23 Temmuz 2014 Çarşamba

Uyku düzeni kurmak: Yaşasın Dev Yatak ve dev öpücükler!

Maya'yı kendi odasında, kendi yatağında, kendi kendine, meme emmeden uyutmayı başarmam tam 1 senemi aldı. Bu "başarı"da benim çocuk yetiştirme konusundaki acemiliğim, Maya'nın erken doğmuş bir bebek olarak anneyi bedeni ve ruhuyla tam hissetme isteği ve bağlanma odaklı ebeveynliğe %100 inancım etkili oldu. Tüm bunlar bir araya gelince, uyku düzeni kurma konusunda çok zorlandım, hala da zorlanıyorum. Ama son iki aydır burnum biraz düze çıktı, 1 yaş için "kabul edilebilir" düzeyde uyku rutini kurmayı başardım diyebilirim ve bu zorlu mücadelenin ilk zaferini sizlerle paylaşmak, benim gibi çocuğu uyutma konusunda sınıfta kalmış hisseden annelere kitaplarda yazmayan ama benim içgüdülerimle bulduğum ve işe yarayan bir yöntemden bahsetmek istiyorum. Bizde işe yaradı, sizde de yarar inşallah: Dev Yatak ve Dev Öpücükler yöntemi!

İşin doğrusu, Maya'yı bağlanma odaklı ebevenyliğe uygun büyüteyim derken, acemilikle işi biraz abartmışım. İlk 6 ay bizim yatağımızda, bizimle, keyfi isteyince meme emerek uyudu Maya, bunu neden yaptığımı burada anlatmış, avantajlarını ve dezavantajlarını ise burada anlatmıştım. 6. ayda yatağımıza bitişik kendi yatağına geçti ve 10. aya dek bu şekilde, yine istediğinde meme emerek uyumaya devam etti ama 9. aydan itibaren bozulan uyku düzeni, gece 2 saatte bir uyanıp emmek istemesi derken, burada da anlattığım gibi ben yorgunluktan çıldırmanın eşiğine geldim. "Memede uyuma" ciddi bir problem ve herhangi bir uyku eğitimine ya da ritmine başlamadan önce neden mutlaka önlenmesi gerekiyor burada yazmıştım. Bu konuda benim sinirlerim çok laçkalaştığı için, işi babaya yıktım ve Beyaz Atlı Prens de bebeği ağlata ağlata uyutmaya başladı. İşin tuhafı çok da başarılı oldu, Maya bir süre sonra ağlamadan uyumaya başladı, burada yazmıştım. Bu beni hem sevindirdi, hem de "neden babası yapabiliyor, ben yapamıyorum" diye, kendime yeni bir sorun edinmeme yaradı. Araya iki tatil girip de düzen tepetaklak olana dek, ben Maya'yı uyutmaktan çekinir oldum.

İşte tüm bu "ben bu işi beceremiyorum" ve "nasıl yapmalı da bu kızı kendi odasında, kendi yatağında, kendi kendine uyutmalı?" düşünceleriyle karman çorman uykuya dalmaya çalıştığım bir gece, birden bende bir ampül yandı: DEV YATAK PROJESİ! Açıkcası bu ampülü yakanlardan biri, sevgili GeCe oldu, sağolsun, bana "aceleye getirme, hep küçük adımlarla yürü" dedi ve bu öğüt her anlamda çok işime yaradı. Diğeri de sevgili Regina, kendi oğullarına uyku eğitimi verirken "yer yatağı"ndan nasıl faydalandığını yazdı. Tüm o okuduğum uyku eğitimi kitaplarına, bloglara, uzman görüşlerine rağmen uyku konusunda bir türlü somut bir başarı alamamış olduğum halde, bu iki kısacık ve güçlü öğüdü kafamda evirip çevirip harmanlamam ve kendi sentezimden bir zihni sinir projesi üretmem olayı çözdü! Sonradan bu yer yatağı / dev yatak fikrinin aslında Montessori Floor Bed denen felsefenin birebir aynısı ama biraz "tepede hali" olduğunu öğrenecek ve "Büyük beyinler benzer düşünür" diye kendime şakşak yapacaktım.. Megolomanlık paraylan mı ayol?! :P

