2 Ekim 2014 Perşembe

Hayat listeleri

Siz de benim gibi misiniz bilmiyorum ama ben plansız programsız, ajandasız ve listesiz yaşayamayanlardanım. Aslında "koyver gitsin!"ci olmayı isterdim, yani hiç plansız, tamamen rüzgarın götürdüğü, dalgaların attığı yerlerde olmayı, bohem bir yaşam sürmeyi isterdim. Bence bu boşvermişlikte tuhaf bir romantiklik var çünkü. Aslında çok tehlikelidir de bu planlı programlı hayat; hiç fark etmeden çok sıkıcı, takıntılı bir insan haline gelebilirsiniz. Ama dengeyi tutturdunuz mu da, tadından yenmez; iç disiplinin getirdiği konulan hedeflere ulaşma ve kendini gerçekleştirme hazzı müthiştir. Malum; Maslow'un çok bilinen psikolojik gelişim kuramına göre, kendini gerçekleştirme fiziksel ihtiyaçların doyurulmasından sonra insanın temel yaşam hedeflerinden en önde gelenidir.

Velhasıl planlı programlı, zamanı kullanmayı iyi başararak yaşamak; insana ebeveynlikte de yarar sağlıyor. Bahsettiğim sadece bebeklerin doğasındaki "rutin aşkı"na uyumlu olmak değil, yoğun ebeveynlik savaşında galip gelebilmek ve kendinizi perişan etmeden, kendinize ve sosyal yaşamınıza zaman ayırabilmek anlamına da geliyor.

Hayat listelerim var benim. Öyle 5 sene sonra burada olmalıyım, şuna illa sahip olmalıyım, bu beceriyi edinmeliyim türünde listeler değil. Sadece, insanın doğası gereği, doyurulmak isteyen bazı ihtiyaçları var ya; fiziksel, sosyal, bilişsel ve psikolojik ihtiyaçlar. Ha işte bu ihtiyaçlarımı doyurmaya yönelik, haftalık, aylık listelerim var. Doğası gereği biraz çoklu ilgi ve planları olduğu için doğal olarak savruk ve unutkan bir insan olduğum için, bir de ajandam var. Bu planlarımı yazar, disiplinli ve esnek bir uygulamaya koyar, her bahar ve sonbaharda hayat hedeflerimi yeniden gözden geçiririm. İşte o günler geldi yine; yaklaşan kışa hazırlık, yeni listemi yaptım ve önemli tarihleri ajandama not ettim. Bu listeyi; planlı olabilmek, herşeye yetişebilmek ve zamanı kullanmayı becerebilmek isteyen bebekdaşlarımla paylaşmak istedim.

Listemin ilk ana maddesi: Fiziksel ihtiyaç ve planlar:
1. Her güne mutlaka koca bir bardak su ile başlanacak, kiwi, altın çilek ve gribal dönemlerde içinde çinko bulunan multivitamin hapları ihmal edilmeyecek.
2. Sağlıklı beslenirken, hayatın neşesi kaçırılmayacak, ara sıra illa ki en şekerlisinden ve bol kalorilisinden kaçamaklar yapılacak.
3. Maya ile her gün 1 saat tempolu yürüyüş yapılacak.
4. Haftada 2 sabah 40dk spora gidilecek (20dk koşulacak, 20 dakika kas çalışması yapılacak).
5. Haftada 2 kez elektrikli süpürge, 1 kez yoğun temizlik yapılacak.
6. Ekim sonuna dek balkonlar yıkanacak, kışa hazırlanacak, çiçekler elden geçirilecek.
7. Kış kıyafetleri hazırlanacak, Maya'ya kar botu alınacak.

İkinci madde: Bilişsel ihtiyaç ve planlar:
1. Her gün evde 1 saat Almanca gramer çalışılacak.
2. Günde 1 saat kitap okunacak, 1 saat gazete okunacak.
3. Her iki bloğa da haftada min.2 blog postu yazılacak, bloglar okunacak.

Üçüncü madde: Psikolojik ihtiyaç ve planlar:
1. Cumaları Yasin okunacak. Her sabah sahip olduklarına şükredilecek, teşekkür edilecek.
2. Emzirme sıklığı azaltılacak, yavaş yavaş memeden kesme programı başlatılacak.
3. Haftada 1 kez kişisel bakım yapılacak / işe yaramayan saçma sapan güzellik maskeleri sırf keyf için uygulanacak.
4. Her sabah yoga yapılacak.
5. Daha eliaçık olunacak, daha olumluya odaklı olunacak, insanlara daha iyi davranılacak.

