9 Kasım 2014 Pazar

SPA'lara gelesiceleeeer

Bu sabah kızı uyanır uyanmaz giydirip iki parça eşyasını da yanına katıp babannesine kakışladık ve Beyaz Atlı Prens'le evden kaçtık. Saat 7.45'te insan SPA'ya mı gider? Gittik ayol. Neyleyelim, çocuklu insanlar anlar bizi ancak! O saatte gitmezsek, kızın öğle uykusuna dek şöyle keyfini çıkara çıkara 3-4 saat kalma şansımız olmazdı.

Bu SPA şehrin teee öbür yakasında, methini çok duyuyorduk ama hiç denememiştik. Arada termal havuza, normal SPA'ya falan kaçıyoruz Beyaz Atlı Prens'le ama bu bambaşka bir deneyim oldu.. Hakikaten adamlar Sanus Per Aquam'a ayrı bir boyut katmışlar.. Şöyle kulaç kulaç yüzdüm, parmaklarım büzüşene dek.. Aslan ağzında kulunçlarıma masaj keyfi çektim. Beyaz Atlı Prens'le jakuzide yeni yetmeler misali oynaştık, gülüştük. Yetmedi buhar odasına girip, kendimi yağmur ormanlarında bir maymun gibi hayal ettim. Ordan çıktım 45 derecelik Alman tipi (cıbıldak!) saunaya girdim. Ordan çıktım 90 derecelik Fin hamamına girdim 2 dakika sonra terleyerek ve burnumdan soluyarak çıktım ama Finliler gibi üstüne buzlu su dökünmek yemedi tabii. Ohh bir daha havuz, ordan sessiz zen bahçesinde masaj, ordan meyve suyu barında bir ikmal molası, yine havuz, yine hamam, yine sauna ohhhhh. Hayat buymuş yahu.. Bir sessizlik, bir huşu hali..

Etrafta hiç çocuk yok, çocuk alınmıyor, çocuklu bir insan olarak çocukların bazı yerlere alınmamasına %100 destek veriyorum. Zaten devamlı başımızın tepesindeler eksik olmasınlar, arada böyle zen zen (ve cıbıldak!) takılmak ne hoş.

Gelelim cıbıldaklık meselesine (yazının zaten anafikri bu, ben şok içinde hala kendime gelemediğim için lafı uzatıp duruyorum). Ben utangaç biriyim. Çıplaklıktan hazzetmem. Bu nedenle spor salonunda olsun, havuzda olsun, dötü sakin bi köşeye (sağlama) almadan soyunmaktan falan hoşlanmam. Çocukluktan beri böyleyim. 2 yaşında bile bikini üstü giymek için ısrar ettiğim anlatılır. Velhasıl.. Bu huyumla Almanya'da baya zor zamanlar geçiriyorum. Burada herkes anadan üryan yahu. Mesela nehir kıyısında herkes cıbıldak, kimse kimseye bakmıyor ve rahatsızlık vereni de yok ama herkesin memeler bibiler etrafta ayol. Bana feci ters. Her yaz biz arkadaşlarla ne zaman nehir kenarında barbekü sefası için toplansak ben afakanlardan afakanlara koşuyorum, ya bu sefer herkes üryan kalırsa diye.. Ayol hergün işte, okulda falan gördüğün insanı çıplak görmek, yabancı insanları çıplak görmekten de beter tabii.. Lakin Almanlar çok rahatlardır çıplaklık konusunda, hemen soyunuverirler. Mesela her Pazartesi ben kızı yüzme kursuna götürüyorum, önceden mayomu giyiyorum içime ama kursun sonrasında mayoyu çıkar donu giy derken.. Ay sırf kadın da değil, anne baba çocuk herkes üryan, bi ben giyinik, işi ağırdan alıyorum herkes gitsin derken bu sefer de soğukta ıslak mayoyla devamlı hastayım. Delirecem. Hayır insan bi havlu falan tutar üstüne, yok, direkt hop memeler bibiler lülülülülü ayyyyh. Neyse saunaya dönelim (hatta hiç çıkmayalım o saunadan!).