Neyse canlar, uzatmayalım. Fikir aklıma gelir gelmez yataktan fırladım ve yanda fotoğrafını gördüğünüz gibi, Maya'nın odasına dev yatağı kurdum. Dev yatak; Maya'nın odasında zaten duran, açılınca 2 kişilik yatak olan bir IKEA kanepeydi. Kanepenin baş ve ayak kısmı duvara bitişik, bir yanı boyunca pencere, diğer yanı ise açıktaydı. Tabii kız mobil olduğu için, bu açık yana bir çözüm üretmek gerekiyordu. Valla piyasada çocuk çitleri sürgüler falan var ama ben biraz ucuza kaçtım çünkü işe yarayacak mı emin değildim, deneme süresinde Maya'nın yatağını ve oyuncak sandığını yatağa dayadım ve set gibi kullandım, fotolar 2 ay öncesine ait ama sonra da üşendim şu gün bile hala bu şekilde duruyor. Maya bunları aşmak için hamle yapmaya kalktı ama baktı ben tepki veriyorum ve birkaç oyuncağı atınca yere düştüğünü (ve geri gelmediğini) görüp Eureka! diyerek yer çekimi gerçeğini keşfetti, artık yatağın boş tarafına yaklaşmıyor. Ama yine de uyanıkken ve oynarken odada oluyor, yalnız bırakmıyorum; ne olur ne olmaz.. Aslında en ideali bu nedenle direkt yer yatağı, oh miss ama dediğim gibi ben biraz cimrilik ettim, ucuza kaçtım. Ekmek aslanın ağzında malum..

Dev Yatağı kurar kurmaz, Maya çok heyecanlandı. Yatağın çevresindeki alanı yastıklarla yumuşattım. Tüm pelüş oyuncaklarını fotoda da gördüğünüz gibi pencerenin pervazına dizdim, uyumadan önce ve uyandıktan sonra en az yarım saat bu geniş alanda oynuyor, zıplıyor, kuduruyor, boğuşuyor, çok keyifli. Dikilmeye, tek elle durmaya ve elini bırakmaya, ilk adımlara hep bu yatakta başladı çünkü gerçekten yatağı seviyor ve onun "güvenli ortamı" bu dev yatak oldu. Uyku konusunda ise, gerçekten efsane yarattı bu dev yatak. Uyku rutinini şu şekilde uygulamaya başladım: Banyo, yatağa geçme, 15dk emzirme, iyi geceler şarkısı, kendi uydurma masallarım, "seni neden çok seviyorum biliyor musun, çünkü.." cümlesi, iyi geceler öpücüğü ve sessizlik. İlk iki gün çok zor geçti çünkü Maya memede uyutmama kararıma çok ciddi tepki verdi, çığlıkları tüm evrende yankılandı. O zaman ben de yanına uzandım, onu sevdim, öptüm ve ona yavaş yavaş "evet Maya, artık bu şekilde uyuyorsun, şimdi uyku zamanı" cümlesini belki 1573836 kez tekrarladım. Ve devamlı öptüm, şap şup heryerinden öptüm. Öyle ki bu aşırı öpmeler onu şaşırtana ve olayın tezatlığı ağlamanın önüne geçene dek. İlk günlerde uyuyana dek hep yanında yatıyordum (dev yatak sağolsun) sonra yavaş yavaş uzaklaşmaya başladım, genellikle kolumu ve yüzümü severek, arada burnumu öperek uyuyor. Emmiyor, ağlamıyor, uyuyor yahu! Dev yatak bunu başarmasını / başarmamızı sağladı. Yaşasın dev yatak! :)

