8 Ekim 2014 Çarşamba

Babanneye çocuk kakışlamak

Eşimle bazen gülüşüyoruz, senin ailen mi daha enteresan tiplerle dolu yoksa benimki mi diye.. Mutabakata varamadık henüz. Benimkiler nasıl aşırı sevgiyle boğma, istediğimiz herşeyi daha ağzımızı açmadan yerine getirme, saçını süpürge ederken kendi hayatından vazgeçme taraftarıysa, eşimin ailesi de tam tersine inanılmaz ben merkezci, kendine odaklı, mesafeli insanlar. İki aile de gerçekten şans bizim için, hepsi kalpleri inanılmaz temiz, benim için şunu yap diyecek olsam anında yapacak insanlar ama bu zıtlık bazen bizi de şaşkaloza çeviriyor. Özellikle torunla ilgili konularda.

1 aydır diştir, kuştur, ters ters koşmadır (evet! ciddiyim, neden ters ters koşar bir tıfıl biri bana açıklayabilir mi?!) derken, uykusuzluk ve yorgunluktan perte çıkmak üzere olduğum için Maya'yı bu pazar babannesine "kakışlamaya" çalıştık, lakin ciddi dil dökmemiz gerekti. Kendisi yoğun emeklilik programı dahilinde (bi dakka, psikolog ama hiç ofiste çalışmamış, 20 senedir evde nefes ve sanat destekli rahatlama terapileri veren insana "emekli" demek?!) haftada 2 kez spora ve 2 kez de "altın kızlar"a buluşma dışında aslen gününü gün eden ve bu stressiz ve kendine odaklı yaşam ve her sabah yuttuğu bir avuç dolusu vitamin sonucu 65 yaşında 40 gibi gösteren bir Elf kadını olduğu için, tabii 1 hafta öncesinden Maya'nın "ziyaret" gününü ve saatini belirlememiz gerekiyor. Programlarını(!) aksatmamak adına Maya hafta içi 1 gün (genellikle Çarşamba) sabah 8 ila 11 arası onlarla, bazen de haftasonu biz kocamla pazar sevişgeni olabilelim diye yine sabahın köründe kendisini kakışlıyoruz. Lakin bu pazar kendisi şehrimizin dünyaca ünlü Oktoberfest'ine gideceği için Maya'yı "huzuruna kabul edemeyeceğini", çok ısrar edersek "bari" Maya'yı da alıp gidebileceğini belirtti. Çok ısrar ettik tabii ki :) 7/24 çocuğa kendisi bakanlar beni anlar, çocuktan ayrı geçirdiğin 1 saniye olasılığı bile insanın midesinde kelebekleri uçurur, yüreğini hop hop ettirir..

Kızı geleneksel Bavyera kıyafetlerine giydirdik, süsledik, yolladık. Velhasıl pek eğlenmişler, foto çekip bir de bize belgesel tadında izlettiler. Millet çocuğunu ananesine / babannesine kakışlayıp (hatta kakışlamak ne kelime, ananelerden gelen yoğun istek üzerine sabah bırakıp akşam almak suretiyle) keyfine bakarken, biz evde yatak yöşek yatmaya "keyif" der olmuşuz, kızsa babannesiyle BİRA FESTİVALİ'ne gidiyor yahu. Ortada bir terslik var, ama ne?

18 yorum:

  1. Annem de nerdeyse kizi bize vermicek :) nezaman gezmek istiyorum desem annemin ilk cumlesi ben derin'i bakarim siz gidin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anane ile babanne arasındaki fark işte :D Alınmasın babanneler..

      Sil
    2. Aynen.dunyanin neresinde olursak olalim hepsi olmasa da cogu babanne icin bu gercerli :)

      Sil
  2. Ay mayayı gördüm günüm aydı bu sabah nasıl da büyümüş maşallah. O geri geri koşmalar hep yürüme becerilerinin aşamaları, önce düz yürüme sonra fren yapma sonra dönüş şimdi geri geri, sonra 18 ay civarı iki ayağını yerden kesip zıplamaya çalışma sonra zıplaya zıplaya yürüme yan yan yürüme daha neler var neler yazarken yoruldum. Bu arada biliyormusun hollandada omalar çocuk yetiştirme işine çok dahil oluyorlar kıskanıyorum valla. Burdakiler tr dekilerden bile fazla ilgileniyor, bir de kaç yaşında olursa olsun 80 yaşında olanlar bile var. Geleneklerinde bir gün boyunca oma opa ile kalması gibi bir adet var. Hele yanda bir komşum var ki iki torununu da o büyüttü denebilir. Tabi kadını görsen yine de fit bakımlı altında range rover jip çocukları hop alıyor götürüyor hop getiriyor ben kimi zaman yorgunluktan evden çıkmaya üşeniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet farkındayım, bir de Maya hiç 4 ayak üzerinde emeklemedi ya, böyle yengeç gibi sürünüyordu yürümeden önce, ondan hala böyle tünel gibi şeylerden geçemiyor çok komik. Merdiven çıkıyor diz üstünde yürüyemiyor zavallı maymun. Dediğin omalar bir de burda "Tagesoma" diye bir ünvanla ücret karşılığı 3-4 çocuğa bakıyorlar, var mı orda da? :) Güzel bişey bence omalar için, aktif hayat :) Ama bizimki biraz çocuk dışı aktif, genç kendisi daha oma olmaya :P

