1 Haziran 2014 Pazar

Doğum günü Vol.1 :)

31 Mayıs 2014, bugün tam 1 yaşında bizim Bambina! Bu doğum günü ilk olduğu için biraz abarttık sanırım; ayarını tutturamadık kutlamaların. Pasta desen pastanın, hediye desen hediyenin, kutlama desen kutlamanın dibine vurduk. Tam görmemişin bebeği olmuş 40 gün 40 gece 40 zil takıp oynamış ayarında bir delilik hali yaşadık. Nasıl bu hale geldik ben de anlamadım ama inşallah barı ilk seneden bu kadar yüksek kurunca diğer senelerde de böyle cinnet halleri yaşamayız, biraz olgunluk, biraz ağır ebeveynlik diliyorum kendimize. Ağır demişken, kantarda ağır değil tabii - şu an midemde birkaç kilo böğürtlen, ahududu ve vişne dans ediyor, resmen ekmek bulamadığımız için pasta yemiş ve hatta şu güne dek şeker nedir bilmeyen kuzuya bile bir dilim çilekli kremalı hiç de organik olmayan ve bol boyalı ve de son derece katkılı doğum günü pastasını hapur hupur yedirmiş haldeyiz (3 yaşına dek şeker vermiycem dediysem çocuğu doğum günü pastasından mahrum edecek kadar sapıtmadım yahu, affola).

Aslında bu hale nasıl geldik ben gerçekten anlamadım çünkü biz üçümüz sakince kutlayalım diye karar vermiş ve hatta Maya hayvanları çok sevdiği için keçileriyle ünlü bir Bavyera çiftliğine kısa bir ziyaret yapma ve efendi efendi evimize dönüp uyuma kararı almıştık. Niyet böyleydi ama kısmet kendimizi kaybetmekmiş..


Güne sevgili annemlerden, kuzenlerim ve teyzelerimden gelen demet demet çiçek ile başladık. Ev resmen El Hamra sarayının bahçelerine döndü, sağolsunlar, bir papatya koparmak deyince tümden ormanı söküp getiren bir ailem var benim. Çiçek işini fazla ciddiye alıyoruz, neyse ki kopartılanların birkaç katı da dikiliyor, ekiliyor, yetiştirilip konu komşuya köküyle, meyvesiyle dağıtılıyor falan. Çiçekçiye dönen evden çıkıp babannenin evinde ekmek bulamadığımız için pasta yediğimiz kahvaltı sefasına katıldık. Elfgillerden kayınvalidem Maya'ya ilk piyano dersini de vermiş oldu (iyi ki doğdun, BAM BAM BAM).


Ordan eve döndük, mini minnoşun dev pastası geldi, ben iki üç çeşit şip-şak organik el emeği göz nuru atıştırmalık hazırladım. Akşam bizim bahçedeki meşhur vişne ağacının altında bizim kızlar, eşleri ve bebeklerle parti yapacaktık. Sağolsun hava nanik yapınca piknik-partiyi evin salonuna taşıdık. Oh cümbüşü görmeliydiniz, Maya'nın 120 parça tahta blog seti duvardan duvara fırlatıldı, alınan hediyelerin üzerinde tepinildi, hele bir davul sopası vardı ki vallahi her bebeto elden ele geçirip illa bir ağzına atıp azı dişlerini kaşıdıktan sonra tercihen babaların kafasına fırlatıldı falan, oldukça "tipik" bir bizim kızlar toplantısı işte.


İşte üstte de devamlı bahsettiğim "bizim kızlar"ı ve ard arda 1 yaşına giren bebetolarını da görün tanıyın istedim, solumda Anna ve oğlu Chris, sağımda Noelia'cığım ve oğlu Cayetano, en sağımda Susi ve oğlu Kaspar :) Kafadar dörtlü, kudurukluğun mola anında uslu uslu oturur ve 5 dk sonra nereye nasıl saldırsak diye stratejik çalışmalar yaparken.. Alt komşuya "polis çağırmadığı için" (burda huysuz Avrupa'lılar arasında adettendir böyle partileri polis kortejinde sonlandırmak) pasta götürüp teşekkür ettim parti bitince.