Son 2 aydır bu şekilde. Emmeden, sallanmadan, emziksiz, kendi kendine uyuduğu için, gece uyanmıyor. Daha doğrusu uyanıyor ama kendi kendisini yine emmeden uyutabiliyor. Hatta bazen yatakta 180 derece tepetaklak falan buluyorum onu, belli ki kalkmış, yürümüş, geri yatmış, sızmış. Bence 1 yaş çocuğu için kabul edilebilir bir uyku düzeni bu, şu an için istediğim hedefe ulaştım diyorum, çok şükür Allahıma! Tabii ki diş çıkarma ya da büyüme atağı dönemlerinde yemek yemesi gibi uykusu da bozuluyor ama artık bunun normal olduğunu ve geçeceğini öğrendim, içim rahat.  Bu dönemler gelince ben yine yanına yatıyor, şap şup öpüyorum :) Dev yatakta uyuması beni korkutmuyor çünkü eninde sonunda bebek yatağından büyük yatağa geçecekti, şimdiden geçmiş olması bence sorun değil. O nedenle bu dev yatak ya da daha güzeli yer yatağı fikrini herkese öneriyorum, umarım siz de bizim kadar memnun kalır, uyku düzenini çabucak sağlarsınız. Maya'nın 1 yıl sonra raya giren uyku düzeninin bundan sonra da bozulmaması ve mışıl mışıl, kesintisiz ve gece boyu uyumaya devam etmesi için bir de MAŞALLAH ekliyorum ;) Hepimize iyi uykular, tatlı rüyalar!

35 yorum:

  1. Hiç korkma bence devam eder. Montessorideki geniş yer yatağı bizim afacanlara uymuyor kaçıp duruyorlar :)) seninki süper olmuş. Bir sonraki yatak aşamasında 120x200cm lik olanlara geçmeni tavsiye edeceğim çok iyi oluyor, düşme sorunu yok hem 20 yasına kadar kullanır :)) bir de daha doğmadan önce ne romantik odalar hazırlanırken bir de şimdiki hallerine bak değil mi hiç gereksizmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah devam eder GeCe'cim, benimki hep iki adım ileri bir adım geri mehter marşı tipi annelik oldu şimdiye kadar ya, ondan korku geldi bana :D Çok ilginç mesela yeni bir şey öğrendiğinde onu devamlı tekrar edip pekiştiriyor, sonra bırakıyor bir süre hiç yapmıyor, sonra birden yine yapıyor, sanki "evet ben bunu becerdim artık yapmama gerek yok" der gibi! :) Evet bir sonraki adım aynen senin dediğin, yanına bariyer koyuyor musun, ne zaman kaldırıyorsun onu merak ettim?

      Sil
    2. Valla bizim yatak olayı kendiliğinden gelişti. Biliyorsun ev eşyalıydı, çocuk odasında böyle koca bir yatak 4 kenarı da bir karış yükseklikte tahta, bir yerden kapı gibi açıklık var. Hiç başka aramadık. Olmasaydı düşmezdi ama ön tarafa bir bariyer olmasında fayda var ilk zamanlarda

      Sil
    3. Maya çok hareketli, dönüyor, oturuyor, ayağa kalkıyor, tepetaklak ters dönüyor ve konuşuyor uyurken :D Anasına çekmiş, ben de çok konuşurum.. Velhasıl bu durumda ne yazık ki 1 karışla kurtaramayız gibime geldi, biraz bekleyeceğim senin dediğin gibi yavaş yavaş, aceleye getirmeden.

      Sil
    4. Zaten biz de iki yaşa 1 ay kala geçtik şimdilik beşik daha iyi

      Sil
    5. Evet, özellikle birkaç gecedir amuda kalkmayı öğrendi (! ya ben neyi yanlış yapıyorum yahu!?!) :P

      Sil
  2. Cok sevindim. Tebrikler ve maasallah. :) peki bir soru. .. uyku duzeninde az cok sizin kadar rayina oturtmus bir anneye, sabah illaki 05:30'da uyanan (Gece 8 de yatiyor) bir bebegi varsa, gece beslenmelerini kestigi icin (cunku gece beslenirse gunduz agzini bicak acmiyor) yavrucugu uyaniveriyorsa, sabahin o saatinde beslenen-mutlu olan bebek uykusunu tam alamadigi halde oyun danslari yapiyorsa ... bu anneye tecrubelerinizden ne onerirsiniz ? Bebecik 6 bucuk aylik..
    Bencil bi istek bu aslinda.

    Bu arada sizin dev yatagin benzerini ben gunduzler icin "guvenli oyun alani" yapabilirim. Hatta yapicam !!!!!!

