4 Ekim 2014 Cumartesi

Yorgunum

O kadar yorgunum ki.. Yorgunluktan uyuyamıyorum. Tam 1 aydır, geceleri 1 saatten uzun uyku uyumadım. Devamlı, devamlı, devamlı uyanıyor. Artık tükendim, bittim, yorgunluktan saçmalamaya başladım. Devamlı yazıyorum çünkü beni rahatlatan tek şey yazmak. Ne zaman bloğa çok yazı yazıyorsam, o zaman yorgunum, stresliyim, dayanma gücümün son noktasındayım demek çünkü bazılarının çenesine vurması gibi, benim de kelimeler aklımda birbirini kovalıyor.

Çok yorgunum. Öyle ki, bir saatten uzun bir tek gecelik uyku için ruhumu satmaya hazırım. Demin kendimi "ölsem ne güzel uyurum yaaa, ne güzel dinlenirim" diye düşünürken, evet evet aynen böyle düşünürken yakaladım ve çok ciddiydim. Gece 3'te ne kadar ciddi olunabilirse.. Çok ama çok yorgunum. Yorgunluktan düşünemiyorum. Yorgunluktan devamlı düşünüyorum. Aklıma kimsenin aklına gelmemesi gereken şeyler geliyor.

Kimse, benim dışımda kimse bana yardımcı olamaz ki. "mama mama mama" devamlı, babasına bile tahammülü yok bazen, kime nereye nasıl bırakayım? Bu ay çalışmaya başlayacaktım, ikisini de bildiğim için yazayım, evet çalışan annenin işi daha kolay. İşe gitmek bir kaçış olacaktı. Çalışırken kimse kulağınıza son perdeden bağırmıyor, kimse size günde 50 defa 10kg ile ağırlık çalıştırmıyor, kimse sizden 7/24 mesai beklemiyor. Üstelik çoğu insan çalışır gibi görünüp zaman öldürüyor. Biliyorum çünkü ben de uzun zaman çalışan kadındım, şimdi tam zamanlı anneyim ve hayatımda hiçbir işte, tecavüze uğrayan çocukları dinlerken ve ağır terapi stajlarında bile bu denli tükenmedim. O kadar yorgunum ki, bu deliler evinden sadece gündüzleri uzak olmak için en yorucu işi en yoğun tempoda yapmaya hazırım. Ve akşam olup eve döndüğümde kızımı özlemiş olmayı isterdim..

Geceler bitsin gündüz olsun istiyorum yorgunluktan. Sonra gündüzler bitsin gece olsun. Zaman geçsin. Sadece zaman geçsin.

28 yorum:

  1. Ah canım ya kıyamam. Bilmiyorum babysitter olayını hiç düşündünüz mü, gün içinde oyun oynasınlar diye arıyoruz bu ara, bulursak ben de onlar oynarken dinlenicem inşallah. Ana kız biraz hastayız birkaç gündür onunki daha hafif. Dün sabah okula gitmek istemedi vicdanım da el vermiyor gitmesin diye düşünüyorum ama bir yanım da gitsin dinleneyim istiyor. En sonunda gönderdim napıyım yoksa delirebilirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun, keşke göndermeseydin diyecektim hani ordaki çocuklara da bulaşır diye düşündüm ama senin yorgunluğunu da anlıyorum. Böyle zamanlarda gerçekten bir bakıcı şart.. Biz tek başımıza yetemiyoruz, boşuna dememişler bir çocuğu büyütmek için bir köy gerekir diye..

      Sil
  2. Bu ara aynı durumdayız ceren deren de uyumuyo işe başladım diye kızgın. Dün biraz uyudu bu sefer ben uyuyamadım aynı şekilde beynimde yorgunluktan ve uykusuzluktan uçuşan düşünceler ve nağmeler yüzünden bisikletli yaşlı adam 1 in önünden geçerken hopladı zıpladı bişeyler olduişte... baby tv şarkısı dün dero babasıyla dinliyodu sabaha kadar beynimde çaldı çaldı çaldı şu an wc ye kapattım kendimi bayram ya babası evde dinleniyorum burda ;) geçecek bu günler de . O ölsem de dinlensem fikri hep geliyo bana yalnız değilsin... sabırlar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben özden dero dan bilmişsindir... sevgiler

      Sil
    2. Teşekkürler Özden... Sana da çok sabırlar dilerim, bayram tatili tam denk gelmiş Allahtan...

