4 Temmuz 2014 Cuma

Aneeğğ tatilim geldiiğğ!

Beyaz Atlı Prens ülkesini dünya kupasında desteklemek adına erkek erkeğe felekten bir gece çalıyor, bambi-kız da kudurdu kudurdu (bkz. yanda kanıtı), sonunda yığıldı kaldı. Ben de önüme Türkiye menşeyli, kilosu 6,5 euro'ya inmiş(!) bulunan 500gr. kirazı aldım, salondaki koltuğa kuruldum, üzerime de bir pike aldım (hala serin bu diyarlar, gözün kör olsun Evropa) ve şu yazıyı yazıp çıkayım, bir de en kadınsal ve en bağımsızından ve de hatta en Fransızından bir film koyacağım Netflix'ten, ooooh, gel keyfim gel! Yalnızlık ve sessizlik ve huzur (ve kiraz) ne muhteşem bir şey yahu.. "Mükemmel gece" tanımım ne kadar da değişmiş?!

Yarın başımıza bir son dakika hadisesi gelmezse (bu sene bolca geldiği için artık inşallahsız maşallahsız yola çıkamaz oldum) 9 gün kadar Türkiye'ye gidiyoruz İNŞALLAH. Canım Ananem'siz, onun 40 sene boyunca her yaz gittiği o güzel Ege kasabasında falezlere kurulu o beyaz eve.. Biraz korkuyorum ve duygusalım, ananemsiz ilk yaz olacağı için ve de Maya ile Türkiye'de ilk yaz olacağı için (geçen seneyi acımızdan anlamadık hiçbirimiz..) Öyle işte..

Bugün uzun bir gün oldu; bavulu hazırladım, kızı yıkadım temizledim, evi ne olur ne olmaz diye temizledim, toparladım, çamaşırları bulaşıkları yıkadım, çiçeklerimi 10 gün dayanacak gibi bol bol suladım, buzdolabını boşaltmak ve gelince evi tamtakır kuru bakır bulmamak adına uydurmasyon tarifle tofulu bezelye pişirip derin dondurucuya attım ve son haftada birden aşırı kaynaşıverdiğimiz alt komşu Katja ve ağzından "Maya Maya Maya" düşmeyen 2,5 yaşındaki sevimli ötesi oğlu Anton'la bizim bahçede vişneli kek ve böğürtlenli beyaz çay sohbetine dahil oldum. Komşuculuk oynadım yani. Aslında ben "evim kalemdir" düsturuyla pek komşular arası sosyalleşmelerden hazzetmesem de, geçen gece gördüğüm rüya üzerine böyle hafif paranoya menşeyli faydacılık felsefesinin damarından giren bir adım attım. Rüyamda kafamı yarıyormuşum (geçen gün kızı yürütürken heyecandan kafayı dolaba geçirdim, hala acıyor, heralde oradan etkilendim) böyle kan revan içindeyim. Bayılmadan önce 10 saniyem var, şu yan komşunun zilini çalayım da kızı emanet edeyim öyle bayılayım derdindeyim. Ayy afakanlar bastı, ev kazaları sırasında insanın bir acil durum planı ve çocuğu anında emanet edebileceği bir komşusu olması önemli.. Valla kafa göz yarılabilir, karpuz keserken baş parmak kopabilir, ayak münasebetsiz masanın köşesine takılabilir falan.. Acil durum planları iyidir.

Bu da böyle. Daha da yazacak bir şeyim yok; bu sıra günlerim odalar arası çocuk kovalamakla, tatil hayali kurmakla ve kirazın kilosunun 7 euro'nun altına düşmesini beklemekle geçip gitti. Umarım tatilde dinlenir, güneşli ve sıcak havanın ve denizin keyfini çıkartır, sevdiklerimizle hasret giderir, annemlerle birbirimizi fazla yemeden ve hırpalamadan yuvamıza döneriz. Özliyciym sizleri..