Saunanın kapısında eşek kadar yazmışlar üryan girin, mayo yasak diye. Buna rağmen görmemezliğe geldim, havluyla girdim. Tabii ki ısınan plastik mayolar falan düşününce, daha sağlıklı, haklılar. Lakin o saatte bizim gibi birkaç evden kaçmış anne baba yenisiyle, emeklilikte zamanını nasıl değerlendireceğini bilemeyen ve sabahın 5'inde uyanan delikanlılar hanımkızlar var. Ay yani çıplak görmek farz, bari 25-30'luk çıtırları göreydik, ne bu böyle sarkmış yaşlılar, doğum sonrası memeler göbekler, işlevsellikten uzak bürük bibiler, bükülmüş beller. Iyk. Bir süre ben havlumla cool cool oturdum öyle saunada, görücüye çıkıp da koltuğun köşesine ilişmiş kız misali. Olmuyor. Sıcak. Havlu bi noktadan sonra beton gibi. Amağn dedim artık inceldiği yerden kopsun, attım valla donu domalı. Yine edebimle oturuyorum tabii bacak bacak üstüne atmışım, rapunzel saçlarım tam meme altına gelecek şekilde salınmış. Stratejik bir saç boyu.

Öyle oturduk terledik aryan-üryanlar topluluğu. Lakin sonra bu tuhaf durumu daha da tuhaf yapan bir hadise meydana geldi. Bizim kızın öğle uykusu yaklaşınca benim memeler alarm veriyor, valla ya, çok enteresan, direkt memelerin tansiyonu yükseliyor, böyle damar damar oluyorlar. Süt vampirine hazırlık yapıyor garibanlar. Baktım saunada kadının teki gözünü dikmiş dehşetle bakıyor memelerime, alien memeleri gibi gördü kadın. Ha dedim zamanı gelmiş, kalk bey, kız bekler, bizi ev paklar.. Neyimizeeee bizim tüm gün SPA, edebimizle, dötü memeyi havluya nasıl saklayacağımı bilemeden, yantiri yantiri yürüdük, çıktık.

Bu da böyle bir anımızdı.
Yukardaki turkuaza da hastayım ha...

28 yorum:

  1. Çok güldüm okurken :) ne güzel anlatmışsın, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Okurken gözümün önüne yaşadığım benzer bir tecrübe geldi, ilk hamileliğimde koca göbekle gittik böyle spalı havuzlu bir otele slovakyadayken ücreti tamamlayamadan yarım saatte zor durdum aynı anlattıkların yüzünden, bir daha da pek deneyemedim. Ama o yaşlılar nasıl imrenmiştr senin diriliğine değil mi yazık kız :))

    YanıtlaSil
  3. Çok fenaymış . Ben ev halkının yanında bile bornozla dolaşamayan biriyim. Bu yüzden hamam falan hep uzak durmuşumdur da, oradaki gibi nehir kenarı falan demeden soyunanlar memleketinde pek bir uzaylı kalır bizim gibiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır bir de göz bu kayıyor... :D

      Sil
  4. Çocukuğumdan kalma bir Ayaş kaplıcaları anım var ki fena... 90'lık teyze havuza eğilirken önce sağ sonra sol memesini omzunun üzerinden sırtına atmıştı, o oldu. Daha da ne hamam ne kaplıca, hayatta girmem:) Kldı ki girsem kesin kadın-erkek ayrı yer olur, kocayı da sokmam koca da beni sokmaz öyle yere, kesin:) Benim çıplaklık sınırı kuaförle sınırlı, o bile geriyor şekerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neeeeeeee ben onu şaka sanırdım, oluyor mu öyle hakkaten :D

      Sil
  5. Benim Almanya daki ilk sauna deneyimim feciydi. Eşim yanımda olmadığı için sırtımı cıbıldak erkeklere dönmüş gözümü duvardaki kum saatine dikmiştim. Kendilerinin cıbıldak olduğu yetmiyor gibi benim gibi bikiniyle oturana da sanki malı mülkü ortada oturan karşıdakiymiş gibi bakıyorlar. Derken orta yaşlı bir adam 3 yaşlarındaki kızının elinden tutup içeri girdi, gayet rahat sanki olağan bi hal gibi.. Yetttttiiii beee deyip atmıştım kendimi dışarı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya çıplaklar arasında giyinik olmak da iyi karşılanmıyor sosyal baskı :D

      Sil
  6. Kikikiki cerencim çok guldum ben mümkün değil duramam oyle bir ortamda ama asla demiyorduk değil mi ;) Benimde yildonumumuz için hain planlarim var in Turkey ,of course ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaha evet asla asla demiyoruz, yarın saunadasın çıplak çıplak yoksa :P

      Sil
  7. Ahahahha!
    Ben de tam Almanya'daki günlerimizden bir anıyı anlatıyordum arkadaşıma. Yaşayanın yalancısıyım. İndirmiş mayoyu suya girmiş.
    İşte nasıl öğretiyorlarsa, öyleyiz. Almanya'da doğmuş bir Türk'ün de farklı olacağını sanmıyorum. En azından ilk 3 nesil.
    Ve sesin iyi geliyor bu yazıdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Almanya doğumlu olarak, diyorsun ki yaşasın lülülülü
      Aman napiim, negatif negatifi çekiyor, saldım artık J., o basbas ağladıkça ben yanında şarkı falan söylüyorum, deliler evine döndük :P

      Sil
    2. Selam yeni okuduğum "yaşamı beş duyumuzla hissetmek" başlıklı yazınızın altına bişeyler yazıp yardım istemiştıim...görmemiş olabilir misiniz???

