17 Temmuz 2014 Perşembe

Bıngıldakları temizleme yöntemleri

Bazı annelerin böyle bir derdi varmış ki, geçenlerde o blogdan bu bloga gezerken, derdinize derman bulun sayfalarının birinde "bebeğinizin bıngıldaklarının arasını nasıl temizlemelisiniz?" diye bir yazı çıktı karşıma. Amanın! Bıngıldak arasını temizlemek de ne ki dedim, hemen.. Çünkü benim aklıma kafadaki bıngıldaklar geldi ilk başta, hani kafatasının doğum sırasında esnekliğini koruyabilmesi için açık olan ve 8-18 ay arasında kapanan bölgeleri.. Ama yok, bahsedilen o değilmiş, bebeğin mesela kollarında, bacaklarında, boynunda olan boğumlardan bahsediyor yazar. Bunlara bıngıldak dendiğini bilmiyordum, ya da yazar bunlara bıngıldak denmediğini bilmiyor; hangisi doğru ben de emin olamadım.. Ama anladınız siz neden bahsettiğimi. Lakin bu boğumların nasıl temizleneceğini uzun uzun, ayrıntılı ayrıntılı anlatan yazar anneye şaştım kaldım, bazı annelerin hayatları ne kadar esenlik ve tekdüzelik içinde geçiyor yahu.. Yazı yazacak zaman buluyorlar da bir de üstüne böyle "elzem" konulara bile el atıyorlar, helal olsun ayol. Bu kadınlardan ben "zamanı verimli kullanma dersleri" almak istiyorum, karşılığında kendilerine "zamanı anlamlı kullanma dersi" sunabilirim..

Lakin Maya'nın doğduğu günden beri hiç bıngıldak/boğum temizleme sorunu olmadı çünkü kendisinin arası etten kapanmış, iki parmak darbesi olmaksızın açılıp da temizlenemeyen tombul boğumları da olmadı. Sosyal çevremdeki diğer çocuklar da bebek Budha heykelcikleri misali katman katman olmadıkları için, bundan dolayı bir yoksunluk çekmeden, bu tip boğum arası temizleme takniklerinden bi'haber şu günlere geldik. Ve/fakat; Anne kişisi için "öğrenmek" fiili yaşam boyu süren bir etkinlik be dostlar. Boğum temizliği.. Peh peh.. Daha kimbilir ne enteresanlıklar var hayatta..

Bebek ve çocuklardaki obezliğe dönersek, bu gelişimde çok şaşırdım, bizim ülkemizin insanlarına ne olmuş öyle? Nereye baksam bir yağ kütlesi, nereye dönsem pörtlemiş bir meme ya da döt ya da göbek, erkekler 16 aylık hamile gibi dolaşıyor, kadınlar zaten "dolaşma" fiilini direkt kahvaltı masasından buzdolabına sınırlamış halde. Tatil boyunca rastladığım 9-14 yaş grubu kız çocukların tamamı şişman ve mütemadiyen ellerinde dondurma yalanırken görüldüler ve bebeklerin hepsi istisnasız gıdılı göbekli mini Budha heykelcikleri gibi! Bu neden böyle, biz nasıl toplumca bu hale geldik? Hadi kendinizi umursamıyorsunuz, minicik bebekler, çocuklar neden bu kadar kötü besleniyor, spor yaptırılmıyor, neden? Sahilde karşılaştığım ve Maya'nın yanında tombul bir bahçe cücesi gibi kalan yaşıtının annesi neden ağzına içi bulamaç dolu koca bir kase mama sokmaya çabalıyor ve büyüklerle sofrada oturarak onların yediği yemeği kendi elleriyle yemek dururken, ağzına bulamaç dayatılan çocuk doğal olarak ittirdikçe kadın da sinirleniyor ve Maya gözlerini koca koca açmış bu "kazı zorla besleme" konulu korku filmi sahnesini izlerken, kadın birden bana dönüp "sizinki de yemiyor belli, çalı gibi kalmış, ah ne yapacağız, nasıl yedireceğiz bunlara kardeş?" diyebiliyor ve ben de ona "yedirmemeyi deneseniz, bu yaşta bizim yediklerimizi kendisi yiyebilir, hem belki o kadar fazla yemeye ihtiyacı yoktur?" diyince bana deliymişim gibi bakakalıyor? Neden ayol neden? Normallik ne zaman anormallik oldu yahu?