      Sil
  3. Yazmak gerçekten de, olaylara bira dıştan, tepeden, içi dışında her yerden bakmayı sağlıyor. Yazma gücünüz tükenmesin yeter ki! O zaman bunlar da geçer...Umarım en kısa zamanda hem de! Sevgiler, sabırlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol var ol Kalem Nasırı, bira için de şerefe diyeyim, ne diyeyim :P

      Sil
  4. Minnoş, Z harfini koparmış, o yüzden "biraz", "bira" olmuş:) Özlemini duyuyorken görmek iyi gelmiştir belki:)

    YanıtlaSil
  5. Benim minik cadım da hem hasta hem diş çıkarıyor :( Dün gece 05.30'a kadar uyumadı ve sürekli ağladı sonra uyuyakaldi ama 8'de tekrar uyandı. Ben de bazen sadece zaman geçsin Arya büyüsün istiyorum. Ama anneyiz biz, ya sabır deyip devam etmeye mecburuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun :( Kolay gelsin gerçekten de..

      Sil
  6. Çoğu annenin en çok kullandiği kelime yorgunum.sana yazmak iyi geliyor bana da buraya yorum birakmak :) haftanin 4gunu çalişip 3 gunu evde olan biri olarak şunu diyebilirim ki ne kadar yorgun olursa olsun işe gitmek bir şekilde rahatlatiyor ruhen insani.evet ozlemek iyi geliyor.gunun herhengi bir saatinde yogun şekilde çalişirken birden aklina beben geliyor akşami iple cekiyorsun.ve calistigim gunlerde belki daha az zaman geciriyoruz ama daha kaliteli zaman geçirdiğimizi hissediyorum.bence biran once işe geri donmelisin inan yorgunluk bile daha az yipratiyor çunku cunku çalistiğinda zaman herzamankinden daha kiymetli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum! 24 saat evde çocukla başbaşa olmak, eğer kaliteli zamanı tüm güne yaymaya uğraşan bir anneysen benim gibi, ciddi anlamda enerji, sabır, yaratıcılık ve aşırı pozitif bakış açısı istiyor ki heralde bunu tam anlamıyla başarabilen insan yoktur :)

      Sil
  7. Ceren maya gece uyurken ne giyiyor?
    Bizimki de son haftalarda surekli uyaniyor ve hep meme istiyordu. Ben artik hep onunla karyolasinda yatar oldum. Tabi ki iki buklum, ne uyku var, meme zaten surekli artik ortada falan. Kafayi oynatmak uzereydim.
    Gecen gun uyku tulumu giydirmeye basladim ve gece uyanmalari birden azaldi. Demekki usudugu icin surekli uyaniyormus.
    Bir de su var; eger aksam duzgun ve doyurucu yemediyse cok sik uyaniyor.
    Ben bizimkinde bunlari tespit etmistim. Belki isine yarar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gegecim burası gündüz 12 derece artık, kalın uyuyor, kontrol ediyorum cildi elleri sıcak gece boyu. Ama iyi ki yazdın, iyi ki hatırlattın, gerçekten üşümek de bir uyanma nedeni bebeklerde :)
      Akşam tabii ki düzgün ve doyurucu yemiyor, çünkü hiçbirşey yemiyor bu sıra... Valla artık ben hangi bir derdimi yazayım bilemiyorum, ne uyku, ne yemek, ne neşe, hiçbiri kalmadı.. Devamlı yakınmak istemiyorum ama çok zorlanıyorum gerçekten tükenme noktasındayım. Hani bari bir şey iyi gitse, mesela yemese ama uyusa ya da uyumasa yemese ama neşeli olsa ya da neşeli olsa da hiçbirini yapmasa ona bile razıyım.. Düşün yani :)

      Sil
    2. Off cok zor biliyorum. Ama daha zorlarini dusunup kendini telkin et. Cok sukur bir saglik problemi yok bebelerimizin. Tahilli muhallebi gibi seyler yedirebilirsen yatmaya yakin onlar epeyce tok tutuyor. Az yediginde ben onlari deniyorum iki kasik bile alsa kardir. Hatta icine biraz da zeytinyagi koyuyorum ki daha tok tutsun. Doktorumuz tavsiye etmisti onu.

      Sil
    3. Gegecim bizimki muhallebi çağını geçti, kaşıkla yedirilmek istemiyor artık.. Dediğin çok doğru yoksa, içinde şeker olmayan bol tahıllı muhallebiler candır :) Sağol hatırlatma için!