Son madde: Sosyal ihtiyaç ve planlar:
1. Maya ile haftada 1 kez yüzmeye, 1 kez dans grubuna ve 1 kez de oyun grubuna gidilecek.
2. Haftada 1 kez kızlar ve bebekleriyle görüşülecek.
3. Haftada 1 kez bebeksiz dostlarla görüşülecek.
4. Haftada 1 kez yemek pişirilecek.
5. Her ayın 31'inde Maya'ya ufak bir oyuncak / kitap alınacak, Beyaz Atlı Prens romantik akşam yemeğine davet edilecek.

Gördüğünüz gibi, son derece basit ve uygulanabilir bir liste. Bu listeyi kişiselleştirin ve 1 ay uygulayın, bak nasıl fark edecek! Kendinize zaman ayırmak, daha olumlu ve sakin bir insan olmanıza ve bu sayede çevrenize de enerji vermenize neden olacak. Tavsiye olunur ;)

14 yorum:

  1. Ben yazılı değil ama kafamda listesiz yasayamam fakat o da çok düzenli olmuyor haliyle bazı maddeler unutuluyor en iyisi bu harika güzün hatırına kendime bir ajanda edineyim malum işler çifte katlanıyor yavaş yavaş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Gece'cim, bende hiç akıl hafıza kalmadı doğumdan beri.. Uyuyabilsem geri gelecek sanki tüm herşey ama şimdilik gri kıvrımlar arasında kayıp, o nedenle illa ki yazmam hatta 2-3 kez yazmam gerekiyor :)

      Sil
  2. Yunus ile ilgili planlarımı yazma isteği uyandırdı,off ya son madde içimi acıttı,hiç görüşecek arkadaşım yok,vallahi yok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaz! :) Büyük şehir insanı ne kadar yalnızlaştırıyor değil mi... Yoksa seninki biraz karakter yapısı ya da seçim mi?

      Sil
  3. Oyyy... ben ki defalarda ajanda tutmaya çalışıp hep 3 gün yazıp sonra unutanlardanım.. ki çok unutkanım .. aslında düzenli ve sorumluluk sahibiyimdir ama beni gereksiz bir strese maruz bıraktığını farkettiğimden beri belli bir programa bağlı yaşamaktan vazgeçtim.. çünkü işler planladığım gibi gitmeyince resmen çığırımdan çıkıyorum ve sinir küpüne dönüşüyorum bu şekilde ruh sağlığıma zarar vermektense oluruna bırakıyorum artık.. oysaki defter tutkum vardır bir sürü defterlerim... belki bir kez daha deneyebilirim :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A evet, esneklik önemli tabii ki. Listeler belirleyici olmamalı insan hayatında, sadece düzenleyici olmalı. Yoksa tabii gereksiz stres yaratır, insanı sıkıcı biri haline getirir :)

      Sil
  4. Ben de baslikli gidiyorum.. gunluk 7 baslik.. ev, kisisel bakim, oglumla aktivite, okuma, is, spor, sevgili. Kural su.. bunlarin hepsine her gun zaman ayirmak. Ister 15 dk ister 1 saat.

    Ama bazi gunler oluyor, not defterim "bugun cok tembeldim" ozetiyle doluyor. Bir de film listeleri, album listeleri, hobi listeleri var ki hayatimin bebekli kisminda sadece cogalmaktalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma.. Heryere yetişelim derken..

      Sil
  5. Biri haftalık biri aylık to do list var :) daha iyi oluyo ama bölünmüyorum ama oğlan ayaklandığından beri bir sürü yeni alınmış kitap ve hobi malzemelerim bir köşede.bnde içimi dökmek için bişiler yazıvecem valla.Akrabalarımla çok vakit geçirdim konuşmayı geç yazı dilim bile ege şivesine dönüp duru😄😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha bayılırım o şiveye..

      Sil
  6. ay bayıldım bu listeye! zaten parov stelar dan sonra daha bir sevmiştim yazılarınızı; yani ilginç bir bağlantı oluşturdu içimde mutluluğa ve samimiyete ilişen böyle güzel güzel dinliyorum sizi…
    6gün sonra ilk bebeğim dünyaya gelicek nasipse bende böle listeler zamanına gelene kadar biraz dağılıyım bari..
    sevgiler..
    tugba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy ne kadar az kalmış, Allah sağlıkla, kolaycacık kavuştursun sizi bebeğinize. Sonra Parov'la dans etmeye devam :D Sevgiler

      Sil
  7. Bende herşey için oturur bir liste yaparım. Böylelikle kafamda bitirdiğimi düşünüyorum herşeyi. Sonrasında kendime yapmak içinde hem güdüleme hem de hatırlatma oluyor. Blogunuzu yeni keşfedip çok sevdim.
    Yeni Okurunuz Deniz.

    YanıtlaSil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!