Sanırım annelik denen ve her aklı selim kadına bile doğumla birlikte tepeden vahiy niyetine inen paket programda, yavruyu normalden daha zayıf görme bozukluğu ile yavruya devamlı birşeyler yedirme azmi oluyor. Mesela zaten lömbürdek olan çocuk, asla büyük bir insanın parmak ucuyla bile ağzına sokmak istemeyeceği 150gr. bulamacı yiyor ya, üstüne de mesela 5 tane çilek yiyor diyelim. Bu nedense anne kişisinin gözünde "amanın çocuk iki lokma yedi bıraktı"ya tekabül ediyor. Oysa diyelim 10 kilo bir çocuktan bahsediyoruz ve anası da diyelim 50 kilo, yani çocuğun 5 katı. Bu hesapla 150x5 yani 750gr yemek yediğinizi (ve de bulamaç halinde, lütfen!) üstüne de 5x5 yani 25 tane çilek yediğinizi düşünmeniz lazım. YUH yani di mi? Ha işte bunu yapmak lazım yoksa çocuğa 5. köfteyi dürterken aslında bizim bu hesapla 25. köfteyi yediğimizi görmüyoruz. Ben ne zaman bana soldan soldan bir "yemiyor, ölecek!" endişesi hasıl olursa bu yöntemi kullanıyor ve rahatlıyorum, size de tavsiye ederim sevgili boğumsever Türk anaları, annaneleri, babanneleri ve alakasız teyzeler..

Biz toplumca bıngıldak temizlemeyle uğraşırken, sevgi vermek ile yemek yedirmenin farklı iki eylem olduğu mantıksal sonucundan uzaklaşmışız sanırım. Gideyim de çalı süpürgesi kızıma bir porsiyon kaymaklı sevgi kadayıfı vereyim, başka neyleyim..?

19 yorum:

  1. Ben hiç görmemiştim merak ettim şimdi bak :) genelde herkesin hoşuna gider ama ben aşırı toplu bebekleri hiç sevimli bulamıyorum. Sanki çocuğu bedenşne hapsetmişler gibi geliyor. Ne emekleyebiliyor ne rahat hareket ediyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuvarlana yuvarlana gidiyorlar bu bebekler bir de :D yazık ya..

      Sil
  2. 6 yaşından sonrasını obez geçirmiş ve hala obez olan bir Türk genci olarak bu yazınıza bayıldım,herkes çocuğunu ''koca yanaklı,yumuk yumuk'' görmeye bayılıyor ama onlar obez ergenlere dönüştüğünde de fatshaming'de rakip tanımıyorlar.O bebeğin ağzına bulamaçları sokmaya çalışırken ''ilkokulda herkes onunla dalga geçecek'' , ''ergenliğinde giysi bulamayacak' ', ''yalnız hissedecek'' , ''spor özürlüsü bir toplumda olduğumuz için bulimik olacak'' diye düşünmüyorlar.O yavru hayatının sonuna kadar bebek kalacak çünkü.Eğer bu ülkenin biricik diktatörü ben olsaydım,sigarayı kısıtlayacağıma ebeveynliği kısıtlardım.Türk ebeveynleri genellikle normal değil çünkü.Ağlayan çocuğuna ''AĞLAMA GERİZEKALI!!1!!! SENİ KAHVALTIYA GETİRDİM,ÖNÜNE TABLETİ KOYDUM,NEDEN AĞLIYOSUN,SUS,FEYSBUKUMA BAKAMIYORUM!11111'' diyen anneler,çocuğunu ASLANIM/PRENSESİM diye seven babalar,bu obez çocuk sevgisinin hepsi...Ebeveynliğe psikolojik sınav şartı getirsem ülkeyi kurtarırım ama ne yazık ki en büyük yeteneği İngilizce konuşmak olan bir ergenim.Neyse.Sağlıklı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Nikki sen ergen misin, şaşırdım bak! Yaşıtlarının önünde bir ergensin ama, ne mutlu senin ailene..

