13 Ekim 2014 Pazartesi

Oyun grubundan atılmak

Bir önceki yazımda sizlere oyun gruplarının avantajlarından ve kendi grubunuzu nasıl kurabileceğinizden bahsetmiştim. Tam bunun akabinde; biz ana kız Cuma sabahları gittiğimiz oyun grubundan dün resmen kovulduk! Anaokulundan kovulan haşarı çocukların anababalarına selam olsun, yirim onları, döverim o yaşta çocuğu etiketleyen sözde eğitimcileri. Lakin durun, bizimkisi bundan biraz farklı, bi'saniye açıklayabilirim..

Bizim kızın hiç kız arkadaşı yok (evet hala yok) ve bizim kızlar ve oğlanlarıyla kanka ola ola bir nevi Uzun Çoraplı Peppe'ye dönüştü bizim afacan. Evde de kendi boyunda bir ayısı var, oğlanlarla boğuşamadığı zamanlarda onunla boğuşuyor. Lakin bu altlı üstlü boğuşma, hmmm oooooh diye diye öpüşme işlerini, sırayla ana, baba, ayı ve bizim oğlanlardan sonra oyun grubundaki oğlanlara da yapmaya başladı. İlk başta "amanın ısırıyor mu yoksa" diye koştum, yok direkt sümükleri akan sarı kafa bi oğlanı duvara yapıştırmış, iki eliyle kafasını tutmuş, zorla öpüyor. Hem de dudaktan ayol. Dehşete mi kapılayım güleyim mi bilemedim. Oğlan benim yerime dehşete kapıldı "mamaaağ" diye ağlamaya başladı, annesi "bebeğim bir kız seni öptü, sevinsene, gay misin evladım yoksa?" dedi (aynen böyle gelişti olaylar zerre abartmıyorum evet!) ben tabii ki hemen "ama gay olmakta ne sakınca var ki" diye olaya müdahale ettim, akabinde kadın bana tuhaf tuhaf baktı, falan filan. Sonra bu kıt görüşlü homofobik kadın gitmiş Maya'nın oğulcağızına zorbalık yaptığını söylemiş grup yöneticisine. Grup yöneticisi yanıma geldi "Maya'yı bir üst yaş grubuna alalım mı, sanki kendinden biraz büyük çocuklarla daha mutlu olacak, buradakiler artık ona yetersiz geliyor, hem de üst grubun fiziksel ve bilişsel aktiviteleri ona daha uygun" dedi. Yani kovulmanın kibarcası..

Şimdi herkesin çocuğu kendine süperzeka tabii. Ona kalsa üniversiteye başlasın, hatta kendi ayrı eve falan çıksın o sümüğü akan sarı kafayla. Lakin kanunen kendisi hala tıfıl bir bebek. Üst sınıf 18-24 aylık bebeklerden oluşuyor, 3-5 ay fark yaratır mı demeyin, bu yaşta çok yaratıyor.. Yaşından önce eğitime karşıyım tabii ama yaşından önce oyuna da karşıyım galiba. Öte yandan, ailem beni hep "boşver, olduğu kadar olsun, canını sıkma" diyerek yetiştirdi. Hiçbir konuda hırs yapmadım ben. Bu nedenle daha ilk yenilgide vazgeçtiğim nice hobim / aktivitem oldu, hala da öyleyim. Belki hırslandırılsam ne cevherler çıkardı ayol benden. Ama Maya'ya bakıyorum, hırslı bir çocuk. Mesela Maya'nın yürümesine vesile olan gruptan bir bebeğin yürümeye başlaması oldu. Ona baktı inceledi uzun uzun, ne yapıyor bu böyle diye hırs yapmış demek ki gece yatağında, ertesi sabah kalktı ve yürüdü. Ya da nasılsa basamak çıkamaz daha der (14 aylıktı ve okulda bize 18 aydan önce kendi çıkamaz diye öğrettilerdi ayol) ve oyun parkında çocuğu salmış halde elalemle laklak yaparken, bir baktım kaydırağın beş dik merdivenini kendi tırmanmış, üstten halkı selamlıyor (bişeyi yardımsız, kendi kendine başarınca böyle halkı selamlama ve BRAVO bekleme huyu var, annemler Türkiye'de öğrettiler sağolsunlar, artık alkışlarla yaşıyoruz). Daha ben koşarken önündeki çocuk kaydı diye şak attı kendini bir de kaydı dik kaydıraktan, yüreğim ağzıma geldi yahu.. Ne zaman büyüdün kızım sen?! Yani belki de hakikaten çocuğun İngilizce'de "challenge" denen böyle kendine ve bize meydan okuma ve başarma azminin doyurulmasına ihtiyacı var, olabilir.. O nedenle tamam yaaa, anlaştık. Bu homofobik anneli ve sarı sümüklü ilk aşkı geride bırakıp, beraber elele tutuşarak kaydıraklardan kayacağın daha olgun ve gürbüz erkeklerin bulunduğu bir üst sınıfa veriyorum kızım seni. Git ve çelınc evladım.