Evi hengameyle bıraktık, çıktık, birkaç bekar dostla eve 5 dk uzaktaki ortaçağ şatosunda düzenlenen şarap festivaline giderek ayrı kutlama yaptık. Ben hala elma sulu maden suyuna talim (felek ben seni neyleyim, Susi bile emzirmeyi bitirdü bu hafta, bi ben kaldım montofon montofon!)


Özetle, bu gün kendimizi yitirdik ve tek bebeğe üç pasta kesildi, üç kez hip hip hurraaaa denildi, içinde bisikletlerimize takılan römork şeklindeki bebek taşıyıcısının ve Maya'ya pembe(!) bir arabanın da olduğu on yüz bin hediye verildi. Şımarık şey, pek de mutlu oldu. Gününü doya doya kutladı, ilgi odağı olmanın keyfini çıkarttı. Eh herkes senede bir gün şımartılmayı hak ediyor be dostlar....

13 yorum:

  1. Doğumgünü çocuğu olmak istiyorum ben ühüüüüüü!!!!
    Nice yaşları olsun Maya'nın :)

    YanıtlaSil
  2. Mayacık annesiyle babasıyla tüm sevenleri ile nice senelere böyle dolu dolu girsin:)
    seni de tebrik ediyorum Ceren,iyi ki anne oldun:)

    YanıtlaSil
  3. Nice güzel yaşlara, yıllara olsun Maya ve annesi için :)

    YanıtlaSil
  4. Nice yaşlara ailenle böyle mutlu mesut gir emi Maya..:) ayyy ben şimdiden planladım bile doğumgünü partisini,görmemişin çocuğu olmuş napim:))

    YanıtlaSil
  5. Nice nice sağlıklı mutlu yıllara inşallah :)

    YanıtlaSil
  6. Ceren,
    Ne iyi etmişsiniz böyle janjanlı kutlamalar yaparak...Evet acı, endişe, umutsuzluk hep hayatımızda ama bence bir insanın doğduğu günü sevip şenlendirmemesi için yeterince acı olamaz hayatta! Bana ve kardeşime annem her sene mutlaka tanıdığımız tüm arkadaşlarımızı çağıracak kadar geniş partiler verirdi evimizde. Bugünün süsü püsü yoktu belki ama kek pasta ve bol hediye vardı. Onca insan seni kutlamaya geldi diye mutlu olup şımarmak vardı. E olsundu o kadar da!
    On gün sonra 33 oluyorum; her sene olduğu gibi yine aklımda "ayy acaba ne yapsam nasıl şımarsam" düşünceleri:)
    Şimdi üstüne artık anne oluşumu kutlayacağım özel bir günüm daha oldu; ne mutlu:) (Ha ama anneler babalar sevgililer zart zurt günlerini çok da manalı bulmam onu da belirteyim)
    Demem o ki; ömrü boyunca mutlu olacağı bir gün hediye etmek istiyorsak çocuklarımıza, doğum günlerinde özel hissettirelim. Azıcık şımaracak diye korkmayalım yahu:)
    Tekrar mutlu yaşlar ve öpücükler,
    İkizler kızı Çiğdem-minik yengeç Üzüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooooooook teşekkürler Çiğdem'cim :)

      Sil
  7. Yorum yapmıştım aslında ama gitmemiş,öf.Neyse...
    İyi ki doğmuş Maya kızı! Kendisi kadar şeker,pembe arabasını da almış,bu yaşta :D Doğumgünlerini ayrı severim,her insanın en az bir gün şımarmaya hakkı vardır ve doğumgünleri çok güzel bir bahanedir bu tarz şeyler için,eh ilk doğumgünü de iki kat özel olmalı,insan denilen canlının en riskli yılı sonuçta ilk yılı.Neyse iyi ki doğdun Maya,umarım karşılaşmayız da yanaklarını sıkarak seni rahatsız etmem :D

    YanıtlaSil
  8. Cimcime Maya'ya sağlıklı, neşeli ve mutlu yıllar; kendisine de o son fotoğraftaki bisiklet şeklindeki arabasına da bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinnnnnnn! :) Teşekkürler ve heyecanla bekliyorum hayırlı haberlerini..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!