      Sil
    2. Evet,96'liyim ben :3 tesekkurler ama aileme cok cektirdigim de oldu,dengesizlik de var biraz :)

      Sil
  3. Evet kesinlikle hak veriyor bir de uzerine hak verme dansimi yapiyorum fakat ! Burda etkili bicimde fakat'lamak isterim.
    Gercekten bazi bebekler beslenmiyor. Oyle bi beslenmiyorlar ki hatta analarinin memeler cortluyor. Zavalli anne baba sadece bebek yasamsal faaliyetleri sursun diye basvurmadigi care kalmiyor.
    Neyse bu sorun benim acimdan cozuldu gibi..
    Ben de tam aksi "cok takiyosun birak yaa" cilarin arasinda sikayetciyim.
    Hayir takmiyordum. Bebegimin kendi standartlarini bildigim icin cozum ariyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor evet, yemeyen çocuk gerçekten hem psikolojik olarak anneye zor, hem de anne gerildikçe çocuk daha da yemediği için kısırdöngüye dönüşmesi açısından çok zor... Çözebildiğine sevindim umarım bundan sonrası bol iştahlı ve sağlıklı beslenmeli gider :) Bu arada ben de Maya 2-3 gün yemediğinde biraz geriliyorum, özellikle de kilosu sınırda olduğu için, insanın elinde değil, ama her sefer aklıma doktor Nazi'mizin "çocuğa neyi ne zaman yiyeceğini sen göster, ne kadar yiyeceğini sana o göstersin ve ana öğünleri atladığında abur cubur verme, diğer öğüne dek aç kalsın" diyişi aklıma geliyor, adam doktorsa bir bildiği vardır diyor ve aynen uyguluyorum :D Bir de yazıda bahsettiğim bu 3 çilek mi yedi haa demek ki benim 15 çilek yemem gibi bişey bu yöntemini uyguluyorum kendimi rahatlatmak için hehehehe Sevgiler