      Sil
    3. Melisadora daha 1 gun olmus ya, bu ne acelecilik, daha yeni giriyorum internete, zamanım olmadı. Bakacağım birazdan.

      Sil
  8. Açıkçası yabancıların çıplaklığı bizim kadar büyütmemeleri hoşuma gidiyor bunun nedeni açik giyinmesen bile uzerine dikilen gozler ve acik giyinmeyi namusla ozdestiren bir milletin icinde olmamiz ( tabi herkes boyle degil olanlara sozlerim ) ama ama yani amasi var bu kadari da fazla canim! :) Ay bilmiyorum ben burda bir kere hamama gitmistim orda bile cibildak kadinlari gorunce yadirgamistim cirkin bir goruntu yani herkes vs mankeni degil ki canim.. Bu arada bloglarinizi uzun zamandir takip ediyorum ve cok begeniyorum cok sicak ve dogal bir insana benziyosunuz sanki uzun zamandir sizi taniyomusum gibi bir his yazilarinizi okumak takipteyim optum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bizimki de Almanlarinkinin tam tersi, bir ortayı yakalayamıyoruz her zamanki gibi :) Çok teşekkür ederim motivasyonunuz için de

      Sil
  9. Ayy nasıl güldüm Ceren:)

    YanıtlaSil
  10. :))iyi guldum hani:) bn dert etmem rahatimdirda kocam hayatta gelemez imkansiz yani.ne aykiri bi ciftiz biz ya.neyse bnce yaslilar sorun o ne oyle buruss buruss off

    YanıtlaSil
  11. Cooook guuuulduuum :) yani bana da cok ters ki ben banyoda bile cciscibildak kalmaktan haz etmem :) universitedeyken sivas ta balikli gol diye bir yere gitmistik teyzemle.havuza giriyosun once bi balik heliyo seni isiriyo vucidunda herhangi bi yerinde hastalik varsa hooop diger hemsire baliklar geliyo basliyolar isirmaya.sadade gelim orda da ayni durum soz konusuydu teyzecikler anadan üryan havuzda habire isirtiyolar kendilerini baliklara cok tiksinmistim valla bide bunmarin erkek versiyonlarini gormeye hic tahammul edemezdim herhal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyorum o hemşire balıkları :) Ben çok severim tüm hayvanları (böcekleri bile) ama yok bana da ters balıklara vücut ısırttırmak :/

      Sil
  12. ayh gittim ben oraya.
    dünyanın sonu gibiydi benim için. balıklarla sorunum yok. yiyebilirler beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gıdıklanıyor be yaf, bir de tüy falan varsa çekiştiriyorlar :O

      Sil
  13. çok güldüm haline ve anlatıma tabi ki. tam bana göreymiş bi kabine girip soyunmaktansa bi köşede şöyle formaliteden alta bi havlu tutup giyinip soyunuvermek. öyle üryan gezebilecek kadar geniş mezhepli değilim tabi ;) çok güzel yapmışsınız ve bana da harika bir fikir oldu kocayla olur da barışırsak çeşme de bi pazar yapabiliriz edeplisinden .babanneyle evde bırakıp. her ne kadar beynim onu evde bırakmayı kabullenmese de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) ben de sayende spa yazımı okuyup yine aaa spaya gidelim havasına girdim şu an. pazar günü olmuyor o işler çok kalabalık ama haftaiçi de koca çalışıyor, en iyisi ben kızı alıp gideyim, sana da aynısını tavsiye edeyim :)

      Sil

Anonim yani isimsiz ya da rumuzsuz yorumlara, hakaret, belirli bir gruba karşı ayrımcılık ya da ırkçılık içeren yorumlara, en önemlisi de yanlış bilgi ya da yönlendirici (melisiniz, malısınız'lı) yanlışlar içeren yorumlara BU BLOGDA YER YOKTUR. Bu davranışları yapan kişiler, genel huzurumuz için engellenecektir. Teşekkürler!