      Sil
  8. uykusuz gecenin üzerine bu yazıyı okumak tebessüm sebebi. ölsem de biraz dinlensem felsefesine bir ben sahibim sanırdım. meğer baya kalabalıkmışız :) bazen evlendiğim güne lanet ediyorum. ve kesinlikle ikinciyi üçüncüyü isteyerek doğuranları anlayamıyorum!! tabiki çocuk sahibi olmak muhteşem birşey, diğer yandan buna layık görüldüğüm için şükran doluyum. işte yine de ama fekat lakin :)) anneysek insan değil miyiz?
    ps. bundan bir sonraki yazın için teşekkürler. çok zor çoooooook (

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Neyse ki herkese süper anneymişiz gibi davranmak zorunda değiliz. Evet yahu, budur işte, evet bebek çok tatlı ama çok da berbat bişey :D Sevgiler ve kolay gelsin!

      Sil
  9. Ohhh! Ne diyeyim? Sabir diliyorum. Ben de uyku uzerine yazi yazacaktim, yazmayayim, ayip. Sevgiler ikinize de. Huzur diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Olanı olduğu gibi kabul etmeye bak gerçekle çatışma bir parça rahatlarsın eminim buna; uyuyacak eminim buna hiç uyanmadan uyuyacak ama bak biz 3 yaş olduk ve hala ""uyku" major bir sorun ama kimöin sorunu benim sorunum onun değil :) Geçen akşam uyudu arabada eve çıkardık uyandı ki kendimize vakit ayırmayı planlamıştık şarap film vb gecesi yapacaktık 1 saat yanında yattım uyumadı. Şimdi uyumamasıyla çatışmaya girsem ben kaybedeceğim. Kalk ulan madem dedim, Aren biz babanla salonda takılacağız sen bilirsin ışığı da açmıyoruz biz dedim ister bizimle otur ister odanda oyna dedik. Yanımızda karanlıkta oturup uzunca bir süre neden karanlıkta oturduğumuzu neden şarap içtiğimizi neden yemek değil de o sarı yağlı cips olur kendisi yediğimizi sorguladı. Biz de canımız böyle istiyor dedik. Sonra odasına gitti hamurlarla oynadı sonra biz yatıyoruz sen istersen otur dedik yoo yatıcam benim zaten uykum var ki dedi :)) yattı ve uyudu. Planlandığım şey değildi ama o yatakta 1 dk daha onun uyuması için dursam kendimi camdan atacaktım yeminle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykusuzluk felaket evet, saat başı uyanmasa neredeyse iki saatte bir uyanmasına bile ooohooo nasıl da uyudum beh bomba gibi dinlendim diyecek durumdayım yahu. O arabada uyumaları da hiç sevmiyorum, bizimkiler direkt yatağa alınırken uyanıyor ve 2 saatten önce tekrar uyuyamıyorlar yahu, acaba çocuk taşımayı mı bilmiyoruz, nasıl uyanmadan yatağa atılan çocuklar var inanamıyorum!

      Sil
    2. Aren eskiden uyanmazdı biz ilk 1 yıl hep arabada uyuttuk başka çaremiz yoktu Edirneye kadar gidip gelirdik neredeyse kolik desen var gaz desen var meme bağımlılığı desen var, yok yoktu yani. Şimdi uyanıyor düdük makarnası kaçıracağı çok şey var ya. Ben alırken piş piş piş falan deyip üzerini örtüp evde yatağa koyarken de uzerine abanırdım evet abanırdım memelerimle ahahahah :) hani sanki emdin de yattın misali, uyanmazdı

      Sil
    3. Aslında düşününce haklılar, sıcacık, yumuşacık, ohhh.. Kim kimi kandırıyor belli değil yani :)

      Sil
  11. Bu gece 4te uyanıverdi hala ayaktayız...geceleride daha çok kalkmaya başladı bi anda.ne güzel iki kere kalkıodu halbuki:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç aylık oldu? Bu sıra 13-17 aylık kimin bebeği varsa aynı şeyden yakınıyor, sanki zuzaylılar yeni bi virüs serpti bebetolara yahu...

      Sil
  12. 10olucak yakında:) herkesin çocuu kendine yaramaz tabi ama yok her gören bune dio:) zıp zıp zıp,ordan oraya tutuna tutuna yuruo,ayakta durmaya calısıo,sbhın köründe kalkıverio bide bağırıo gelll geee dellll..yanına gidincede ciciiyyy anniiii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüme öncesi heyecan bu, çok normal. Mayaya da o aylarda olmuştu, gece kalkıp oturuyor oynamak konuşmak istiyordu. Yürümeye başlayınca rahatlar merak etme :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!