3 Temmuz 2014 Perşembe

Dede ne güzel bir şeydir

Bu yandaki fotoğrafta benimle kumlarda oynayan sevgili babamın doğum günü bugün, iyi ki doğmuş ve iyi ki benim babam olmuş! Bir kadının babası yanında yürürse, arkasında ona destek verirse ve önünde ona örnek olursa; o kadının sırtı hayatta yere gelmez kardeşim! Bu böyle biline. Anne de güzel şeydir (onu da Ağustos'ta yazacağım ha!) ama bir kız çocuğu için ve büyüse ve koca bir kadın olsa bile, baba, çok farklı bir şeydir.. İyi ki varsın babam, nice yıllara, hep birlikte, torun torbanla inşallah! Allah seni başımızdan eksik etmesin, nasıl benim büyüdüğümü gördüysen, torununun da büyüdüğünü, koca kadın olduğunu gör inşallah!

Velhasıl, babam dede olalı daha da bilge bir insan oldu. Zaten eskiden beridir kendisi en önemli hayat öğretmenlerimden biridir, lakin dede olalı beri adamcağızın başının üzerindeki hale sanki daha bir görünür oldu, ak sakalları olmasa da ak saçları daha bir parladı.. Dede olmak yaradı kendisine ama en çok da Maya'ya yaradı.

Maya şanslı kerata 3 dede sahibi. İki öz, bir Beyaz Atlı Prens'in annesinin yeni eşinden dedesi var. Dede çok güzel bir şeydir bilir misiniz..? Ben pek bilemedim. İki dedemi de farklı nedenlerle çok tanıma şansım olmadı. Kader, kısmet.. Şu dede kucağında oturup masal dinleyen çocuk figürüne bir özlem duyduğumu söyleyebilirim, inşallah bunu Maya bolca yapacak, üç dedeli Hürmüz..

Yandaki fotodaki, Varoluşsal Psikoloji ve Grup Terapilerinin babası, Adrian'ın dedesi Irvin D. Yalom'dur.

11 yorum:

  1. Ben torunlarıyla ilgili dedelere baylıyorum bir dedemi hiç tanımadım diğer dedem ben çok küçükken öldü babam ise malesef oyucu bir dede değil baban sağlıkla sıhatle uzunca yaşayıp mayanın büyüdüğünü görsün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım, inşallah! Dedelerden birini kargoyla yollayayım sana :D

      Sil
  2. Dede, gerçekten çok güzel bir şeydir. 13 yaşına kadar,anneanne, babaanne, dede ve büyükbabam hayattaydı, kendimizi yaşıtlarımızla kıyaslayıp çok şanslı olduğumuzu düşünürdük ailecek. Gerçekten öyleymiş. Şimdi de babamla yeğenimin süper ötesi ilişkisini görüp mümkün olsa da sonsuza kadar sürse diye diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sürer :) yetişkinlik sonsuzluk gibi birşey dersek..

      Sil
  3. Merhaba ceren sana bir konuda akıl danışmaya ihyiyacım var. Hemde çok acil. 6 aylık bebeğim gece 9da uyur ve sabaha ladar en az 6 kez uyanır. Ben gece emmelerini kesmek isityorum. Bana acil yol gösterir misin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurhan daha çok küçük değil mi? 6 ayda mutlaka gece 1-2 defa ister, acıkır gibime geliyor. Ben gece emzirmeyi 12. ayda bıraktım ve pişman değilim evet zor, özellikle de çalışan anneysen.. Alternatifi biberona alıştırabilirsin, ilk başlarda sütle sonra gittikçe su vererek azaltabilirsin ama 1-2 haftada sonuç vermiyor, sabır :/ Ben 6 ayda bırakmadığım için sana ne özersem yanlış olur ama 12. ayda şu şekilde oldu: gece 8 gibi emzirerek ama memede uyutmayarak yatırıyorum, ilk 1 hafta çok sık uyandı ve gece 3'e kadar (çünkü 3'te hakikaten acıkmış gibi emiyordu, diğerlerinde sadece psikolojik emmeydi) bu uyanmaların hiçbirinde meme vermedim, sadece yanına yattım, sevdim öptüm kısık sesle konuştum şarkı söyledim ve 30dakikaya kadar uyutmaya çalıştım, olmadıysa önce yataktan kaldırdım, kısa bir tur attım, geri yatırınca meme verdim ama açıkcası 2 geceden sonra alıştı ve ağlaması kısaldı 5-10 dakikada uyur oldu. Sonra gece 3'teki emzirmeyi kaldırdım aynı şekilde. En sona da sabah 6.30'daki kaldı ve onu hala veriyorum çünkü acıkıyor ve başka türlü uyumaya devam etmez, sabah 6'da uyanmasını da istemiyorum. 6.30'da şimdi emiyor ve sabah 7-7.30'a dek uyuyor. Gün içindeki emzirmeleri zaten sadece uyku öncesine getirmiştim ve 12 ayda artık günde 1 öğlen uykusu (yani 1 emzirme) ve gece uykusu öncesi, bir de işte sabah yani toplamda 3 kez emiyordu. Bu günlerde bu uyku öncesi emzirmeleri de bıraktırmaya çalışıyorum ve en sona ebenin önerdiği gibi en acıktığı öğün olan sabah 6.30 emzirmelerini bırakacağım inşallah.. Yani dediğim gibi uzun bir yol ve sabırlı olmak çok küçük adımlarla ilerlemek gerekiyor. Bence acele etme.. Biberon alıyorsa (benimki hiç almadı biberon emzik) gece uyandıkça biberonda süt yerine yavaş yavaş su ya da melisa rezene çayı ver, zaten bir süre sonra su için uyanmaya ve ağlamaya değmez diye düşünüyorlar, bunu çok sık duydum, istersen bir dene? Yalnız bebeklerde gece çok sık uyanmanın en önemli nedeni diş çıkartmak oluyor, o nedenle emmek istiyor olabilir, bence araştırmadan başlama emmeyi bırakmaya derim.. Kolay gelsin, sevgiler

      Sil
    2. BU arada memede UYUTMAMAK en önemli adım, bu çok önemli çünkü nasıl uyursa, uyandığında o şekilde devam etmek istiyor ve memeyi arıyor.

      Sil
    3. Öncelikle beni yanıtsız bırakmadığın ve hızlaca cevapladığın için teşekkür ederim. Benimki de maalesef ne biberon ne emzik almadı. Sanırım gece boyunca hiç kalkmama sını sağlamak dediğin gibi mümkün değil. Ama önerdiğin yöntemlerle sanırım azaltmayu deneyeceğim. Yavaş yavaş :) Bakalım bizi ne bekliyor.sana çok çok teşekkür ederim. Yazılarını severrek ve en önemlisi gerçekten bilgi edinmek için okuyorum.gerçekten çok doğru tespitlerin var. İyi ki varsın.

      Sil
    4. Rica ederim :) Bana motivasyon oldu, ben teşekkür ederim..

      Sil
  4. Irvin Yalom'u görünce heyecan bastı. Bir senedir okuyacağım dediğim hiçbir kitabını okuyamadım. Bu bir işaret mi? :D
    Kimin dedesi oluyor şimdi bu beyefendi ?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çok güldüm yaaa. Bizim gibilere de anca böyle adamları görünce "heycan" basıyo, al beni vur sana.. Adrian'ın dedesiymiş baksana!

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!