28 Temmuz 2014 Pazartesi

Temizlik takıntısı ve bebek sağlığı

Yaz yaz yaz diyor gaza getiriyorsunuz, al işte olacağı buydu. En hasından nasıl da pisiz ve mutluyuz konulu bir yazı çiziktiresim tuttu. Şimdi eğri oturalım, doğru konuşalım. "Hay bu yabancılar pek de pis, çocukları çamur içinde oynar, yere düşeni yer, ayakları elleri üstü başı kapkara olur bakmazlar" diyen çok duydum, "totolarını bile yıkamıyorlar ayol, teharet musluğu bile yok" diye de devam ediyorlar, "hava serin tabii, ver sıcağı bak nasıl kokar onlar da" da diye bitiriyorlar. Argümanlar sıkı, lakin, diyeceklerim var!

Son iki haftadır şehrimizde yaz tüm azametiyle hissediliyor. Hava 30'lu derecelerin üstünde ve kokan yok arkadaşlar. Çünkü, biz milletçe 1 hafta yıkanmayan saça her gün fön çektirmeyi ve bu sıcakta makyaj küpüne düşmüş havası yaratarak bir de ver ayaklara goygoyu tipi ayakkabılarla dolaşmayı "bakımlı olmak" diye algılarken, bu adamlar her sabah duş alır da çıkar, her akşam baştan aşağı giydiklerini makinaya atar, malum yerlerinde kıl tüy tutmazlar azizim. Yine de biz temiziz evet, çünkü evlerimizde diğer odaları hok götürse de, salon denen odayı dipköşe temizler, kapısını kitler, anca misafire açarız ki "aooow ne temiz kadın" desinler. Çocuklamızı öyle temiz giydiririz ki, o çocuk bir yere oturmaya yazsın, bir üstüne salçalı sos dökmeye kalksın, bir yaz sıcağında önü kapalı ayakkabısını çıkarıp, çıplak ayak sokağa oynamaya insin aboooow Allah yazdıysa bozsun, olmaaaz! O çocuk keselenecek illa ki, derisi soyula soyula liflenecek, kaynar sularda temizlenecek, Nepal keşişleri gibi ışıl ışıl parlayacak! Yoksa aman ne pis kadın derler, ne olur ne olmaz!

Şimdi.. Olay temizlikse ve biz milletçe temizsek, neden herkes kendi salonuna gösterdiği aşırı temizliği dışarda sokakta da göstermiyor, neden yerler çöp dolu, balgam dolu ey ahali? Neden bizim çocuk bahçelerimiz pas içinde? Neden bizim çocuklarımız devamlı hasta, burnu akıyor, nazlı birer çiçek? Temizlik anlayışımızda olmasın sorun?

Hayır demek istediğim yanlış anlaşılmasın; yerler bu kadar pisken, bal dökün çocuğa yalatın demiyorum aman ha! Ülkemizde, 20.yy'da ortadan kalktığına inanılan bir çok hastalık gayet yaygın gözükürken çocukları aşısız salın ortaya da demiyorum. Önleminizi alın tabii ki; en basitinden sizin de çocuğun da elleri eve gelince, oyundan ve yemekten önce güzelce yıkansın, üstbaş sık sık değiştirilsin ama aşırıya da kaçılmasın yahu. Çocuğu o kadar korumacı kollamacı yetiştirirsek tabii ki en ufak nemden hasta olacak, başka nasıl öğrenecek vücudu savaşmayı ve yenmeyi? Nasıl güçlenecek bağışıklık sistemi?

Lakin, ortam temizken de salıverin azıcık. Mesela yazlık yerde, gün boyu güneşten yanmış ve dezenfekte olmuş asfaltta oturup oynayıversin bebekler. Mesela azıcık çamura batsın, üstüne su döksün, salçalı domates sosunu kafadan geçirsin sonra yere eğilip yalasın biraz, sahipli kediyi köpeği sevsin azıcık, bişi olmaz yahu.. Valla olmaz.. İnsanın ağzı totosundan daha kirlidir diyor doktorlar, siz o çocukların ellerini öpüyorsunuz gün boyu, onlar da ağızlarına sokuyorlar sonra, e daha ne diyeyim ki?

18 yorum:

  1. Ohhh eline sağlık çok iyi oldu.temizlik kavramı obsesyonla değil mantıkla birlikte yürümeli.hani senin deyiminle türk tavuk anne modelinde saçma sapan obsesif temizlik halleri mevcut. Benşm Jigıl tatilde şimdi köpek peşinde eliyle de dokunmada. Yerlerde gezmede bizimkide abarttı yani biraz.haaa bu arada türklerin % 80 imi neydi bi araştırma yapılmış wc den sonra elini yıkamıyormuş.bir de bazılarının hala tuvalet kağıdı kullanmadığını düşünürsek Allahım gavur olasım geldi. Neyseki salon kavramım yok bir türk 35 liği olarak :)))) özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ay o ellerle bide bizim çocukları seviyolar ayyyy!