16 yorum:

  1. İyi tatiller canım, kiraz burda daha ucuz epey hüplettik. INSALLAH kazasız belasız gider gelirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh afiyet olsun, yarasın, benim için de hüplet bol bol :) Valla kısa gün çabuk geçti, gittik geldik, özledim buraları, kızı da uyuttum şimdi sizleri okuyacağım :)

      Sil
  2. Çok iyi tatiller olsun dilerim.. =) Karpuz keserken aklıma gelirsin gülmekten kesebilirim baş parmağı, nasıl tuhaf bir karpuz cümlesi olmuş o öyle =)) Gülüyorum bir taraftan ama haklısın da... Ben de sevmem komşuculuk hallerini, bir anımız var ki ilk fırsatta anlatmalı blogta... =) Bir de belki benim beceriksizliğim ama Ankara'da kiraz 14,40 idi geçen hafta. Yani Almanya'ya ihraç mallar daha ucuz demek ki, o kadar lojistik masrafa, üst üste binen marjlara rağmen 7 euro altında=) Pek çok güzel tatil olsun... Maya'nın ardına düşüp, eğlenmek ve kikir kikir gülmekle dinlenmekle geçsin inşallah...=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim, valla aynen dediğin gibi Maya peşinde koşmalı bir tatil oldu ama bana değil annemlere hahahaha Valla yan gelip yattım, hemen anlat ya da anlattın mı şimdi seni okuyacağım birazdan :D

      Sil
  3. Buralarda (Aydın taraflarındayım) dört gündür falan inanılmaz bir rüzgar vardı,sanırım sizin haberinizi almış olacak ki kesildi,umarım geldiğinizde havayı güzel bulursunuz :) Merakımdan soruyorum,bir de Egeliyim diyebilirim,nereye gideceksiniz? Güvenmiyorsanız belirtmek zorunda değilsiniz,iyi tatiller,Maya'ya öpücükler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demin döndük Nikki :) Karaburun'daydık, bilir misin oraları.. Ege'nin kısmen el değmemiş bir kasabasıdır..

      Sil
    2. Bilmiyorum maalesef,Aydın tarafı uzmanlık alanım :D Geçmiş olsun mu denir,ne denir ki tatillerden sonra,umarım eğlenmişsinizdir :P

      Sil
    3. Valla tatilden sonra insan 2-3 gün de dinlenme tatili yapmalı :)

      Sil
  4. Şimdi gelir her türlü meyveyi depoarsın olmadı yanına torba yapar veririz :) reçelini yaparız kompostosunu yaparız canım ülkem evropa ne be meyve nedir bilmezler dilimle falan :)
    şimdiden iyi tatiller maya tatillerde super oluyor genelde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Tüten valla 5 kilo falan kiraz, 3 kilo civarı da karpuz yedim sanırım :D Tek başıma evet... Maya tatilde süperdi, gıkı çıkmadı ve eve adım atar atmaz haykırmaya başladı, 3 saattir zor zaptediyorum, şimdi uyudu ama nasıl hafif uyuyor ahhhh :/ Eve dönme krizi....

      Sil
  5. merhaba ceren sana danışmak istediğim bir şey var. bizim bebek 4 aylık, geçen sağlık ocağında hemşire Vegaferon isimli demir damlasını verdi. günde 4 damla kullanın dedi. henüz doktorumuza sormadım, o nedenle başlamadım. Ama ilacın içeriğinde parabenler, esanslar dolu. hiç aklıma yatmadı, senin fikrini sormak istedim. orada bebeklere demir damlası veriyorlar mı? biliyorsun bazı şeyler sırf ilaç şirketlerini memnun etmek adına bile yapılabiliyor. googledan aratıp bir kaç şey okudum ama kafam iyice karıştı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşenur, ya ben bu konularda pek danışılacak biri değilim, doktor olmadığım için ne desem yanlış olur. Ama dediğin gibi buradaki durumu yazayım sana, burada demir ilacı verilmiyor hatta ben merak edip doktora sordum neden vermiyorsunuz, Türkiye'de her bebeğe veriliyor diye.. O da bana demir yararı kadar zararı da olan bir takviye,çocukta ciddi demir eksikliği olmadıkça vermiyoruz dedi. Hoş bizimki 1 yaşında daha hiç kanı alınıp da bakılmadı, ihtiyacı yok diyorlar ama nasıl anlıyorlar ben de bilmiyorum. Sanırım yorgunluk, huysuzluk falan oluyormuş ama dediğim gibi doktor olmadığım için ne desem yanlış olur, sen bana bakma.. Belki ihtiyacı olduğu için vermişlerdir, bence bir başka doktora danış kullanmadan çnce, sonuçta sen annesin, genellikle içgüdülerin doğru yani..