      Sil
  4. Bu konu çok karmaşık benim açımdan. 6 aydan sonra ek gıda tamam okey başlayalım dr listeleri gelsin şunlar şunlar yenecek miktarları da bunlar. Eeeeee yemiyor reddediyor. Bırak yemesin süt içiyor okey yemesin. Kilo alamıyor bu sefer. Üstüne gittikçe daha çok inat ediyor oda bi gerçek. 9. Aydan sonra 1 ay boyunca günde bir öğün bile yemedi dukuju nun dediği gibi memeleri cortlatıyor açlıktan süt az yetmiyor kilo veriyor. Yemiyor diye dertlendikçe aman boşver takma yer üstüne gitme diyenleri de boğası geliyor ortadan çatlayan annenin çünkü bebek 7 -8 saat yemeden her besini tükürüp kafa çevirerek reddetmiş aç aç aç... artı sende yemezdin sana çekmiş diyenler çıldırmamak elde değil. Beslenmiyor evet bebeğim bir süredir. Nefret ederim bıngıldaklı bebekten zaten asla kilolu bebek çocuk sevmem. Ama yok mu bi ortası allah aşkına...sosyal medyada baĞzı gruplarda görüyorum kahvaltıda yumurta peynir salatalık domates muhallebi reçel pekmez var tabaklarda 7 aylık bebek hepsini yemiş az yiyiyor neden acaba diyor. Eyyyyy beyni midesine kaçmış reçel kafalı anne ben yiyemem o kadar şeyi kahvaltıda 53 kg bi kadınım oysa ki...allah akıl fikir versin diye yorum yaptım da obez olsun da gör gününü diyemedim....yani bu konu çok karışık benim için çok.dr umda bi manyak yemiyor hiç bişey bu çocuk verdiğin listenin 40 da birini bile yemiyor olsun ince büyüyecek bakın anne babasıda ince yapılı. İyide yemeden de büyür büyüme hormonuyla bırakalım yemesin mi??? Cevap bebek size üzüntü değil mutluluk versin. Listesinin altındada not ilk bir yıl beslenmesine özen gösterelim çok dikkat edelim beyin gelişiminin çok büyük kısmı 1 yaşa kadar olur... ama dr sen beni delirtmek istiyosun gibime geliyor. Derleyip toparlayamadım galiba söylemek istediklerimi kusura bakmayın artık. Saygılar sevgiler özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özden seni çok iyi anlıyorum çünkü Dukuju'nun yorumuna yazdığım gibi, Maya da kilosu sınırda olan bir çocuk ve değil 8 saat 2-3 gün yemediği oluyor ama bak bu tamamen senin kafanda biten bir konu, sen kendini suçlamayacaksın çünkü sen çocuğa besini sunuyorsun, reddeden o. Çocuklar çok çeşitli nedenlerle yemiyorlar mesela diş çıkarma döneminde Maya deliriyor, sadece süt ve su içiyor, ben artık bunu normal kabul ettim üstüne varmıyorum çünkü ben stres yaptıkça o da iyice reddediyor. Ama 2-3 gün sonra dişler çıkınca rahatlıyor ve yiyor. Yani biraz boşvermek lazım ama tabii zor bu. Bir de "sen de yemezdin"cilerin köküne kibrit suyu, alttaki mesaj hep "senin suçun", illet oluyorum bu tiplere, sanki annenin moralini bozunca bebek daha iyi yiyecek. Dediğin doktor mudur beslenme uzmanı mıdır, o da bunlardan biri sanırım.. Sosyal ortamda çocuğunun kakasını bile paylaşanlara da artık değinecek sabrım kalmadı koyver gitsin yaaaa, boşver anladım ben seni, Allah kolaylık versin, miniğin iştahı açılsın sağlıkla yesin inşallah...

      Sil
  5. Ah yorumları okuyunca gecmişe döndüm dila gerçekten hiç yemeyen bir bebekti 12 saat ağzına lokma koymadan durur, günlerce sütten baska şey yemediği olurdu. Şimdi 2 yasını geçmiş bir çocuk olarak diyebilirim ki gerçekten bu dönemler geçiyor. Hele diş çıkarmakarı bitince çok farkediyor. Eğer yukarıdaki yorum sahipleri yorumumu okursa nolur kafaya takmayın süt içerse de yeter. Çünkü carlos gonzales diyor ki 100ml sütte 90 kalori var ama bundan baska hiç bir yiyecekte 100ml sinde bu kadar kalori yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim doktor da sadece su ve süt alımına devam ediyorsa hiç korkma demişti, o nedenle aynen dediklerine katılıyorum, kesinlikle iştahsızlığın diş çıkarmayla birebir ilişkisi var ama bu dönemde annenin tepkisi de çok önemli çünkü anne biraz paniklerse bebek hemen öğreniyor ve o daha da panikliyor ve inatlaşıyor.. Ben de yorumcuların içine su serpmeye çalıştım, sana da çok teşekkürler deneyimli anne :)

      Sil
  6. 1- Bıngıldak temizleme deyince şoka girip herhalde basına hassas davranın falan diyecek sandım. Her gün banyo yaptır, yağla, kremle bıngıldak! temizlemek zorunda kalmazsın diyebilirdim görsem hanımefendiyi.