Bu arada kaydırak demişken, gözünüzü seveyim şunlara bir bakın yahu :) Belediyecilik ve çocuk odaklı şehir planlama diye buna derim ben, müthiş!


20 yorum:

  1. Sen işin ustudasın ama bence doğru dusunmemişsin en azından bir buyuk grubu deneyip oyle karar vermissin bence kovulmamisin sana öyle gelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyosun ve tabii ben de tamamen katılıyorum :)))

      Sil
  2. Telf ekranından kaydırak görsellerine bakınca nutkum tutuldu söyleyeceğimi unuttum. Oyun gruplarındaki dönemler çok farkediyor bu aylarda, kendi grubu içinde bile birkaç ay fark yaratıyor. Ama dediğin gibi görerek öğreniyorlar gerçekten. Ancak her çocukta bu türde bir etkisi olmayabilir. Bazı çocuklar yapamadıkları için içine kapanabilir vs. Fakat görüyorum ki mayanın maşallahı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de zorlanırsa direkt müdahale etmeyi düşünüyorum, gereğinden fazla hırpalanmasın hırs yaparken.. Bazı konularda çok özgüvenli ama bazılarında da devamlı mama mama mama, kucak istiyor..

      Sil
  3. Arkandayiz Maya! Alman erkeklerine kadin neymiş göster 👍

    YanıtlaSil
  4. Gözlerimden yaşlar gelerek okudum, gülmekten karnıma ağrılar girdi:) Ya Ceren, benim de hiç kız arkadaşım yok, yani telefonla falan tamam da böyle yüzyüze görüştüğüm kimse yok, herkes farklı şehirlerde. Diyorum ki, keşke seninle aynı şehirde, mahallede, apartmanda falan olsaydık. Ne isterdim bilsen:)

    Mayacım, yürü yavrum, kim tutar seni, o sümüklü bebe 30 yaşına geldiğinde olayı tamamen rolleri değiştirerek anlatıp çapkınlığım küçüklüğümden belliymiş diye hava atacak haspam:) Her erkek Mayayı taşıyamaz, iyi olmuş kovdukları bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı apartmanda olsak süpürgenin sapıyla küt küt tavana vururdun Bahar, büyük konuşma ama evet yakın olmak güzel olurdu :)
      Valla babasının işi zor, heralde camlarda kapılarda erkek çocukları kovalayacak garibim :D

      Sil
  5. O kaydırakları yapanın yok yok aslında onları oralara yerleştirenlerin nası bi çocukluğu olduki acep bilemedim:) helal sana maya bu devirde hırs iyidir,fazla gelmişsin sen o tıfıllara demekki.homofobik kadına sinir oldum ama!

    YanıtlaSil
  6. takma kafana. münihte istemediğin kadar oyun grubu bulabilirsin. hatta ben de bi grup kurucam: bebegi 18:00 2:00 saatleri arasında kolik olanlar ( gündüz zaten uyumayan) ve sakinleştirmek için her yolu deneyenler fakat çoğunlukla başarısız olanlar grubu.

    YanıtlaSil
  7. İlahi Maya ya!
    Kovulmamışsınız ki Sevgili C. Kız doğru kapta değilmiş, kabından çıkmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Civa gibi hatun kendisi, kaptan çıkınca terör estiriyor :D

      Sil
  8. ahahhahah yürü be maya, takdir ettim valla.
    çocuk haklı; erkek dediğin ya dövmek için var, ya öpmek için. çok erken varmış ilişkilerin sırrına, zeki şey :P
    bu arada, yaşıtlarıyla uyum sağlayamayıp ilkokula erken başlayan ve ona rağmen sınıf arkadaşlarına da uyum sağlayamayan (hepsini bebek gibi davranan yetişkinler gibi görüyordum. sanırım kendi çocukluğumun bile farkında değildim.) biri olarak, bir üst level da olmak iyi olabilir. öbür türlüsü fazlasıyla sıkıcı. alt gruptakileri en fazla öpersin yani başka bir iletişim gerçekleşmez. maya'da da bendeki gibi bir uyum sorunu olmasın? vallahi o çocukluk evresi bitmek bilmiyor. allahım işkence gibi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangimizde yok ki uyum sorunu Sırrakalemciğim yahu :D

      Sil
  9. Ahahahahhah üslubunuza hastayım :D ''git ve çelınc evladım''
    Sümüklünün annesine ben de sinir oldum, bebeklerin cinselliği olmaz. Herkesi zart diye öperler, Maya'nın yaptığı gibi.

    YanıtlaSil
  10. Bir an su yazdiklariniza ruyaydi demenizi istedim. Yani bu kadar homobobik bir insanin 2 yasindan kucuk cocuguna ne o yoksa gay misin demesi sonra sizin buna ne var ki falan diye cevap vermeniz anca flash tv yapimi sitcomlarda olur gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Adsız" yorumcu, hitab edebilmem için bir isim verseydiniz keşke.. Ben klinikte çocuklarla çalışırken bana çok geliyordu 5 yaşındaki oğlum acaba gay mi diyen tipler... Sopayla da kovalanmıyorlar ki, çocuğun cinselliği?! Kafa başka kafa..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!