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bence muhtemelen acıktığı için uyanıyor uyanmadan bir saat önce mümkünse biberonla verin hiç uyanmadan sabaha kadar uyur. Gece beslenmesini ne zaman kestiniz bilmiyorum ama bence erken bunun için

      Sil
    2. Gece beslenmelerini kestiğimden beri düzene girdi birçok sorun .. Yeniden dönmek istemiyorum gece beslenmelerine .. ama haklısınız, kesin acıktığı için uyanıyor..
      Ama zaten yavucum dayanıyor taa akşam 8 den sabaha kadar.. Gündüz aldığı kalori miktarı da yeterli. Sadece şu 5 bucugu, 6 - 6 bucuk yapamaz mıyım.. gibi bir sorunun peşindeyim .. evet, çok da gerekli değil ama işte sadece bir deneme.

      Sil
    3. Dukuju, 8den 5.30'a dek hiç beslemiyorsan, o saatte acıkması bence de çok normal. Maya da akşam yemeğini 7'de yiyor, yatarken süt içiyor ama yine de sabah 6'da mutlaka acıktım diye ağlıyor (artık ayırabiliyorum) ve 1 yaşında. Yani kitaba göre bebek acıkmaz deseler de, her bebek aynı olmuyor, bazısı sabahın o saatinde beslenmek istiyor, ben de biberon vermeni tavsiye ederim Gece'nin dediği gibi. Gece beslenmesini erken kesmişsin ve bence bu bir avantaj ama sabah çok acıkması bu yaşta normal yani :)

      Sil
  3. Bizde de gelişmeler var şekerim; yer yatağını pek önermem kaçmaları için harika bir fırsat oluyor ve yerden soğuk geliyor sen ne olursan olll bir türk anasısın yerden gelen o soğuk senin içini yer hiç bana yoo deme :)) Yanında kalıyor musu kalmıyor musun orasını anlayamadım, okuduğumu bazen anlamam haklısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo gelişmeleri heyecanla bekliyorum :) Yer yatağı fikrini ortaya atan Montessori zaten kaçmaları normal demiş, geri zorla yatırmayacakmışız, kendi istediği saatte gidip yatacakmış. Oldu şekerim, zaten biz sırf çocuk kendini gerçekleştirsin diye yaşıyoruz bu dünyadaki yaşam amacımız bu :P
      Birde bizim ev yerden ısıtmalı (hiç hava atmıyorum bilakis yerden ısınan evin derdi çok, nasıl meksika çölleri gibi toz uçuşuyor yumak yumak girmeyeyim) ama yer yatağı için avantaj di mi :D Yanında kalmıyorum, uyuyana dek kalıyordum, yazı çok uzun ve sıkıcı oldu, haklısın anlamamakta... Bazı şeyleri kısa kesemiyorum yahu, onu fark ettim.

      Sil
  4. Avantaj kesinlikle. Gece beslenmesi bitti biteli yavrucuk gunduz ogunlerini iskence cekmeden yiyor. Ek gidalara daha ilgili oldu. Neyse o uyanmadan beslemeli ama haklisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer uyanmadan beslerseniz artı iki saat kazanırsınız. Kızım iki yaşını geçti ama bizde sabah 4-5 gibi süt veriyoruz. Yoksa 5,5-6 da kendi uyanıyor ve istiyor uykusu açılınca da dalması zor oluyor eh uyku da kalmıyor. Uyurken verince 7,5-8 e kadar uyur. Sonra uyanır uyanmaz kahvaltı vermem ne zaman acıkırsa. Genelde en erken 9 oluyor 4ten 9 a acıkmıs oluyor. Tabi sizin daha ufak ama kahvaltıda çok yoğun yemez mesela. Yarım yumurta, biraz peynir, iki parmak salatalık üç zeytin bu kadar. Ekmek neredeyse hiç yemez bazen ilave çilek-elma yer. Kahvaltıdan 2 saat sonra acıkır ve biraz ceviz badem yer. Bir iki saat sonra da öğle yemeği zamanı geliyor zaten sonra açılıyor iştahı. Ama ben bu sekilde hafif ama zengin kahvaltı etmesinden memnunum

