16 Ekim 2014 Perşembe

En iyi ateş ölçer

1 yaşından, hadi biraz daha esnek olayım, 1,5 yaşından daha büyük çocuklarının yaşı sorulduğunda ya da bahsi geçtiğinde hala aylık olarak söyleyen annelere siz de gıcık oluyor musunuz, ben mi huysuz ihtiyar'ım? Bugün "ay bizim oğlan da 32 aylık oldu, nasıl geçti zaman bilemedim" diyen bir zat-ı muhtereme rastladım da.. Yuh artık diyemedim ama içimde kalmasın, yaziim rahatliim :P

Bir de bunların çocuk kilosunu gramajına kadar söyleyen cinsi var, 9520gr. olmuş bizim kız falan diye, ona girmeyeyim artık, bacım karpuz mu tartıyorsun manavda yahu demeyeyim didim. Eskiden bir yaşını az geçti, nerdeyse 10kg falan derlerdi, bu dijital çağ bana göre değil azizim.. İnsan gereksiz yere geriliyor; amanın ben kahvaltıdan beri 200gr almışım, bu ay 300gr vermiş bizim kız, boyu neden güdük kaldı bu ay falan diye.. Yok, kalsın. Önemli olan çocuğun gramajı değil, sağlıklı olması bebetodaşlarım; o gelişim tablolarını da saniye saniye izleyip gerilmeyin.

Tek sevdiğim dijital zımbırtı, çocuk ateşini uzaktan ölçen Medifine temassız ateş ölçer cihaz. Tüm annelere tavsiye olunur. Yok emzik ateş ölçeri bebek ağzına almadı, yok kulak içine sokmalı aleti kulakta tutamadık, yok totodan bakıcam derken çocuğu gereksiz yere korkuttuk falan, hepsini bir kalemde geçer, çocuğa dokundurmadan ölçüveriyor, çok pratik.

Başka da dijital çağa ayak uydurma hırsı yok bende. Herşey manuel, herşey tam Türk aklıyla "aşağı yukarı", herşey oh mis..

28 yorum:

  1. aynen aynen aynennnn gıcık kapmakla kalmayıp, hatta muhabbeti aniden keserek kaçıyorum.. ya ben galba takıntılı annelerden filan kaçmak istiyorum paso.. ya çocuk büyütmek bu kadar detaylı olmamalı. ne de olsa canımızın canı, tatlı bir üzüm tanesi bu bebek dediğin.. havuz problemi değil... o ateşölçerden ben bulamadım ya tr'de.. bi ara araştırayım alayım.. şu kulaktan ölçenlerden birine iyi bir ücret ödedim.. onu bi tepe tepe kullanayım da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babam teknosa'dan almış bize, bir baksana oraya

      Sil
    2. Dukuju eczanelere baktinmi biz eczaneden aldik

      Sil
    3. hayır hayır eczaneyi, teknosayı geçiniz. internette yarı fiyatına satılıyor :)

      Sil
  2. Biz de bu ateş ölçerden kullaniyoruz gerçekten çok kullanisli.ayrica korkutmuyor bebeği bilakis hoşuna gidiyor bu alet.ateşine bakim kizim dediğimde guluyor direk cihaza odaklaniyor cok hoşuma gidiyor o halleri.bazen aglama krizleri tutuyor sebebsiz aklima geliyor ateşini olçelim derin diyorum hemen susuveriyor bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Sağlıkçı olacak büyüyünce bence! Ama gerçekten çok rahat evet..

      Sil
  3. En gıcık olduğum konudur hep dile getiririm 72 aylık okula başlıyor o ne yaaa dana mı ? valla 1 yaşından beri yaşını söylerim bitti gitti. Kilosunu da bilmem ay herhalde 15dir diyorum bitti gitti.

