4 Kasım 2014 Salı

Pabuç kadar dil kadar pabuç

Dün bir baktım tıfılın ayak başparmağının tırnağının dış köşesi (nasıl bir zincirleme isim tamlaması oldu bu böyle?) içe doğru kıvrılmış. Sanki tırnak öne doğru uzayacağına yana doğru uzuyor, sonra da kıvrılıyor, kırılıyor, batıyor gibi. Dikkat ediyorum ayak ve el tırnaklarını düz şekilde kesmeye, yuvarlak kesilen tırnaklar batma gibi sorunlara neden oluyor malum. Ama o kadar hareketli ki, ne kadar dikkatini dağıtıp iki kişi zaptetmeye çalışsak da bazen beceremiyorum. Biraz da kısa kesiyorum sanırım yani acıtacak şekilde değil ama tırnağın beyazı görünür görünmez makası şaklatıyorum. Sanki uzarsa daha çok kıvrılacak ve batacak gibi geliyor. Yana uzayan tırnak sorunu yaşayan ve bunu düzelten varsa, bi zahmet yorumda yazıversin. Beceremiyorum ben bu işi.

Lakin sonra düşündüm, sadece kesme şeklinden değil, ayakkabıdan da olabilir. Kaloriferler yandı çok şükür, ev bizim yerden ısıtmalı olunca attık ev ayakkabılarını, çoraplarla coşuyoruz. Ev ayakkabısını oyun grubu ve soğuk ev ziyaretleri dışında sevmiyorum zaten, Maya'ya kalsa (ki kalıyor da genelde) çıplak ayak dolanacak her daim. Avustralya'da yaşarken yollarda çıplak ayak dolanan çocuk ve yetişkinler görmüştüm, tabii orda sokaklar her sabah yıkanıyor, bazen ayakkabı sıkınca ben de çıkarıyordum inanın ayaklarınız neredeyse tertemiz kalıyor. İklim de uygun zaten offf (her kış başı bana neden Avustralya'dan Avrupa'ya döndük ki hissi gelir). Yazın aslında elimden geldiğince çıplak ayak dolaş(tır)ıyorum ama yaz dışında burda olmuyor. Neyse dağıldık.. Ayakkabıdan da olabilir dedim çünkü şu an giydiği ayakkabı ayağına tam geliyor (önde hatta biraz boşluk da var) ama kalın çorapla giyince küçük gelebileceği aklıma gelmemiş. O da bişey demedi yani ama baktım evet, ayakkabı küçülmüş. Ayol 2 ay giymedi bu ayakkabıyı, gerçekten çocukların giydikleri haram.

Gittik pabuç bakmaya. Türkiye'de de olan Deichmann'dan Elefanten marka ayakkabılar benim hoşuma gidiyor. Hem yumuşak, rahat, hem de sevimli. Fiyatlar da iyi. Lakin hatunla benim zevkim hiç uymuyor. Ben şöyle karda da giyilecek su ve soğuk geçirmeyen bir bot bakıyorum, o gidiyor pembe bakıyor. Ben özellikle bağcık yerine çıtçıtlı bakıyorum, o gidiyor pembe bakıyor. Ben yandan fermuarı olsun da kolay giyilsin diyorum, o gidiyor pembe bakıyor. Çok güzel bir bot buldum, grili hafif mavisi var, daha giydirmeden başladı "nein nein nein!". Seçtiği pembeleri görseniz kusarsınız, o derece cartlak. Sonunda bir kısa bot bulduk (yukardaki), ne fazla pembe, ne de pembesiz diyelim. Giydi. Yürüdü. Aynaya gitti. Ortadaki masaya tırmandı. Tamam. Nein! denmediyse oley. Sonra gitti, 2 tane 4-5 yaşlarında baştan aşağı pembe giyinmiş kıza yaklaştı, ayağını havaya kaldırdı, parmağıyla botu ve özellikle de yandaki pembe yıldızı işaret etti ve "dnay mno druni nana tompi gumgum" gibi bişeyler dedi ve üçü birden başladılar gülmeye! Nası yani yaaaaa?!? N'oluyo?!? Daha 1,5 yaşında bile değilsin kızım sen, bu ne bu?!? Şok içindeyim. 

Ayakkabıyı aldık. Eve geldik. Beyaz Atlı Prens yanındaki pembeyi görünce tek kaşını havaya dikti, biliyor ne kadar pembe sevmediğimi. Hiç sorma dedim.. Evde de giydirdi hemen, görseniz yürümesi bile farklı, havan batsın yandan pembeli haspam!