      Sil
    2. Ay bak bunu da çok merak ediyorum. Bir arkadaşım da önermişti, çocuk seni şaşırtmadan sen çocuğu şaşırt yöntemi diye :))) Evet uyurken 1 saat önceden ağzına biberonu sokunca uyanmıyormuş ama nasıl oluyor ayol, bizimki daha eli elime değse uyanır, koca biberonu gündüz bile ağzına sokmuyor (hatun büyüme sevdasında hiç kullanmadı biberon emzik biliyorsun) gece nasıl sokacağım uyandırmadan?! Var mı bir raconu bu işin?

      Sil
    3. Bilmem ki derin uykudayken uyanmıyor hiç, aynı uyur halde meme emer gibi. Hafifçe dudaklarına değdiriyorum aralıyor, anlayınca kendisi cok cok içiyor :)

      Sil
    4. Bu sabah denedim, biberon bi tarafa kendi bi tarafa fırladı yahu :D Neyse, ben bi süre daha montofonluğa devam, en azından sabahları uykusu açılmadan..

      Sil
  5. Biz 6.ayı yeni bitirdik akşam en geç 9da yatmış oluyor.hep kendi yatağında ama bzm odamızda.çoğunluklada ninni masalla bazen yanına uzanıp pışpışta yapıyorum ama dışardayken zor oluyor sallamak gerekebiliyor:(bunu nasıl düzelticez bilmiyorum..bir önerin varmı?
    yatağı 80 140 dönüp duruyor rahatça ama bir yer yatağı bnde edineyim oyun için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ağaç yaşken eğilir, sallamayı kesinlikle önermiyorlar burada, ne kadar çabuk bırakırsa o kadar rahat eder bence. Ama senin için sorun değilse tabii ki devam ettir, uyku kalitesi de önemli sonuçta :)

      Sil
  6. Sallamak zaten hiç hoşuma gitmiyor bikaç kez oldu ama ilerdede ister diye korkuyorum en iyisi tam düzeni oturana kadar uyku saatlerinde evde olayım bn..uyuttuktan sonna çıkarız:)

    YanıtlaSil
  7. Bilgiler icin tesekkurler :) erken yatan cocuk daha gec kalkar onermesine o kadar inandim ki...
    Bizim bebecik 10 saat uykuda tamamliyor aslinda isini. Bizimki boyle, yapisi bu..
    Bazen seytan diyor, yatir 20:45 de.. uyusun 21:00'da..
    10 saat uyusun ve hop saat 07:00 kalkis..
    Ama guvenmiyorum bu fikre. Ya daha erken kalkarsa diyorum. .

    Gecen gun 05:00 de uyanip, sut verdim ogluma. Yarim saat kazandirdi bu kendisine ve bana. 05:30-06:00 uyanacagina 06:20 uyandi.

    Bu arada uykuya dalis 19:45-20:00 ..
    Gunduz uykularinda iki tur yapmak istiyorum ama uykusuzluga 2.5 saatten fazla dayanamiyor.
    Oglen guzel uyuyor, yani 1.5 saat ve hatta bazen fazla.
    Sizce normal mi 7 ayliklarda ( yarin tam 7 ay)
    Amma sordum ya..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben tek bebek yetiştirdim o nedenle normal mi bilmem, deneyimli annelere sormak lazım ama Maya 7 aylıkken günde 2 posta uyuyordu, 11 aylıktan önce 1'e indirmedi. Bence akşam yatış saati 7 olan çocuk candır can, hiç elleme.. Bizimkisi 9'dan önce gitmez yatağa, hele bu sıra iyice coştu, 10 falan o da zorla götürüyorum, benim pestilim çıktığı için.