    Şekerin en iyi ateş ölçer annenin dudağıdır; o uzaktanı Aren sevemedi pek de çalışmıyor be veya bizimki atıla atıla kafayı yemişti; neyse şükür çok ihtiyacımızda olmadı; dudağımla bakarım 37 gibi derim anne bir de sen bak derim 37 37,5 der güray bir de ben bakayım der siz manyak mısınız en az 39 hemen hastaneye gidelim der :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahha işte bu nedenle her eve lazım bir ateşölçer. bizim de 39.5te ilaç verme sınırımız var ya, öncesinde ben aynen dudak yönteminde uzmanlaştım diye verdirmiyorum ilaç. o nedenle dudağa değil, tıbba inancı sonsuz olan eşim ikidebir bakıyor rahatlıyor (ben demiştiiiiiim diyorum ben de fırsattan istifade bol bol)
      şuanda da ben hastayım, ikidebir bana bipletip gülüp duruyorlar baba kız, uleyn nerde kaldı hastayken nazlanma lüksü peh.. kalk ceren, yemek hazırla.
      Bu arada o ne tatlı aile doğumgünüsü fotosu, Allah nicelerini sağlık ve mutlulukla versin!

      Sil
    2. Hangi foto nerede gördün :) Güray mı koymuş o kadar koyma dediydim ya :/ Geçmiş olsun canım

      Sil
    3. Eyvaaaaah ben mi ospiledim yaaaa cok uzuldum simdi :( Ama vok guzel bi fotoydu gercekten, Masallah kocaman hepinize!

      Sil
  4. Benim dero komik mi ne kulaktan ateş ölçtürmeye bayılıyo. Gördün hemen kulağı uzatıp bekliyo dr dan korkan ağlayan çocuk dr kulağa ateş ölçer aokunca susup çıkarınca kaldığı yerden ağlıyo... haaa bi de benim kız bugün 13 ay 11 gün 12 saat 23 dakika 56 saliselik oldu kilosu da 9.324 g başka detay hımmm boyu da 79 cm 45 mm :)))))
    Özden ben deren in anası ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dereeeeen :) Çok şirin yaa kulak fetişi! :)

      Sil
  5. biz weewell in ufak bi ateşölçerini almıştık. çok şükür -tahtalara vurayım- çok kullanmamız gerekmedi. bizimkini alından sürterek ölçüyoruz. ancak bir doktor bu temassızların şu açıdan çok sağlıklı olmadığını söyledi: sadece alınn ortasına tutulduğundan doğru çıkmaya biliyormuş.
    iki şakaktan ve alından yani 3 ölçüm yaparak ortalamanın alınması gerekiyormuş.
    bu markayı abimler bebekleri için kullanıyor. rahmetli babanneme de rahatsızlığı boyunca bir sürü ürünü tutarsız diye çöpe atıp en son bunu buldular. kullanan herkes memnun. doğru ölçüm yaptığını test ettik biz de :)
    yalnız 3 yerden ölçmek gerektiğini de akılda bulundurmak lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bipbip 1 saniyede ölçtüğü için hemen 2-3 kez ölçüyor insan, hani dijital fot makinasında da aynı pozdan 2-3 tane çekiyorsun ya, aynı mantık :)

      Sil
  6. Ben tam olarak bundan alacakken son anda gidip uzaktan ateş mi ölçülür dedim ve kulaktan ölçenini aldım, gerçekten çocuk onu kulağına sokturmuyormuş!

    Kilo ve yaş konusuna gıcık olan tek ben değilmişim, hiih hiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kulağa soktursa da bazen tam sokamıyorsun, kenara geliyor falan derken çocuk yanarken ateş 36.5! İnsan iyice stresleniyor. En iyisi uzaktan 1 saniyede ölçen bu alet, çok tavsiye ederim.

      Sil
  7. Bir de anne olmayanlara da aylık olarak söyleyenlerin kasıtlı yaptığını düşünüyorum, ''sana sinir oldum o yüzden ay hesaplamanı istiyorum'' dercesine. Ben çarpım tablosunda 5lerden sonrasını bilmiyorum, sen benden aydan yaş hesaplamamı istiyorsun ya, Tüten hanımın yorumundan aklıma takıldı, 72'yi 12'ye böldüm, (6 yaşında sanırım söz konusu çocuk) hayatı bu kadar zorlaştırmayın sevgili anneler. Zaten Ocak doğumlu olduğum için ''18 yaşımdayım'' cevabı kabul edilmiyor ''gün aldın 19dan falan''...Halkımızı bazı şeyleri bulandırmamaya davet ediyorum. 2014-1996=18. 72/12=6.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha evet çok haklısın, hamileyken hafta hesabı anneyken ay hesabı.