14 yorum:

  1. kız cocukları fenaaa daha şimdiden alınanlara mudahale ediyorlarsa ben ilerisini dusunemiyorum :) güle güle giysin demekki icine sinmiş çocugun ki ablalarına kendi dilince anlatmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler evet benim de gözüm korktu :)

      Sil
  2. Ay ay ay kokos mu olacaj bu kiz nedir. Bizimki de tam tersi tum ayakkabi vr kiyafetleri erjek reyonundan. Gecen gun bu gune kadar hic giymedigi bir triko elbise giydirdimmaltina kilotlu corao okula oyke gitti gelir gelmez cikardi istemiyomus boyke giyinmek. Bu isin tek iyi yani kardesine kalacak olmasi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bu tip durumlar genelde 1 kuşak atlar derler doğru, benim annem de kayınvalidem de pahalı takılara falan meraklıdır, maya şimdiden kolyelere yüzüklere meraklı :D annem hatta diyor "oh yaşasın annen takmadı ama tüm takılarımı sana vericem büyüyünce" diye... şimdiye kadar ben de hiç pembeli falan bişey almadım ama elbise seviyorum :)

      Sil
  3. iki kız çocuğu büyüttüm. ilkinde aynen sizin gibiydim, pembe sevmediğim için o hayır diyene kadar herşeyi kafama göreydi. odasına filan da pembe örtü, mobilya almadım.birkaç kere de aynen sizin gibi mağazalarda kendi beğendiğime yöneltecek oldum. ama feci ters tepti. kızım baştan ayağı pembe giyinmeye, yatarken bile etekle uyumak istemeye, hatta ne bulduysa takıp takıştırmaya başladı. pedagogumuzun tavsiyesiyle saldım, bıraktım. bana dedi ki "mutlu olmalısın cinsiyetini seçmiş ve bu toplumda kabul gören bir cinsiyet, sal, rahat bırak kendini ifade etsin.bunları şimdi yapmazsa ergenlikte beterini yapar."
    büyük kızım şimdi 8 yaşında. yaklaşık 2 yıldır pembe giymekten vazgeçti. kot pantolon seviyor, spor kıyafetleri daha çok tercih ediyor.
    anaokul arkadaşlarından biri ise annesi o dönem çok müdahale ettiği için hala annesinin onu giydirmesini bekliyor, bir yere gideceği zaman dolabını açıp ne giyeceğine karar veremiyor.
    bu arada küçük kızım da iki buçuk yaşında. aynen ablası gibi pembelere, eteklere sardırdı. sokakta rüküş rüküş geziyoruz. arada ruj filan da sürmek istiyor. derin derin nefes alıp bekliyorum. geçecek biliyorum.
    ama tabii yazın kışlık, kışın yazlık fi,lan giymelerine de müsamaha göstermiyorum. herşeyin bir sınırı var.
    haa bu arada okula başladığı an etrafı o mağazadakine benzer kızlarla dolunca ne yaparsanız yapın pembeye, tütüye yönelecek.
    Babaannesine çekmiş deyip geçin.
    Ben öyle yapmıştım
    Ayşe ve Yasemin'in bitkin annesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok haklısınız, özellikle anaokul döneminde aşırı pembe isteği oluyor ve ilkokulda geçiyor. yok ben de karışacağımı sanmıyorum ama işte elden geldiğince rengarenk olsun istiyorum :) sevgiler bitkin anne :)

      Sil
  4. Ceren istemedik ot burnunda bitermiş hesabı olmuş sizinki :) Kıyamam ben ona küçük pembe yıldızı gösteriyor demek :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahah sorma yaaaa ayağını taaa burunlarına sokacak kadar da kaldıra kaldıra, hani görmezler falan :D

      Sil
  5. Ahahahah. Ilahi Maya ya.
    Anasina zit :) ama cocuk sosyal oldu, bunu istiyordun. Bizimkini de kiz oldugu belli olsun diye pembe giydiriyorlar. Merak ediyorum ileride ne renk sececek. Ama su yasta (ki yeni doldurdu)' kolye takip aynada kendini seyrediyorsa, pink is inevitable!! Pink rules!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo koccaman olmuş "yiğen" yahu :D maşallah ona

      Sil
  6. ayşe ve yasemin'in bitkin annesi benim de içime su serpti valla :) benimki oğlan sıkıntı yok ama yeğenim (14 aylık) pembeye çok düştü. annesi de kudurma noktasında bir pembedennefreteden olarak. demekki diğer her şey gibi salmak lazım..
    su akar yolunu bulur ne de olsa....

    tırnak mevzusu bizim oğlanda da aynı. ama bu sıralar daha güçlendiğini ve düzeldiğini farkediyorum. bizim 17 aylık tıfıl Devit-3 kullanmaya devam ediyor (3 damla). bunun da etkisi var sanırım. bazı doktorlar yaşından itibaren devit-3 ve demiri kesmişti ama bizim doktor kesmedi. kemik gelişimi için de özellikle kış aylarında çok önemli dedi. deviti kestiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burda demir vermiyorlar ama D vitamini biz de kullanıyoruz, 2 kış geçirsin diyorlar :) Nasıl kesiyorsun, biraz uzatıyor musun? Ayakkabıyı değiştirdiğimden beri sanki biraz daha iyiydi ama baktım dün yine ucu içe doğru kıvrılmış, bu sabah da kırılmıştı bile :/

      Sil
  7. İlahi Ceren,
    Kızı bu kadarcık pembe tozuyla mı kandırdın:) Bizimki yeni kılıkları fark edip bakın bana çığlıkları atıyor ama henüz kendi seçme eğiliminde değil allahtan:) Ben de ne yaptım gittim kıza siyah kar botu aldım. Siyah taytıyle şukela oldu yahu:=)
    Çiğdem ve Üzüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha pembe tozu :D güle güle giysin.. ben de neye akıllandım daha yeni biliyor musun, herşeyi beyaz almamaya :D direkt gri oluyor iki yıkamayla yahu en nefret renk..

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!