      Sil
    2. Var mı tam en değilim bilmiyorum ama hayretler içinde kalıyorum görünce, parka alışverişe götüren, çocuk koltuğuyla bisiklet süren... Sanırım en fazla iki çocuklu gördüm bu güne kadar

      Sil
  3. Bence bir terslik olmamış pek guzel olmuş; kayınvaldeni de kıskandım hangi vitaminleri içiyormuş bakayım o ;) Ay idealimdeki işi yapıyor nefes terapistliği. Bu arada ters ters koşmanın bilimsel açıklaması var beyin gelişiömi için de ne kadar gerkli olduğunu bildiğini söylemememe gerek yok sanırım. Hafıza güçlüğü çeken alzheimer olmaya yatkın kişilere geri geri yürüme koşma egzerizleri verilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ters hatun diye ters yürüyor diyordum ben de.. A to Z diye bir vitamin kompleksi var, ondan alıyor ama valla hani suda eritilenler var ya onları da yemeklerle içecek gibi içiyor yahu, karaciğeri böbrekleri gidecek alla alaaa..

      Sil
  4. Bnmde annem ve babam çocuğa bakıyor,alıyor,yediriyor,oynatıyor,dans ediyorlar..ultra hersey dahıl paket:)bayramda orda kaldık,gece uyandımı attım yanlarına:)ohh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Perte çıkmadılar mı? :D Benim annem babam da Mayaylayken 15 yaş gençmiş gibi davranıyorlar, biz gidince heralde tüm gün uyumuşlardır bir hafta falan..

      Sil
    2. Hahahaa:) gençleşiyorlar gerçekten.nasıl hopluyor dans edıyor ona yetısıyorlar anlamıyorum..tum gun uyumuşlar,annemın boynu hala agrıyormus😄

      Sil
  5. Kayınvalide demeye bin şahit ister valla :)
    Bizim kayınvalide de çok hasta ayakta duramaz ama nasıl bir özgüvense o, hep o bakmak istiyor. beni de daraltıyor bu durum çünkü hiç çocuk emanet edilecek biri değil ::)
    herkesin çocuğu da bi cins, kayınvalidesi de demekki :)
    ama aynı şehirde nadiren de olsa bir kurtarıcının olması güzel.. biz ankaradayız ve burda hiç bir akrabamız yok. hastanelik olsak bakıcımızdan rica ediyoruz.
    bi kadının annesi yaşadığı şehirde olacak arkadaş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Torun işte, baldan tatlı :) Torun denince birden gençleşir iyileşirler.. Aman yok bence anneler kızlar herkes "yerinde rahat" etsin, en güzeli kısa ziyaretler ;)))

      Sil
  6. Kayinvalidemi dediniz ;)) 5 dakikadan fazla tutamaz çocuğu , yavrumda sikiliyor durmuyor çocuk Zaten.hic bir faydasi üzerimizde hic bir emeği yok bolca zarari var ;) neyse bu konuda allah de ötesini birak demiştim yine cosmadan içimdeki öfke ben susturayim onu ommm ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ayıp olmasın diye alıyordur o, sen de ayıp olmasın diye veriyorsundur, ay kolay gelsin anladım ben seni...

      Sil
  7. Yaaaa Maya çok tatlısın :3 Oma'sı da ne coolmuş,daha bir yaşındayken bile ortamlara akıyor torunuyla :D Benim ananemin yaptığı en cool eylem ayda yılda bir davul fırınla pizza yapmak olsa da 60+ yaşında hem yatalak dedeme hem de 2,5luk kuzenime baktığı için kendisinden sözetmem lazım diye düşündüm. Ayrıca kendisi benim için de 5 saat yol katetmiş vakt-i zamanında. Omalar iyidir,omaları sevelim ve koruyalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki gerçek süper anne demek ki, helal olsun! :)

      Sil
    2. süper anneanne :D

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!