      Sil
  8. ay evet ya, bu da son yılların modası. yıl değil de, ay söylemek yani. iki saat kafamdan hesap yapmak zorunda kalıyorum, yani kaç yaşında bu çocuk diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki çok da umrundaydı 32 aylık mı 34 aylık mı di mi.. Sizin için zaman çok ağır geçiyor galiba diyesi geliyor insanın.

      Sil
  9. Gecen yıl ist da çok hasta olunca bunun aynısının arzum marka olanından aldık bizde hem kulak hem alın hem popo nereye değdirirsen değdir ölçüyo. Hatta sütünü suyunu vs herseyi ölçebilirsin yazıyordu kitapçıkta. Biz de bip bip kullanıyoruz hatta dila kendi kendini ölçer ama birkaç deneme yapmak gerekiyor bazen. İki hafta önce hastalandığında ateşi var diye anlıyorum elimle alet bormal diyor, alnının farklı yerlerine denedim en sonunda alın-saç kenarında çıktı ateş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa evet iyi hatırlattın evet herşeyin ısısını ölçüyor, sadece bir düğme var, onu "beden"den "alan"a getiriyorsun, çok pratik. evet bir iki kes ölçmek lazım yine de emin olmak için..

      Sil
    2. Bendeki arzum sürekli hata veriyor, değiştirmeyi düşünüyorum. Dudakla bakıyorum ateş var, onunla bakıyorum 36.5 falan çıkıyor, haydi koltuklatında civalı(en güveniliri o anneme göre) dereceyle ölçüm yap, çocuk ağlasın.... Braun iyi deniyor, bakınıyorum hala:(

      Sil
  10. Bizim de Boncuk'a hamile olduğumu öğrendiğim zaman aldığımız ilk eşyasıydı ateş ölçer. Ayrıntıcı kocam günlerce araştırma yaptı sonunda Medisana'da karar kıldık. Vücut için 3 ayrı modu var (Alın, koltuk altı, makat) ayrıca 37,5 dan sonra alarm veriyor. Bir de ortam sıcaklığını ölçen modu var. Boncuk yenidoğanken banyo suyunu ve oda sıcaklığını ölçüyorduk. Çok mu gerekli bu kadar ayrıntı derseniz değil tabi ama bir başak erkeği ile evliyseniz çeri çöpü bütün piyasa araştırmalarıyla alırsınız :)) Sevgiler Işık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Banyo suyunu ben de su derecesiyle ölçüyordum ilk haftalar, sonra insan alışıyor hiç ölçmeden herşeyi akıldan ölçüyorsun :)

      Sil
  11. bende medifine termometre kullanıyorum aşılardan sonra sık kullandık hastanede görüp almıştık cihazı ateş ölçer kullanımı http://temassizatesolcer.net/medifine-temassiz-ates-olcer.html burada anlatılmış ama yeni doğan 0 yaşta vucut dışı ölçümler yapılmamalı imiş hatta bunuda yeni sayfadan öğrendim kulaktan ateş ölçerlerde belli, bir yaştan sonra kullanılmalı imiş çünkü kulak kanalı tam oluşmadığı simetrik olmadığı için ateş ölçer zara temas etmeyip yanlış sonuç veriyormuş yukardaki sayfayı mutlaka her anne babanın incelemesi okuması gerekli bence bir anne yarı doktor demek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Aliye, hassasiyetiniz için teşekkürler fakat kulak zarına bu aletin değmesi mümkün değil çünkü ucu çok kalın ve kulağın içine değil hemen kulak girişine dokunduruluyor dolayısıyla zarar vermesi mümkün değil. Fakat tekrar hatırlatalım bu vesileyle, bebeğimizin çocuğumuzun ve de kendimizin kulaklarına ASLA kulak çubuğu ve benzeri aletler sokmayalım, sağırlığa dahi neden olabilir. Hatta doktorlar "kulağınıza dirseğinizden daha küçük hiçbirşey sokmayın" derler espriyle.. Bebeklerin kulaklarını da temizlememize gerek yok, banyo sırasında başından dökülen su yeterli olur..

      Sil
    2. Başından dökülen derken, bebek dik pozisyonda tabii kulağına kaçıracak şekilde değil :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!