tekerli bisiklet ile yollara salınmış haldeler. Daha yürümeyi yeni öğrenmiş miniklerin totosuna yürüme bisikleti (Laufrad) yapıştırıveriyorlar, onlar da bıdı bıdı sürüyor valla. Burada bizdeki gibi yan tekerlek kullanan çocuk hiç görmedim daha. Bir de dört tekerlekli bobby car'lar ve kaykayın biraz kolay şekli roller'lar var ki bu sonuncusunu ben de aldım kendime, çok eğlenceli gerçekten. Burada baya revaçta, takım elbiseli insanlar falan kullanıyor yani :)

Maya bisikletli yaşamın ilk basamağını çıktı Croozer ile, bundan sonraki basamakları ve kullandığımız markaları da sırası geldikçe yazacağım sizlere (1 sene sonra yazdığım yazının linki). Haydi bakalım. Düt düüüt!

10 yorum:

  1. Güle güle kullanın bol gezmeler size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sen bisiklet önü aparatından hala memnun musun?

      Sil
  2. Evet çok memnunum dila da seviyor şarkı söyleye söyleye gidiyoruz, zili o çalıyor, kol işaretlerini yapıyor benimle birlikte

    YanıtlaSil
  3. Ben bisiklet kullanmaya geçen yıl başladım, çok keyifli birşeymiş bisiklet kullanmak. Şehir içi ulaşım aracım oldu şimdi. Kaskım olmadan bisiklete binmemeye özen gösteriyorum, görenlerin çok tuhafına gidiyor. Işıklandırma sistemi de var bisikletimin ön,arka ve kaskta. Sistemi görenler "huuuu" yapıyor, kasklı görenler de "turist abla" diye laf atıyorlar. Bilmiyorlar ki güvenlik ekipmanı. Soma olaylarından sonra tv de biz uzman, işçilerin tarihi çoktan geçmiş, kontrolü yapılmamış kaskları, ekipmanları kullanarak madene girmelerine örnek olarak; avrup da çocuğa bisiklet alırken kaskıyla birlikte alırsınız, güvenli iş yapma kavramı burda başlar diye bahsetmişti. Bizde de takana turist diyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma.. Araba koltuğu bile kullanmak "tuhaf" bizim ülkede :(
      Keyfin bol olsun :) Ben de çok seviyorum bebeksiz de bebekli de..

      Sil
  4. Paylaştığın modeller çok güzel. Modelleri göstermekle kalmayıp türkiye de bulunabilecek yerleri de ekliyorsun. Çok büyük hayır işliyorsun. Eşimle birlikte duacın olduk :) selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Rica ederim, bu arada araba koltuğu için olduğu gibi, bisiklet arkası koltuk için de önereceğim marka "Römer", herkes onu kullanıyor burada, altın standart gibi birşey.. http://www.kullanim-kilavuzu-tr.com/bisiklet-koltuk-romer-970-8049-kilavuzlari

      Sil
  5. Ben de cok sIk goruyorum bunlardan ve o bacagim kadar boyu ile bisikletmtepesindeki cocuklardan.
    2 gun once ben de bisiklet bindim ve evet unutulmuyormus. Senelerdir bosuna kaciyormusum!
    Su rollerlardan bakicam kendime, patenleri almadim ama bunu kesin alirim. Ank'da beni biri ezene kadar da binmeye kararliyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu inanılmaz zevkli o roller hadisesi, burada takımelbiseli adamlar kadınlar biniyor, hem de trende hop katlayıp ellerine alıveriyorlar :) Çok pratik ve zevkli. Hemen al ama aman kaldırımdan git, TC'de ne olursun bilinmez..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!