      Sil
  8. Benim kızım o ayda günde yarım saatten fazla uyumazdı 4-5 kere uyurdu yarımşar saat gece de hiç uyanmadan uyurdu ama bir kere uyanmadan emzirirdim. Toplamda o aylarda 14 saat kadar uyuyorlar galiba onu tamamlardı. Geç yatan erken kalkar sözünün aslı şu. Çocuklar uykusu geldiği halde uyumazlarsa, bayılacakları yerde daha da enerjileniyorlar. Bir sekilde uykuya geçemeyince vücut tehdit olarak algılıyor ve adrenalin salgılıyır. İşte bu adrenalin bebeği kudurtuyor, çıldırıyor vs. Saatlerden ziyade dikkat edeceğin uyku sinyalini iyi değerlendirmdk, bunu kaçırmamak ve adrenalin yüklemesine engel olmak. Gerçekten adrenalin salgılandıysa az uyuyorlar. Çoğunlukla az uyuyan bebeklerde de bu sorun var. Aşırı enerji değil aslında aşırı yorgunluk anlamına geliyor. Dolayısıyla bebeğiniz sakin şekilde huysuzlanmadan durabiliyorsa biraz daha geç yatırabilirsiniz. Öğrenen anne de yazmıştı. Gündüz ve gece uykularında hangi saatlerde uyuyacağından çok ne kadar uyanık kaldığına, uykusu geldiği zaman bunu kaçırmamaya dikkat etmek önemli. Ben de hep buna uydum ve çok şükür kızım uyku sorunu olan bir bebek olmadı hala da iyi sayılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aynen katılıyorum, o ayda 14 saat, 1 yaştan sonra 13 saat ama gün içinde ve gece toplamda kendileri ayarlıyorlar bunu. Zorlamamak lazım çünkü ritmi her zaman bebek belirliyor ama uyku sinyali verdiği an yatırmak lazım yoksa huysuzluk artıyor ve ritm iyice şaşıyor. Bana doktorun dediği "ne kadar uyuduğu değil, ne kadar uyanık kaldığı önemli" çok işime yaramıştı. O zamanlarda sanırım 3-4 saatten fazla uyanık kalmıyordu ve ben şaşkaloz olduğum için hep kağıtlara zamanları yazıyordum şu saatte uyudu u saatte uyandı falan, kağıda bakıp ha şimdi uyur artık falan diyordum (şimdi cozuttu sağolsun artık bu ne kadar uyanık kaldı hikaye oldu tabii ama alıştım ben de, ne zaman uykusu geldiğini anlar oldum, zaman tutmuyorum o nedenle)

      Sil
  9. Tesekkurler...
    Umarim birgun oglumun dilinden net anliycam ben de.
    Simdilik iskalamalarla idare ama olsun olacak.
    Cook sagolun bilgilere. Gece size de tesekkurler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Oncelikle gozunuz aydin. Babanin uyutma seruvrnini de okudum ama merak ettim. O donemde baba nasil uyuttu? Pispislamak 4 aydan sinra pek kar etmiyor bizde. Yaninda mi durdu? Omuzda mi rahatlatti? Ben de memede uyumasin istiyorum. 4,5 aylik ve memesiz uyutmaya calisirsam omuzda uzuuun sure gezdirmej gerekiyor. E agir da:) ama dev yatak projesindeki gibi sakinlesemeyecek kadar da kucuk. Tavsiye istesem? Sevgilrr ve tekrar tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o dönemde ben emzirdim, yine şarkısını masalını falan okudum ve iyi geceler diyip öpüp odadan çıktım. Anında çığlığu basıyordu ama 1 hafta 10 gün içinde alışmıştı yani mırın kırın edip uyuyordu 10 dakikada. Ama dediğim gibi, sonra tatiller girdi araya, tatilde bizimle uyudu falan tüm ritm sil baştan oldu. 4,5 aylık bebek için çok çok çok erken daha uyku düzeni kurmak için ama ufak şeylere alıştırabilirsiniz sanırım, bence meme verdikten sonra dalar gibi olur olmaz hemen yatağına koyabilirsiniz, ilk başta memeden ayrılması ve uyuması arasındaki süre 1-2 saniye bile olsa yeter, gittikçe uzatırsınız. Yani ben de acemisiyim ama tek tavsiyem aman memede uyutmayın, sallamayın, kucakta gezdirmeyin, sonra bebek büyüdükçe daha zor oluyor herşey :) Şimdiki aklım olsa 6 aylıkken yapardım bugün yaptığımı ama kıyamadım o zaman ağlamasına. O zamanlar doktorun sözünü dinleseydim bu kadar uzamazdı bu iş, bana "ister şimdi başlayın ister 1 yaşında ya da daha geç, bu çocuk ağlamadan uyumayı öğrenemez, o nedenle ağlayacak, normal" demişti :) Kolay gelsin ve çok teşekkürler!