      Sil
    2. Yaaa kedi köpek çamur bahçeden iğrenmiyorumda işte o ellerle sevdiklerinde bende de bi iğrenme oluyo. Geçen aylarda eczanede bekliyorum bir adam gelip yanakları sıktırdı sonrada poposunu kaşıdı derhal ıslak mendil operasyonu yaptım gören manyak takıntılı demiştir ama bazen o araştırma aklıma zonk diye geliveriy

      Sil
    3. Sana bir öneri vereyim, "yabancıların yaklaşmasından korkuyor ağlıyor" de ;)

      Sil
    4. Ayy bu şebek sürekli güler ki kıkırdak desem bana gülecekler bu sefer tutmaz bu öneri sevgiler

      Sil
  2. Güzel yazı olmuş, daha da saydırsan olurdu valla bence pek kibar kalmışsın :) Ben oğlumu azcık salıyorum valla, çevre teyzeler hemen "ay ayyy çocuk ağzına aldı vallahi aldı tüh" diye seslice bağırıyor, sonra da pek muhtemelen "kadına bak ayol ne pis, çocuk hasta olcek bunun yüzünden peeehh" diyorlar aralarında. Ben kararlıyım ama, fanusta yetiştirmiycem oğlumu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapıyorsun, o teyzeler kendi işlerine baksın biraz.. :)

      Sil
  3. 8 aylıkken çamurun içine batmış bir resmi var üstelik kış ayında. Neyse ben de oldukça rahat yetiştirdim ama gel gör ki iki gündür günde elli kere ellerini sildiriyor/ yıkarıyır. Yok kirlenmiş, yok kokuyormuş :) anası o kadar titiz değil halbuki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe severim onu, çamur banyosu sağlıklı tabii ;) Analar ve kızları, ne benzer ne ayrı :)

      Sil
  4. Ohhh ne güzel demişsin. Yahu ben bu sözde temiz takılanlara sinirlendiğim kadar hiçbir şeye sinirleniyorum. Dediğin gibi salonunu temizleyip diğer kısımları bok götüren, camdan aşağı çöp atan bir milletiz. Bak dün Anıtkabir de kadının biriyle kavga ettim. Hatunun biri pedini çöpe atma zahmeti gösterememiş o da onu oğluna açıklıyor ama çocuğu klozete oturtmayacak kadar temiz ya havadan çiş yaptırırken çocuk pipisiyle her yeri kirletti. Ben de pede laf atıyorsunuz da sizinki ne diye çıkıştım. Mentalite hep aynı çünkü. .

    YanıtlaSil
  5. Sadece bir gözlemci olarak şuna dikkat ediyorum,özellikle kız çocuklarını kokoş kadınlar gibi giydirip o fırfırlı,simli elbiseler batınca deliren anneler var.Çocuklarını hareket etmesi ve keşfetmesi gereken varlıklar gibi değil de,süs bebekleri olarak görüyorlar.Bizim ülkede her şey göstermelik,en sahtesi de çocuk gelişimi sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Nikki bir başlarsam beni susturamazsın o kokoş kız çocuklar konusunda.. Sonra da neden çocuk erkenden ergenliğe girdi, daha kendi çocukken hamile kaldı derler..

      Sil
  6. Havaalanları ve hastaneler dışında sıkıntı yok.. Biz özde temiz, gözde pis insanlarız. Sorsan içimizde çok temiziz.. Camlarımız bile tertemiz. Ama camı temizlerken, alt komşunun camlarını kirletir, balkonlarına halı silkeler, bahçeye süpürge haznesi boşaltır, sokağa araba küllüğü ile başlarız, sonrası Allah Kerim.. Tanıdıklarımızdan utanırız sadece.. Toplumsal ahlak ise sıfır..Bir de o bebekler kirleniyor diye karalar bağlayan anneler keşke çişi gelen çocuğu yemek bitene kadar bekletmese, ya da kendi keyfine gezerken öğle güneşinde cayır cayır yanan kabaran bebek ciltlerini, bir bebek bluzu kadar korusalar.. Tatilden geldim, şiştim ben de kendi kendime =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay senin bu gözlemler zaten her zamanki gibi muhteşem :) Tatili düşün, ommmm! :)

      Sil
  7. selam ceren, ek gıdaya ilk olarak nelerle, kaç öğün başladın. emzirmeyi ilk etapta kaça düşürdün bununla ilgili de yazar mısın? sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak yazmıştım Ayşenur :) Burada: http://ogrenenanne.blogspot.com/2013/11/ek-gdaya-gecis.html
      Son güncellemeyi de burada yapmıştım: http://ogrenenanne.blogspot.com/search/label/beslenme
      Sevgiler

      Sil
  8. ahh ah teyzeler.....
    :)
    ben de bloguma beklerim
    sevgiler

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!