    2- Hastalık, alerji gibi etkenlerden dolayı emziremeyip reddetme dönemindeyim. Ikı aylıktan beri ek gıdaya geçmek zorunda kaldık. Kilolu değil ama bana göre zayıf da değil. Corbadan cok haz etmiyor. Kahvaltı karışımını reddediyor. (Arada hiç vermesem mi diye düşünüyorum ama daha dört aylık olduğu için bundan vazgeçtim:) Üstüne üstlük çocuk fazla yemek istese de vermeyiz herhalde. Niye kendi düştüğümüz duruma çocuğumuzu da düşürmeye çalışalım?
    3- Daha altı yedi saat önce kızımdan birbuçuk ay büyük olan anne gelip ay kızım az yiyor diye sızlandı. Benim kızımında zayıf olduğundan dem vurdu. Bozmadım ama sağlıklı mı? Sağlıklıysa daha altı aylık bebeğin üstünde kilo aldırıcı kaşık mamaları denemenin ne manası var?
    4- Kızım bir anda yemeden içmeden kesilince hava değişikliğinden mi sorusundan mama ısısını değiştirmelere, diş mi çıkarıyor ki sorularına kadar geldik. Doktorumuz sıcaktandır zorlamayın dedi. Hakikaten eğer kafanız rahatlarsa çocuğunuzun yediği mama miktarıyla ölmeyeceğini de algılamaya başlıyorsunuz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıngıldak değil işte boğum di mi!? Doğru biliyorum işte.. :D Sıcaklar da çok fena evet, biz bile iştahsızız.. Dün benim de başıma çok komik bi hadise geldi, oyun parkında böyle manken gibi 0 beden bir rus hatun vardı, bir de 2-3 yaşında kızı.. O bile demez mi "ay çok az yiyor, napıcam bilmiyorum!" O an kadına bi tane çakmak ve kadın kadın, sen kendine baksana, bu çocuk sonuçta armut, dibine düşecek falan diyesim geldi ama gülümsedim geçtim.. Annelik paranoyaklık yahu.. Kültürel farklar da yok azizim:)

      Sil
  7. Erkeklerin de memeleri cok belirgin artik. Ben de cozemiyorum toplumun bu psikolojisini ancak kadinlar devrimde. Bir kg vermeler, bir sporlar. Kosan mi, pilatesci mi, ne arasan var.
    Cok sukur boyle dertlerim olmadi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Family Guy'ın Stevie'ye meme verdiği sahneyi youtube'dan bulsana, hala gülüyorum aklıma geldikçe..

      Sil
  8. Evet birde dışardan gelen yorumlar var sanki herkes onlar gib i takıntılıymış gibi. Bu arada ne bıngıldağı ya??boğum olmasın o!ayrıca kendini bilirkişi sanan kadın sana sesleniyorum o yavrucuğun katlarının temizliğini nasıl anlatcağın yazıya harcağın vakitte o katlar nasıl gider diye araştırma yapsana!nedir bu tombul çocuk merakı nasıl bir toplum olduk biz.binamızda 3sınıf öğrencisi bir kızcağız okadar geliştiki adet görüyor annesi verilen diyet listesi için hergün ayrı yemek yapmaya üşeniyorum dedi..
    Bız karıkoca çok yeriz ama hiç kilo problemi yaşamamanın v erdiği rahatlık benimkisi.oğlum maşallah ne yiyecek görse ağzını uzatıyor iştahlı ama topak değil çok şükür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ya yiyelim tabii ki iştah güzel ama sporumuzu da yapalım evet! Bu arada kızlarda adet görme yaşı düşüyor, sadece kilo nedeniyle değil psikolojik uyaranların da (medya vs) etkisi var diyorlar.. İlginç bu konu, yazık ya, daha 9 yaşında başladıysa ne uzun çile.. Üf daraldım.

      Sil
  9. Yorumcular ve öğrenen anne size çooook teşekkür ederim. İçime biraz olsun su serptiniz.kızım Dero nun derdi neyse artık biraz düzeldi. Diş değil benim Jigıl ın sorunu o kesin de varmış demek ki bi bildiği... tekrar eski performansında yemeye başladı zayıflıktan çöken göz altları toparlanıyor çok şükür. Yanakları hahiften doldu.Hala kafama atsan kıracak gibi ve ceviz büyüklüğünde kaka yapsa da (yememeye bağlı)en azından ağzını açıyor kaşığa eline verdiğimi ağzına götürüyor sadece vıckk yapıp oynuyordu 1 aydır.mutluyum hemde musmutlu.Özden

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!