      Sil
  11. O zaman esınız de kucağına almiyordu? Ben bir ara memeden sonra dalar gibiyken bırakıyordum ya da pispisliyordum ama zaman geçtikçe kabul etmemeye basladi. Babaya devredicem ama o da kucağına alıp uyutursa ya da sallarsa bir anlamı olmayacak:( o yüzden özellikle merak ettim o ne yaptı diye. Ise yaramış çünkü bir sure:)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kucağa almıyoruz uykuya geçişte, yoksa daha çok uyanıyor bizim kız :) Ağlatıyorduk yani özetle, 25dk devamlı ağladığı oluyordu ilk başta, sonra yavaş yavaş öğrendi ama hakikaten yavaş yavaş.. Yanında olarak, onu okşayarak, öperek, sakin bir sesle "evet şimdi uyku zamanı" diye fısıldayarak ağlatmanın yanlış olmadığını düşünüyorum, o nedenle benim içim rahattı. Babası da aynısını yaptı, ben kendime güvenince tatil dönüşü işi devraldım aynı şekilde ilk günler ağladı ama baktı ağlamakla birşey değişmiyor, öğrendi :) Kolay gelsin, ama dediğim gibi 4,5 ay çok erken, aylar sürebilir alışması, Korkmayın yani, başaracak elbette.. Kolay gelsin!

      Sil
    2. Ben de oyle dusunuyorum. Sevgiler

      Sil
  12. Benim fındık da memeyle uyudu ..özellikle gece uykusunu.. 26. ayda memeye veda ve şükür çok zorlanmadan şarkıyla sırt ovmayla pışpışla geze geze derken şimdi genelde yatağına koyuyorum yanında oturup şarkı masal sırt ovma (karyola arasından :) ) ....
    hep ben uyutuyorum yavaş yavaş babayı devreye sokucam..çok geç kaldım zaten..
    sizin yatak olayı bence çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin :) Annenin hazır olması genellikle bebeğin hazır olmasından daha uzun sürüyor..

      Sil
  13. harika! keşke bu yazıyı çok çok daha önce okuyabilseymişim. bizde zamanla su yolunu buldu. yani büyük yatakta rahat uykuya dalma serüveni... ama bu büyük yatak bizimki tabi :) su yolunu bulmadan önce kendi odasında, beşiğinde uyuyordu. ama artık son zamanlarda ne ayakta sallattırıyordu kendisini ne de kucakta gezinerek yatarak uyutuyordu. bizde kendi yatağımıza koyduk ve yanına uzandım. bir baktım döndü, ters yattı düz yattı derken uyudu. biz de yanında uyuduk. çok güzeldi onunla uyumak. ama tabi o her kıpırdandığında ben uyanıyorum ve bu sefer benim uykularım kalitesizleşmeye başladı ve uykumu alamayınca da sinirlerim altüst oldu.
    biz de diyorduk ki; ikeanın tek kişilik ferforje yatakları var ya hani arkalığı da uzun olanlardan. onu kuralım tekrar odasına, beşiğini kaldıralım. en azından daha rahat dolanır yatakta, hem uyanınca ben de yanına uzanır, uyuyana kadar yanında kalabilirim.
    haklıymışsınız yani... bizim ege de bunu istiyormuş :)

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beraber uyumak hem nefşs hem zor, anne için uzun vadede çok zor oluyor, baba da yataktan atılıyor falan hiç tavsiye etmem. Fakat çocuğun odasındaki beşiğin yanına bir yatak atılabilir jatta yan tarafı hiç çıkarmadan denerseniz ilerde adaptasyonu daha bile kolay olur, bazı çocuk barlar arasında annenin elini tutunca falan da rahatlıyor.
      En büyük sorun iki yatağın birleşim noktası, bebeğin yatağı kaymasın aradan düşmesin dikkat etmek lazım.

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!