      Sil
  6. Maya yla yakın doğumlu kızım var ceren hanım 1 yıldır bende çalışmıyorum kendi hikayeme benzeyen hayatınızı okumaktan acayip keyif alıyorum ve bir çok şey öğreniyorum.sizle aynı dönem ailemin yanına geldim memlekete ohh yan gel yat durumları 1 aydır dinlenmedeyiz. Vee memleketim kiraz diyarı kilosu 4-5 tl ye napolyon cinsi kocaman kirazlar yedik de size de bir koli yollayasım geldi ama geç okudum yazınızı. Karaburun da olduğunuz zaman gönderebilirdim. Aklıma da takılmışken sorayım multi vitamin veriyorlar mı orda bebelere??? Sevgiler deren in annesi özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özden, çok teşekkür ederim, yorumlar beni çok mutlu ediyor :) Ben de valla 5 kilo kadar kiraz yedim Türkiye'de, annem almış kolilerle, doyurdu beni kiraza sağolsun. Hatta Maya'ya da bol bol yedirdim, kulaklarına küpe yaptım taktım falan resmen görmemişin kirazı olmuş misali :D
      Burada bebeklere multivitamin, demir ya da herhangi bir takviye vermiyorlar Özden, ilk 6 ay anne sütü sonra ek katı gıda ile 1 sene anne sütü ve sonrasında anne sütünü kesin çünkü zaten yararsız, içi boş artık diyorlar. Ben daha kesemedim sütü ama günde 3 defaya indirdim, kesmeyi planlıyorum inşallah hayırlısıyla. Beslenmeye dikkat etmeye tüm gıdalardan dengeli vermeye çalışıyorum, bir de inek sütü, yoğurt falan vermedim 1 yaşa kadar demir emilimini azaltıyor, vermiyoruz dediler burada. Onun dışında hamileliğimde kendime ve sonra bebeğe ve kendime vitamin kullandırtmadılar sadece D vitamini veriyorlar 1,5 sene. Sevgiler..

      Sil
  7. Öncelikle cavabın için teşekkür ederim. Yılda bir ay nasılsa diye diye bende kirazdan şeker komasına girdim canan karatay duymasın döver beni!!Deren pek meyve yemediği için kiraza da pirim vermedi tabi. Çok iştahsız bu ara 1 aydır sadece anne sütüyle idare ediyor 10 aylık olmasına rağmen...demir ve multivitamin kullanıyoruz biz. Gebeyken de demir kullandım doğurduktan sonra hem demir hem de bomva vitamin elevit kullandım. Veeee geçenlerde bir araştırma gebelikte kullanılan demirin çölyak ihtimalini artırdığını ortaya çıkardı buyrun burdan yakın !!! Fazla demir de zararlıymış ama burada dr lar ölçtürmeden dayıyorlar demiri. Avrupa ya da bu kadar yakınız ama bu farklılıklar neden oluyor anlamıyorum hahahah sesli güldüm kendi espirime :) ilk 3 ay hatta probiyotik bişey daha kullandık biogaia denen. Zaten besinler bu kadar katkılı hormonlu gdo luyken birde kendi elimizle veriyoruz yapay şeyler kafam karışık.neyse bu muhabbetin de sonu gelmez. Sana ve Maya ya sevgilerimi gönderiyorum ve sizden hijyen manyağı annelere soğuk duş etkisi yaratacak tokat gibi bir yazı bekliyorum bi bloğum olsaydı bende yazabilirdim aslında ama eminim sizinki daha etkili bir yazı olur ;) evde yere düşen her oyuncağı yıkayan halıya örtü serip çocuğu oraya hapsedenler varmış da :)))) özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varlar evet, çok zor bir durum. Çocukların sağlığından endişe ettikleri için ve çevreye olan güvensizliklerinden aşırı temizliğe karı bir obsesyon geliştiriyorlar. Öyle olunca da hiç mikropla tanışmayan çocuğun bağışıklık sistemi çok güçlenemiyor ve daha sık ve ciddi hastalıklar geçiriyor. Dediğin gibi,dengeyi tutturabilmek çok zor bir durum...

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!